Jump to content

Blender - NEWS oraz dyskusje


n-pigeon
 Share

Recommended Posts

Wracając do tematu LineArt, w blenderze 3.0 modyfikator wykorzystuje wiele wątków przez co linie ładują się szybciej. Na moim przedpotopowym i5 w testowej scenie jest dwa razy szybciej niż w 2.93.

LineArt tworzy obiekt Grease Pencil, więc nie jest to rozwiązanie real-time. Na forum developerskim ktoś poruszył wątek konturów renderowanych w czasie rzeczywistym przy pomocy shaderów.

Edited by Tvaroog
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 6.06.2021 o 15:22, Tvaroog napisał:

Grease Pencil nie renderuje się poprawnie gdy linie są położone bezpośrednio na obiekcie. Żeby uzyskać ładny efekt musiałem wyrenderować linie na osobnej warstwie, ale żeby to zrobić trzeba najpierw wybejkować LineArt (opcja na dole modyfikatora).

Proszę to zignorować. Wystarczy zaznaczyć "in front" w Object Properties > Viewport Display. Zostałem poinformowany, że prawdopodobnie zostanie to włączone domyślnie w 2.93.1

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ciekawa sprawa bo Adobe wchodzi na rynek 3D mocniej. Pytanie - po co mieliby finansowac wlasna konkurencje? A jesli nie uwazaja Blendera za konkurencje to tez nie wiadomo po cholere daja kase 😄?
PR stunt? Bo w dobre intencje firm przestalem wierzyc jeszcze zanim dowiedzialem sie ze to mama podklada prezenty pod choinka 😉
BTW, rozmawialem z kolesiem. ktory pracowal jakis czas w Blender institute. Sam do mnie napisal zeby sie wygadac o tym jak to fajnie bylo w Blender Institute. Ech... Korpo jak kazde inne. Inny model finansowania ale reszta sie nie rozni zasadniczo.
Pytanie pozostaje - co Adobe moze miec z tego. Bo Blender Institute ma kase, wiec sprawa jest jasna z tej strony. Czyzby dolaczyli zeby Blenderowcy kupili Paintera? Bo rownoczesnie pojawil sie ten plugin tez... Ciekawe.

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, JoseConseco said:

Studio odpowiedzialne za Next Gena właśnie kończy swoją działalność:

https://www.cartoonbrew.com/business/tangent-animation-shuts-down-with-up-to-400-people-laid-off-207637.html

W tym samym momencie wrzucilem to do ogolnych newsow. Szkoda ludzi co tam pracowali oczywiscie no i szkoda bo sporo robili dla Blendera, do ktorego wciaz mam sentyment mimo ze mozna sadzic inaczej po moich niektorych wypowiedziach 😄

Link to comment
Share on other sites

Grubo. Ciekawe jak skończy się ta historia. Podobno ostatnio wyrzucili z pipeline blendera i działali na maya z houdinim, ale w ich przypadku taka zmiana i postawienie na USD była zgubnym ruchem w kontekście deadline'ów. Inna sprawa, że dla zwolnień podatkowych Tangent też tworzyło swoje open sourcowe projekty i może przewalili z taxem. 

Ton dostał strzał z Kanady. Dla przyszłości blendera to kiepska wiadomość. Pewnie poznamy niedługo szczegóły. Ciekawe czy Tangent całkowicie zniknie.

Link to comment
Share on other sites

no i uj no i cześć 😕 szkoda ludzi i studia

Quote

Netflix was displeased with Tangent’s work

Zapewne nie chcieli wcisnąć na siłę netflixowego sjw bullshit tzn pewnie nie sądząc po komentarzach byłych pracowników ale ponarzekać na netfflixa warto zawsze nawet gdy akurat przypadkiem nie zawinił 🙂

Podobno powodem było przejście na mayę i houdiniego i USD mimo że jedno i drugie jest jeszcze baardzo młode i niestabilne, brakuje narzędzi, ludzi i doświadczenia żeby się na to rzucać w nadzieim że zadziała zwłaszcza przy dużej produkcji. Szkoda 😕

Zaryzykowali dużo ale kto nie ryzykuje nie pije szamp..ona no i ryzyko się widać nie opłaciło. 

Edited by Destroyer
Link to comment
Share on other sites

@DestroyerNie sadze. Stary, z tego co widze to jak teraz nie masz rozowych wlosow, koszulki z BLM i teczowego loga na Tweeterze w "miesiacu dumy" to nie masz czego szukac w "industry" 😄
Ale fakt, ponarzekac zawsze mozna a nawet trzeba.

I przy tej okazji zadam nieco prowokacyjne, ale powazne i zasadne w zaistnialej sytuacji pytanie - skoro Blender jest taki super, to dlaczego studio uzywajace glownie Blendera w ogole zaczelo myslec o zmianie dotychczasowego pipeline'a? Osobiscie nie pracowalem "IN PRODUCTION" jak to zawsze elyta okresla, ale z tego co sie nasluchalem to taki dobrze naoliwiony i sprawdzony pipeline jest swiety i sie go nie rusza z byle powodu.

Edited by Nezumi
Link to comment
Share on other sites

@Nezumi USD - ma być doskonałym narzędziem do wymiany danych między wszelkimi dcc, opisem sceny, wersionowaniem asstów, efektów, światła  itd minus jest taki że to dopiero się rozwija, Solaris w houdinim w pierwszej wydanej wersji było niezdatne do użycia, teraz jest ok-ish ale nadal babolce się pojawiają, tzn w hudym to się pojawiają wszędzie a viewport taki zaawansowany jak w wingsie 🙂 A dlaczego USD a nie blender? Pewnie dla tego samego powodu dlaczego katana a nie maya, maya kilka dni temu dostała update z nowszą wersja USD w wersji 0.10.0 to daje do myślenia czy pchać się z tym w produkcję 🙂

I ostatnia sprawa zatrudniali 400 osób, znaleźć tylu dobrych blednerowców w Kanadzie gdzie są szkoły mayi czy houdego  albo ściągnąć z innych miejsc to jak to mawiał poeta "nie w mąkę pierdnął" 🙂 więc pewnie dlatego poszli bardziej w industry standard bo są ludzie do pracy i nie wiadomo jak to USD będzie w blenderze wyglądało a w majce czy hudym to już od lat studia i tęgie głowy nad tym robią więc zaczyna to wychodzić na prostą 

---

A tak przy okazji to badi badi szuka blenderowców żeby nie było że w Polsce to tylko freelancerzy butelki w piwnicy renderują 🙂

bMGwAmE.png

 

 

Link to comment
Share on other sites

Co mnie dziwi to fakt, ze Jeff Bell nie wypadl sroce spod ogona i nawet jesli zauwazyl, ze Blender do czegos tam mu nie wystarcza to spodziewalbym sie, ze zachowa sie bardziej racjonalnie z ta przesiadka.
Teraz wyglada na to, ze nazbieral armie Blenderowcow po czym w pewnym momencie kazal im pracowac na Mayi i Hudym uzywajac formatu, ktory poki co jest niedorobiony.
Staram sie zrozumiec jakie byly motywacje i nadzieje plynace z tych... nazwijmy to odwaznych 😉... decyzji. Bo ich efekt mozemy wlasnie podziwiac i nie sadze zeby odpowiadal zalozeniom.

Link to comment
Share on other sites

Mocne obydwa przyklady. Jakby piora mialy ksztalt pior a nie szpikulcow to bylby czad i skrzydlo nie byloby takie poszarpane. Ale respekt dla lepiacego. Osobiscie nie mam zdrowia do takich technicznych zabaw, a wyglada to super.

Link to comment
Share on other sites

"Pablo naprawi sculpt, pozniej sie wezmie za teksturowanie - bedzie super!"

A jak mowie, ze rozwoj Blendera jest chaotyczny i nieprzewidywalny to mi nie wierza. I jak mowilem, ze wyglada na to, ze Pablo sie znudzil juz tez mi nie wierzyli. No coz.

Edited by Nezumi
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

@Nezumi właśnie wszedłem żeby to zapostować, wiedziałem że Cię to ucieszy 🙂 Bogiem a prawdą Pablo miał zryw i tam się bawił w dodawanie różnych rzeczy a potem niemal całkiem poszedł w robienie modeli anime i chyba bardziej mu się spodobało niż klepanie kodu, zresztą nie ma się czemu dziwić 🙂 

Dobrze się stało ale powinno nawet wcześniej i jest szansa, że jak ktoś przyjdzie na jego miejsce to będzie robił więcej bo mniej to już się za bardzo nie da 😛 

Paul Ambrosiussen z SideFx skomentował, mam nadzieje, że nie nie będą chcieli go zatrudnić, hell no! 🙂

yEy3LkF.png

Edited by Destroyer
  • Wow 1
Link to comment
Share on other sites

Czy ja wiem czy ucieszy... O ile fajnie jest powiedziec "a nie mowilem?" to wolalbym jednak zeby rozwoj tego softu nie zalezal od kaprysow przypadkowych kolesi ktorym sie dzis zachce a jutro odechce.

Ale reakcja fanow jest jednoznaczna - sa w wiekszosci szczesliwi ze ich idol bedzie sobie robil cos innego niz soft dla nich 😄 Powaga nie kumam tych ludzi - to juz religia prawie. Nie wazne jak cos jest kiepskiego dla nich - trzeba sie klaniac w pas idolom z Blender Institute.

To co - teraz czekamy na nastepnego przypadkowego koleszke, ktoremu moze pewnego dnia sie zachce cos popracowac nad sculptem/teksturami? Bo przeciez byloby zbyt normalne i sensownie gdyby po prostu oglosili ze szukaja kogos do tego i zatrudnili go jak normalna firma...

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

Może trochę naiwnie, ale liczę, że to będzie jakiś krok do przodu i szczerze się cieszę, że gość się określił- lepiej tak, niż grzać stołek nie robiąc nic sensownego. od dłuższego czasu..

 

22 minuty temu, Nezumi napisał:

To co - teraz czekamy na nastepnego przypadkowego koleszke, ktoremu moze pewnego dnia sie zachce cos popracowac nad sculptem/teksturami? 

A mi "wystarczy" zatrudnienie łebskiego człowieka do ogarnięcia wydajności ogólnej i sculptu właśnie 😄

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Szczerze? Mysle ze mu podziekowali za wspolprace po prostu. Zrobil co mial zrobic na tyle na ile potrafil, wypstrykal sie z pomyslow, spedzal wiecej czasu ze swoimi laleczkami jak z kodem i tak sie skonczyla zabawa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy