Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam! Chciałbym pokazać wszystkim mój film magisterski z katowickiego ASP, którym obroniłem się w grudniu zeszłego roku. Film nosi tytuł "Opakowanie na Prąd" i opowiada o wyczerpanym, zmęczonym ufoludku, który idąc poboczem drogi poszukuje źródła prądu dla swojego wyładowanego statku kosmicznego. Gdy już niemalże gaśnie wszelka nadzieja na ratunek, na horyzoncie pojawia się wybawienie - słup wysokiego napięcia. Ufoludek postanawia zejść z pobocza i podążyć w jego kierunku przez trawiastą gęstwinę.

 

Oto linki do filmu:

 

Link do dokumentu o realizacji filmu:

 

Bardzo polecam oglądnięcie Making Of'a! Niektórzy mówią, że jest chyba lepszy od filmu :) Zawiera dosyć szczegółowe materiały zarówno z planu filmowego jak i z postprodukcji. Dokładnie krok po kroku opisuje proces powstawania takiego filmu, od matchmovingu, przez modelowanie, teksturowanie, rigowanie, animację, oświetlenie, rendering, compositing aż do dźwięku i muzyki.

 

Still_01s.jpg

Still_02s.jpg

Still_03s.jpg

Still_07s.jpg

Still_09s.jpg

Edytowane przez MaRCuSZ

  • Odpowiedzi 24
  • Wyświetleń 6,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

do pełni elektrycznego szczęścia... brakuje tylko przygasających świateł w mieście w momeńcie kiedy kosmita pobiera prąd.. :)

Napisano

bardzo fajne!

hehe szkoda, ze nie ciągnie tego statku za sobą na sznurku pod koniec

Napisano

moja przyziemna wrazliwosc mowi mi ze kawal dobrej roboty w to wlozyles i masz duza wiedze co napewno Ci sie przyda , albo juz przydaje w pracy. Wszytsko wyszlo bardzo fajnie, niektorymi opiniami sie nie przejmuj bo sa bez sensu.

Raz jeszcze gratulacje ukonczenia i dzikei za ciekawy making of.

Napisano

REWELACJA!:) wysmienity film:) piekne modele, rig ufola z najmniejszymi detalami i bardzo przejrzysty - czysta przyjemnosc animowania:), animacja piekna i bardzo dopracowana, oswietlenie... coz pelen profesjonalizm jak i zdjecia oczywiscie:)

widac ze sie napracowales. wroze ci swietlana przyszlosc:)

jest to (nie zawaham sie stwierdzic) najlepszy film jaki widzialem!

 

hyle czola :) i trzymam kciuki za kolejne tak udane a nawet i lepsze projekty!

 

ps

wielkie gratki za making off'a, jeszcze nie ogladalem calego bo dlugi, jak bede mial czas od razu obejrze z wielka przyjemnoscia:)

Napisano

Mi tez się podoba... making off rewelacja... fajnie gdyby inni poszli za tym przykładem... oglądanie jak ekipa się po kolei zabiera za taki proces jest bardzo motywujące...

Napisano
  • Autor

Bardzo dziękuję za pozytywne opinie :) Making of był robiony troszkę bardziej pod komisję egzaminacyjną na ASP. A w jej składzie nie było 3d/vfx wymiataczy tylko profesorzy, którzy z 3d nie mieli zbyt dużo wspólnego. Trzeba było więc zrobić coś co nie zanudziłoby ani kompletnych noobów ani znawców tematu. Jeśli ktoś ma jakieś pytania, na które nei znalazł odpowiedzi w making ofie to pytać śmiało :)

Napisano

tak, ja mam jedno :) Jak nakręciliście ostatnią scenę? Tą z góry (tak jakby kamera była w powietrzu.)

Napisano

Animka bardzo spoko. Brakowało tylko ciągnięcia statku na sznurku. :) Dużo było problemów z maskowaniem trawy?

 

Making-off rewelacyjny. Wszystko kawa na ławę bardzo ładnie i w prostej formie podane. Sam nic nowego się nie dowiedziałem ale jeden z lepszych filmików które można pokazać osobie nie związanej z grafą i tak też będę robił. :) Zazwyczaj making offy przygotowane dla laików mają masę rażących uproszczeń i pomijają wiele etapów pracy a twój jest przykładem że da się poprawnie w pełny sposób opowiedzieć temat. Super robota. :)

Napisano

Marku już któryś raz to oglądam i za każdym razem podoba mi się bardziej :D good work Panie Magistrze! :D

 

Przy okazji pozwolę sobie przytoczyć taką krótką wiadmość. Jak ktoś będzie w pobliżu AGH budynku C3, to powinien wpaść na drugie piętro i poczytać tabliczkę opisującą osoby zajmujące poszczególne pokoje.

Gdy taki ów zawodnik przyjrzy się jej dokładnie, zauważy, że kilka osób nie ma tytułu dr, ani mgr., tylko "mag" :D

Jestem pewny że po takim filmiku, tobie rónież należy się tytuł "mag vfx" ;)

Napisano
  • Autor

Dzieki za komentarze :)

 

kakaku: ostatnie ujęcie to jest stuprocentowy mattepaint rzutowany na geometrie :) Poskładany z kilkudziesięciu zdjęć a na górę nałożony render bujających się drzew i trawy. A słupy to modele wymodelowane w 3d.

Monio: Rotoskopia trawy i roślinek generalnie była czasochłonna ale nie aż tak jak się spodziewałem. W przypadku trawy to maskowałem prosty kształt pod stopami, do alfy tego kształtu dodawałem lumę trawy i uzyskiwałem elegancki kształt z poszarpanymi trawiastymi krawędziami, którym mogłem z powodzeniem zasłonić fragment stóp

 

Wojtku, jesli ja jestem magiem to Ty jest ArcyPrzeSauronem!!!

Napisano

wow, poza plusami, o których wspominano: szkoda, że tyle roboty ukierunkowane an tak denną fabułę. Ed wood. daj znać co na obronie.

Napisano
  • Autor

Czemu denna? :) Jest mega prosta, zmęczony ufoludek z wyładowanym statkiem szuka źródła energii, znajduje go, ładuje się, do domu. Proste, przejrzyste. Po co coś więcej? Jeszcze na końcu okazuje się dlaczego był tak zmęczony i historia się zamyka.

Edytowane przez MaRCuSZ

Napisano

moglbys cos wiecej powiedziec o tym mattepaintingu? jakiss screen z produkcji tej sceny? bardzo fajnie to wyszlo:)

Napisano

Podłączam się do prośby grześka3d. Daj znać co na obronie. Co do pracy, to już sam wiesz że świetna, ale make'ing off daję radę podwójnie.

Napisano

Film jak i Making Of technicznie naprawdę bardzo porządne. Także dołączam się do prośby o mattepainting, napisz coś więcej!

Swoją drogą kolega ma już trochę na koncie (http://www.alvernia.com/pl/VFX). Czekamy na kolejne produkcje! :)

Napisano

W koooońcuuu front! :)

Gratki! Moją opinię znasz, więc się nie rozpisuję. Making of powinien być inspiracją dla pozostałych broniących się! :P

Napisano
  • Autor

Co do mattepaintu, stworzyłem geometrię w 3dsmaxie, stworzyłem ruch kamery, taki jaki jest w scenie i później z 8 czy 9 różnych pozycji kamery rzutowałem namalowany wcześniej obraz na tą samą geometrię. Używałem do tego wtyczki Camera Map Gemini, którą ktoś kiedyś zamieścił na max3d. Elegancka sprawa, umożliwia wybór klatki, z której leci projekcja, oraz dodanie maski do każdej z nich. A co do samego paintu to można powiedzieć, że Ameryki nie odkryłem. Po prostu standardowa photoshopowa, mozolna robota. Miałem kilkanaście/kilkadziesiąt zdjęć, z których wycinałem interesujące mnie elementy, podpaintowywywałem i czyściłem z łapy to i owo, nic szczególnie niezwykłego. Aby ożywić nieco paint, renderowałem różne drzewa i krzewy z zestawu Onyx TreeStorm, które elegancko bujają się na wietrze. Do tego doszła trawa z maxowych partikli, wymodelowane słupy i chyba tyle :) Gdybym robił to drugi raz, na pewno całą projekcję zrealizowałbym w Nuku, który jednak zapewnia znacznie większą wygodę i prędkość działania.

Jakieś screenshoty wkleję w późniejszym terminie bo jeszcze dzisiaj w nocy wyjeżdżam na dwa tygodnie na wakacje i juz nie zdążę nic ciekawego porobić. Po przyjeździe może zrobię bardzo krótkiego making of'a, który przeanalizuje krok po kroku kilka ujęć. Bo zmieściło się tam parę mniej oczywistych i mniej widocznych rzeczy niż cyfrowy ludek, ufo i smugi prądu :)

A co do obrony - czysta formalność. Akurat na ASP w Katowicach nikt nikogo nie chce udupić a wręcz przeciwnie. Obrona polegała na pokazaniu tego filmu i making of'a oraz dyskusji z komisją. Rezultat, pochwalę się :D Bardzo dobry z medalem :P

Napisano

Niestety bez opisu film jest dla mnie nieczytelny; chwała za ukończenie projektu, to naprawdę nie jest takie proste, jak by się mogło wydawać, technicznie jest ok, ale fabularnie troszkę jałowo.

Napisano

kawal dobrej roboty wykonany, gratki

 

a ja mam pytanie bo nie wiem czy ktos pytal, mianowicie na making of mowicie o rigu stereo kamer, ale obydwa filmy nie sa w technologi stereoskopowej??? tj na vimeo i yt

Napisano

Nie chcę odbierać przyjemności wypowiedzi Markowi (pewnie odpisze, kiedy wróci z wakacji), ale myślę, że mogę napisać o tym, iż z grubsza poszło o czas niezbędny do przygotowania filmu w 3d. Tam było sporo roto ruszających się elementów (trawy, drzewa), a ogarnięcie riga 3d w tych gęstwinach było nie lada wyzwaniem. W związku z tym, niestety w większości ujęć konieczne było mocne dociąganie stereo w compo. To implikowało mnóstwo dodatkowej roboty, a semestr dość szybko się kurczył (zwłaszcza mając na uwadze to, że cały film powstawał po pracy).

Edytowane przez User190

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności