Berger Napisano 20 Czerwiec 2011 Autor Napisano 20 Czerwiec 2011 Eh maciek.m zepsułeś nieco niespodziankę ;P Myślałem o czymś podobnym do drugiego shotu tyle, że w nieco innej kolorystyce. Render jednak pewnie będzie typowo broszurkowy. edit A co do strumieni powietrza to poprostu powyginane plane'y z materiałem vraymtl, w slot diffuse i opacity ta sama mapka gradient.
maciek.m Napisano 20 Czerwiec 2011 Napisano 20 Czerwiec 2011 No kurcze sorki, trzeba bylo powiedziec to bym nie pisal :P(moge zmienic posta, malo osob widzialo pewnie jeszcze :P) Ja mam 10 pomysłów na scena dla swojego, o tunelu aero tez myslalem z takimi ogromnymi wentylatorami za autem. no ale nic, powodzenia i czekam na wiecej detalu w modelu no i te renderki :)
Berger Napisano 23 Czerwiec 2011 Autor Napisano 23 Czerwiec 2011 Myślę, że baza już jest prawie na wykończeniu:
Loozack Napisano 23 Czerwiec 2011 Napisano 23 Czerwiec 2011 No to teraz czekamy na wycinanki i detale :) Pozdrawiam.
Berger Napisano 5 Lipiec 2011 Autor Napisano 5 Lipiec 2011 Ok, baza przekonwertowana i nieco pochamferowana, teraz zaczne dodować coś detalu i poprawiać to co skaszaniło się po konwercie. Generalnie przód jest ok, tył troche się gnie ale myślę, że to kwestia poświecenia troche czasu na żmudne przesuwanie wertexów:
Berger Napisano 8 Lipiec 2011 Autor Napisano 8 Lipiec 2011 (edytowane) Ok, niektórzy tutaj już kończą, więc czas zabrać się za model: edit Mały up: edit Następny: Edytowane 8 Lipiec 2011 przez Berger
Pawlito Napisano 9 Lipiec 2011 Napisano 9 Lipiec 2011 Jak patrzę na takie rzeczy to zastanawiam się kiedy tak będę umiał. A teraz właśnie złapałem się na tym że jak wrzucam swoje wipy to nie daję zbliżeń po to by nie pokazywać błędów, uproszczeń i niezgodności z oryginałem. Tutaj wszystko wydaje się być super gładkie i właściwie odwzorowane, tylko wydaje się bo nie próbuję nawet porównywać... Możesz zdradzić jak długo dochodziłeś do takiego poziomu, i to jest poly-model, tak? Nie nurbsy?
Berger Napisano 9 Lipiec 2011 Autor Napisano 9 Lipiec 2011 (edytowane) kosi: Dzięki, może model wygląda na gładki ale nie sądze żeby było to na 100% :) Napewno też nie jest super zgodny z oryginałem, przód jest nieco wypłaszczony ale mam nadzięję, że da się to jeszcze załatwić FFD. Najbardziej boli bok z tyłu bo tam ewidentnie jest za płasko, zobacze co się tam jeszcze da zrobić. Tak czy siak, uważam, że do dobrego modelu podstawą jest solidna baza. Jeśli ona będzie miała dobrze rozmieszczoną siatkę, bez żadnych pajączków, krzywizn to modelowanie w przekonwertowanej bazie to czysta przyjemność. To co jest teraz po konwercie to ok 9h modelowania, a myślę, że na baze napewno było z 15h. Nie ukrywam też, że staram się model szybko robić, tak żeby zacząć wnętrze, na tym tutaj mi najbardziej zależy :) Edytowane 9 Lipiec 2011 przez Berger
Pawlito Napisano 9 Lipiec 2011 Napisano 9 Lipiec 2011 Widzę po obrazkach że technika to jednak PM, tak wogóle dużo wątpliwości one rozwiewają, np. cięcia wokół świateł żeby nie pokrzywić nadto modelu. Ale czy nawet jak najstarnniej zrobiony model będzie w stu procentach zgodny z oryginałem, tego nie wiem, osobiście uważam że modelowanie z priorytetem na idealne odwzorowanie oryginału to jakaś wyrafinowana forma masochizmu. Dobra, a powiedz jeszcze, bo w swoim video tutorialu raz posługujesz się Mesh, a raz Turbo Smoothem, w czym jest różnica?
Berger Napisano 9 Lipiec 2011 Autor Napisano 9 Lipiec 2011 Generalnie różnica jest taka, że TS jest szybszy w viewporcie i pod tym kątem jest zoptymalizowany, pozatym widać na dłoni zagęszczenie, więc jeśli coś jest nie tak to widać to od razu na siatce, na MS ciężej wyłapać niektóre błędy. Jednak efekt finalny wygładzenia jest taki sam, tak jak liczba poly.
martix69 Napisano 9 Lipiec 2011 Napisano 9 Lipiec 2011 (edytowane) No Berger długo czekałem na twoje "5 groszy" w tej bitwie i było warto :) bardzo ładny model i siatka ładnie poukładana Dzięki za siatki na pewno sie przydadzą :) Edytowane 9 Lipiec 2011 przez martix69
Berger Napisano 9 Lipiec 2011 Autor Napisano 9 Lipiec 2011 Nie znalazłem niestety większych refek pudła od drzwi, tak więc tworze praktycznie własne, nie muszą być dokładne ale lubie jak jest coś między wnętrzem, a karoserią:
pecet Napisano 9 Lipiec 2011 Napisano 9 Lipiec 2011 Piękny model, jedynie zakończenie ostrej krawędzi na zderzaku takie sobie, ale wiem że to ciężkie miejsce i nie łatwo uzyskać tam kształt jak z nurbsów.
Berger Napisano 9 Lipiec 2011 Autor Napisano 9 Lipiec 2011 pecet: ano niestety, tamto miejsce chyba najcięższe do przejścia w całym modelu, później z nim powalcze ;) Tymczasem dalej pudło:
maciek.m Napisano 9 Lipiec 2011 Napisano 9 Lipiec 2011 O kurcze ale pociagnales :) Widze bude juz masz skonczona, ladnie ladnie :) No to czekam na srodek i juz sie boje :)
Berger Napisano 9 Lipiec 2011 Autor Napisano 9 Lipiec 2011 (edytowane) Dzięki, tutaj jeszcze szybki test sprawdzenia odbić, w sumie nie narzekam, wygląda na to, że faluje nieco miejsce pod światłem i jakiś bug przy nadkolu: Aktualny stan: Spać nie zabardzo mogę, więc zrobiłem mały testowy: Edytowane 10 Lipiec 2011 przez Berger
trosiek Napisano 10 Lipiec 2011 Napisano 10 Lipiec 2011 mam wrażenie, że ogniskowa zdjęcia nie zgadza się z ogniskową kamery. Do tego: - felgi zbyt płaskie. Przypatrz się tutaj: http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2012-cls63_amg/800x600/wallpaper_01.htm - listwa przednich ledów za cienka. - za na górnej linii atrapy chłodnicy nie ma ostrego kantu, tylko jest łagodna linia - ogólnie przejście z maski do atrapy chłodnicy (tuż za linią podnoszenia maski) różni się od oryginału - górna linia reflektorów jakoś dziwnie wygląda (choć może to wina screena z viewportu)
Berger Napisano 11 Lipiec 2011 Autor Napisano 11 Lipiec 2011 Ok, mały update, ruszyłem nieco dyfuzor i tylnie światła, światła wymagają jeszcze dużo pracy przy ich kształcie zanim zaczną ładnie wyglądać, a chce je dopieścić bo to najbardziej "sexowny" element dla mnie w tym modelu :)
Berger Napisano 12 Lipiec 2011 Autor Napisano 12 Lipiec 2011 (edytowane) Mały up przy światłach, dużo czasu zeszło zanim wyłapałem kształt, choć i tak perfekcyjnie nie jest: I "przegląd generalny" tego co już jest: Edytowane 13 Lipiec 2011 przez Berger
indian Napisano 13 Lipiec 2011 Napisano 13 Lipiec 2011 idzie Ci świetnie, detal na czerwonych światłach to poly czy texturka ? salut.
Karkosik Napisano 13 Lipiec 2011 Napisano 13 Lipiec 2011 Ano idzie zacnie, dlatego nikt nie komentuje bo co? Nie ma co pokrytykować , ani sie poużalac że krzywo, to kitu z takim modelem:D Indian tekstura:D Pytałem o to samo w przypadku dodge'a Reflecta:D
Loozack Napisano 14 Lipiec 2011 Napisano 14 Lipiec 2011 Coś w tym jest Karkosik, głupio się powtarzać i tyle ;) Ale postępy prac cały czas śledzę i jak dotąd bardzo mi się wszystko podoba. Pozdrawiam.
Berger Napisano 14 Lipiec 2011 Autor Napisano 14 Lipiec 2011 Dzięki wszystkim, dorzucam dwa clay'e dla smaczku:
chudy Napisano 14 Lipiec 2011 Napisano 14 Lipiec 2011 no no ładnie jest, ale mam wrażenie, że coś się dzieje na przetłoczeniu nad tylnym kołem, przy klamce. jakiś taki dziwny cień się pojawia na widoku z przodu
Berger Napisano 14 Lipiec 2011 Autor Napisano 14 Lipiec 2011 (edytowane) Najprawdopodobniej odbicie i cień, na wcześniejszych screenach już poprawiałem to: Edytowane 14 Lipiec 2011 przez Berger
Kingston Napisano 14 Lipiec 2011 Napisano 14 Lipiec 2011 Nie za duży odstęp pomiędzy tylnym zderzakiem a nadwoziem ??
Berger Napisano 14 Lipiec 2011 Autor Napisano 14 Lipiec 2011 Myśle, że jest ok http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2012-cls63_amg/1600x1200/wallpaper_28.htm.
trosiek Napisano 15 Lipiec 2011 Napisano 15 Lipiec 2011 Wybaczcie, jeśli uznacie to za zwykłe czepialstwo.
Berger Napisano 26 Lipiec 2011 Autor Napisano 26 Lipiec 2011 (edytowane) Hej, Ostatnio nie robiłem nic przy modelu, więc nie wrzucam żadnych poprawek, jedynie mały render testowy. Myślę, że niestety brak wnętrza robi tutaj swoje, więc zamierzam szybko skończyć budę i zabrać się za nie: I jeden w studiu: Edytowane 27 Lipiec 2011 przez Berger
Berger Napisano 28 Lipiec 2011 Autor Napisano 28 Lipiec 2011 I ujęcie z poprzedniej scenerii, bez większego post pro:
maciek.m Napisano 28 Lipiec 2011 Napisano 28 Lipiec 2011 nie wiem ale w tych ujeciach w ruchu auto wogole nie pasuje do otoczenia, za ciemne jest i za bardzo odstaje od tla. I co do rozmyc to pamietaj ze czym dalej tym rozmycie znika, wiec gory nie powinny byc rozmyte. A render studyjny bardzo mi sie podoba, chociaz jak dla mnie jest za maly gradient miedzy ciemnoscia a jasnym studiem(kwestia gustu). heh i caly czas te kolka mi nie pasuja, takie malutkie wygladaja :)
Pawlito Napisano 28 Lipiec 2011 Napisano 28 Lipiec 2011 Rzeczywiście efekt zoomu nie tak się zgrywa z torem jazdy samochodu, który jest inny, ponadto wrażenie pędu jest przesadzone, wygląda jak z kabiny myśliwca (zbyt mocne) brakuje tylko HUDu;). Co do renderu studyjnego, mam wrażenie że za bardzo to jest kontrastowe, (mała liczba tonów pośrednich, jest jasno, a kawałek dalej całkiem ciemno) przez co nie widać miejsca mięszy nadkolem a oponą, i może przez to koło wydaje się takie małe, jak maciek.m zauważył. Nie masz wrażenia że Twoje renderingi studyjne, choć są klasą same w sobie, sprawiają wrażenie jakbyś patrzył na nie przez dziurkę od klucza?
Berger Napisano 30 Lipiec 2011 Autor Napisano 30 Lipiec 2011 (edytowane) kosie masz racje, to jest mój problem, że niemal każdy mój render ma zbyt dużo kontrastu, jakoś nie moge tego zmienić. Efekt klucza faktycznie dziwny, niepotrzebnie tak zmieniam studio w PS. Tutaj jeszcze test hdrki własnej roboty: Zabawa kolorami: Edytowane 30 Lipiec 2011 przez Berger
Berger Napisano 4 Sierpień 2011 Autor Napisano 4 Sierpień 2011 Kolejny test. Tym razem bardzo dużo PS (wnętrze i reflektor są wklejane):
Lukii Napisano 4 Sierpień 2011 Napisano 4 Sierpień 2011 Witam! jak by było troszku jaśniej i mniej ziarna na lakierze było by według mnie całkiem ale to całkiem sympatycznie. Pozdrawiam
maciek.m Napisano 4 Sierpień 2011 Napisano 4 Sierpień 2011 Naprawde fajnei wyglada, moim zdaniem niebo a ziemia porownujac z poprzednimi :) tylko dach masz dziwnie zblurowany? I jestem ciekawy ile ps w tym jest, dodawales refleksy tez w ps? pokazalbys bez ps?
maciek.m Napisano 4 Sierpień 2011 Napisano 4 Sierpień 2011 No te wklejone swiatlo duzo daje :) widze tez napisy na oponie dodales w pospro. Jak dla mnei super tylko mowie te rozmycie na dachu i na masce jest, dziwnie to wyglada. I moze jednak skusisz sie na minimalna poswiate za uatem. I bedzie super :)
Berger Napisano 4 Sierpień 2011 Autor Napisano 4 Sierpień 2011 Hej, dzięki. Zrobiłem bardzo mały up, tak żeby wykończyć już post pro. Dokleiłem reszte wnętrza retuszując jakimś cudem lusterko i pozbyłem się też tego durnego koloru z lakieru:
JohnZi Napisano 9 Sierpień 2011 Napisano 9 Sierpień 2011 hmm troszke oszukujecie z tym lakierem. Czemu dajecie z glossem? Sztuka jest uzyskac miekkie refleksy na poprawnym fizycznie lakierze. No ale efekt calkiem sympatyczny:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się