Napisano 12 Czerwiec 201212 l Witam. Z nieocenioną pomocą Piotra Forkasiewicza, który ustawił scenę, opracował kompozycję a potem wszystko poskładał we wspaniałą całość, przedstawiam japoński Pancernik Haruna (stan na październik 1944). W pażdzierniku 1944 roku odbyła się ostatnia wieka bitwa floty japońskiej z amerykańską, bitwa o Zatokę Leyte. Obraz ten jest okładką najnowszego Nr Okrętów. Pozdrawiam. Waldek Edytowane 12 Czerwiec 201212 l przez goral_44
Napisano 12 Czerwiec 201212 l łoohoh! super!! chociaż jakbym miał się czepiać to wolałbym go zobaczyć bardziej z perspektywy od boku, bo tak od frontu nie czuć tej jego masywności i ogromu:>
Napisano 12 Czerwiec 201212 l Autor To nie był duży okręt. Ledwie 222 m długości. Zbudowany w I wojnie światowej, po bardzo wielu przebudowach. Do tego okładka, rządzi się swoimi prawami.
Napisano 12 Czerwiec 201212 l O ile pamietam, klasa kongo. ehhh rewelka jak zawsze, wasz dream team jest nie do zdarcia. Rewelacyjnie wyglada ten dof przy samej kamerze, ktory wyostrza sie, widac caly ten detal wody rozbijajacej sie na dziobie. ****** : ]
Napisano 12 Czerwiec 201212 l Od kilku dni mam ten numer "Okrętów" i zastanawiałem się kiedy jego okładka pojawi się na forum. Moim zdaniem najlepsza z dotychczasowych. Czuć masę i potęgę tej jednostki (tu się moje odczucia różnią od odczuć Stacha), mimo, że jak piszesz nie należała ona do największych. Wydaje mi się, że wersja "forumowa" jest nieco jaśniejsza od okładki- z korzyścią dla obrazka. Ale całość: super !!!
Napisano 12 Czerwiec 201212 l Postprodukcje robił Piotr Forkasiewicza ? Bo szczerze jestem ciekaw jak to od kuchni wyglądało. Efekt końcowy BOMBA ! :)
Napisano 12 Czerwiec 201212 l Autor NV postprodukcję robił Piotr Forkasiewicz, oczywiście. Ja za czarną magię się nie biorę. Ledwie daje rade z modelem. Piotr, po odpoczynku, prawdopodobnie odpowie na pytanie co chwycić, co zmniejszyć, co zakryć, by Haruna miała taki wygląd. Dziękuję Piotrowi za wspaniałą prace. Obrazek "od kuchni"
Napisano 12 Czerwiec 201212 l Góral, po co zakładasz dwa wątki z tym samym modelem? Dwóch frontów i tak nie dostaniesz. Scal te wątki w jeden jeśli łaska.
Napisano 12 Czerwiec 201212 l Autor Kontynując wątek z Haruna kilka informacji. Praca nad nią trwała 5 i pół miesiaca. Pancernik Haruna (siostrzana jednostka typu Kongo,stan na październik 1944 roku) ukaże sie w serii Superdrawings in 3D. Około 140 renderów z pokładu i całego okrętu. Dziś pokazuje rzut i 2 rendery wieży dowodzenia. Nity modelowane na blachach, na kadubie bump. Model niezbyt duży, trochę ponad 40 milionów poly.
Napisano 13 Czerwiec 201212 l Świetna praca ! Gratulacje wytrwałości. Kolejny wspaniały model do obejrzenia dla entuzjastów tego tematu. Ode mnie 5* dla obu
Napisano 13 Czerwiec 201212 l budzę się,,,.... i fronta nadal nima? pewnie moderacja jeszcze śpi :] regards
Napisano 13 Czerwiec 201212 l Brakuje mi tylko wilgoci na statku, zdaje się być suchy jak pieprz, ale może tak to powinno wyglądać? Ode mnie 5*, tak to jest, jak się zejdą drogi utalentowanego modelarza i fachowca od postprodukcji.
Napisano 13 Czerwiec 201212 l Świetne! Takie maszyny to nie moja działka ale uwielbiam patrzeć na prace tworzone z zajawką, to widać. :)
Napisano 14 Czerwiec 201212 l Świetna praca. Chętnie bym się dowiedział jak zrobiona została woda? Te szczegóły wzburzonej fali są bardzo realistyczne. Możesz coś o tym napisać?
Napisano 15 Czerwiec 201212 l No Waldku, brawo. Brakowało Cię tutaj. :P Wybacz, że na śmierć zapomniałem o Wrocławiu, ale może następnym razem. Tylko przypomnij się! :) Pozdrawiam.
Napisano 16 Czerwiec 201212 l łańcuch łączący słupki dookoła pokładu to też model, a nie żadna bitmapa - jak się domyślam? Przy 40M poly takie detale to standard... :) gratuluje fronta, w pełni zasłużony :)
Napisano 20 Czerwiec 201212 l Ze swojej strony chciałbym dołączyć do podziękowań Waldka za wszystkie komentarze i ciepłe słowa oraz za fronta oraz chciałbym podziękować Waldkowi za możliwość 'obrobienia' jego fantastycznego modelu. Co do wody, o którą pytacie to jak zwykle u mnie zaczyna się na planach zrobienia jej w 3D, lecz po dotarciu do kresu mocy obliczeniowej komputera kończy się na zwykłym montażu w photoshopie. Tak było i w tym przypadku. Morze jak również piana i woda rozbijająca się o dziób to zlepek kilkudziesięciu zdjęć - sam montaż jest łatwy i tak naprawdę ogranicza się do wycięcia zbędnych fragmentów ze zdjęć i dopasowanie ich do siebie w kolorach. Nic odkrywczego tu chyba nie ma. Postaram się przygotować mały breakdown warstw w tym obrazku. Ogromnie dziękuję i pozdrawiam Piter
Napisano 21 Czerwiec 201212 l Piotr, hehehe wiesz jak jest. generalnie malowanie to też banał. Bierzesz pędzel do tego farby i malujesz. Co w tym trudnego, a mimo wszystko niewielu potrafi zrobić coś wartościowego: ], To samo tyczy się Twojego postpro: ]... czekamy, a przynajmniej ja czekam. hehe pozdr
Napisano 25 Czerwiec 201212 l Co to za maszyna obraca tymi niewygórowanymi "40mln poly", daje się czymś takim operować we viewporcie? Tonaż modelu moim zdaniem dorównuje samemu okrętowi. To jest out of range...
Napisano 6 Lipiec 201212 l Poniżej zamieszczam link do krótkiej animacji składu warstw tego obrazka :) http://www.fotorealistyczne3d.pl/Animacje/Okret/okret.html Pozdrawiam serdecznie Piter
Napisano 9 Lipiec 201212 l Dzięki chłopaki gorąco, choć magii tu niewiele niestety :) Pozdrawiam serdecznie Piter