Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Gwoli wstępu (którego nie należy traktowac jako usprawiedliwienie) chciałem powiedzieć, że uczę się ok 2 miesięcy z różnymi zawirowaniami w tym okresie. Na razie jestem w fazie poznawania softu, ale mam nadzieję, ze niedługo (także z Waszą pomocą) będę tworzył lepsze rzeczy. Nie jestem grafikiem. Z rysowaniem tez nie miałem zbyt wiele wspólnego. Mam nadzieję, że to się zmieni - zarówno jedno, jak i drugie.

:)

Program: Modo 401

 

Modele robione w kolejności (po drodze było kilka prostszych modeli, ale nie będe śmiecił):

Działko (na podstawie tutoriala):

l.png

(wiem, krzywe nogi ma z dziwnego materiału, kadłub z drewna i naboje z lodu, ale czy wszystko musi być idealne?)

 

Mercedes C9 (wg tutoriala) - co prawda nie jest skończony, ale nie miałem już do niego siły, pewnie jeszcze wrócę:

l.png

 

l.png

 

l.png

 

l.png

 

Lampka (bez tutoriali), widziana oczami mej komórki wygląda tak http://pokazywarka.pl/qo0of2/ Moimi trochę inaczej:

 

l.png

 

l.png

 

Gitara (bez tutoriala):

l.png

 

l.png

 

l.png

 

l.png

 

l.png

 

Mam nadzieję sukcesywnie powiększać moją teczkę o coraz lepsze prace, chociaż pewnie na początku różnie to będzie wyglądało. Dziękuję z góry za każdą sensowną uwagę, pomoc, poświęcony czas i ewentualne wsparcie.

Edytowane przez Chasdiel
  • Like 1
  • Odpowiedzi 53
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ładna gitarka. Mniejsze (high) pudło i zmniana materiału dobrze by jej zrobiły.

Reszta z wozem na czele na +, renderu nie oceniam. A i niech koła lepiej nie lewitują :)

 

Daniel

Napisano

Gitarę odchudziłem - fakt, że moje niedopatrzenie.

 

Jedidan12, blinq - fajnie, że nie zostałem jeszcze zmieszany z błotem. Dzięki!:) A na serio to jak pisalem - samochodu nie skończyłem jeszcze. Pewnie niejden obiekt będzie jeszcze u mnie uczył się latać. Co do materiałów to na razie średnio umiem je tworzyć. Na razie skupiam się tylko na tworzeniu modeli - wychodzę z założenia, że "na początku był model". Używam programowych materiałów i czasem staram się je modyfikować. Jeszcze nie do końca wiem jak to wszystko działa, więc sporo robię na wyczucie, co przypłaciłem już nieraz zawieszeniem kompa.

Napisano

Na zlociku lubelskim, skromnie opowiadałeś o swoich modelach. Tutaj widzę dosyć zaawansowane modele. Samochód mimo że nie skończony, robi wrażenie. Miłą niespodzianką są czyste i dobre rendery. Materiały również są bardzo ok. Działaj dalej bo warto. W sumie ciężko tutaj coś skrytykować biorąć pod uwagę Twój staż w 3D.

 

Neb

Napisano
Na razie skupiam się tylko na tworzeniu modeli - wychodzę z założenia, że "na początku był model".

I bardzo dobrze. Ci co próbują z początku robić wszystko potem mają dużo uwna na ekranie. (Ja także:P)

Dawaj dalej ;)

Napisano

Nebula - dzięki wielkie. Fajnie usłyszeć takie słowa od kogoś, kto siedzi w branży sporo czasu. Od razu więcej powera ma się do pracy. ;)

 

Jedidan12 -pewnie zanim zrobię jakieś fajne swoje rzeczy to przejrzę milion tutoriali. Aktualnie siedzę nad tutorialem Bugatti Veyron tworzonego "z" box modelingu (coś nowego, bo tamtego mercedesa robiłem z Patch tools). Tak więc masz konkurencję:) A na serio to nie masz się co przejmować, bo zanim dojdę do podobnego stanu modelu jak u Ciebie to pewnie jeszcze sporo czasu.:D Tak czy siak coś tam pracuje - coby nie było. Na dniach coś powinno się wykluć.

Napisano (edytowane)

Skończyłem Bugatti. Model dość low poly, bo ma ok. 6,5k poligonów. Sporo mu brakuje, ale jak pisałem jest do nauki. Jak się komuś spodoba to jeszcze milej:)

l.jpg

Edytowane przez Chasdiel
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Super. Jakieś lepsze oponki, światła i wcale by nie było widać że jest lp. Źle go nałożyłeś na zdj.

 

pzd. Daniel.

Edytowane przez pirx
Napisano

2 miesiace w 3d? jedziesz ładnie... masz kolego predyspozycje, bo ja dopiero pierwsze w miare modele ktore zaczęły przypominac te rzeczywiste to po roku, półtora (!) udało mi sie. :P

modele fajne spoko są. vajron troche plastikowy, ale wiadomo, początki :) dasz rade

Napisano

Dzięki za słowa otuchy. W sumie miejscami to ciężko bywa. Zanim dojdę do nauki materiałów to pewnie kilka chwil minie (więc zapewne jeszcze z jeden/dwa modele wrzucę z tandetnymi materiałami). Na razie podrzucam coś też wg tutoriala (też box modeling - tylko korkociąg i sprzączka w subdivision modeling).

 

Scyzoryk

l.png

l.png

Napisano

Co prawda na razie sam clay wyrenderowany, ale zawsze coś. Kolejny step to będzie próba ogarnięcia UV.

 

But - może rozpadający się i ciasny, ale własny, a nie spod chińskich palców;)

l.png

Napisano

Prawdę powiedziawszy to nawet nie wiem co to jest "prop". Organika organiką, ale ja się dopiero uczę od niedawna modelowania. Teczkę założyłem, żeby się motywowac i wrzucać swoje prace. Niestety robotem nie jestem, popełniam błędy i cały czas się uczę. Może powoli, ale jednak. Do organiki może kiedyś dojdę, jak już w miarę dobrze będę się czuł z prostszymi bryłami.

Napisano
może jakaś organika? bo wizek aut i propów na tym forum dostatek...

Coyote, rzeźbij sobie swoje tważe, a Chasi (mogę tak zdrabniać?) niech się uczy prostszych obiektów bo w poly organika to masakra.

 

Świetny but.

 

Daniel

Napisano
Coyote, rzeźbij sobie swoje tważe, a Chasi (mogę tak zdrabniać?) niech się uczy prostszych obiektów bo w poly organika to masakra.

 

Świetny but.

 

Daniel

 

Dzięki po raz kolejny. Co prawda nie rozumiem skracania dwusylabowych nicków, ale jak tam uważasz. Bynajmniej się nie obrażę. :D

Miałem lekki kryzys (jak to czesto bywa w modelowaniu, gdy wszyskto się kopie), ale go ujarzmiłem. Trochę błędów na pewno jest, ale ogólnie but chyba skończony, więc ...noob proudly presents:

 

The shoe

l.png

 

l.png

 

l.png

 

l.png

 

i zabiera się za kolejne tutoriale i modele:) Jeszcze raz dzięki za słowa wsparcia.

Napisano

Jeśli to Twoje początki to naprawdę ładnie. Idziesz w dobrą stronę. Clay buta wygląda naprawdę dobrze. ale z materiałami niestety już gorzej.

Napisano

Prosiłbym o clay'a w większej rozdziałce (HD?)

 

Pierwsze ujęcie trochę płaskie wyszło - spróbuj ustawić jedno światło za butem tak żeby odcinało go od tła - może pomoże.

 

Drugie ujęcie mi się podoba.

 

Trzecie ujęcie pokazuje że materiał gumy jednak jest słaby (moim zdaniem) i to coś czerwonego ma dziwny materiał.

 

Jeśli chodzi o model - jest bardzo dobry i ma ładne mapowanie. Poprawiłbym na Twoim miejscu sznurówki, lepiej będą się prezentować jak będą mocno zawiązane, szwy bo są zbyt grube i nierówno rozłożone i wydaje mi się że też za rzadko rozłożone. Sznurówką daj jakiegoś bumpa i lekkie odbicia.

 

Co do prezentacji modelu może pomyśl o czymś takim http://www.google.pl/search?um=1&hl=pl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Apl%3Aofficial&biw=1876&bih=1028&site=search&tbs=isz%3Al&tbm=isch&sa=1&q=buty+studio&aq=f&aqi=&aql=&oq= Lekki DOF w kamerze itp.

 

Pozdrawiam.

Napisano

4lepy - no nie, to są image mapy. Jakbym miał to wymodelować to pewnie lata by minęły:)

 

Oleksiak - http://img689.imageshack.us/i/15082847.png/ - mam nadzieję, że 1600x1200 wystarczy:) Mam świadomość, że model rewelacyjny nie jest. Szwy poprawialem kilka razy, ale akurat wszystko mazałem myszką, bo brat mi na kilka dni zakosił tablet i przyznam, że trudno mi było robić proste linie. Przy okazji muszę obczaić photoshopa i wsyzstko co z nim związane, bo jak zobaczyłem jak niektóre image mapy wyglądały u mnie, a jak w tutorialu to załamać się można:D

Materiał gumy jak zobaczyłem miał zwaloną jedną mapę - znaczy niby wszystko ładnie powinno działać w teorii, lecz w praktyce nie działało - miałem dwie mapy na tej samej UVce- jedna oddziaływać miała na te wystające trójkąty i tym podobne, druga na resztę podeszwy. Ta na górze miała zrobiony ustawiony kawał alfa akurat tak, żeby w danym miejscu zadziałała druga mapa. Niestety nie zadziała. Rozumiem, że pewnie tu każdy śmiga w maxie i możliwe, że inne prawidła rządzą modo, ale może ktoś ma pojęcie czemu?

 

Smoku - Właściwie to pierwszy tutorial, na którym chciałem zrozumieć działanie uv map, image map i tych wszystkich displacement/bump. Jeszcze trochę mi pewnie zejdzie zanim to wszystko ogarnę. Opcji materiałowych jak np. Fresnel albo Anisotropy jeszcze nie rozumiem do końca. Czasem na prostych modelach sobie sprawdzam co jak działa, ale potem zmieniam oświetlenie albo coś i okazuje się, że to jednak działa inaczej, niz myślałem. Niestety w tym tutorialu zostało to potraktowane mocno po macoszemu. Nie oszukujmy się, ze tych wszystkich opcji jest mnóstwo i w kilka miesiecy trudno wszystko załapać jak się uczy samemu. (przynajmniej mi).

 

Jeszcze raz dzięki wszystkim za przekonywanie mnie, że moja praca ma sens i coś może z tego będzie.

Cheers

Napisano

Hej

Modelik Bardzo ladny, co do materialu to nie bardzo rozumiem w jaki dokladnie sposob masz to zrobione, jednak polecam uzywac kanalow na uvce wtedy 2 alfy nie beda ze soba kolidowac.

Polecam zrobic to tak

Blend Material

-material gumy zmapowany na kanale1

-material buta mapowany na kanale2

Napisano

Polecam zrobic to tak

Blend Material

-material gumy zmapowany na kanale1

-material buta mapowany na kanale2

Nie prościej zdetatchować poszczególne elementy i każdemu nadać materiał osobno? Chyba, że źle zrozumiałem.

Napisano

Patrzam i niedowierzam :o Jeżeli Ty na prawdę siedzisz 2 miesiące i masz taki progress, to ja się zdrowo o*alałem przez 4 lata. No ale przypuszczam, że znasz świetnie angielski i masz 18+ lat, a ja taki knypek w I gimnazjum to nawet mózgu nie miałem dobrze rozwiniętego.

Tak czy inaczej - modele - przynajmniej na mnie - robią wrażenie. Pozytywne oczywiście. Gorzej z renderami, ale nie krytykuję bo sam w tym raczej średni jestem. Tak czy siak będę obserwował ten wątek.

I tak w ogóle to przez Ciebie mam ochotę wymodelować parę modeli by udowodnić sobie, że potrafię -.- Czemu ja muszę sobie wszystko udowadniać ...

Napisano
Zawsze można jeszcze zaznaczyć element i nałożyć materiał. Wtedy też jest jeden mesh. Możliwości jest masa. :)

Tak tylko tu raczej nie chodzi o sam material tylko o mapowanie

cyt"...miałem dwie mapy na tej samej UVce..." :)

Napisano

Duże podobieństwo bo to ten sam but ;) Zapewne autor pracy podczas modelowania wspomagał się tutorialem dla Modo z którego pochodzi ten but.

Napisano (edytowane)

Dzięki wszystkim za pokrzepiające słowa. Nie będe pisał wszystkim z osobna dziękuję, ale mam nadzieję, ze się nie obrazicie. Naprawdę doceniam Wasze komentarze.

 

Co prawda muszę się przyznac bez bicia, że przez miesiąc praktycznie nie dotykałem programów do 3D (trochę na rzecz ołówka, trochę na rzecz instrumentów muzycznych:)) Przy okazji poukładalem różne sprawy. Teraz wróciłem i takie coś wydłubałem.Też z tutoriala, aczkolwiek po to one przecież są, by się z nich uczyć. Chyba nic w tym złego nie ma, nie?

 

jatat - tak, ten but to na podstawie tutoriala.

Jedidan12 - chodziło mi o to, że mam zdjętą UVkę z obiektu, a że składał sie z kilku elementów to ułożyłem je obok siebie na obszarze, na który działają mapy. Nałożyłem mapę na lewą część, a prawą zrobiłem alfą, żeby na nią mapa nie dizała. Potem nałożyłem drugą (z racji tego, że ten sam materiał miały elementy) i walnąłem alfę na lewą stronę mapy, żeby ta druga mapa nie oddziaływała na stronę lewą.

 

_Arti_ - nie znam jakos mega angielskiego, ale z grubsza rozumiem tutoriale. A jak nie rozumiem to patrzę i sie zastanawiam co to może oznaczać lub szukam danego słowa w słowniku. Robię sobie dzienniczek słów, których nie znam/nie znałem i tak powoli się trochę ucze. Jak się ma motywacje to i nawet tutorial bez głosu można przerobić;)

 

A oto moje wydłubane dzieło. Co prawda na razie sam clay, ale cóż. Kiedyś zapewne będzie lepiej, szybciej i więcej:)

 

Aparat Canon

 

l.png

Edytowane przez Chasdiel
Napisano

już miałem Ci napisać "do roboty leniu" ale widzę, że tu się nieźle dzieje :) But i aparat bdb, nadaj materiały aparatowi bo ma model potencjał. I pamiętaj Wielki Brat patrzy :)

Napisano (edytowane)

A dziękuję.

 

Na razie chciałem poprawić trochę model(a właściwie to materiały i tekstury) swojej gitary zrobionej wcześniej. Czy mi się tu odało to oceńcie sami. Przy okazji wymyśliłem sobie innowacyjny stojak;) Najwyżej jeszcze coś w niej podłubię, chociaz osobiście mam dość.

 

l.png

 

l.png

 

l.png

 

l.png

Edytowane przez Chasdiel
Napisano

Ogół ładny, chociaż:

-skopałeś słoje na stojaku, ale muszę przyznać że całkiem fajny,

-i wciąż mam dziwne ważnie że coś jest z proporcjami samej gitary (?) (krotki gryf, za duża menzura, nad wyraz mały otwór rezonansowy), jednak to tylko moje, subiektywne odczucie :)

Renderu rozumiem, jeszcze nie oceniamy.

 

pzd. Daniel

Napisano

Hmm...Gitarę kiedyś obrysowywałem z jakiegoś obrazka (*widok top) będącego zdjęciem gitary, więc nie wydaje mi się. Mogę się zgodzic co do otworu rezonansowego. W sumie rzeczywiście powinien być ze 20-30% większy. Natomiast zupełnie nie rozumiem jak może Ci się wydawać, że gryf jest krótki lub menzura za duża. Albo jedno albo drugie. Menzura to jest długość czynna struny, na którą ma spory wpływ długośc gryfu;) No chyba, że twierdzisz, że mostek jest za daleko, aczkolwiek zwykle jest on umiejscowiony trochę za połową pudła, natomiast stosunek pudła do długości gryfu liczonego od pudła do główki wlącznie w gitarach typu western jest z grubsza 1:1. Leży taka jedna obok mnie i aż tak nie widzę nieścisłości;) W sumie to render miał wyjsc lepszy, ale zabrakło umiejętności lub cierpliwości. Co raz wydawało mi sie, że jest spoko, a potem jak już zrobiłem render to stwierdzałem, że jednak spoko nie jest. Nic to. Trzeba oteksturować ten aparat w koncu.

Napisano

Właśnie o mostek chodzi, ale jak pisałem są to moje urojenia ;) Najlepiej zmierz długość, powinna wynosić ok. 65cm w zależności od producenta.

A render całkiem, jakiś ciekawszy kadr i by było. :)

Napisano

Sebazx6r, nie mogę dać tutoriala z tego prostego względu, ze siedziałem i kombinowałem sam, z głowy;) Natomiast pomagały mi tutaj zdjęcia różnego rodzaju desek i inszego drewna + niewielka korekcja w Photoshopie, którego na dzien dzisiejszy w sumie jeszcze za dobrze nie znam. Zdejmowałem UVkę z danego obiektu i dodawałem mu Image map z efektem diffuse, a czasem duplikowałem ową mapę i dawałem lekki bump bądź displacement. Tak w skrócie

 

 

Jedidan12, widziałeś kiedyś dwa takie same kawałki drewna? Twierdzisz, że się słoje źle układaja, bo są poprzeczne (swoją drogą to w sumie nie słoje, a imitacja specyficznej faktury palisandru). Czy zawsze wszystko musi być równo poukładane, a stolarze/lutnicy tną wszystko zawsze tak samo? Wyobraź sobie, że masz wielki bal drewna i możesz go pociąć w każdą możliwą stronę:) Wiem, że starasz się wytknąć błędy i doceniam to, ale nie przesadzajmy. To że często coś jest dla umysłu zgrzytem nie oznacza, że nie występuje w przyrodzie. Robisz troszkę jak graficy 2D "ta ręka się dziwnie układa, popraw to" - to, ze się dziwnie układa to nie znaczy, że to jest źle.

Jeśli miałbym się czepiać to bardziej bym się przywalił tego, że gitara na bokach wyszła mi lekko kanciasta, co zauważyłem niedawno. Specjalnie ustawiłem UVkę bokiem, żeby ładniej (wg mnie), co nie oznacza bardziej realistycznie wyglądało. Kiedy trzeba będzie zrobić coś idealnie to...zrobię zdjęcie:P A na serio to wydaje mi się, że w grafice powinno byc coś jeszcze prócz odtwarzania (które akurat w 3D często jest bardzo ważne). Jakiś pierwiastek twórczy, odrobina szaleństwa. Ale to w sumie nie jest chyba temat i miejsce.

 

Pewnie jeszcze zrobię w życiu niejedną gitarę w 3D i niejeden inny model, więc nie martw się - będziesz miał okazję jeszcze mi powytykać troche błędów oraz zapewne też "błędów";)

Napisano
dejmowałem UVkę z danego obiektu i dodawałem mu Image map z efektem diffuse, a czasem duplikowałem ową mapę i dawałem lekki bump bądź displacement. Tak w skrócie

 

chodzi mi o robienie :) tych displacement i diffuse :).... UV umiem robic

Napisano

Chasdiel, Jedidan12 dobrze mówi, nie spotkałem się nigdy z palisandrową podstrunnicą, gdzie ta faktura byłaby ułożona inaczej, odchylenia jakieś tam - ok są, ale nie aż tak :)

Napisano

Słoje w chwytni i podstrunnicy muszą +/- biec wzdłuż ponieważ w innym wypadku gryf byłby za słaby i miałby tendencje do gięcia się i łatwego łamania. Jeśli masz jakieś wątpliwości to zapraszam na lutnicze.phorum.pl

\guitar-neck-repair-jan-2011-150x150.jpg

pzdr. Daniel

Napisano

Bożesz...ale Wy się czepiacie. Mozliwe, ze z dobrego serca, ale bez przesadyzmów, ładnie proszę. Nie muszę się na wszystkim znać. Zresztą jak ktoś śrubki da o dziwnym gwincie to przyjdzie jakiś znawca śrubek i powie, że to niemożliwe, żeby dany samochód miał takie śrubki, bo one są produkowane w Chinach, a samochód w całości w Niemczech i z niemieckich śrubek o niemieckim gwincie? Bez obrazy, ale mnie takie rzeczy, póki nie muszę się stosować na 10000% do specyfikacji obiektu, walą.

Cobyś jednak mógł Jedidan spać spokojnie to zapewniam, że drewno użyte do wykonania tego modelu jest unikatowe, ekstra wytrzymałe i w żaden sposób nei jest podatne na złamania. Także nic tej gitarze stać się nie może. W tym momencie pragne tez nadmienić, że żaden model nie był testowany na zwierzętach. Jedynie przy selekcji drewna do gitary bobry(za sowite wynagrodzenie) zgodziły sie wybrać ów niezwykły palisander o słojach w poprzek.

Bez ciśnienia Panowie:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności