Skocz do zawartości

Teczka 3D - Plasticine Nights


Sayja

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wątek zakładam ponieważ pracuję od niedawna nad plastelinowymi postaciami do animacji w maya i mental ray. Moje doświadczenie to kilka miesięcy, więc chciałbym zaczerpnąć opinii.

 

Póki co chciałbym dopracować shader. Oto dotychczasowy efekt, z wykorzystaniem tylko sss_fast_simple:

 

BigOneFullcropped.JPG

 

Jak myślicie? Co powinienem poprawić, żeby uzyskać bardziej "plastelinowy" efekt.

 

Pozdrawiam, Kamil

Edytowane przez Sayja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

ola-f: ślady po palcach to tutaj tylko mapa dla specular color, nie chciałem, żeby był jakoś bardzo "wymacany", ale rzeczywiście, można by dodać delikatny bump z tej samej mapki.

 

guffqa: narazie mam bardzo mało czasu na to i ten model jest jedynym wykończonym. Oprócz tego masa rysunków i jeden bardzo podstawowy model drugiej postaci. Pewnie w weekend zarwę jakiś poranek i go wykończę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie to wygląda, aż mi się Neverhood przypomniał. Shader bardzo dobry, czuć, że to plastelina. Lewe oko sprawia wrażenie zbyt "pognieconego" ale pewnie tak miało być ;) Trzymam kciuki bo szykuje się ciekawa animacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny shader. Czy robiąc te zagniecenia to korzystasz z referencji naturalnie zrobionych ludków? Chodzi mi głównie o oczy. Zrobione są nie wiadomo jakim narzędziem. Za bardzo powyginane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, oczy są lekko wymodelowane normalnie w maya (geometry sculpt), reszta to displacement ściągnięty ze sculptu. Co do referencji to korzystałem tylko do ustawień shadera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha nie zrozumieliśmy się. Rzeźbiarz używa szpatułek lub innych narzędzi do modelowania, drążenia itp. Każde narzędzie zostawia swój charaktrystyczny ślad. Stąd też było moje pytanie czy modelując korzystałeś z referencji jakie pozostawiają prawdziwe narzędzia do modelowania bo te oczy są zbyt nieregularne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie wygląda bardzo realistycznie, a jak zauważyłem ten odcisk od palca to prawie odleciałemi z wrażenia, ale faktycznie mógłby być trochę wyraźniejszy:) Generalnie SUPER!!! I to Mentalray!!! Renderer od którego się jakiś czas temu odwróciłem ale jak widzę takie obrazki to zastanawiam się nad nawróceniem:)

Edytowane przez GustavJoseph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Okej, tutaj druga postać. Wprowadziłem kilka zmian, m.in. wyraźniejsze odciski palców. Wam ocenić, czy wciąż wygląda to fajnie.

 

Myślę, że jego oczy będą potrzebowały delikatnej przeróbki. A lewe oko wepchnięcia głębiej w oczodół. No i przy następnej okazji zacznę jakiś rig.

 

SmallOneFullcropped.JPG

Edytowane przez Sayja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne plastusie! Skojarzyło mi się od razu ze tym:

Wszystkie filmiki od Meindbendera są wg mnie świetnie także serdecznie polecam jeśli ktoś nie widział. Jest tam jeden ze zriggowaną postacią także może znajdziesz coś interesującego.

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwielbiam animacje z Meindbendera! Bardzo inspirujące, szczególnie ta z pirrrratem ;]

 

Od razu dodam, że do rigu dodałem lepszą kontrolę nad paszczą + globalny, kluczowalny deformer, żeby jeszcze bardziej można było go porozciągać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności