bober89 Napisano 16 Wrzesień 2011 Napisano 16 Wrzesień 2011 (edytowane) Witam Od niedawna bawię się w 3ds (czyt. uczę się ;p), w ramach edukacji postanowiłem zrobić w miarę dokładny model pzkpfw IV w wersji G. Jest to mój pierwszy model pojazdu. Kiedyś przez chwilę bawiłem się w plastikową niemiecką pancerkę 1/35 ;) Na razie tylko układ gąsienicy... wiem, wiem zacząłem od złej strony, powinienem zacząć od modelowania kadłuba, ale cóż... kółka wydawały mi się łatwe do zrobienia ;p Liczę na słowa krytyki ;) Edytowane 16 Marzec 2013 przez bober89 dodany załacznik
bober89 Napisano 19 Wrzesień 2011 Autor Napisano 19 Wrzesień 2011 (edytowane) Mały update: Wykonałem wózki zawieszenia z odbijakami, spodnią część kadłuba, zaślepki wlewu paliwa oraz wsporniki rolek. Ponad to poprawiłem parę bugów m.in z ogniw gąsienicy, usunąłem napisy ze śrub. Pora zabierać się za kadłub ;) linki do większych wersji: Edytowane 19 Wrzesień 2011 przez bober89
Aves Napisano 19 Wrzesień 2011 Napisano 19 Wrzesień 2011 Zapowiada się ciekawie :D, oby tak dalej :) Pozdrawiam
bober89 Napisano 24 Wrzesień 2011 Autor Napisano 24 Wrzesień 2011 Kolejny up czyli co słychać z przodu i na rufie ;p Dolny kadłub w zasadzie skończony, pora na błotniki. Dodaję link do zdjęć na których głównie bazuję: http://www.worldwar2aces.com/panzer-tank/panzer-iv/ Aha, i nie zwracajcie uwagi na plany, które przedstawiają wersję J, używam ich na przemian z G bo są bardziej przyzwoite;p (klik do większych wersji) Pozdrawiam i zachęcam do komentowania :)
incorect Napisano 24 Wrzesień 2011 Napisano 24 Wrzesień 2011 Bardzo fajnie idzie :) Super detal. Czekam na więcej.
JacekCichy Napisano 24 Wrzesień 2011 Napisano 24 Wrzesień 2011 No no.... ;D Świetna sprawa trzymam kciuki! :D
bober89 Napisano 25 Wrzesień 2011 Autor Napisano 25 Wrzesień 2011 Puki co jest lekko ponad 1,7mln (z czego koła i gąsienice to ponad 1,3mln). Ale no problemo, ramu jeszcze mam w zapasie :]
bober89 Napisano 26 Wrzesień 2011 Autor Napisano 26 Wrzesień 2011 Kolejny krok, niewielki update: wykonane błotniki. Nie wszystkie elementy błotnika są, ale pojawią się razem z górnym kadłubem. (klik do większych wersji) Przy okazji mam pytanie dotyczące displacement: mianowicie zastosowałem go na blachach pokrycia błotnika i na wszystkich prócz pierwszej najmniejszej blaszki faktura blachy jest wyraźna, a na tej małej jakby bledsza (mniejsza), dlaczego tak się dzieje mimo tego samego materiału? (dodam że kopiowanie "tych większych" blaszek i zmniejszanie ich daje ten sam rezultat ;p) Dopiero się uczę i może to zależy od wielkości elementu;p nie wiem dlatego pytam :D Rend owej blaszki: Pozdrawiam
bober89 Napisano 4 Październik 2011 Autor Napisano 4 Październik 2011 Kolejny krok na przód: górny kadłub. Na razie bez wyposażenia, które pojawi się na końcu. Małe próby ze spawami. Niestety czasu coraz mniej ale powoli zbliżam się do końca modelowania. (klik do większych wersji) Nikt nie wie o co kaman z diplacementem? ;p Pozdrawiam
JacekCichy Napisano 4 Październik 2011 Napisano 4 Październik 2011 Jak dla mnie to czyste piękno! Powodzenia :D
bober89 Napisano 15 Październik 2011 Autor Napisano 15 Październik 2011 (edytowane) Do piękności trochę mu jeszcze brakuje :D Wieża skończona, do zrobienia jeszcze sprzęt na błotnikach i drobne poprawki (m. in. śruby o których zapomnialem na gornym pancerzu wieży). (klik do większych wersji) Zapraszam do komentowania:) Pozdrawiam Edytowane 15 Październik 2011 przez bober89
Groszq Napisano 15 Październik 2011 Napisano 15 Październik 2011 Piękny :) Ile czasu poświęciłeś na jego zrobienie?
bober89 Napisano 15 Październik 2011 Autor Napisano 15 Październik 2011 jak na razie 5 tygodni z małymi przerwami. Dziennie dobrych kilka godzin, z czego wiele czasu spędzone na poszukiwanie dokumentacji;p
Zernat Napisano 15 Październik 2011 Napisano 15 Październik 2011 A jak zrobiłeś takie fajne spawy ? Mógłbyś się podzielić ? :)
goral_44 Napisano 15 Październik 2011 Napisano 15 Październik 2011 a dlaczego kłódka, to nie jest Gerda? No i najważniejsze, co tam tak wef środku pusto? Dla mnie fajnie to wygląda, teraz tylko tex i będzie super.
bober89 Napisano 15 Październik 2011 Autor Napisano 15 Październik 2011 Spawy zrobione wg przepisu klimenta woroszyłowa - mniejsze zrobione bumpem noise, a te większe zunwarpowane i zrobione mapką. Kłódeczka to niezawodna niemiecka Bora, zrobiona z boxa :D a co do wnętrza to na razie poprzestanę na tych drzwiczkach i "cupoli" dowódcy;p
bober89 Napisano 16 Październik 2011 Autor Napisano 16 Październik 2011 (edytowane) myślałem o scence, ale czy będzie i jak to będzie wyglądać to już się o każe po "pomalowaniu" ;p Wstępnie zaplanowałem barwy Afrika Korps więc scenkę umieściłbym gdzieś w Tunezji Edytowane 17 Październik 2011 przez bober89
kliment woroszyłow Napisano 17 Październik 2011 Napisano 17 Październik 2011 ZACNY MODELIK. A może pokusił byś się o dodanie fartuchów antykumulacyjnych, pz IV z nimi wygląda chyba najciekawiej, przynajmniej wieża :)
bober89 Napisano 17 Październik 2011 Autor Napisano 17 Październik 2011 kiment - sprawa kusząca;p ale to wersja z wczesnej fazy produkcyjnej G, których chyba jeszcze nie wyposażano fabrycznie w ekrany (choć owszem starszym modelom fundowano później takie upgrejdy ;p), no i uparłem się na Afrykę a nie znalazłem póki co panzera iv z ekranami ani na zdjęciach z Afryki ani na schematach malowania. Ale jeśli masz/widziałeś to będę wdzięczny za podzielenie się taką dokumentacją:)
kliment woroszyłow Napisano 17 Październik 2011 Napisano 17 Październik 2011 w Afryce istotnie zdaje sie nie występowały z osłonami zewnętrznymi ale we włoszech w 1943 juz tak ;) Włochy od afryki nie daleko :) a poważnie już, to pomyśl o tym bo warto . Przy czym wersje G bardzo często występowały tylko z osłonami wieży.
bober89 Napisano 17 Październik 2011 Autor Napisano 17 Październik 2011 jak się uprę to zrobię 2 wersje :D
biszkopte Napisano 18 Październik 2011 Napisano 18 Październik 2011 zacny model...:) w chwilach wolnych walczę z mausem w wersji E-100 tiger-maus....zobaczymy co z tego wyjdzie:)
guffqa Napisano 19 Październik 2011 Napisano 19 Październik 2011 to jakaś moda na czołgi ? ;p bo ja też coś robie teraz...
bober89 Napisano 21 Październik 2011 Autor Napisano 21 Październik 2011 Up: sprzęt na błotnikach. Trochę na szybko i jeszcze na pewno będą jakieś poprawki no i nie mam jeszcze pomysłu na zamocowanie kanistrów. (klik do większych wersji) Pozdrawiam
bober89 Napisano 24 Październik 2011 Autor Napisano 24 Październik 2011 Witam, zacząłem zabawę z teksturkami, idzie mozolnie bo wcześniej tego nie robiłem ;p Zdecydowałem, że malowanie będzie w kolorze Dunkelgelb lub inaczej zwanym Wehrmacht Olive, Italia 1943 16 dywizjon pancerny i będą ekrany na wieży (które po drodze się dorobi;p) Na razie kółeczko drogowe jeszcze bez dodatkowego brudu: (klik do większej wersji) Pozdrawiam
Chasdiel Napisano 25 Październik 2011 Napisano 25 Październik 2011 Niezła robota. Widać, że sporo pracy kosztowało;) Nie znam się na takich pojazdach, ale odnoszę wrażenie, że w kilku miejscach coś się popsulo/pokrzywiło. Podrzucam link z zaznaczonymi elementami. http://imageshack.us/photo/my-images/17/77494356.jpg/ Powodzenia!
infected Napisano 25 Październik 2011 Napisano 25 Październik 2011 Troszkę podnośnik wyszedł ci kanciasty i szpadel jest jakiś taki pancerny. Poza tym super model. [ATTACH=CONFIG]82614[/ATTACH]
bober89 Napisano 25 Październik 2011 Autor Napisano 25 Październik 2011 Chasdiel - jarzmo karabinu ma trochę nakombinowane poly w tym miejscu, będzie do poprawy - mg 34 ma właśnie takie wycięcia/rowki w tym miejscu przy końcu lufy, - górny pancerz kadłuba wznosi się do tego miejsca dopiero kilka cm dalej kończy się rozszerzać i tak może to wyglądać troszkę krzywo ;) infected, szpadel był taki trochę z niechęcią robiony, może pokaże go w innym świetle, jest trochę skopany, ale przez to wygląda na mocno używany;p, tego podnośnika to było parę wersji wszystkie jakie widziałem były kanciaste właśnie, ten co pokazujesz to chyba jakaś późniejsza wersja z szersza stopką, muszę jeszcze przestudiować materiały i ewentualnie będzie do poprawy :)
infected Napisano 25 Październik 2011 Napisano 25 Październik 2011 To przez te mocowanie w tym oświetleniu wyglądał jak by był tępy wycięty z płaskownika o grubości 20 mm :) Taki jest ok. Pognieciony zawsze lepiej wygląda.
bober89 Napisano 26 Październik 2011 Autor Napisano 26 Październik 2011 Męczę te teksturki ale jakoś średnio jestem z nich zadowolony. Próbuję też bawić się renderkami ale marnie mi idzie vray to istnie czarna magia ;p (klik do większych wersji) Myślę, że przy dobrych ustawieniach renderu zacznie to jakoś wyglądać. Pozdrawiam
martix69 Napisano 27 Październik 2011 Napisano 27 Październik 2011 No kurcze wypas na całej nili. Teraz tylko czekać na końcowy produkt i pewnie główna poleci :)
pabulo Napisano 27 Październik 2011 Napisano 27 Październik 2011 Przy okazji mam pytanie dotyczące displacement: mianowicie zastosowałem go na blachach pokrycia błotnika i na wszystkich prócz pierwszej najmniejszej blaszki faktura blachy jest wyraźna, a na tej małej jakby bledsza (mniejsza), dlaczego tak się dzieje mimo tego samego materiału? Może pokaż siatki obu tych elementów. Nie wiem co to za soft ale to może wynikac z gęstości siatki przed displacementem Model piękny
bober89 Napisano 27 Październik 2011 Autor Napisano 27 Październik 2011 zarzucam siatkę błotnika: użyłem na nich moda subdivide. Po zagęszczaniu efekt był taki sam, tak samo po konwersji do poly. Nie jest to jakaś rażąca różnica za to całkiem przyadkowy efekt dosztukowanej blachy ;p
Wizjoner Napisano 27 Październik 2011 Napisano 27 Październik 2011 Witam. Przepraszam, że piszę nieco nie na temat. Oczywiście podziwiam wspaniały model. Ale mam takie pytanie: Co to jest? Do czego służy ta część zaznaczona w czerwonym okręgu?
bober89 Napisano 27 Październik 2011 Autor Napisano 27 Październik 2011 Jest to przedni reflektor szlakowy Notek (od Nova Technik), służył do oświetlenia pojazdów w kolumnie, chodziło również o to by światła nie było widać z góry ze względu na zwiad lotniczy. 1
Slim_ Napisano 27 Październik 2011 Napisano 27 Październik 2011 Wiele ciekawych rzeczy można się dowiedzieć na tym forum i to nie tylko takich związanych z grafika:) Widać że wiesz co robisz bober. Świetny model.
bober89 Napisano 1 Listopad 2011 Autor Napisano 1 Listopad 2011 taki szybki render, żeby nie było ze nic nie robię :p 1
kliment woroszyłow Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 nie szybki render tylko maziaj te textury dalej bom ciekaw ;)
xrs Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 Bober pokazal bys siatke modelu? Interesuje mnie dla wlasnej wiedzy gdzie stosowales przy tak wysokopolygonowym modelu jakies smooth modyfikatory a gdzie chamfery.
bober89 Napisano 5 Listopad 2011 Autor Napisano 5 Listopad 2011 Wrzucam siatkę, ms używałem tylko przy kołach i 2-3 elementach wyposażenia. Maziam texturki maziam, ale niestety muszę przystopować bo w międzyczasie mam pracę inżynierską do napisania ;p Pozdrawiam
bober89 Napisano 22 Listopad 2011 Autor Napisano 22 Listopad 2011 Up: tekstura górnego kadłuba w trakcie pracy jeszcze parę poprawek wymaga m.in. błoto na błotniku
PrzemaSS_POL_1 Napisano 23 Listopad 2011 Napisano 23 Listopad 2011 no ten tył to wymiata. czuć te masę, aż bolą oczy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się