Napisano 11 Maj 201113 l Witam, wątek zakładam ponieważ pracuję od niedawna nad plastelinowymi postaciami do animacji w maya i mental ray. Moje doświadczenie to kilka miesięcy, więc chciałbym zaczerpnąć opinii. Póki co chciałbym dopracować shader. Oto dotychczasowy efekt, z wykorzystaniem tylko sss_fast_simple: Jak myślicie? Co powinienem poprawić, żeby uzyskać bardziej "plastelinowy" efekt. Pozdrawiam, Kamil Edytowane 25 Marzec 201311 l przez Sayja
Napisano 11 Maj 201113 l Bardzo fajne:) Zero uwag, nie ma sie czego czepisz, poprosze o duzo wiecej takich :)
Napisano 11 Maj 201113 l Autor ola-f: ślady po palcach to tutaj tylko mapa dla specular color, nie chciałem, żeby był jakoś bardzo "wymacany", ale rzeczywiście, można by dodać delikatny bump z tej samej mapki. guffqa: narazie mam bardzo mało czasu na to i ten model jest jedynym wykończonym. Oprócz tego masa rysunków i jeden bardzo podstawowy model drugiej postaci. Pewnie w weekend zarwę jakiś poranek i go wykończę.
Napisano 11 Maj 201113 l Świetnie to wygląda, aż mi się Neverhood przypomniał. Shader bardzo dobry, czuć, że to plastelina. Lewe oko sprawia wrażenie zbyt "pognieconego" ale pewnie tak miało być ;) Trzymam kciuki bo szykuje się ciekawa animacja.
Napisano 13 Maj 201113 l Tak, shaderek bardzo ładny:) W pierwszej chwili pomyślałem że to foto prawdziwego plastelinowego ludzika, studio Cię zdradziło:) A sam ludek też fajny, jest klimat.
Napisano 13 Maj 201113 l Bardzo przyjemnie:). eXPlosiV: Też grałem w Neverhood'a. Przypomina mi się dzieciństwo :D.
Napisano 13 Maj 201113 l Świetny shader. Czy robiąc te zagniecenia to korzystasz z referencji naturalnie zrobionych ludków? Chodzi mi głównie o oczy. Zrobione są nie wiadomo jakim narzędziem. Za bardzo powyginane.
Napisano 13 Maj 201113 l Autor hmm, oczy są lekko wymodelowane normalnie w maya (geometry sculpt), reszta to displacement ściągnięty ze sculptu. Co do referencji to korzystałem tylko do ustawień shadera.
Napisano 13 Maj 201113 l haha nie zrozumieliśmy się. Rzeźbiarz używa szpatułek lub innych narzędzi do modelowania, drążenia itp. Każde narzędzie zostawia swój charaktrystyczny ślad. Stąd też było moje pytanie czy modelując korzystałeś z referencji jakie pozostawiają prawdziwe narzędzia do modelowania bo te oczy są zbyt nieregularne.
Napisano 13 Maj 201113 l Wg mnie wygląda bardzo realistycznie, a jak zauważyłem ten odcisk od palca to prawie odleciałemi z wrażenia, ale faktycznie mógłby być trochę wyraźniejszy:) Generalnie SUPER!!! I to Mentalray!!! Renderer od którego się jakiś czas temu odwróciłem ale jak widzę takie obrazki to zastanawiam się nad nawróceniem:) Edytowane 13 Maj 201113 l przez GustavJoseph
Napisano 14 Maj 201113 l Autor Okej, tutaj druga postać. Wprowadziłem kilka zmian, m.in. wyraźniejsze odciski palców. Wam ocenić, czy wciąż wygląda to fajnie. Myślę, że jego oczy będą potrzebowały delikatnej przeróbki. A lewe oko wepchnięcia głębiej w oczodół. No i przy następnej okazji zacznę jakiś rig. Edytowane 25 Marzec 201311 l przez Sayja
Napisano 16 Maj 201113 l Też grałem w Neverhood'a. Przypomina mi się dzieciństwo :D. Nie jesteś sam:D A model jak i shader ekstra, aż się prosi by go postawić na jakiejś komodzie a nie w studio....
Napisano 28 Czerwiec 201113 l U, super to jest. MR to potęga jak widać, ale trzeba mieć niezłego skilla też. Na początku pomyślałem, że to foto - tak samo jak Levus - potem, że to render w unbiased:)
Napisano 28 Czerwiec 201113 l Autor Powinienem już wkrótce mieć trochę czasu, żeby kontynuować plastelinowe noce i zriggować te kriczury albo zrobić plastelinową scenerię. Może da mi to większe szanse w rekrutacji do Drimagine..
Napisano 29 Czerwiec 201113 l Może da mi to większe szanse w rekrutacji do Drimagine.. ;) jak to dobrze zrigujesz, pokażesz te renderki i modele, to Cię będą chcieli na wykładowce wziąść:)
Napisano 13 Lipiec 201113 l Autor Witam ponownie, ostatnio popracowałem trochę nad riggowaniem. Tutaj zamieszczam małe demo co udało mi się uzyskać. To jeden z moich pierwszych rigów i pierwszy skinning w ogóle. Starałem się utrzymać cartoon'owy klimat. http://www.youtube.com/watch?v=NMuCddTDuXo
Napisano 14 Lipiec 201113 l Fajne plastusie! Skojarzyło mi się od razu ze tym: Wszystkie filmiki od Meindbendera są wg mnie świetnie także serdecznie polecam jeśli ktoś nie widział. Jest tam jeden ze zriggowaną postacią także może znajdziesz coś interesującego. Powodzenia.
Napisano 14 Lipiec 201113 l Autor Uwielbiam animacje z Meindbendera! Bardzo inspirujące, szczególnie ta z pirrrratem ;] Od razu dodam, że do rigu dodałem lepszą kontrolę nad paszczą + globalny, kluczowalny deformer, żeby jeszcze bardziej można było go porozciągać.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto