Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Założeniem było wykonanie popiersi kilku stworów fantasy. Na pierwszy ogień poszedł troll. Praktycznie całość miała być wykonana w ZB, ale ostatecznie zdecydowałem się wyrenderować w maxie z jakimś tłem. Przy okazji chciałem pobawić się nowszymi zbrushowymi ficzerami, które wcześniej trochę zaniedbałem;]

 

trollfg.jpg

 

 

Poniżej screeny z ZBrusha:

 

scaled.php?server=713&filename=zbtroll01.jpg&res=crop scaled.php?server=94&filename=zbtroll02.jpg&res=crop

  • Odpowiedzi 19
  • Wyświetleń 5,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

mistrzostwo swiata!!!

moglbys napisac troche o etapach powstawania pracy?

kurcze przydaloby sie tez w wiekszej rozdzielczosci to od razu ustawilbym sobie na tapete

po prostu przekozacki troll

Napisano

Wygląda niesamowicie.

Zawsze jak oglądam takie prace, zastanawiam się czy nie śnią się swoim Twórcom po nocach.. :)

Napisano

Gdyby nie to, ze wyglada jak wilkołak lub strzyga z wiedźminopodobnych klimatów to świetny troll!:) No ale to już kwestia indywidualnego wyobrażenia postaci. Zdolności rzeźbiarskie masz na naprawdę wysokim poziomie. Gratulacje.

Napisano
  • Autor

Dzięki, fajnie że się Wam podoba:]

 

tr3buh

W sumie etapy powstawania tej pracy są standardowe;) Początkowo ogólna baza z maxa wrzucona do ZB. Nie nabazgrałem sobie wcześniej żadnego konceptu, leciałem z głowy więc w pierwszych etapach robiłem ogólne zarysy i rzeźbiłem zęby, oczy, itp. Dopiero jak nabrało to ogólnie wyglądu po którym mogłem stwierdzić, że chcę iść w tym kierunku zabrałem się za usuwanie niektórych wyrzeźbionych elementów (np. zęby) i wstawianie jako oddzielne subtoole. Teksturowałem trochę w photoshopie (głównie sama baza tekstury) i w ZB (świetnie sprawdza się bazgranie po modelu wraz z włączonym rzeźbieniem - przy detalach). Wcześniej do teksturowania używałem głównie PS, teraz chciałem pobawić się znacznie więcej w ZB (i dzięki temu mocniej przekonałem się, że jest to bardzo dobre i wygodne rozwiązanie;) Do ułożenia delikatnej pozy użyłem transpose a do futra fibremesh. Fibremesh przerzuciłem z ZB do maxa i tam całość wyrenderowałem.

 

illusion

Moje własne stwory raczej mi się nie śnią, ale różne inne czasem tak;]

Napisano

Chętnie zobaczył bym go w jakimś filmie ...no oczywiście gdybyś dorobił resztę ciała ale popiersie na zasłużone 5*****

Napisano

Świetny troll, prawda trochę wilkołakowaty.

Gęba bardzo fajna, postarałeś się. Ciekaw jestem następnych popiersi. ;)

Pozdrawiam

Napisano

fajny model i render ale troszkę dziwnie go przedstawiles, IMO niepotrzebnie mu obciałes koncowki rogów, cały kadr jakos dziwnie leży (w sensie kompozycji)

Napisano

woah.... co jak co ale takiego pana nie chciał bym spotkać....

ekstra model i pracka

pozdro

Napisano

Kurcze, genialne, aż trudno uwierzyć, że z banii leciałeś. Zgadzam się z jednym z przedmówców - szkoda, że rogi uciąłeś w scence :).

Napisano

Oczywiście bardzo ładnie wyrzeźbiony model, chociaż też mam znacznie inne wyobrażenie trolla. Prawdę mówiąc moje pierwsze skojarzenia to (gdyby nie te uszy...) :

 

Hyena%20Laugh.jpg

Napisano

Wszystkim nie da się dogodzić. Co innego modelować jeża, a co innego modelować smoka. Mi się troll jak najbardziej podoba, choć moim zdaniem mógłby być bardziej JAK TEN :P

(innymi słowy nie mam nic do zarzucenia)

Napisano
  • Autor

Dzięki za opinie;] Jedni uznają to za trolla, inni za ogra czy wilkołaka:) Każdy ma po części rację bo każdy wyobraża sobie na swój sposób różne stwory. Tak naprawdę nie ma jednego określonego wizerunku - czy to troll, goblin, ogr, wilkołak, ork - różne źródła prezentują różne interpretacje. To co zawsze kojarzyło mi się z trollem to duża paskudna postać, po części porośnięta sierścią, mieszkająca w jaskiniach czy innych podziemnych norach (ewentualnie górach). Skojarzenie z wilkołakiem zapewne najbardziej powoduje nos - gdyby go zmienić to całość nabrałaby zupełnie innego wyglądu;] Ogry wg mnie są jeszcze większe i bardziej masywne - miałem zamiar robić takiego w następnej kolejności, ale to dopiero jak czas pozwoli;] Dzięki raz jeszcze za opinie.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności