damianwz23 Napisano 8 Maj 2012 Napisano 8 Maj 2012 Witam, Zrobilem animacje w 3dsmaxie ale moj prof. karze mi zrobic z tego gierke, sterowanie postacia za pomoca klawiszy na klawiaturze, podnoszenie przedmiotow takie proste czynnosci. Czy istnieje mozliowosc zrobienia tego w 3ds maxie ???? Prof podpowiedzial mi ze za pomoca maxscript czy maxscript daje takie mozliwosci ???? swoje scene i obiekty eksportowalem do blendera ale zle sie wczytuje , nie wczytuje wszystkiego wiec jestem zmuszony robic to w maxie, dziekuje za podpowiedzi, pozdrawiam
Leleń Napisano 8 Maj 2012 Napisano 8 Maj 2012 Szczerze to nigdy nie próbowałem, ale jakby mi kazali zrobić z modeli z 3dsmaxa prostą grę, zaimportowałbym je do jakiegoś GameMakera - których pełno na sieci, i tam paroma kliknięciami zrobił zajebistą grę, lol.
gutekfiutek Napisano 8 Maj 2012 Napisano 8 Maj 2012 W Blenderze nie byłoby większego problemu. Jeśli twój profesor karze ci zrobić w Maxskrypcie gierkę to chyba padł na głowę. Niby sie da, łopatą też zupę zjesz:/ Co to za uczelnia i kierunek? Ciekawi mnie to czy to nie jest jeden z tych psorów co sami w życiu zrobili trzy modele na krzyż 10 lat temu, i teraz studenciaków uczą. Qrde silnik do gry w maxskrypcie... czy ten człowiek iedykolwiek miał cokolwiek wspólnego z czymkolwiek poza pracą na uczelni?
Traitor Napisano 8 Maj 2012 Napisano 8 Maj 2012 Faktycznie wykladowca delikatnie mowiac przegial z zadaniem:)
SUPER_OkO Napisano 8 Maj 2012 Napisano 8 Maj 2012 Zdecydowanie pan wykładowca nie ma pojęcia do czego służy kobyła Maxowa. Ale zawsze jest jakieś Ale. Taką pseudo gierkę można zrobić w sumie na 2 sposoby. Pierwszy najbardziej logiczny to jest zbudowanie rigga z proceduralnymi animacjami. Jest to dość skomplikowana sprawa (tutaj przykład - http://joleanes.com/technical_stuff/ProceduralAnimation_Experiment_3_Mech.php. Drugi sposób jaki mi przyszedł do głowy to próba ogarnięcia mixera bipedowego z poziomu mxs. Czy jest na tyle zaimplementowany maxscript w nim, żeby kontrolować klipy na "żywo", to już musiałbyś sobie sam sprawdzić. Podałeś przykład np. "podnoszenie przedmiotów przez postać" - przy wyżej wymienionych metodach zapomnij o tym. Max to program do 3d, a nie silnik graficzny, to 2 zupełnie różne rzeczy.
gutekfiutek Napisano 8 Maj 2012 Napisano 8 Maj 2012 No tak, ale my tu mówimy o pracy studenta który "robił animację i mu prof kazał grę w maxskrypcie zrobić". A nie o wymiataczu maxskryptowym co sobie gierkę chce dla ambicji strzelić. Jakby student umiał takie rzeczy to już by nie był studentem tylko by miał ciepłą posadkę. No jak dla mnie to piramidalny idiotyzm jest. Oczywiście jest możliwość że prof. cośtam kojarzył że w jakimśtam programie 3d to się gry robiło. Ja chciałbym coby Damian zapodał więcej info - tak z czystej ciekawości jak wygląda tego typu edukacja. Coby anegdotki mieć potem na podorędziu itp:)
damianwz23 Napisano 9 Maj 2012 Autor Napisano 9 Maj 2012 dzieki chlopaki no to mnie pocieszyliscie to teraz jestem w kropce i nie wiem jak ten temat mam ugryzc. Moze podepne swoje modele pod jakiegos game makera tak jak napisal Lelen. A praca ta to praca magisterska dlatego moze ten temat sie wydaje taki dziwny, dodatkowo prof. podpowiedzial ze jezli w maxscript nie uda mi sie tego zrobic to zawsze moge wykorzystac jezyk Pyton w 3DS max http://blog.duber.cz/3ds-max/python-in-3ds-max-finally-possible. Ale to zapewne duzo zabawy jest a obrona pracy juz tuz tuz.
Traitor Napisano 9 Maj 2012 Napisano 9 Maj 2012 Pomysl tworzenia gry w 3DSMax jest rownie trafny jak tworzenie gry w Excelu. Powiedz panu profesorowi by sie puknal w glowe, ciekaw jestem czy sam potrafilby ogarnac owe zadanie.
Miłosz3ds Napisano 9 Maj 2012 Napisano 9 Maj 2012 Traitor aż mi przypomniałeś: http://rotfl.pl/Ukryta_gra_w_Excelu_2000_2006_tekst-4db0.html :D
gutekfiutek Napisano 9 Maj 2012 Napisano 9 Maj 2012 dzieki chlopaki no to mnie pocieszyliscie to teraz jestem w kropce i nie wiem jak ten temat mam ugryzc. Moze podepne swoje modele pod jakiegos game makera tak jak napisal Lelen. A praca ta to praca magisterska dlatego moze ten temat sie wydaje taki dziwny, dodatkowo prof. podpowiedzial ze jezli w maxscript nie uda mi sie tego zrobic to zawsze moge wykorzystac jezyk Pyton w 3DS max http://blog.duber.cz/3ds-max/python-in-3ds-max-finally-possible. Ale to zapewne duzo zabawy jest a obrona pracy juz tuz tuz. Tak z ciekawości co to za profesor? Pythona to w BLENDERZE używasz. Skrypterzy z mojej firmy powiedzieli żę TEORETYCZNIE możesz użyć pythona w maxie jeśli użyjesz bibliotek do tego, pobawisz się jakimiś DLLami i użyjesz jakiegoś tam wrappera. Ale potem stwierdzili że zupę też da się zjeść widelcem:) Dwa że oprócz robienia za betatestera tego typu patentów nadal musiałbyś zrobić mini gameengine w pythonie. Trzy że z tego co widzę to te wrappery są opuszczone od ponad roku. Blurowy od chyba 2 lat. Tak czy inaczej jesteś w dupie, z tego co rozumiem twój profesor/promotor nie ma chyba zielonego pojęcia o czym mówi. Robienie czegoś takiego w maxie jest kompletnie bez sensu. Użyj Unity - to była rada od maxscripterów z mojej firmy. Powiedzieli że powinien być za darmo nawet w PL:) Zresztą tego typu zmian (robisz animację - zmień projekt na grę) nie robi się kiedy obrona jest tuż tuż!? Nie będzie dla ciebie lepiej znaleźc sensowniejszego promotora i podejść do dyplomu jeszcze raz?
Traitor Napisano 9 Maj 2012 Napisano 9 Maj 2012 Zrob moze projekt "krzykomierz" w maxie:) Zadnego skryptowania a jedynie podpiecie kilku kontrolerow pod mikrofon. Wymodelujesz jakis fajny model krzykometru i umiescisz aktywna wskazowke natezenia glosu krzykacza.
asblaze Napisano 9 Maj 2012 Napisano 9 Maj 2012 gutek ...z tego co wiem to od 2010 już jest python w Maxie a od 8.5 w Majce. Nic nie trzeba robić tylko znać i używać. poza tym całkowicie się z Wami zgadzam. W majce, kiedyś-dawno, widziałem gry programowane w melu - ale w Maxie? Damian - SuperOko maxScripta zna bardzo dobrze i możesz polegać na jego opinii.
ZiN Napisano 9 Maj 2012 Napisano 9 Maj 2012 Takie zadanie, to chyba na doktorat a nie na magisterkę :P A pytanie mam apropo tego co wrzucił SUPER_OkO. Jak się robi te te rozciągnięcie timelina, które gość robi na tym filmiku w 1:08?
afex3d Napisano 9 Maj 2012 Napisano 9 Maj 2012 Ctrl+Alt+LMB/MMB/RMB na timeline o ile pamiętam :) W uzupełnieniu dodam tylko że: CTRL+Alt+lewy klawisz myszy przesuwa początek osi czasu CTRL+Alt+środkowy klawisz myszy przesuwa całą oś czasu CTRL+Alt+prawy klawisz myszy przesuwa drugi koniec osi czasu Czemu wcześniej tego nie znałem ?
gutekfiutek Napisano 9 Maj 2012 Napisano 9 Maj 2012 Zrob moze projekt "krzykomierz" w maxie:) Zadnego skryptowania a jedynie podpiecie kilku kontrolerow pod mikrofon. Wymodelujesz jakis fajny model krzykometru i umiescisz aktywna wskazowke natezenia glosu krzykacza. Taak i natęzenie okrzyku K**waaaaaaaa!!!! podczas wywalenia się wygeneruje automatyczny report do Autodesku nt. ważności buga:) gutek ...z tego co wiem to od 2010 już jest python w Maxie a od 8.5 w Majce. Nic nie trzeba robić tylko znać i używać. Tak, dokładnie, tylko posty na tych stronkach jakoś się po pewnym czasie urywają, ciekawi mnie czy to nie jedna z tych rzeczy które zwyczajnie nie są na tyle przydatne żeby być długo supportowane. Znaczy się, skoro jest maxscript to po co pythona zaprzęgać? Troszkę komplikowanie życia jak dla mnie. Doświadczeni skrypterzy maxowi których pytam gremialnie się krzywią na taki pomysł.
damianwz23 Napisano 9 Maj 2012 Autor Napisano 9 Maj 2012 dzieki chlopaki za pomoc :)) sciagam UDK to jeden z najlepszych chyba takich game makerow, sa dostepne tutoriale wiec poczytam i moze to ogarne. Jak nie uda mi sie zaimportowac w UDK plikow mojej sceny itp to zrobie od nowa jakas gierke. A prof moj to prof zw. ma wszystkie mozliwe tytuly i jest specjalista od sztucznej inteligencji i sieci neuronowych wyklada w stanach caly czas a seminaria mam przez wideo-konferencje, ale jak widac nie zawsze ilosc posiadanych tytulow naukowych przeklada sie na wiedze :)) dzieki jeszcze raz pozdrawiam
Gość Chrupek3D Napisano 10 Maj 2012 Napisano 10 Maj 2012 (edytowane) UDK jest troszkę trudny na początek. Zobacz koniecznie: http://eat3d.com/ a jeśli prosta gierka to: http://eat3d.com/udk_mobile Te tutki i tak nie wyjaśniają wszystkiego, zwłaszcza grzebania w plikach Pawn, Controller i WorldInfo. Jeśli chcesz mieć kontrole nad gra to powinienes stworzyc te pliki w katalogu Classes: http://www.hourences.com/an-entire-simple-udk-game/ Później to kompilujesz i w edytorze w WorldProperties/Game Type wybierasz swój WorldInfo. Ale tego nie opisują za często w tutorialach, tylko babrają sie w rzeczach typu, jak wstawić kwadrat z Maxa. Jeśli chcesz np. wyżej skakać musisz zmienić JumpZ w plikach "ini"... to tak na marginesie ;) Na początek może Ci sie przydać Tomato: http://labs.vectorform.com/2011/11/creating-a-side-scrolling-game-with-udk/ Ja bym Ci polecił po prostu, podmienić obiekty i główna postać w JazzMiniGame i po sprawie. Babranie sie w tym, zajmie Ci miesiące., a jak przyjdzie Ci ochota na zmianę ImputZone dla mobilnej gry to Kismet wymierzy Ci spory policzek ;) ps. zanim cokolwiek zaczniesz zmieniać w plikach "ini" zrób sobie ich kopie np. rarem. Łatwiej byłoby Ci podmienić wszystko w Unity3d... wgrywasz taka Penelope: http://unity3d.com/support/resources/tutorials/penelope i jedziesz. Na Asset Store dostaniesz sie dopiero po zainstalowaniu Unity3d. Jak ten profesor każe Ci robić grę w Maxie to pewnie niewiele widział... a Penelopy to juz na pewno ;) Tu masz jeszcze takie coś: http://www.amazon.com/Creating-Game-Art-iPhone-Unity/dp/0240815637 Edytowane 10 Maj 2012 przez Chrupek3D
damianwz23 Napisano 12 Maj 2012 Autor Napisano 12 Maj 2012 Dzieki wielkie za te informacje, na pewno skorzystam :) pozdrawiam
kranz Napisano 12 Maj 2012 Napisano 12 Maj 2012 na stronce 3dbuzz jest tutek jak wymodelowac pojazd kroczący AT-AT z gwiezdnych wojen i wrzucic go do UDK.
Ajgor Napisano 14 Maj 2012 Napisano 14 Maj 2012 Najlepiej pokaż profesorowi ten topic i spytaj, czy masz to zachować dla siebie, czy zrobić z niego pośmiewisko na całą uczelnię. Myślę, że dostaniesz piątkę za milczenie.
Necro Napisano 14 Maj 2012 Napisano 14 Maj 2012 Chyba chodziło raczej o zbudowanie enginu na pythonie i wykorzystanie modeli stworzonych w maksie. W zasadzie, nigdy nie bawiłem się w 3D w pythonie, ale są nawet jakieś 'gotowce'. Jeżeli znasz pythona w stopniu przynajmniej średnim pewnie to ogarniesz, choć i to zależy od stopnia komplikacji samego projektu. Warto się zastanowić, czy nie lepiej będzie użyć C# - ale to chyba głównie zależy od wielkości projektu i tego, który język lepiej Ci leży. Jeżeli nie ogarniasz ani jednego, ani drugiego, to łap się za pythona - moim zdaniem bardziej zjadliwy i łatwiej przyswajalny. No i faktycznie, promotor dosyć dziwny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się