Pixel-Factory Napisano 25 Marzec 2012 Napisano 25 Marzec 2012 (edytowane) Witam wszystkich serdecznie . Ostatnio miałem okazje zacząć dosyć ciekawy projekt ,mianowicie prototypy nienieckich pojazdów z okresu drugiej wojny . Na pierwszy ogień poszedł projekt superciężkiego czołgu Maus . Materiały do budowy w większości dostarczał klient , ale posiłkowałem się również zbiorami Pana Artura Kozłowskiego z Gdynii oraz modelami redukcyjnymi wypożyczonymi od zaprzyjaźnionych sklepów modelarskich. Projekt zakładał dosyć dużą dowolność tym bardziej więc sprawił mi ,i nadal sprawia dużo przyjemności . A więc zaczynamy.[ATTACH=CONFIG]86962[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87094[/ATTACH] Edytowane 22 Wrzesień 2012 przez Pixel-Factory 1
Pixel-Factory Napisano 25 Marzec 2012 Autor Napisano 25 Marzec 2012 Na pierwszy ogień poszły ogniwa gąsienic
Pixel-Factory Napisano 25 Marzec 2012 Autor Napisano 25 Marzec 2012 Po wstępnym modelowaniu i unwrapingu czas na dorobienie do ogniw troche detali
Pixel-Factory Napisano 25 Marzec 2012 Autor Napisano 25 Marzec 2012 i od początku tyle że z głównym ogniwem
Pixel-Factory Napisano 25 Marzec 2012 Autor Napisano 25 Marzec 2012 taki szybki update . koło napędowe
BLADE Napisano 25 Marzec 2012 Napisano 25 Marzec 2012 Nie wiem jakiego masz kompa ale przy tej ilości polygonów wróże komp nie podoła. Na razie mało by oceniać. Pracuj dalej bo temat fajny :) pozdro
Pixel-Factory Napisano 25 Marzec 2012 Autor Napisano 25 Marzec 2012 No zobaczymy sam jestem tego ciekaw :)
Pixel-Factory Napisano 25 Marzec 2012 Autor Napisano 25 Marzec 2012 i jeszcze klika rzeczy które dłubałem przez weekend pomiędzy pracami ogrodowymi i porządkami przedświątecznymi :D
Vorenus Napisano 25 Marzec 2012 Napisano 25 Marzec 2012 Muszę przyznać że wygląda to ładnie i do przedstawienia pojedynczych elementów pewnie się nada :) ,ale jeśli te ogniwka pomnożyć przez ich ilość w całej gąsce to życzę powodzenia z wydolnością kompa .
Pixel-Factory Napisano 25 Marzec 2012 Autor Napisano 25 Marzec 2012 i na koniec tego pracowitego tygodnia dwa renderki całej gąsienicy
Pixel-Factory Napisano 27 Marzec 2012 Autor Napisano 27 Marzec 2012 w końcu przysiadłem to textur ,poniżej kilak pierwszych renderów testowych
incorect Napisano 27 Marzec 2012 Napisano 27 Marzec 2012 Muszę przyznać, że wygląda rewelacyjnie :) Tak trzymaj, będę zaglądał :)
illusion Napisano 27 Marzec 2012 Napisano 27 Marzec 2012 Miło popatrzeć na tempo jak i poziom odwzorowania. Wiele można podpatrzyć. Jak robisz te wszystkie podniszczenie - używasz maxowego object painta czy to jakiś zewnętrzny soft? Życzę, by po ukończeniu również dostał "fronta" a mając w pamięci poprzednie prace raczej tak będzie... :)
Oleksiak Napisano 27 Marzec 2012 Napisano 27 Marzec 2012 Niesamowite Stary :D Kawał dobrej roboty. Jak malowałeś ogniwa ? zmapowałeś je , zrobiłeś kilka wersji text... czy to proceduralny brud ? Pozdrawiam.
Pixel-Factory Napisano 27 Marzec 2012 Autor Napisano 27 Marzec 2012 a dziękować , dziękować :D ogniwa to zwykły polymodeling . potem unwraping pod maxem , sculping w Sculptris, i na koniec textury w Photoshopie i tak ogniw jet 8 wariantów żeby uniknąć powtarzalności . brud to tez textury ( 12 wariantów w trzech warstwach ( najpierw piach i kurz, potem zaschnięte kawałki błota i na koniec małe plamki czegoś ciemniejszego ) , wymieniam , maskuje żeby się nie powtarzały)
FF Napisano 27 Marzec 2012 Napisano 27 Marzec 2012 Noo, teraz to sie dzieją tu konkretne rzeczy, super.
Pixel-Factory Napisano 27 Marzec 2012 Autor Napisano 27 Marzec 2012 mały update prac , poskładana gąsienica
gregory Napisano 27 Marzec 2012 Napisano 27 Marzec 2012 hejka, bardzo dobry detal:D tylko teksturki bym badziej powycierał, to są gąsienice - ruchome elementy które ciagle maja kontakt z podłożem.
Pixel-Factory Napisano 27 Marzec 2012 Autor Napisano 27 Marzec 2012 hey, jest dokładnie tak jak napisałeś , mam na osobnej warstwie wymaskowane ostrogi na gąsienicy i podciągnięty w tych miejscach reflect i hilight glosness tyle ze przy mapce hdri której używam widać to pod dziwnymi kątami . jak podciągnę w górę warstwę i zmienię HDRI będzie to doskonale widoczne. no i brawa za spostrzegawczość :D
Pixel-Factory Napisano 27 Marzec 2012 Autor Napisano 27 Marzec 2012 AAA moja wina... miałem ukrytą tą warstwę
BLADE Napisano 27 Marzec 2012 Napisano 27 Marzec 2012 Teksturki niezłe ale mi trochę brak speculara. Na przetarciach powinien być widoczny ale jakoś ja go nie widzę.
Pixel-Factory Napisano 27 Marzec 2012 Autor Napisano 27 Marzec 2012 pozmieniałem hdry i dodałem brakującą warstwe , tera wyglada to tak: Blade -- chyba o to co chodziło
Pixel-Factory Napisano 30 Marzec 2012 Autor Napisano 30 Marzec 2012 ten tydzień upłynął pod znakiem "wanna kadłuba i przyległości .od poniedziałku unwraping i sculping.
Pixel-Factory Napisano 31 Marzec 2012 Autor Napisano 31 Marzec 2012 szybki update prac z nocy piątek-sobota :)
Shogun 3D Napisano 31 Marzec 2012 Napisano 31 Marzec 2012 Miodzio. Te detale, to - rozumiem - wypalasz do normali, bo inaczej to ja tego nie widzę... right?
JacekCichy Napisano 31 Marzec 2012 Napisano 31 Marzec 2012 Idzie pięknie, ale ponieważ idziesz w bardzo duży detal to przyczepię się jednej rzeczy, a mianowicie spoiny łączące boki i przednią oraz tylną blachę wanny kadłuba są wklęsłe?? Na poparcie tego że tak nie jest podsyłam linki: http://www.plastikowe.pl/galerie/porsche-typ-205-maus http://www.mark-1-tank.co.uk/kubinka.html Zrobiłem w maksie na szybko jak to mniej więcej wyglądało: rysunek A: klasyczna spoina rysunek B: spoina splanowana stosowana m.in w czołgach niemieckich na łączeniach blach po to aby poza względami estetycznymi powierzchnia pancerza była bardziej gładka. rysunek C: blachy bez spoiny rysunek D: rozsunięte blachy bez spoiny Tego nie jestem pewien ale wydaje mi się to dość logiczne a mianowicie to, że spoiny były jednostronne. Logiczne wytłumaczenie to to że w razie trafienia w pancerz nic nie odpryskiwało do środka i nie raniło członków załogi. Inny ciekawy fakt raczej nie potrzebny w tym modelu ale warto wiedzieć to to że niemcy stosowali śruby klinowe które w razie trafienia blokowały się w pancerzu nie wbijając się do środka pojazdu :) A tutaj link o spoinach(trzeba zjechać do połowy strony): http://adrianolek.com/naukajazdy/pliki/rys/uproszczenia.htm Pozdrawiam i powodzenia bo zapowiada się epicki model :)
Pixel-Factory Napisano 31 Marzec 2012 Autor Napisano 31 Marzec 2012 JacekCichy jest po czesci tak jak piszesz i pokazujesz.pamietaj ze zarówno model dragona i to co stoi w kubince to mix pierwszego prototypu i wieży drugiego prototypu.ja natomiast na zamowienie robie drugi prototyp który został wysadzony na poligonowej stacji kolejowej.bazuje głównie na materiałach dostarczonych przez klienta z prywatnych kolekcji plus dokumentacji klienta.jezeli dostane zgode to umieszcze tu porownanie detali. pierwszy prototyp był spawany standardowo .drugi i późniejsze dodatkowo były spawane indukcyjnie i utwardzane jako całosc . w przypadku mausa było tak( tak mowi mi klient i tylko to mam) ze z powody grubosci elementów było tak" krawedzie przeznaczone pod spoiny były obrabiane maszynowo i spłycane , nastepnie spawane , te oczka na spawach są po przyłożeniu elektrod i spawaniu indykcyjnym w tych miejscach powstały oczka roztopionego metalu,nie wiadomo mi kiedy kadłób był utwardzany ,prawdopodobnie po zakończeniu spawania indukcyjnego" i to by było na tyle w temacie . jeżeli faktycznie bedzie inaczej niż robie to wynicuje spawy na zewnątrz i tyle:)
JacekCichy Napisano 31 Marzec 2012 Napisano 31 Marzec 2012 Trochę się rozpędziłem, oczywiście masz rację w miejscu "oczek" były małe wgłębienia :) zwracam honor :D
Pixel-Factory Napisano 1 Kwiecień 2012 Autor Napisano 1 Kwiecień 2012 wcale się nie rozpędziłeś , dziękuje za zainteresowanie tematem :)
Pixel-Factory Napisano 5 Kwiecień 2012 Autor Napisano 5 Kwiecień 2012 update z wnętrzem a racze przedziałem kierowcy i radio-operatora. ze względu na raczej skąpą ilość informacji na temat wnętrza są to raczej moje przypuszczenia jak to wyglądało .
gregory Napisano 5 Kwiecień 2012 Napisano 5 Kwiecień 2012 pixel: tak z ciekawości zapytam - ile masz poly na obecnym etapie modelu?
Pixel-Factory Napisano 5 Kwiecień 2012 Autor Napisano 5 Kwiecień 2012 gregory , nie wiem nie sprawdzałem :)
Pixel-Factory Napisano 7 Kwiecień 2012 Autor Napisano 7 Kwiecień 2012 i kolejny postęp prac robionych w chwilach wolnych pomiędzy innymi rzeczami. dziś udało się zamknąć kadłub od góry wiec od poniedziałku ostatni etap modelowania czyli wieża . jak termin pozwoli to dojdzie jeszcze trochę wnętrza.
FF Napisano 7 Kwiecień 2012 Napisano 7 Kwiecień 2012 No nie mozna sie napatrzec na ten model, szkoda ze czołg taki nieudany troche:P
Pixel-Factory Napisano 7 Kwiecień 2012 Autor Napisano 7 Kwiecień 2012 A czy ja wiem czy taki nieudany , zagłębiam się coraz bardziej w dokumentacje techniczną i muszę przyznać że Niemce jedne sporo innowacji upchali do środka ( może nawet za dużo tej nowatorskiej technologi tam było) napęd elektryczno- spalinowy , silnik daimler-benz właściwie żywcem wzięty z messerschmitta , generator Skody , działo 75mm pomocnicze do wstrzeliwania się w cel . naprawdę dużo ciekawych rzeczy było w nim upakowane.
Bubu Napisano 8 Kwiecień 2012 Napisano 8 Kwiecień 2012 Mógłbyś pokazać siate ? Bo mnie zawsze zastanawia czy przy takich kanciastych kształtach używacie ms ? Swoją drogą model wypas ;]
Piotr Słomowicz Napisano 8 Kwiecień 2012 Napisano 8 Kwiecień 2012 No to sie nadlubales. Ze sculptem to troche bedzie to wazyc.
wiecho Napisano 8 Kwiecień 2012 Napisano 8 Kwiecień 2012 Pixel no pokaz siate bo tez ciekawy jestem :) tez teraz mecze tanka prototyp :) NEUBAUFAHRZEUG ale jeszcze trochę zanim wrzucę na forum. Super ci idzie!
PrzemaSS_POL_1 Napisano 8 Kwiecień 2012 Napisano 8 Kwiecień 2012 Zawsze byłem pełen podziwu dla niemieckiej myśli technicznej, ale to co widzę tylko pokazuje, że my, Polacy tez potrafimy lol. zajefajna pracka...
infected Napisano 9 Kwiecień 2012 Napisano 9 Kwiecień 2012 Świetnie idzie. Po prostu super. Za tym idzie też równie ostro ilość poly. Ale pytam sie - dzie 5 gwiazdek - czyżby wątek za słaby i nie zasługuje ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się