Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

helloł

nudzi mi sie troche w to niedzielne popoludnie wiec wpadl mi pomysl zalozenia teczki .dawno tu nic nie wrzucalem (speedy przeniesione :() to se troche popostuje

a zatem :

 

scena.jpg

bar.jpg

hj5.jpg

shui.jpg

metro3546.jpg

thr.jpg

spedo5%2Bcopy.jpg

jakies rady czy wskazowki co robic inaczej a czego nie robic itp bardzo mile widziane.

 

pozdrawiam[ATTACH=CONFIG]88135[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]88370[/ATTACH]

Edytowane przez leszek_lenia
  • Odpowiedzi 83
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Te dwa pierwsze obrazki, laptop? Jest na nich wyblakła naleciałość.

"szybkie" malunki robisz niezłe, ale Leszku och Leszku, czy świat grafiki ujży kiedyś coś mniej poszarpanego? Ot zwykła ludzka ciekawość.

 

Odnosnie rad, sprooboj troche zaglebic sie w tajniki koloru, nie musi to byc zaraz jakas martwa, a np coś takiego:

 

lead_on_by_mr__jack-d411zrt.jpg

 

Przejzalem tez bloga, i zauwazylem wiele odpuszczen zwlaszcza w kwestii dloni, z tematem trzbea walczyc, sam mam zamiar wrocic niebawem do zakuwania, przez ten rok wiele z glowy wywietrzało...

Gość fishinthewater
Napisano

Świetne maluny Leszku!.

 

pzdr.

Napisano (edytowane)

nopirox wystarczy spojrzec na Twoje rzeczy..to wszystkiego sie odechciewa..jak widze to az mi zimny dreszcz przez plecy przechodzi.

a tak poza tym ssij

 

sdf.jpg

Edytowane przez leszek_lenia
Napisano

Lol Lenia nie spinaj się tak, prawda może z tym obudzić się po 5 latach to trochę zbyt dosadnie Noiprox powiedział ale każdy, kto czasem wpada do twojej teki wolałby zobaczyć jak wykańczasz prace. No bo prawda - speedami nigdzie nie dojdziesz :)

Napisano

nie spinam sie tylko noiprox szuka zaczepki.to jego problem ;)

a speedy lubie.gdybym chcial wykanczac itd.to bym to robil.ale wole sobie machac luzne obrazki bo mi sie takie cos podoba ;)

i nie jest to dla mnie istotne czy daleko z tym zajde czy nie. serio :]

po prostu daje mi to niezla zabawe.i radosc z tworzenia.

tyle od emnie ;)

Napisano (edytowane)

Spoko leszek, nie wiem jaki masz problem że wszędzie szukasz zaczepki. Nie mówiłem nic o tobie, właściwie opierałem się na swoich doświadczeniach, bo sam spędziłem za dużo czasu na speedach. No ale niektórzy rysują dla rozwoju, inni dla relaksu - to osobisty wybór każdego z nas

No ale na dniach zaktualizuję teczkę, od ponad roku chyba nic nie wrzucałem więc mam nadzieję że jeśli na nią zajrzysz to znowu "odechce ci się wszystkiego i przejdzie cię zimny dreszcz" ;)

Edytowane przez noiprox
Napisano

Próbowałeś może ekspertmentować z pędzlem? Teraz wszędzie masz podobny stopień ostrości krawędzi (właśnie przez pędzel). Rzeczy na pierwszym planie można wyciagnąc wyostrzając a tła nie odpuszczać tak bardzo a jedynie użyć bardziej miękkich pędzli. Kolorki też nie budują przestrzeni, w tle masz bardziej soczyste niż na pierwszym planie (np te zielenie, błękity) spróbuj bardziej różnicować. No i generalnie przydało by się więcej myślenia podczas mazania. Zacytuję starego dobrego tutka:

 

Problem: Zła ekonomia pociągnięć pędzla albo próba artystycznych pociągnięć pędzla w stylu 'och, patrzcie, jestem taki spontaniczny'

 

Rozwiązanie: Każde pociągnięcie powinno wnosić coś w całość. Niektórzy mają nadzieję, że ujdą im na sucho przypadkowe pociągnięcia pędzlem. Przypadkowe pociągnięcia tworzą przypadkowe detale. Przypadkowe detale rozpraszają widza od faktycznych detali obrazu albo rysunku. Wiem, że wydaje się jakby niektórzy artyści malowali doskonałe sceny z użyciem tylko kilku szybkich, dobrze umieszczonych pociągnięć pędzlem, ale myślę, że robili także dużo oczyszczania (cleaning up) i optymalizacji (optimising). Przejdź przez cały obraz fragment po fragmencie i usuń/wyrównaj (flatten) pociągnięcia, które nic nie wnoszą. Upewnij się, że motyw otrzymuje uwagę (gets the focus) a nie jakieś pseudoartystyczne maźnięcia. Znaczące kształty i obiekty zawsze są najistotniejsze i wiele starannych pociągnięć pędzlem musi zostać usuniętych, aby całość obrazu mogła zagrać.

  • Like 1
Napisano

florian to nie jest tak ze ja nie wiem tych rzeczy o ktorych napisales.to sa podstawy w zasadzie ;) problem u mnie polega na tym ze nie chce mi sie tego robic. bo to dlugo sie schodzi..ale stopniowo postaram sie to jakos zmieniac...i faktycznie wiecej myslec przy stawianiu kresek ;) na swoja obrone powiem ze malczewski uzywal czerni i jaskrawych kolorow daleko w tle..i wcale nie psulo to odbiooru ;) aha ladne masz dlonie w blogu

dorzucam dwa:

verex.jpggogl2.jpg

Napisano

Jezeli musisz wiecej myslec przy stawianiu kresek o absolutnych podstawach, to znaczy ze jeszcze ich nie opanowałeś.

Swoja drogą jest masa rzeczy ktorych sie nie nauczysz malując tak, a latka lecą i wiele podstaw będziesz miał nie ruszonych. Jedyne co wtedy pozostaje to mieć "swój styl".

Napisano

No nie wątpię, że swój styl ma i chwała mu za to, ale grunt to żeby się rozwijać, bo nie wierzę w to, że czyimś marzeniem jest stać w miejscu i powielać przez lata te same błędy.

 

Przywołany Malczewski używał jaskrawych kolorów, ale robił to o tyle konsekwentnie, że nakładał je na wszystkei plany, a przestrzeń często różnicował prostą zasadą ciepłe zimne - u niego akurat róże na przodzie a zielenie z tyłu.

 

Ta ostatnia panienka fajna, miękki pedzel na udzie robi swoje, ale przyczepię się tym razem do rimlighta szczególnie na twarzy, jest zbyt przytłumiony i za gruby - ewidetnie nie chciało Ci się zmniejszyć grubości pędza, to tylko jedno, dwa kliknięcia a efekt byłby inny. Wydaje mi się, że takie detale decydują o efekcie końcowym i warto zacząć o to dbać.

Napisano

Speedpainty są rozwijające ale głównie jeśli chodzi o kompozycje i kolorystykę. Dodatkowo jak masz już ich sporą kolekcje to nie musisz się martwić nad brakiem pomysłów. Możesz wziąć sobie co ciekawsze i na ich bazie stworzyć coś bardziej zaawansowanego. Niezbyt nadają się do rozwijania postaci bo te wymagają sporo uwagi i choćby minimalnego przywiązania do szczegółów. Trochę lepiej sprawdzają się przy prostych widoczkach gdzie nie ma się tyle do czynienia z formą a więcej jest zabawy z dużymi plamami i kształtami.

Napisano
jol

jakies uwagi bardzo mile widziane.

 

I znowu dlonie to nic wiecej jak kilka plamek, para pa pa pa i'm lovin it?

Wytrwaly jestem, wiesz o tym :P

Napisano

hej, bardzo podoba mi się w twoich pracach ostre światło w połączeniu z głęboką czernią. Jest bardzo realistyczne. Cała reszta to w zasadzie dodatek który wudaje mi się że zasługuje na lepsze traktowanie. Nie wiem jak długo jesteś na forum, ale skoro pytasz o rady to domyślam się ze nie jesteś jakoś mega doświadczony. Troche dziwi mnie że na tak wczesnym etapie wymyślasz sobie "swój styl", no ale co ja tam wiem ;P

Pani z dwoma mieczami i naramami z czaszki jest naj.

Napisano

Bagna i krajobrazy naprawdę fajnie dają radę. Za to inne już nie takie fajne. W mechanicznych powinieneś zdefiniować płaszczyzny przede wszystkim, bo to one grają w takich obrazkach. Postaci także mocno płaskie.

Napisano

Pejzaże i szkice na papierze miodzio. Chwycił mnie za serce również wojownik z ptakiem na ramieniu. Reszta prac jest trochę słabsza, ale w każdej doszukuję się dobrych fragmentów.

Napisano

lucjan dobrze ze chociaz landskepy sie podobaja nad postaciami pracuje

karola-j dzieki.pozniej rzuce okiem do twej teczki.widzialem ze zombiak jakis jest tam.lubie zombiaki(niebawem walking dead

takie speedy weekendowe:

jak%20kopia.jpg

lolololo.jpg

kopi.jpg

 

moze w przyszly weekend podmaluje sie to dalej.poki co brak czasu

aha twarz w tej drugiej wklejona po czesci

Napisano

Te same kadry, te same sztywne jak drewno pozy, te same anatomiczne bledy, te same twarze ( A ludzie czpeiali sie Telki! ha! :p ) i mega podobne mechy.

 

Leszku cos ty do cholery robil przez ostanie poltora roku? :P

 

P.S Envira to zdecydowanie twoja mocna strona, gdybys tylko w koncu pociagnal to dalej, to mial bys sporo fanych landshaftow.

Napisano

Ja także powtarzam zarzuty. Wygląda jakbyś tracił cierpliwość i kończył prace hybcikiem. W obu pracach to samo - ładne przestrzenne ramię i beznadziejnie płaski tułów postaci.

 

P.S. Łukasz a nie Lucjan;)

Napisano

ICE gdzie ty widzisz takie same twarze?:P

prze poltora roku pracowalem i nadal pracuje ;)jedynie w weekendy mam czas na cokolwiek.i to tez tylko w niedziele ;)

Łukasz masz racje bede musial popaczec jakies malunki u innych.rozegrac jakos reszte ciala.co by nabralo bryly.

Napisano

Ładna głębia ostrości Ci wyjdzie jak dopracujesz detal na części twarzy, na pomniejszonej wersji obrazka widać już ładną ostrość na włosach.

 

Ogólnie bryła Ci się trochę pogubiła, oczy + nos są z jednego ułożenia twarzy (w tym jej prawe oko do zrobienia, bo chyba tylko zaznaczyłeś?) spod nosa musisz trochę jej tego mięska zabrać - bardziej tą część jakby pokazujesz frontalnie. Z kolei broda jest prawie że z profilu.

 

Ciśnij dalej! :)

Napisano

nie wiem czy przydatne bedzie mowienie o rzeczach o ktorych nie mam sam pojecia ale wyglada jakbys w ogole nie ogarnial bryly tylko nauczyl sie kilku trickow jak ja wyeksponowac w niektorych miejscach.

w zasadzie kazda praca wyglada jak mural i nie ma zadnej przestrzeni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności