gientekwl Napisano 16 Grudzień 2010 Napisano 16 Grudzień 2010 Witam :) Poniżej przedstawiam moja pierwszą wizualizację, wizualizację łazienki. Modelowanie, oświetlenie, materiały, tekstury - moje. Wiem, że miejscami jest niedokładnie, ale sporo czasu na ta pracę poświęciłem, dałem z siebie maxa... pozostał niedosyt bo jeszcze przy tym bym posiedział :) Następną wizualizację postaram się zrobić 3 razy lepiej :) SOFT: 3ds, Vray, PS 1) Główny: 2) Detale: Większa rozdzielczość detali: http://www.satfilm.net.pl/~irek/all.jpg Konstruktywna krytyka mile widziana ;) 1
simonhc Napisano 16 Grudzień 2010 Napisano 16 Grudzień 2010 Bardzo fajny start. Detale przyjemne. Sam design nie moja bajka jednak, kompozycyjnie statycznie i centralnie. Calosc dobrze sie broni, widac mase pracy, rozwój warsztatu i o to chodzi. Pozdrawiam P PS kosz z wikliny fajnie skrobniety.
Dynamico Napisano 16 Grudzień 2010 Napisano 16 Grudzień 2010 Detale jak dla mnie bardzo fajnie. Drobiazgi: w większości baterii woda leci po odchyleniu dźwigni do góry - u ciebie odwrotnie, no i woda płynąca z obydwu kranów - takie "nieprawdziwe" a poza tym przez chwilę myślałem , że na zbliżeniu umywalki jest odbicie w lustrze. Płatki róż? jakieś grube takie. Bardzo fajne materiały. Może poza szarymi ręcznikami - ten kolor trochę jak "ściera" do podłogi.
gientekwl Napisano 16 Grudzień 2010 Autor Napisano 16 Grudzień 2010 Dzięki panowie. Dynamico Odnośnie baterii nie pomyślałbym, że trzeba kurek odchylić :D hah... dobre :). Rzeczywiście ręczniki wyszły źle, błędem jest zbyt duży disp - daje to w tym przypadku materiał ściery lub dywanu - powinienem to raczej poprawić już wcześniej. Simonhc: Dzięki, kompozycja rzeczywiście jest silnie statyczna, na takiej zdecydowałem się pracować. Głównie jechałem z warsztatem. Piotra Dzięki.
bolitic Napisano 17 Grudzień 2010 Napisano 17 Grudzień 2010 Detaliki (z DOFem szczególnie) jak i materiał lampy obok lustra, bardzo, bardzo fajne!
Camel Napisano 17 Grudzień 2010 Napisano 17 Grudzień 2010 twoje pierwsze starcie z vray poszło nienajgorzej :] Fajne detale.
chudy Napisano 17 Grudzień 2010 Napisano 17 Grudzień 2010 no no bardzo fajnie. w większości przypadków bardzo udane kadrowanie na detal. najfajniejszy kadr chyba ten na otwory w drzwiach.
polka dot Napisano 17 Grudzień 2010 Napisano 17 Grudzień 2010 cześć, nie jestem jakimś specjalistą ale rokuję Ci świetlaną przyszłość w tym biznesie. tylko nie pracuj w domu;) p.s. ale to zbliżenie na kibel niepotrzebne;)
Camel Napisano 17 Grudzień 2010 Napisano 17 Grudzień 2010 aha i popróbuj jeszcze postprodukcji na color balance shadows/midtones/highlights i pokaż, czy nowy efekt się opłaca :)
marcinW Napisano 17 Grudzień 2010 Napisano 17 Grudzień 2010 mnie tam się tylko nie podoba, że do tych wszystkich okrągłych kształtów dałeś kwadratowe baterie (tres cuadro chyba z tego co widzę) - a o podniesionym mieszaczu już pisali :) i woda trochę leci jakby pod małym ciśnieniem (tzn leci jej dużo, co znaczy, że woda jest mocno odkręcona, a jednak strumień jest zagięty jakby ledwo co ciśnienie było :>) wiem, że to straszne bzdury. generalnie fajne wrażenie. sam bym lepiej nie zrobił ;)
Lucek Napisano 17 Grudzień 2010 Napisano 17 Grudzień 2010 A ja bym to inaczej zaświecił bo IMO jest ciemno. Oświetlenie wygląda realnie, ja poszedłbym w kierunku katalogowego oszustwa.
gientekwl Napisano 17 Grudzień 2010 Autor Napisano 17 Grudzień 2010 dzięki panowie za tak pozytywny odzew :) Odnośnie wody, była modelowana by hand i na szybko jeszcze... jakbym posiedział trochę dłużej efekt pewnie by był lepszy. lucek: Starałem się doświetlić całość lampami studyjnymi, niestety... łazienka jest zbyt mała i nijak bym ustawił lampy było by je widać w odbiciach :)
rly Napisano 17 Grudzień 2010 Napisano 17 Grudzień 2010 Bardzo ładnie i czysto po detalach widać nakład pracy.Usuń tylko te płyny do sprzątania bo taki tani realizm nie jest potrzebny i tylko drażni.Oby tak dalej.W takich wnętrzach niezbyt dobrze wychodzi centralny kadr bo przez kąty kamery wszystko się rozjeżdża dlatego czasem warto pomyśleć nad lekkim podkręceniu kadru. Traktuj to jako rady,a nie krytykę ;)
gientekwl Napisano 17 Grudzień 2010 Autor Napisano 17 Grudzień 2010 Rly: Dobrze prawisz, racja... Kadr jak już napisałem wyżej jest spaprany, centralny przez co mało ciekawy. Spłaszcza dosyć całość. Odnośnie płynów to już się nie zgodzę bo to płyny do kąpieli są ;P ale w wizkach zapewne sie już nie sprawdzają :)
plasti Napisano 18 Grudzień 2010 Napisano 18 Grudzień 2010 bardzo dobrze wszystko dobrane, masz nosa :], co do renderu to tak jak na PM, pozdrawiam
Gość Savoy Napisano 18 Grudzień 2010 Napisano 18 Grudzień 2010 Po pierwsze picowanie że to twoja pierwsza wizualizacja jest nie na miescu...za dużo umiejętności tu widać (UV mapy, dobrze ustawione tekstury, displacement, całkiem nieźle stonowane światło...może troche za ciemno i metal wyszedł okrutnie) Takie bajki to się wciska poczatkującym.... i raczej nie na miejscu jest "ponad skromność"... Po drugie: Ja bym raczej skupiłbym się na dopieszczeniu tego i mocniejszym dopaleniu sceny (typu HC Piter, pozdrawiam ! jesli jeszcze czyta to forum), może bardziej MODERN (ludzie to lubią) Po trzecie: dla mnie naprawde niezły render..ale nie powala na kolana :) ....mam nadzieję że była to budująca krytyka...
gientekwl Napisano 19 Grudzień 2010 Autor Napisano 19 Grudzień 2010 Ok. Savoy Nie napisałem, że to moja pierwsza praca. Nie na miejscu jest Twój komentarz, bo nie czytasz ze zrozumieniem. Nie będe dalej rozwijał myśli, reszta poleci na PM Co do krytyki, ok ok... nie muszę iść specjalnie w kanony hcpiter'owskie żeby było fajne i żeby majtki zrywało. Może Ty lubisz kopiować styl hcpitera, ale ja wolę wyrobić swój metodą prób i błędów. Uważam, że światło jest ok, to shadery kuleją. Pozdro
Gość Savoy Napisano 19 Grudzień 2010 Napisano 19 Grudzień 2010 "Poniżej przedstawiam moja pierwszą wizualizację, wizualizację łazienki." Jestem ślepy albo nie umiem czytać. I bez obrazy :) Czasami konstruktywna krytyka która boli jest lepsza niż gadanie o wodzie lecącej z kranu.....Tyle w temacie.I bez bzdur ...Twój render jest naprawde dobry i żeby robić takie rendery trzeba sie nieźle namęczyć. Chyba że chodziło Ci o pierwszą wizualizację na forum max3d...wtedy zwracam honor :D Opinie o renderze sa moje i mam prawo do tego (do momentu obrażenia kogoś, wtedy moderator bierze sprawę w swoje ręce), taka jest rola forum. Nie używam obraźliwych słów (jak Ty w PM) i nie atakuje nikogo, przedstawiam tylko swój punkt widzenia...jak sie nie podoba TO NIE CZYTAĆ!. Pozdrawiam. HC Piter to tylko propozycja a nie mus....
gientekwl Napisano 19 Grudzień 2010 Autor Napisano 19 Grudzień 2010 Ok. Nie będę kontynuował dyskusji w tym wątku, przedstawiał swoich racji bo nie po to zakładałem nowy temat. Bzdury typu, że Cię obraziłem na PM, możesz wciskać komuś innemu.
Gość Savoy Napisano 19 Grudzień 2010 Napisano 19 Grudzień 2010 Znow nie wiem czy jestem slepy czy zle czytam. Nie napisałem że mnie obraziłeś tylko że używasz "ciekawych" słów ("byle debil potrafi używać displacement"...prawda jest taka że poczatkujący nawet nie weidzą co to bump mapa) które raczej rzadko widuje się na forum. Max3d forum czasami naprawde zaskakuje amatorszczyzną w sensie oceniania (proszę się nie obrażać), teraz wiem dlczego HC Piter opuścił to miejsce (albo może nie wiem...) Ludzie sie czasami czepiają szczegółów które nie mają znaczenia tylko dla idei wstawiają posty "muszę coś napisać" i może ja mam tylko odwagę napisać jak jest na forum... Przepraszam ale trend który stosuje HC jest teraz popularny i wszyscy starają się zrobić "biały" render z High Contrast (ale widomo że to trudne). Ja również podążam śladami HC ale przede wszystkim Alex Roman. Dlatego że najlepiej uczyć się od najlepszych (i nie jest to żaden wstyd). Alex Roman przetarł wiele szlaków i uważam za słuszną drogę naśladowania go...potem przyjdzie czas na własny styl... Jesli zrobisz nastepną scenę 3 razy lepiej to naprawde jesteś geniuszem (chyba lepszym niż Alex), ale z drugiej strony wiem że dałeś z siebie wszystko w tej łazience :)
god_of_dump Napisano 20 Grudzień 2010 Napisano 20 Grudzień 2010 W lustrze zabraklo odbicia aparatu fotograficznego, albo słitaśnego twardziela z komorka :D 1
Neb Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 bardzo dobry start, rendery technicznie bez zarzutu.
viz.k Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 close-ups bardzo fajne i wszystko na nich wyglada wporzo, za to caly obrazek w low-res nie wyglada tak ciekawie, zdecydowanie za ciemno jak dla mnie moze lwf albo fake-lwf'em by lepiej wygladalo:) przede wszystkim zaciemnione miejsca wydaja mi sie zbyt ciemne
Camel Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 poszedłbym w taką stronę jak nie masz nic przeciwko :) wim, że jest przejarane, ale dla mnie i tak ładnie, no szkoda że tu już AA skopane.
bolitic Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 dunuś: w chacie na moim monitorze wygląda to ok, nawet bardzo, ale w pracy na jakim kolwiek monitorze jest to za ciemne - widocznie masz ten sam problem co ja - nieskalibrowany monitor: za jasny.
Temporal Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 No kolejny czlek ktory musial pochwalic sie jaki jest super w postpro i z normalnego renderu zrobil "kupe". To co dunus zrobiles jest bardzo slabe. Przepalone, zjechany kontrast, ogolnie nieczytelne. Nigdy nie zrozumiem po co ludzie niszcza czyjesc prace w cudzym watku. Raz na jakis czas ktos orginal poprawi na lepszy efekt, ale w wiekszosci wypadkow to psucie pracy autora. Jeszcze na zadnym forum CG nie widzialem takiej dziwacznej mody.
Camel Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 1.to propozycja 2.pisałem: jeśli on nie ma nic przeciwko. wspominałem też o przepaleniu. 3.już dosyć? za mało? 1
Temporal Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 Dunuś ale pytales sie autora na privie? Czy poprostu wstawiles swoje arcydzielo i zawarles pytanie po fakcie dokonanym? Wiekszosc tak samo robi, niby jak cos to moze usunac itp, ale wczesniej juz na swiatlo publiczne wystawi. Wiadomo ze nikt nie bedzie sie teraz prosil bys to usuwal. Poprostu wedlug mnie troche niekulturalne jest przerabiac cudze prace i postowac je w cudzym watku. Jeszcze rozumiem ktos zaklada WIP'a, pyta sie o rady, o pomoc itp. Ktos pokazuje swoja propozycje kolorystyki, zaznacza strzalkami bugi itp. To jest finished, napisz co myslisz o pracy i tyle. Nie trzeba pokazywac ze jest sie lepszy od autora. Oczywiscie to jest moje zdanie i porzadku nie mam na sile zaprowadzac. Ja od tego nie jestem ale dziwi mnie ta moda. Oczywiscie zaraz mnie stos ludzi pojedzie za to ze skrytykowalem jakies dzialanie. Odnosnie pracy autora to na plus. Wiekszosc napisalem mu juz na prive wiec nie bede sie powtarzal. Na designie sie nie znam ale sam render jako material i swiatla naprawde super. 1
Dusia Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 (edytowane) Łohoho ale z Ciebie romantyk lol ;) Ruski design choć muszę przyznać, że nie jest aż tak tragicznie xD Mam tu całą listę narzekań ale skupię się na najbardziej 'istotnych pierdołach' bo widzę, że reszta już wywlekła co brudniejsze;) Wiesz co, wydaje mi się, że mapowanie blatu pod umywalką jest złe, a mianowicie to z frontowej krawędzi chyba powinno być przekręcone o 90 stopni. Nie spotkałam się z tak wyglądającymi krawędziami blatów. Fugi w płytkach to tak na przyszłość staraj się żeby zbiegały się zawsze razem czyli np. te od zabudowy wanny trzeba by było dać odwrotnie, połówki na dole całe na górze, żeby fugi zbiegły się z fugami kafelek na ścianie. Jak tak to wszystko cacy. Ostatni render wrzucony przez Dunusia ma zdecydowanie za duży kontrast jak dla mnie. Rendery autora są bardzo fajne i nie wymagają tak dużej ingerencji w postpro. Badzo podobają mi się wcześniejsze rendery tej sceny :) Pozdrawiam Edytowane 10 Styczeń 2011 przez Dusia
plasti Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 offtop!!! zalosne jest te wrzucanie postprodukcji pracy autora w postach na swiatlo dzienne, za takie cos powinno byc ostrzezenie do bana...(wiem wiem, tez mi sie zdarzalo, ale przestalo mi sie to podobac) chcesz pomoc to na PM wyslij i takie rzeczy to w WIP!!!!!
Rekomendowane odpowiedzi