Sayja Napisano 11 Maj 2011 Napisano 11 Maj 2011 (edytowane) Witam, wątek zakładam ponieważ pracuję od niedawna nad plastelinowymi postaciami do animacji w maya i mental ray. Moje doświadczenie to kilka miesięcy, więc chciałbym zaczerpnąć opinii. Póki co chciałbym dopracować shader. Oto dotychczasowy efekt, z wykorzystaniem tylko sss_fast_simple: Jak myślicie? Co powinienem poprawić, żeby uzyskać bardziej "plastelinowy" efekt. Pozdrawiam, Kamil Edytowane 25 Marzec 2013 przez Sayja
SereCk Napisano 11 Maj 2011 Napisano 11 Maj 2011 Bardzo fajne:) Zero uwag, nie ma sie czego czepisz, poprosze o duzo wiecej takich :)
Sayja Napisano 11 Maj 2011 Autor Napisano 11 Maj 2011 ola-f: ślady po palcach to tutaj tylko mapa dla specular color, nie chciałem, żeby był jakoś bardzo "wymacany", ale rzeczywiście, można by dodać delikatny bump z tej samej mapki. guffqa: narazie mam bardzo mało czasu na to i ten model jest jedynym wykończonym. Oprócz tego masa rysunków i jeden bardzo podstawowy model drugiej postaci. Pewnie w weekend zarwę jakiś poranek i go wykończę.
eXPlosiV Napisano 11 Maj 2011 Napisano 11 Maj 2011 Świetnie to wygląda, aż mi się Neverhood przypomniał. Shader bardzo dobry, czuć, że to plastelina. Lewe oko sprawia wrażenie zbyt "pognieconego" ale pewnie tak miało być ;) Trzymam kciuki bo szykuje się ciekawa animacja.
uncle Napisano 12 Maj 2011 Napisano 12 Maj 2011 no ladne:), odciski moglyby byc wieksze to by skala jego mniejsza:)
Levus Napisano 13 Maj 2011 Napisano 13 Maj 2011 Tak, shaderek bardzo ładny:) W pierwszej chwili pomyślałem że to foto prawdziwego plastelinowego ludzika, studio Cię zdradziło:) A sam ludek też fajny, jest klimat.
Filippo Napisano 13 Maj 2011 Napisano 13 Maj 2011 Bardzo przyjemnie:). eXPlosiV: Też grałem w Neverhood'a. Przypomina mi się dzieciństwo :D.
Tores Napisano 13 Maj 2011 Napisano 13 Maj 2011 Świetny shader. Czy robiąc te zagniecenia to korzystasz z referencji naturalnie zrobionych ludków? Chodzi mi głównie o oczy. Zrobione są nie wiadomo jakim narzędziem. Za bardzo powyginane.
Sayja Napisano 13 Maj 2011 Autor Napisano 13 Maj 2011 hmm, oczy są lekko wymodelowane normalnie w maya (geometry sculpt), reszta to displacement ściągnięty ze sculptu. Co do referencji to korzystałem tylko do ustawień shadera.
Tores Napisano 13 Maj 2011 Napisano 13 Maj 2011 haha nie zrozumieliśmy się. Rzeźbiarz używa szpatułek lub innych narzędzi do modelowania, drążenia itp. Każde narzędzie zostawia swój charaktrystyczny ślad. Stąd też było moje pytanie czy modelując korzystałeś z referencji jakie pozostawiają prawdziwe narzędzia do modelowania bo te oczy są zbyt nieregularne.
GustavJoseph Napisano 13 Maj 2011 Napisano 13 Maj 2011 (edytowane) Wg mnie wygląda bardzo realistycznie, a jak zauważyłem ten odcisk od palca to prawie odleciałemi z wrażenia, ale faktycznie mógłby być trochę wyraźniejszy:) Generalnie SUPER!!! I to Mentalray!!! Renderer od którego się jakiś czas temu odwróciłem ale jak widzę takie obrazki to zastanawiam się nad nawróceniem:) Edytowane 13 Maj 2011 przez GustavJoseph
Sayja Napisano 14 Maj 2011 Autor Napisano 14 Maj 2011 (edytowane) Okej, tutaj druga postać. Wprowadziłem kilka zmian, m.in. wyraźniejsze odciski palców. Wam ocenić, czy wciąż wygląda to fajnie. Myślę, że jego oczy będą potrzebowały delikatnej przeróbki. A lewe oko wepchnięcia głębiej w oczodół. No i przy następnej okazji zacznę jakiś rig. Edytowane 25 Marzec 2013 przez Sayja
Filippo Napisano 15 Maj 2011 Napisano 15 Maj 2011 Dla mnie wyszło świetnie:) Podoba mi się "sroga" mina tego ludka.
lukasjogabonito Napisano 16 Maj 2011 Napisano 16 Maj 2011 Też grałem w Neverhood'a. Przypomina mi się dzieciństwo :D. Nie jesteś sam:D A model jak i shader ekstra, aż się prosi by go postawić na jakiejś komodzie a nie w studio....
bolitic Napisano 28 Czerwiec 2011 Napisano 28 Czerwiec 2011 U, super to jest. MR to potęga jak widać, ale trzeba mieć niezłego skilla też. Na początku pomyślałem, że to foto - tak samo jak Levus - potem, że to render w unbiased:)
Sayja Napisano 28 Czerwiec 2011 Autor Napisano 28 Czerwiec 2011 Powinienem już wkrótce mieć trochę czasu, żeby kontynuować plastelinowe noce i zriggować te kriczury albo zrobić plastelinową scenerię. Może da mi to większe szanse w rekrutacji do Drimagine..
bolitic Napisano 29 Czerwiec 2011 Napisano 29 Czerwiec 2011 Może da mi to większe szanse w rekrutacji do Drimagine.. ;) jak to dobrze zrigujesz, pokażesz te renderki i modele, to Cię będą chcieli na wykładowce wziąść:)
Sayja Napisano 13 Lipiec 2011 Autor Napisano 13 Lipiec 2011 Witam ponownie, ostatnio popracowałem trochę nad riggowaniem. Tutaj zamieszczam małe demo co udało mi się uzyskać. To jeden z moich pierwszych rigów i pierwszy skinning w ogóle. Starałem się utrzymać cartoon'owy klimat. http://www.youtube.com/watch?v=NMuCddTDuXo
maksymilian. Napisano 14 Lipiec 2011 Napisano 14 Lipiec 2011 Fajne plastusie! Skojarzyło mi się od razu ze tym: Wszystkie filmiki od Meindbendera są wg mnie świetnie także serdecznie polecam jeśli ktoś nie widział. Jest tam jeden ze zriggowaną postacią także może znajdziesz coś interesującego. Powodzenia.
Sayja Napisano 14 Lipiec 2011 Autor Napisano 14 Lipiec 2011 Uwielbiam animacje z Meindbendera! Bardzo inspirujące, szczególnie ta z pirrrratem ;] Od razu dodam, że do rigu dodałem lepszą kontrolę nad paszczą + globalny, kluczowalny deformer, żeby jeszcze bardziej można było go porozciągać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się