Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam Od niedawna bawię się w 3ds (czyt. uczę się ;p), w ramach edukacji postanowiłem zrobić w miarę dokładny model pzkpfw IV w wersji G. Jest to mój pierwszy model pojazdu. Kiedyś przez chwilę bawiłem się w plastikową niemiecką pancerkę 1/35 ;) Na razie tylko układ gąsienicy... wiem, wiem zacząłem od złej strony, powinienem zacząć od modelowania kadłuba, ale cóż... kółka wydawały mi się łatwe do zrobienia ;p Liczę na słowa krytyki ;) 19049602.th.jpg67917222.th.jpg20051730.th.jpg66517526.th.jpg18115964.th.jpg50814850.th.jpg50527981.th.jpg

Edytowane przez bober89
dodany załacznik
  • Odpowiedzi 107
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Mały update:

Wykonałem wózki zawieszenia z odbijakami, spodnią część kadłuba, zaślepki wlewu paliwa oraz wsporniki rolek.

Ponad to poprawiłem parę bugów m.in z ogniw gąsienicy, usunąłem napisy ze śrub.

 

12mgm.jpg

13msg.jpg

14mi.jpg

15mw.jpg

 

 

Pora zabierać się za kadłub ;)

 

linki do większych wersji:

75508265.th.jpg28331550.th.jpg54026426.th.jpg15520328.th.jpg

Edytowane przez bober89
Napisano

Kolejny up czyli co słychać z przodu i na rufie ;p

Dolny kadłub w zasadzie skończony, pora na błotniki.

Dodaję link do zdjęć na których głównie bazuję: http://www.worldwar2aces.com/panzer-tank/panzer-iv/

 

Aha, i nie zwracajcie uwagi na plany, które przedstawiają wersję J, używam ich na przemian z G bo są bardziej przyzwoite;p

 

(klik do większych wersji)

 

99538371.jpg

 

90093524.jpg

 

36767484.jpg

 

95074683.jpg

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania :)

Napisano

Kolejny krok, niewielki update: wykonane błotniki. Nie wszystkie elementy błotnika są, ale pojawią się razem z górnym kadłubem.

 

(klik do większych wersji)

 

75621166.jpg

 

31892323.jpg

 

Przy okazji mam pytanie dotyczące displacement: mianowicie zastosowałem go na blachach pokrycia błotnika i na wszystkich prócz pierwszej najmniejszej blaszki faktura blachy jest wyraźna, a na tej małej jakby bledsza (mniejsza), dlaczego tak się dzieje mimo tego samego materiału? (dodam że kopiowanie "tych większych" blaszek i zmniejszanie ich daje ten sam rezultat ;p)

Dopiero się uczę i może to zależy od wielkości elementu;p nie wiem dlatego pytam :D

 

Rend owej blaszki:

41593770.jpg

 

Pozdrawiam

Napisano

Kolejny krok na przód: górny kadłub. Na razie bez wyposażenia, które pojawi się na końcu.

Małe próby ze spawami.

Niestety czasu coraz mniej ale powoli zbliżam się do końca modelowania.

 

(klik do większych wersji)

43481532.jpg

 

25773653.jpg

 

40305570.jpg

 

Nikt nie wie o co kaman z diplacementem? ;p

 

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Do piękności trochę mu jeszcze brakuje :D

Wieża skończona, do zrobienia jeszcze sprzęt na błotnikach i drobne poprawki (m. in. śruby o których zapomnialem na gornym pancerzu wieży).

 

(klik do większych wersji)

76686289.jpg

 

47033613.jpg

 

81697144.jpg

 

58256237.jpg

 

Zapraszam do komentowania:)

Pozdrawiam

Edytowane przez bober89
Napisano (edytowane)

myślałem o scence, ale czy będzie i jak to będzie wyglądać to już się o każe po "pomalowaniu" ;p Wstępnie zaplanowałem barwy Afrika Korps więc scenkę umieściłbym gdzieś w Tunezji

Edytowane przez bober89
Napisano

kiment - sprawa kusząca;p ale to wersja z wczesnej fazy produkcyjnej G, których chyba jeszcze nie wyposażano fabrycznie w ekrany (choć owszem starszym modelom fundowano później takie upgrejdy ;p), no i uparłem się na Afrykę a nie znalazłem póki co panzera iv z ekranami ani na zdjęciach z Afryki ani na schematach malowania. Ale jeśli masz/widziałeś to będę wdzięczny za podzielenie się taką dokumentacją:)

Napisano

w Afryce istotnie zdaje sie nie występowały z osłonami zewnętrznymi ale we włoszech w 1943 juz tak ;) Włochy od afryki nie daleko :) a poważnie już, to pomyśl o tym bo warto . Przy czym wersje G bardzo często występowały tylko z osłonami wieży.

Napisano

Up: sprzęt na błotnikach.

Trochę na szybko i jeszcze na pewno będą jakieś poprawki no i nie mam jeszcze pomysłu na zamocowanie kanistrów.

 

(klik do większych wersji)

49944649.jpg

 

85555391.jpg

 

87128985.jpg

 

13563286.jpg

 

18792460.jpg

 

 

Pozdrawiam

Napisano

Witam, zacząłem zabawę z teksturkami, idzie mozolnie bo wcześniej tego nie robiłem ;p

Zdecydowałem, że malowanie będzie w kolorze Dunkelgelb lub inaczej zwanym Wehrmacht Olive, Italia 1943 16 dywizjon pancerny i będą ekrany na wieży (które po drodze się dorobi;p)

 

Na razie kółeczko drogowe jeszcze bez dodatkowego brudu:

(klik do większej wersji)

93701935.jpg

 

Pozdrawiam

Napisano

Chasdiel - jarzmo karabinu ma trochę nakombinowane poly w tym miejscu, będzie do poprawy

- mg 34 ma właśnie takie wycięcia/rowki w tym miejscu przy końcu lufy,

- górny pancerz kadłuba wznosi się do tego miejsca dopiero kilka cm dalej kończy się rozszerzać i tak może to wyglądać troszkę krzywo ;)

 

infected, szpadel był taki trochę z niechęcią robiony, może pokaże go w innym świetle, jest trochę skopany, ale przez to wygląda na mocno używany;p, tego podnośnika to było parę wersji wszystkie jakie widziałem były kanciaste właśnie, ten co pokazujesz to chyba jakaś późniejsza wersja z szersza stopką, muszę jeszcze przestudiować materiały i ewentualnie będzie do poprawy :)

Napisano

Męczę te teksturki ale jakoś średnio jestem z nich zadowolony.

Próbuję też bawić się renderkami ale marnie mi idzie vray to istnie czarna magia ;p

 

(klik do większych wersji)

23720637.jpg

 

41389445.jpg

 

84851497.jpg

 

Myślę, że przy dobrych ustawieniach renderu zacznie to jakoś wyglądać.

Pozdrawiam

Napisano
Przy okazji mam pytanie dotyczące displacement: mianowicie zastosowałem go na blachach pokrycia błotnika i na wszystkich prócz pierwszej najmniejszej blaszki faktura blachy jest wyraźna, a na tej małej jakby bledsza (mniejsza), dlaczego tak się dzieje mimo tego samego materiału?

 

Może pokaż siatki obu tych elementów. Nie wiem co to za soft ale to może wynikac z gęstości siatki przed displacementem

 

Model piękny

Napisano

zarzucam siatkę błotnika:

użyłem na nich moda subdivide. Po zagęszczaniu efekt był taki sam, tak samo po konwersji do poly. Nie jest to jakaś rażąca różnica za to całkiem przyadkowy efekt dosztukowanej blachy ;p

Napisano

Witam.

Przepraszam, że piszę nieco nie na temat. Oczywiście podziwiam wspaniały model. Ale mam takie pytanie: Co to jest? Do czego służy ta część zaznaczona w czerwonym okręgu?

db258a0453b97b12.jpg

Napisano

Jest to przedni reflektor szlakowy Notek (od Nova Technik), służył do oświetlenia pojazdów w kolumnie, chodziło również o to by światła nie było widać z góry ze względu na zwiad lotniczy.

  • Like 1
Napisano

Wiele ciekawych rzeczy można się dowiedzieć na tym forum i to nie tylko takich związanych z grafika:) Widać że wiesz co robisz bober.

Świetny model.

Napisano

Bober pokazal bys siatke modelu? Interesuje mnie dla wlasnej wiedzy gdzie stosowales przy tak wysokopolygonowym modelu jakies smooth modyfikatory a gdzie chamfery.

Napisano

Wrzucam siatkę, ms używałem tylko przy kołach i 2-3 elementach wyposażenia.

Maziam texturki maziam, ale niestety muszę przystopować bo w międzyczasie mam pracę inżynierską do napisania ;p

 

siatka2.jpg

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności