Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

eno o tym się nie piszę :) trzeba utrzymywać że wszystko jest super. Ja sam osobiście nie lubię tylko przenoszenia wszystkich addonów, a wszelkie bugi trzeba przetrwać ćwicząc ZEN.

Napisano
Masę bugów to naprawili. Nowe funkcje zawsze po wydaniu miały swoje bugi które są poprawiane jedną lub kilka wersji potem.

 

 

Moio jak cię lubie to ostatnie wydanie 2.70 to była jakaż porażka sam zgłosiłem 4 bugi. Które były po prostu in your face i nie były to żadne nowe opcje tylko proste sprawy. Dopiero 2.70a to wszystko poprawiło chociaż trochę brakuje do stabilności 2.69. Ja osobiście czekam na 2.71a :P

Napisano
Dobra poddaje się po tym:

d04586H.png

WTF??? Jak ci działają gry? Nie masz w nich żadnych artefaktów? Zrób jakieś testy hardwareu, ram, proc, grafa. Reinstalka systemu może coś poradzi. Mam taki sam procek jak ty i u mnie OSL działa okej.

 

Azbesty- W 2.70 było bardzo dużo wewnętrznych zmian, nie będących featuresami ale usprawniającymi ogólnie większość rzeczy (dependency graph). Po takich dużych rzeczach można z pewnością spodziewać się bugów, nawet w tych rzeczach które wcześniej działały, dlatego że teraz za ich działanie odpowiada kompletnie inny kod.

Ja zawsze pełne wersje traktuje jako beta i czekam na wersje A. Ludzie nie chcą zgłaszać bugów i takie są efekty. Sam się winię za to bo mam teraz czas na testowanie i raportowanie. Trzeba się pogodzić że jeszcze przez parę miechów z 2.7x będzie bajzel. Na jesień jak pojawi się ViewportFX to też będzie niezły bajzel przez 2 następne pełne wydania. My w firmie działamy teraz na 2.69 bo wersje 2.70 i 2.71 wywalają nasz addon level designowy.

Napisano

@Monio przyznam że muszę zrobić mały rekonesans. Okazuje się że nie tylko u mnie ten problem, bo ktoś już zgłaszał buga. Ten drugi błąd to jakiś kosmos przy otwieraniu pliku, chyba kiedyś wiedziałem coś podobnego na forum blendka. Przytrafił mi się tylko raz.

Z mojej strony za mała promocja idzie na rzeczy które są dla Blendera istotne. Ci bardziej popularni tzw. GURU powinni wspierać go nie tylko przez tutki, ale jak najwięcej uświadamiać społeczności, że istnieje wiele dróg do udoskonalania programu.

Napisano

Mi też kilka razy pojawił się błąd z renderowaniem interfaceu. Mieliśmy sporo plików z jeszcze z czasów kiedy korzystaliśmy z 2.49 ale odpalaliśmy je na 2.69. Renderowały się jakieś fioletowo czarne paski, jak artefakty grafiki. Tylko że w moim przypadku to było jakby zupełnie dodatkowe windowsowe okno programu. Mogłem je wyłączyć iXem i pracować normalnie. Od kilku miechów nie widziałem tego błędu tylko że tym razem pracuje na daily buildach i tworzę w nich nowe pliki.

 

hb8791C.png

 

Co do OSLa. Goście tam piszą o service packu do windy. Dodatkowo możesz zrobić update driverów grafiki bo nawet jak renderujesz na CPU to wina może leżeć po stronie renderowania interfaceu a nie samych bibliotek OSLa. Wczoraj np załatali błąd związany z grafą gdy blender się crashował gdy bardzo szybko zmieniło się połączenie nodów. Parę razy mi się to zdarzyło.

Napisano

Trzeba będzie to posprawdzać, bo OSL dzięki możliwości wypalania jest bardzo przydatny. Kiedyś instalowałem nowe stery, to okazało się że były problemy z viewportem. Sprawdzę czy coś się zmieniło. Na pewno sie nie poddam.

Napisano

Azbesty- Też miałem problemy ze sterami nvidi na laptopie. Pomogło mi zainstalowanie starszych sterowników. To jest akurat wina niedopracowanego Optimusa, użytkownicy innych softów też mają z tym problemy.

Napisano

pewnie już wszystkie wiedzo, że 2.71 jest oficjalnie, pewnie już wszystkie sprawdzili i wytestowali, ale ja tam lubię na deser przeczytać oficjalny changelog bo czasem coś umknie. Część ficzersów już mi się wydaje, że od zawsze była, ale kilka zawsze przegapię w developingu, to czytam na koniec.

Napisano

"Smoke domain meshes now have "density", "flame" and "color" attributes that are accessible through the Attribute node (in a future release we will make this more convenient with a builtin smoke/fire node)."

 

Poważnie zostawili konieczność wpisania tych tekstów "density", "flame" i "color"? Przy całej złożoności dodania takiej funkcjonalności jak rendering dymu i ognia, zrobienie do tego osobnego noda z gotowym socketami wydaje mi się raczej drobnostką. Dziwne, że UI team jakoś nie nacisnął, żeby jednak dorobić noda przed wydaniem nowej wersji. A może jest ten node, ale ja nie znalazłem?

Napisano

Jednocześnie was rozumiem ale to trochę nie jest tak. Myślę że developerzy blendka powinni przy wybranych nowych funkcjach dodawać jakąś ikonkę "wersja beta" bo ludzie nie rozumieją że niektóre funkcje które się pojawiają są tylko początkową fazą rozwoju. Taki jest urok całego blender - always beta.

 

Mallow- Attribute node to jest dosyć standardowa rzecz w cyclesie. Mogliby dodać coś takiego jak piszesz ale to jest jakaś wstępna wersja renderowania smoke & flame więc chyba nie widzieli w tym potrzeby. Jak dodadzą do samego renderowania odpowiednie poprawki (nie mam pojęcia jakie) to zrobią tego noda.

 

Azbesty- Zrobienie designu bake menagementu to kilka tygodni roboty a implementacja tego to kolejne kilka. Workflow jest spierdzielony na maksa ale to tak na prawdę nie jest teraz najważniejsza rzecz do zrobienia. Brakuje jeszcze zupełnie podstawowych funkcji bez których nawet najlepszy bake menagement nie zrobi z tego narzędzia z którego można normalnie korzystać. Pierwsze w kolejce jest wypalanie displacementu, anti-aliasing, obsługa GPU, obsługa multiresa. Nie ma jakiekolwiek modyfikowanie normalek obiektu nodami, na razie jedyne co możesz dostać to normalki z hipoly, nie działa displacement, dodawanie tekstur z normalmapą czy modyfikowanie wektorów nodami. Znajdzie się pewnie jeszcze kilka innych elementarych braków. Jeszcze maaaasa roboty.

Developerzy stwierdzili że wolą udostępnić "niedojrzałą" wersje bakeu już teraz żeby ludzie mogli to potestować to co jest żeby spływał od nich feedback. Za menagement zabiorą się przy następnym wydaniu razem z naprawą tych rzeczy które wymieniłem. Prawdziwe możliwości bakeu w cyclesie poznamy najwcześniej za 2 wydania, to mogę ci zagwarantować.

Napisano

ja doskonale wiem tylko mnie to troche wnerwia bo tyle się mówiło o tym żeby postarać się zrobić ten program more stable solid i tak dalej i zrobić większą różnice między stable wydaniami a daily a tymczasem to poszło w totanie odwrotną stronę.

Napisano
Ja w sumie jestem nowy , ale dla mnie Blender nawet w wersji daily to tytan stabilności porównując do Modo np ;)

 

o mógłbyś powiedzieć coś więcej na ten temat. bo ja osobiście na modo już tak patrzę od paru lat a od 2 lat to tak trochę ślinka cieknie ale ciągle nie było czasu a teraz jak wyszeło parę ficzerów to tak już totalnie zakochany.. i wydawało mi się że nie ma z tym programem problemów. i miałęm w planach nauczenie się go przed końcem tego roku

Napisano

Program ma mega Miłe UI itp , ale po za tym ...

Mnie interesuje tylko modelowanie ( a nie animacja jakies Fx itp ) w tych zastosowaniach Modo jest dosc biedny dla mnie . Brak choć by modyfikatorów na stosie i innych taki drobnostek powodują że modo nie wybacza błędów. Blender daje tyle swietnych malych ficzerow jak bsurface i wszystko co powiazane z grease pencil...

Druga sprawa jest tak że baaardzo często się wiesza ( wersjai 701 z SP4 a 801 to juz*totalna masakra ).

 

Mój wzrok za to pada w strone 3dcoat . Bo jakos z zbrushem nie moge sie zakolegować

Napisano

Kurde kolego to mnie strasznie zmartwiłeś tymi informacjami ;/ ja też głównie modeling hard surface.

3dcoat też umnie widnieje nawet się go nauczyłem w miarę ogarniać. Masz może skype bo chciałbym wypytać dokładniej na temat Modo.

Napisano

Nie chce robić offtopu...bo to nie temat o Modo....ale jak na razie wysypał mi się chyba tylko raz -jak próbowałem użyć w Mesh Fusion mega gęstą siatkę wyeksportowaną z Zbrusha z inną Low poly -to sobie przypominam ;) Co prawda nie renderowałem w nim prawie w ogóle -ale przy modelowaniu na 100% nic mi się nie wysypywało -problem były za to błędy w siatce trudne do naprawiania i pojawiające się czasem z niczego...

Zbrush potrafił się czasem wysypać..ale to przy ekstremalnych jakiś sytuacjach np nieprzemyślanej Decimacji mega gęstej siatki..Autocad 2013 wysypywał mi się dość często....Blendera używałem tyle co nic bo dopiero się go uczę -tak więc nie zdążył mi się wysypać... z innymi softami 3D nie miałem doświadczenia...- to tyle mojego wtrącenia, wybaczcie że nie do końca zgodnie z tematem wątku -ale nie mogłem się powstrzymać z napisaniem czegoś na obronę stabilności modo ;) + jeszcze modo bardzo szybko się uruchamia-podobnie jak Blender zresztą...

Napisano (edytowane)
Możesz sie pobawić , soft banalny w obsłudze ( taki ps w 3d ) , ale prędko wrócisz do Bledera ;)

 

to nie wiem czy jest sens tracić czas.. prawdę mówiąc to już z 3 - 4 podejścia robiłem

 

niech się ludzie wypowiadają na temat Modo bo sporo blenderowców myśli o tym programie i ciekawe porónanie żaden offtop jak ktoś może się wypowiadać to gadać.

 

a pomijając Stabilność.. bo to pewnie się poprawi. to w czym wam się lepiej modeluje pomijając mesh f.

 

W sumie zastanwiam się czy by się nie pouczyć atlasa/rhino

Edytowane przez Azbesty
Napisano

z mojego doswiadczenia, to modo jest strasznie przereklamowane. Jak na soft kladacy nacisk na modelowanie, ma bardzo duze braki w narzedziach do modelowania. Dosc wazna sprawa dla kazdego softu tez jest stabilnosc, tutaj potrafi sie zawiesic przy tworzeniu podstawowego obiektu. Wystarczy wejsc na forum Foundry i poczytac watki o stabilnosci. Zadne ficzersy nie beda tak wazne jak stabilnosc.Wedlug mnie lepiej juz kase wydac na Cinema prime niż na MODO, ale to tylko moja opinia.

Napisano
to nie wiem czy jest sens tracić czas.. prawdę mówiąc to już z 3 - 4 podejścia robiłem

 

To mnie trochę zdziwiłeś. Sądziłem, że myślisz o Modo jako o zbawieniu branży 3D, podczas gdy otodeski umrą ze starości i na raka a Blender z głodu... a tu nagle mówisz, że nie wiesz, czy jest sens?

Napisano

Modo jest fajne, ale ma swoje slabosci, niektore bardzo irytujace. Do prostego sculpt/modelowania/UV Blender jest dla mnie bardzo dobry i odkad go poznalem nie dotknalem Modo, ktorego uzywalem wlasnie do tego (poza sculptem) ;)

Napisano

Skoro jesteśmy przy Modo, to przyznam, że przeglądam sobie właśnie tutki do DT (Azbesty linkował na głównym o tej promocji) i muszę przyznać, że jeśli chodzi o modelowanie, to bardzo pozytywne wrażenie na mnie zrobił ten program.

Napisano

Jak to ze wszystkimi softami: pod paroma względami dobry pod innymi nie. Na każdym sofcie wsumie da się robić fajne rzeczy. Kwestia teraz czego oczekujemy od softu. Jeśli chodzi o modelowanie, to nie widzę nic w czym MODO byłoby lepsze od Blendera. Nie jestem fanatykiem Blendera i nigdy nie pomyślałem, że będe bronił tego softu, ale w tym przypadku uważam że jest lepszy. W tym konkretnym, nie całościowo, żeby ktoś się niedoczepił do mojej wypowiedzi.

Napisano

Nie znam ani Blendera ani Modo, więc ciężko abym je porównywał :) Jedynie spodobało mi się kilka narzędzi/rozwiązań w Modo. To samo pewnie znalazłbym w Blenderze/Maxie/Maya itd.

Napisano

Opanuję dobrze modelowanie w Blenderze to napiszę może coś więcej na temat porównania go z Modo....ale jak na razie pierwsze co się rzuca w oczy to Modo ma w porównaniu do Blendera super szybka i sprawną selekcje edge Loopów i ogólnie selekcji mesha, która nie tylko intuicyjna ale i odbywa się w ułamkach sekund;). Także narzędzia analogiczne do Blenderowego Transform orientation i Pivot points są bardzo rozbudowane i dobrze przemyślane w Modo....natomiast Knife Tool z Blendera działa o niebo lepiej niż analogiczne nadrzędzie z modo dostępne tam pod C key...i w Blenderze jak się zrobi zduplikowany Edge czy vertex to trybie Subdividów nie powoduję to wykrzaczania siatki -a a Modo już niesty tak..To tyle-tak na pierwszy rzut oka...

Napisano

Maya i Max w swojej historii mają bogaty zapas doświadczeń produkcyjnych. Obecnie pszczelarzy jest pewnie najwięcej. To wszystko składa się na jej rozwój, bo przecież każde większe studio ma masę narzędzi, skryptów z których jednostki nie mogą skorzystać i patrzą na program zupełnie inaczej. Blender natomiast raczkuje w wielu kwestiach, ale ma za to bardzo duży potencjał, który stanowi alternatywę.

Z mojego punktu widzenia, to należy się spodziewać że prędzej młodsi będą stanowić o sile Blendera niż starzy wyjadacze z innych programów, którzy patrzą na wolny program z ironicznym uśmiechem.

 

Blender jest dobry, ma swoje braki i ograniczenia, ale nie jest to ściana, której nie da się przeskoczyć. Kwestia podejścia.

Napisano

 

Blender jest dobry, ma swoje braki i ograniczenia, ale nie jest to ściana, której nie da się przeskoczyć. Kwestia podejścia.

 

Jak każdy inny program.

Napisano

@makak_ Nie chce generalizować, ale przy Blenderze wiele osób zbyt łatwo się poddaje gdy trafia na przeszkody. Możliwe że wynika to z tego że jest dostępny za darmo.

Napisano

W kwestii zaznaczania edge loopow da się jeszcze prościej? Ja w blenderze najeżdzam kursorem na dany edge, wciskam "q" i mam zaznaczonego całego edge loopa. Zaznaczać da się z użyciem jednego klawisza, chyba że się rozchodzi o jakieś gesty myszy czy coś.

 

Co do MAXA i Maya, to tego drugiego nie używałem, ale fenomenu maxiora nie mogę zrozumieć do dziś. Znaczy wsumie wiem czemu jest taki popularny, ale sam program za tą kasę naprawdę jest trochę śmieszny. Tak w wielkich produkcjach używa się wielu narzędzi, pisze się też własne, tylko o to się rozchodzi, że goły max sam z siebie nieoferuje zadużo. Tym bardziej MAX jest często używany w mniejszych dziedzinach jak archviz i tam raczej użytkownicy chcieliby korzystać z gotowych rozwiązań, a za tą cenę są inne softy które do tej roli też się spęłnią. Vray oraz DWG obsługują też inne softy, a rozwój 3dsmaxa przez autodesk jest śmieszny. Długo pracowałem w maxie i robienie w nim to męczarnia. Wieczne lagi przy zaznaczniu obiektów, uruchamiania różnych okien. Narzędzie do modelowania to te z przed zakupienia przez autodesk softu, a całe innowacyjne graphite tool to chamsko zaimplementowany plugin znany kiedyś jako polyboost. 2015 jesszcze nie sprawdzałem i nie mam zamiaru ale mam nadzieję że już ładowanie graphite nie laguje i jest wreszcie odrębnym bytem od editable poly. Na cholerę komuś dwa na raz uruchumione tryby edycji siatki?

 

BTW to chyba trochę zabardzo odeszliśmy od tematu Blendera :P

Napisano

@Temporal Pozwolę sobie zacytować pewnego doktora z agh z którym miałem zajęcia na studiach: "3ds maxa pewne więcej osób używa, bo był łatwo dostępny". Maya natomiast bardzo późno miała wersje trial.

a tak serio to z początkiem zdaje się że Max był całkiem mocny. Dobry silnik renderujący + Biped do animacji(później CAT). Wbrew pozorom to było bardzo wygodne i tą wygodę stawiam za bardzo mocny argument. Przyzwyczajenia i nawyki zostały, a ludzie od 3d to nie dinozaury, nie wygineli. Blender potrzebował by bardzo mocnego argumentu, który go wyróżnia na tle innych programów, tak jak np. Motionbuilder do mocapu. Mari do teksturowania. itd.

Niestety ostatnimi czasy mam wrażenie że opakowuje się Blendera w hasła typu 7 w 1 i tam kończą się poważne argumenty.

Napisano

tru. Jak się pojawił trial (i piraty) Mayi, to pamiętam, zawsze mój komputer był za słaby, żeby to uruchomić. W moich czasach szkolnych laptopa nie można było kupić za wypłatę, komputery były drogie, a podzespoły z najwyższej półki to już całkiem poza zasięgiem nastolatka. A Max szedł. Maya to był natomiast mistyczny byt, którego spróbować nie mogłem.

Napisano

Ja zwróciłem uwage na Modo bo " Kuciara na nim robi " ;) jak w jakims wywiadzie usłyszałem, że dał sobie z nim spokoj i siedzi w maxie to zaczałem zglebiac temat czmu tak zrobił... Teraz już*wiem. I mimo sympatio do modo to zdecydowanie zgadzam sie , ze to grubo przereklamowany soft ( jesli rozpatrujemy go w kategoriach szybkiego modelowania itp )

Napisano

Blender ma mocny argument. Jest nim cena. To dla tych niezdecydowanych. Ja, poza wspomnianym, cenię sobie w nim lekkość. W pracy mam zainstalowanego Blendera i Mayę 2009. Stare pliki źródłowe są jeszcze w .mb, więc trzymam instalkę na wypadek. Gdy czasem trzeba zrobić coś drobnego, to w czasie jaki Mayce zajmuje wyświetlenie splash screena, ja mogę uruchomić Blendera, wykonać jakąś czynność (np. edycja normali, przesunięcie UVki, etc.), wyeksportować plik, zamknąć program. Mayka dalej startuje. Gdybym zamiast Mayki uruchamiał Maksa to pewnie bym zdążył tego Blendera jeszcze zainstalować :]

Napisano

@floo bo MAX był dobrym softem. O to się rozchodzi, że kiedyś Max wdrażał nowe narzędzia, zbierał popularność, bo miał coś czego inne sofy nie miały. MAX stał się standardem w branży, później wykupił to Autodesk i rozwój zwolnił. Konkurencja nie spała i zaczęła prześcigiwać powoli MAXA, ale z dnia na dzień nikt nie porzuca danego softu. MAX stworzył dość dużą grupę użytkowników, w sieci kiedyś tutków do maxa było najwięcej. Popularność softu zaczęła powodować, że nowi zaczeli też wybierać ten soft, branża korzysta z tego softu, więc nowi muszą korzystać i to się tak trochę sztucznie narkęca. Niby użytkownic się wkurzają że AD ich zlewa, nienaprawia starych bugów, niedodaje nowych funkcjonalości tylko nikomu niepotrzebne ficzery, no i wykupuje cudze pluginy i implementuje je u siebie, zapominjąc o ich rozwoju. Jest wiele innych softów które mają wszystko co 3dsmax a w niektóych aspketach więcej, no ale 3dsmax to 3dsmax i tak nagle nie przestanie być używany.

 

To porównanie to odnośnie MAX vs reszta softów, a nie tylko Blendera. Nie ma żadnego spisku, że nie wszyscy chcą używać Blendka, on swoje wady też posiada.

 

@arev tak lekkość Blendka to duża zaleta. Dla mnie Blender to jak Reaper dla programów typu DAW. Waży mało, nie ładuje nie wiadomo czego, reaguje błyskawicznie na zadane polecenia (w sensie włączenie jakiegoś okna, funkcji). Wejście do edit mode w blenderze a w maxie jest zupełnie inne. Tak samo w maxie do nieadawna uruchamiania outlinera kończyło się zawsze lekkim lagiem. Wybieranie obiektów w ten sposób był irytujący na "maxa".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności