Skocz do zawartości

POJAZD 3D SdKfz 205 MAUS


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie .

Ostatnio miałem okazje zacząć dosyć ciekawy projekt ,mianowicie prototypy nienieckich pojazdów z okresu drugiej wojny .

Na pierwszy ogień poszedł projekt superciężkiego czołgu Maus .

Materiały do budowy w większości dostarczał klient , ale posiłkowałem się również zbiorami Pana Artura Kozłowskiego z Gdynii

oraz modelami redukcyjnymi wypożyczonymi od zaprzyjaźnionych sklepów modelarskich.

Projekt zakładał dosyć dużą dowolność tym bardziej więc sprawił mi ,i nadal sprawia dużo przyjemności .

startu.jpg

 

 

A więc zaczynamy.[ATTACH=CONFIG]86962[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87094[/ATTACH]

Edytowane przez Pixel-Factory
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 153
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Miło popatrzeć na tempo jak i poziom odwzorowania.

Wiele można podpatrzyć.

Jak robisz te wszystkie podniszczenie - używasz maxowego object painta czy to jakiś zewnętrzny soft?

Życzę, by po ukończeniu również dostał "fronta" a mając w pamięci poprzednie prace raczej tak będzie... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dziękować , dziękować :D

ogniwa to zwykły polymodeling . potem unwraping pod maxem , sculping w Sculptris, i na koniec textury w Photoshopie

i tak ogniw jet 8 wariantów żeby uniknąć powtarzalności . brud to tez textury ( 12 wariantów w trzech warstwach ( najpierw piach i kurz, potem zaschnięte kawałki błota i na koniec małe plamki czegoś ciemniejszego ) , wymieniam , maskuje żeby się nie powtarzały)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hey, jest dokładnie tak jak napisałeś , mam na osobnej warstwie wymaskowane ostrogi na gąsienicy i podciągnięty w tych miejscach reflect i hilight glosness tyle ze przy mapce hdri której używam widać to pod dziwnymi kątami . jak podciągnę w górę warstwę i zmienię HDRI będzie to doskonale widoczne. no i brawa za spostrzegawczość :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idzie pięknie, ale ponieważ idziesz w bardzo duży detal to przyczepię się jednej rzeczy, a mianowicie spoiny łączące boki i przednią oraz tylną blachę wanny kadłuba są wklęsłe?? Na poparcie tego że tak nie jest podsyłam linki:

http://www.plastikowe.pl/galerie/porsche-typ-205-maus

http://www.mark-1-tank.co.uk/kubinka.html

 

Zrobiłem w maksie na szybko jak to mniej więcej wyglądało:

alluw.png

rysunek A: klasyczna spoina

rysunek B: spoina splanowana stosowana m.in w czołgach niemieckich na łączeniach blach po to aby poza względami estetycznymi powierzchnia pancerza była bardziej gładka.

rysunek C: blachy bez spoiny

rysunek D: rozsunięte blachy bez spoiny

 

Tego nie jestem pewien ale wydaje mi się to dość logiczne a mianowicie to, że spoiny były jednostronne. Logiczne wytłumaczenie to to że w razie trafienia w pancerz nic nie odpryskiwało do środka i nie raniło członków załogi. Inny ciekawy fakt raczej nie potrzebny w tym modelu ale warto wiedzieć to to że niemcy stosowali śruby klinowe które w razie trafienia blokowały się w pancerzu nie wbijając się do środka pojazdu :)

 

A tutaj link o spoinach(trzeba zjechać do połowy strony):

http://adrianolek.com/naukajazdy/pliki/rys/uproszczenia.htm

 

Pozdrawiam i powodzenia bo zapowiada się epicki model :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JacekCichy jest po czesci tak jak piszesz i pokazujesz.pamietaj ze zarówno model dragona i to co stoi w kubince to mix pierwszego prototypu i wieży drugiego prototypu.ja natomiast na zamowienie robie drugi prototyp który został wysadzony na poligonowej stacji kolejowej.bazuje głównie na materiałach dostarczonych przez klienta z prywatnych kolekcji plus dokumentacji klienta.jezeli dostane zgode to umieszcze tu porownanie detali.

pierwszy prototyp był spawany standardowo .drugi i późniejsze dodatkowo były spawane indukcyjnie i utwardzane jako całosc .

w przypadku mausa było tak( tak mowi mi klient i tylko to mam) ze z powody grubosci elementów było tak" krawedzie przeznaczone pod spoiny były obrabiane maszynowo i spłycane , nastepnie spawane , te oczka na spawach są po przyłożeniu elektrod i spawaniu indykcyjnym w tych miejscach powstały oczka roztopionego metalu,nie wiadomo mi kiedy kadłób był utwardzany ,prawdopodobnie po zakończeniu spawania indukcyjnego" i to by było na tyle w temacie . jeżeli faktycznie bedzie inaczej niż robie to wynicuje spawy na zewnątrz i tyle:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ja wiem czy taki nieudany , zagłębiam się coraz bardziej w dokumentacje techniczną i muszę przyznać że Niemce jedne sporo innowacji upchali do środka ( może nawet za dużo tej nowatorskiej technologi tam było) napęd elektryczno- spalinowy , silnik daimler-benz właściwie żywcem wzięty z messerschmitta , generator Skody , działo 75mm pomocnicze do wstrzeliwania się w cel .

naprawdę dużo ciekawych rzeczy było w nim upakowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności