Pixel-Factory Napisano 25 Marzec 2012 Share Napisano 25 Marzec 2012 (edytowane) Witam wszystkich serdecznie . Ostatnio miałem okazje zacząć dosyć ciekawy projekt ,mianowicie prototypy nienieckich pojazdów z okresu drugiej wojny . Na pierwszy ogień poszedł projekt superciężkiego czołgu Maus . Materiały do budowy w większości dostarczał klient , ale posiłkowałem się również zbiorami Pana Artura Kozłowskiego z Gdynii oraz modelami redukcyjnymi wypożyczonymi od zaprzyjaźnionych sklepów modelarskich. Projekt zakładał dosyć dużą dowolność tym bardziej więc sprawił mi ,i nadal sprawia dużo przyjemności . A więc zaczynamy.[ATTACH=CONFIG]86962[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87094[/ATTACH] Edytowane 22 Wrzesień 2012 przez Pixel-Factory 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 25 Marzec 2012 Autor Share Napisano 25 Marzec 2012 Na pierwszy ogień poszły ogniwa gąsienic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 25 Marzec 2012 Autor Share Napisano 25 Marzec 2012 Po wstępnym modelowaniu i unwrapingu czas na dorobienie do ogniw troche detali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 25 Marzec 2012 Autor Share Napisano 25 Marzec 2012 i od początku tyle że z głównym ogniwem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 25 Marzec 2012 Autor Share Napisano 25 Marzec 2012 taki szybki update . koło napędowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLADE Napisano 25 Marzec 2012 Share Napisano 25 Marzec 2012 Nie wiem jakiego masz kompa ale przy tej ilości polygonów wróże komp nie podoła. Na razie mało by oceniać. Pracuj dalej bo temat fajny :) pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 25 Marzec 2012 Autor Share Napisano 25 Marzec 2012 No zobaczymy sam jestem tego ciekaw :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 25 Marzec 2012 Autor Share Napisano 25 Marzec 2012 i jeszcze klika rzeczy które dłubałem przez weekend pomiędzy pracami ogrodowymi i porządkami przedświątecznymi :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 25 Marzec 2012 Autor Share Napisano 25 Marzec 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorenus Napisano 25 Marzec 2012 Share Napisano 25 Marzec 2012 Muszę przyznać że wygląda to ładnie i do przedstawienia pojedynczych elementów pewnie się nada :) ,ale jeśli te ogniwka pomnożyć przez ich ilość w całej gąsce to życzę powodzenia z wydolnością kompa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 25 Marzec 2012 Autor Share Napisano 25 Marzec 2012 i na koniec tego pracowitego tygodnia dwa renderki całej gąsienicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebazx6r Napisano 26 Marzec 2012 Share Napisano 26 Marzec 2012 Looking good :)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
velendil Napisano 26 Marzec 2012 Share Napisano 26 Marzec 2012 Bardzo fajne, popaczę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 27 Marzec 2012 Autor Share Napisano 27 Marzec 2012 w końcu przysiadłem to textur ,poniżej kilak pierwszych renderów testowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
incorect Napisano 27 Marzec 2012 Share Napisano 27 Marzec 2012 Muszę przyznać, że wygląda rewelacyjnie :) Tak trzymaj, będę zaglądał :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illusion Napisano 27 Marzec 2012 Share Napisano 27 Marzec 2012 Miło popatrzeć na tempo jak i poziom odwzorowania. Wiele można podpatrzyć. Jak robisz te wszystkie podniszczenie - używasz maxowego object painta czy to jakiś zewnętrzny soft? Życzę, by po ukończeniu również dostał "fronta" a mając w pamięci poprzednie prace raczej tak będzie... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oleksiak Napisano 27 Marzec 2012 Share Napisano 27 Marzec 2012 Niesamowite Stary :D Kawał dobrej roboty. Jak malowałeś ogniwa ? zmapowałeś je , zrobiłeś kilka wersji text... czy to proceduralny brud ? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 27 Marzec 2012 Autor Share Napisano 27 Marzec 2012 a dziękować , dziękować :D ogniwa to zwykły polymodeling . potem unwraping pod maxem , sculping w Sculptris, i na koniec textury w Photoshopie i tak ogniw jet 8 wariantów żeby uniknąć powtarzalności . brud to tez textury ( 12 wariantów w trzech warstwach ( najpierw piach i kurz, potem zaschnięte kawałki błota i na koniec małe plamki czegoś ciemniejszego ) , wymieniam , maskuje żeby się nie powtarzały) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecet Napisano 27 Marzec 2012 Share Napisano 27 Marzec 2012 Świetne, podziwiam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FF Napisano 27 Marzec 2012 Share Napisano 27 Marzec 2012 Noo, teraz to sie dzieją tu konkretne rzeczy, super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 27 Marzec 2012 Autor Share Napisano 27 Marzec 2012 mały update prac , poskładana gąsienica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregory Napisano 27 Marzec 2012 Share Napisano 27 Marzec 2012 hejka, bardzo dobry detal:D tylko teksturki bym badziej powycierał, to są gąsienice - ruchome elementy które ciagle maja kontakt z podłożem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 27 Marzec 2012 Autor Share Napisano 27 Marzec 2012 hey, jest dokładnie tak jak napisałeś , mam na osobnej warstwie wymaskowane ostrogi na gąsienicy i podciągnięty w tych miejscach reflect i hilight glosness tyle ze przy mapce hdri której używam widać to pod dziwnymi kątami . jak podciągnę w górę warstwę i zmienię HDRI będzie to doskonale widoczne. no i brawa za spostrzegawczość :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 27 Marzec 2012 Autor Share Napisano 27 Marzec 2012 AAA moja wina... miałem ukrytą tą warstwę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BLADE Napisano 27 Marzec 2012 Share Napisano 27 Marzec 2012 Teksturki niezłe ale mi trochę brak speculara. Na przetarciach powinien być widoczny ale jakoś ja go nie widzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 27 Marzec 2012 Autor Share Napisano 27 Marzec 2012 pozmieniałem hdry i dodałem brakującą warstwe , tera wyglada to tak: Blade -- chyba o to co chodziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 30 Marzec 2012 Autor Share Napisano 30 Marzec 2012 ten tydzień upłynął pod znakiem "wanna kadłuba i przyległości .od poniedziałku unwraping i sculping. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiecho Napisano 30 Marzec 2012 Share Napisano 30 Marzec 2012 super lecisz dalej pokaz siateczke kadłuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 31 Marzec 2012 Autor Share Napisano 31 Marzec 2012 szybki update prac z nocy piątek-sobota :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matchias Napisano 31 Marzec 2012 Share Napisano 31 Marzec 2012 Piękna robota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 31 Marzec 2012 Share Napisano 31 Marzec 2012 Miodzio. Te detale, to - rozumiem - wypalasz do normali, bo inaczej to ja tego nie widzę... right? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacekCichy Napisano 31 Marzec 2012 Share Napisano 31 Marzec 2012 Idzie pięknie, ale ponieważ idziesz w bardzo duży detal to przyczepię się jednej rzeczy, a mianowicie spoiny łączące boki i przednią oraz tylną blachę wanny kadłuba są wklęsłe?? Na poparcie tego że tak nie jest podsyłam linki: http://www.plastikowe.pl/galerie/porsche-typ-205-maus http://www.mark-1-tank.co.uk/kubinka.html Zrobiłem w maksie na szybko jak to mniej więcej wyglądało: rysunek A: klasyczna spoina rysunek B: spoina splanowana stosowana m.in w czołgach niemieckich na łączeniach blach po to aby poza względami estetycznymi powierzchnia pancerza była bardziej gładka. rysunek C: blachy bez spoiny rysunek D: rozsunięte blachy bez spoiny Tego nie jestem pewien ale wydaje mi się to dość logiczne a mianowicie to, że spoiny były jednostronne. Logiczne wytłumaczenie to to że w razie trafienia w pancerz nic nie odpryskiwało do środka i nie raniło członków załogi. Inny ciekawy fakt raczej nie potrzebny w tym modelu ale warto wiedzieć to to że niemcy stosowali śruby klinowe które w razie trafienia blokowały się w pancerzu nie wbijając się do środka pojazdu :) A tutaj link o spoinach(trzeba zjechać do połowy strony): http://adrianolek.com/naukajazdy/pliki/rys/uproszczenia.htm Pozdrawiam i powodzenia bo zapowiada się epicki model :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FF Napisano 31 Marzec 2012 Share Napisano 31 Marzec 2012 poczekaj az zrobi sculpta;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 31 Marzec 2012 Autor Share Napisano 31 Marzec 2012 JacekCichy jest po czesci tak jak piszesz i pokazujesz.pamietaj ze zarówno model dragona i to co stoi w kubince to mix pierwszego prototypu i wieży drugiego prototypu.ja natomiast na zamowienie robie drugi prototyp który został wysadzony na poligonowej stacji kolejowej.bazuje głównie na materiałach dostarczonych przez klienta z prywatnych kolekcji plus dokumentacji klienta.jezeli dostane zgode to umieszcze tu porownanie detali. pierwszy prototyp był spawany standardowo .drugi i późniejsze dodatkowo były spawane indukcyjnie i utwardzane jako całosc . w przypadku mausa było tak( tak mowi mi klient i tylko to mam) ze z powody grubosci elementów było tak" krawedzie przeznaczone pod spoiny były obrabiane maszynowo i spłycane , nastepnie spawane , te oczka na spawach są po przyłożeniu elektrod i spawaniu indykcyjnym w tych miejscach powstały oczka roztopionego metalu,nie wiadomo mi kiedy kadłób był utwardzany ,prawdopodobnie po zakończeniu spawania indukcyjnego" i to by było na tyle w temacie . jeżeli faktycznie bedzie inaczej niż robie to wynicuje spawy na zewnątrz i tyle:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacekCichy Napisano 31 Marzec 2012 Share Napisano 31 Marzec 2012 Trochę się rozpędziłem, oczywiście masz rację w miejscu "oczek" były małe wgłębienia :) zwracam honor :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 1 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 1 Kwiecień 2012 wcale się nie rozpędziłeś , dziękuje za zainteresowanie tematem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kliment woroszyłow Napisano 3 Kwiecień 2012 Share Napisano 3 Kwiecień 2012 kapitalnie sławek! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 3 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2012 Dzięki Wojtku !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 5 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 5 Kwiecień 2012 update z wnętrzem a racze przedziałem kierowcy i radio-operatora. ze względu na raczej skąpą ilość informacji na temat wnętrza są to raczej moje przypuszczenia jak to wyglądało . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregory Napisano 5 Kwiecień 2012 Share Napisano 5 Kwiecień 2012 pixel: tak z ciekawości zapytam - ile masz poly na obecnym etapie modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 5 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 5 Kwiecień 2012 gregory , nie wiem nie sprawdzałem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 7 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 7 Kwiecień 2012 i kolejny postęp prac robionych w chwilach wolnych pomiędzy innymi rzeczami. dziś udało się zamknąć kadłub od góry wiec od poniedziałku ostatni etap modelowania czyli wieża . jak termin pozwoli to dojdzie jeszcze trochę wnętrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 łouł, dżast łouł men ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FF Napisano 7 Kwiecień 2012 Share Napisano 7 Kwiecień 2012 No nie mozna sie napatrzec na ten model, szkoda ze czołg taki nieudany troche:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pixel-Factory Napisano 7 Kwiecień 2012 Autor Share Napisano 7 Kwiecień 2012 A czy ja wiem czy taki nieudany , zagłębiam się coraz bardziej w dokumentacje techniczną i muszę przyznać że Niemce jedne sporo innowacji upchali do środka ( może nawet za dużo tej nowatorskiej technologi tam było) napęd elektryczno- spalinowy , silnik daimler-benz właściwie żywcem wzięty z messerschmitta , generator Skody , działo 75mm pomocnicze do wstrzeliwania się w cel . naprawdę dużo ciekawych rzeczy było w nim upakowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bubu Napisano 8 Kwiecień 2012 Share Napisano 8 Kwiecień 2012 Mógłbyś pokazać siate ? Bo mnie zawsze zastanawia czy przy takich kanciastych kształtach używacie ms ? Swoją drogą model wypas ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Słomowicz Napisano 8 Kwiecień 2012 Share Napisano 8 Kwiecień 2012 No to sie nadlubales. Ze sculptem to troche bedzie to wazyc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiecho Napisano 8 Kwiecień 2012 Share Napisano 8 Kwiecień 2012 Pixel no pokaz siate bo tez ciekawy jestem :) tez teraz mecze tanka prototyp :) NEUBAUFAHRZEUG ale jeszcze trochę zanim wrzucę na forum. Super ci idzie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrzemaSS_POL_1 Napisano 8 Kwiecień 2012 Share Napisano 8 Kwiecień 2012 Zawsze byłem pełen podziwu dla niemieckiej myśli technicznej, ale to co widzę tylko pokazuje, że my, Polacy tez potrafimy lol. zajefajna pracka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
infected Napisano 9 Kwiecień 2012 Share Napisano 9 Kwiecień 2012 Świetnie idzie. Po prostu super. Za tym idzie też równie ostro ilość poly. Ale pytam sie - dzie 5 gwiazdek - czyżby wątek za słaby i nie zasługuje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się