Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Powtórz sobie tematy : kompozycja , perspektywa powietrzna , skala i odległość i będzie lepiej ;)

 

Ja też często zapominam :O Jak sobie wyrenderujesz obiekty i elementy krajobrazu odpocznij trochę od pracy oderwij wzrok na jakiś czas a potem wróć i przypomnij sobie o tych podstawach , samo się rzuci w oczy co poprawić . Po prostu tak już jest że jak za długo siedzimy przy jednej pracy to cześć rzeczy przestajemy widzieć.

Napisano (edytowane)

Dobry Pasterz dzięki mistrzu ! :) sporo rzeczy ostatnio spartoliłem, tłumaczę sobie że to przez upały ;p

 

dzisiejszy trochę dłuższy szkicyk, fajna pogoda nie za gorąco, więc będę męczył gościa:

ix6s.jpg

 

Edit:

wrzucam jeszcze jedno z bardziej udanych (chyba) studium koloru które regularnie dłubie, starałem się nie przepalać tak highlightów jak na fotce,

b0b1.jpg

 

i coś takiego, przyjemne z porzytecznym

zjqk.jpg

Edytowane przez rosikowski
Napisano

Moim zdaniem brakuję Ci czasem sharp edge'a na konturach niektórych elemnetów, za dużo miękkich pędzli używasz. Będziesz jeszcze coś robił z ostatnią pracką?

Napisano

wrzucam ostaniego wipka i jutro pokaże finał, będę jeszcze pracował nad stopami, dłonią, draperią i pochwą na miecz

jakby ktoś miał ochotę "pojechać po pracy" to będę niezmiernie wdzięczny :)

sic2.jpg

Napisano
Ja raz jeszcze, polecę jak chrześcijanin biblię

You mean like Jehovah's Witnesses :v

 

Co do zbroi wybrałeś sobie dość trudną rzecz do namalowania. Z racji dużej ilości świateł skupiasz sie na nich zamiast na designie zbroi. Ten kawałek żelastwa pod pachą w ogóle nie wygląda przekonywując(nie render a przydatność w walce)

polecam podejrzeć modele/koncepty z wieśka 2

http://marcinb.cghub.com/images/

koleżki fajnie wykminili sporo rzeczy.

 

Odbicia i inne takie trude rzeczy warto robić na passach.

Czyli renderujesz całą scenę tak jak by była z gliny (lambert reflection) a potem rysujesz sobie test sferę

HDR005_LP.jpgd69bb966-96e9-4c62-a404-5f9cac3a00b2Larger.jpg

 

i nakładasz ją na zbroje przez co wiesz gdzie masz odbicia co i jak :)

warto czasem przemyśleć ogolnie jak wygląda obraz zza kamery

Napisano

Dzięki wszystkim za komentarze :)

Obmyśliłem sobie że ten Concept jest conceptem: średnio opancerzonego rycerza (jakaś grupa uderzeniowa/zwiadowcza pierwszego kontaktu, dlatego też najmniej zbroi dałem na nogach żeby jego mość mógł sprawnie wywijać nóżkami w czasie walki) no i oczywiście ozdobiłem gościa bo, jego królewskiej mości służy on z dumą...

 

Coyote

 

"to coś" pod pachą cały czas mi nie pasowało przemalowywałem to z tysiąc razy aż w końcu usunąłem

właśnie w tym tkwi szkopuł mojego podejścia do digitalu, jak już coś mi wyjdzie i jest na tyle udane że znajdzie się pare ludków które powiedzą "super" to nie powtarzam tego samego schematu którego użyłem do zrobienia tego udanego obrazka "tylko rzucam się na nowe niezbadane głębsze zakamarki morza w którym sprawnie pływam tylko przy brzegu.

 

a no tak, rycerz:

 

rphi.jpg

Napisano (edytowane)

Dobra. Zarzucę trochę tekstu z beczki "moim zdaniem".

 

Myślę, że coyote trochę Cię mylnie zamieszczonym obrazkiem naprowadził (mocno refleksyjna, chromowana powiechrznia). Dobrze jest poznać materiał, z którego jest zrobiona zbroja wojaka, którego chcesz pochwycić z twojej wizji. Moim zdaniem teraz ma cechy mocnego chromu, a takiego materiału raczej się nie używa do takiego rynsztunku (pewno jakieś znajdziesz, ale i tak się swego trzymam). Słowem zbytnia refleksyjność materiału nie przydaje mu wiarygodności.

 

"Wyklep" mu zbroję niektórych miejscach, bo co jak co jest to reprezentatywny jednostka i nie wypada, żeby takiemu gołowąs sztuki płatnerskiej rynsztunek składał (głównie chodzi mi o naramienniki i kogut na hełmie).

 

Jego lewa ręka spoczywająca na mieczu powinna złapać jakiś refleks powyżej rękawicy, na pewno jakiś bardziej dramatyczny niż jest teraz, w porównaniu do reszty, która wali po oczach. Część naramiennika w cieniu łapiąca cumulusy jest moim zdaniem średnio przekonująca. Zbyt tam naciapane, robi wrażenie rozlanego kefiru. Powinny też łapać światło na swoich szczytowych krawędziach. Zresztą w ogóle refleksyjność całej zbroi powinna zostać poddana renegocjacji, ale to już sam zdecydujesz.

 

Część tych ornamentacyjnych esów floresów powinna być spacyfikowana trochę światłem, zbyt się rwą kontrastem ze swym tłem.

 

To tyle z mej strony, jeżeli coś Ci się przyda z tego co napisałem to się cieszę. Jeżeli już chcesz ją finishować pobaw się jeszcze filtrami i spróbuj coś więcej wyciągnąć z obrazka.

 

ave

Edytowane przez francez
Napisano

Francez widzę dobrze doradził to ja jeszcze od siebie dodam, że czasem możesz potraktować zbroję lassem. Za bardzo miejscami wygląda "plastelinowato". Ile by się nie modziło pędzlami czasem ciężko oddać wrażenie ostrych krawędzi, sam miałem z tym problem:) Materiał na udach wygląda znakomicie. Działaj dalej szykuje się dobra praca:) aahh i nie odpuszczaj tła!:P

Napisano

Dobrze chłopaki prawią , jak odpoczniesz trochę od tej pracy i będziesz miał chęci na poprawki to sugeruje jeszcze jako że to jednostka zwiadowcza , domalować na tym zgiętym ramieniu jakiegoś sokoła albo innego drapieżnego ptaka imo pasował by tam jak ulał ;] Jaram się takimi konceptami :D

Napisano

Fajny ten art ale IMO za bardzo ciśniesz te zbroje żeby fajnie wyglądała a inne rzeczy dostają. Poza smoka, cień na jego szyi? Światełko na reszcie postaci itd. Wygasiłbym też ten cały tył. Nie potrzebnie odciąga oko. Załączam szybki OP, może się przyda :D

 

16ge6va.jpg

Napisano (edytowane)

Ok... poprawki nałożone... taki finał

 

7rr4.jpg

 

następne studium gadów

2ral.jpg

 

też studium z własnej fotki więc ląduje w portfolio :)

dcke.jpg

 

concept na digartowego CABA

bkmy.jpg

 

próba szybkiego renderu ~5h

iizs.jpg

 

a tutaj... nie mam pojęcia o co mi chodziło, posklejałem randomowo parę fotek i zacząłem malować

bupv.jpg

 

i jeszcze coś takiego

kwte.jpg

Edytowane przez rosikowski
Napisano

Ładne pracki. Gad ma super kolorki. rycerz extra, chociaż nie wiem, czy detal tła nie wygrywa trochę z detalem postaci, przy takim tle chyba rycerz mógłby mieć jeszcze trochę wyraźniej niektóre materiały, ale w sumie to można tak w nieskończoność poprawiać, więc nie ma co :)

Napisano

saharaam dzięki, to prawda boje się trochę tego środkowego paska ale z lękami trzeba walczyć :)

SammaeL nigdy nie odkładaj ołówka !

Bombadil dzięki

 

na koniec studium koloru ze shreków (zero color pickera, jestem z siebie dumny :])

v5ej.jpg

 

no i wrócę z jakimś większym upem

 

pzdr

Napisano

Coś tam masz z proporcjami tej głowy wikinga. Czoło chyba za szerokie a szczęka za wąska. Jak przyciemnisz górna wargę to od razu będzie bardziej przestrzenna, będzie czuć światło, teraz jest kompletnie płaska bo walor ma identyczny z dolna wargą, która powinna łapać więcej światła. Pewnie tatuaż był by bardziej połyskliwy i łapał jakiś ostrzejszy blik.

 

Dziewczyna stoi dość przedziwnie. Ani chód ani stanie. Dobrze jest czasem samemu wstać i upozować się jak postać z obrazka, wtedy się zastanowić jak rozkładają się ciężary ciała i balans. Co faktycznie ciało może a jak się nie utrzyma. Szafa z dużym lustrem też pomaga :)

Napisano (edytowane)

biglebowsky

dzięki, pospacerowałem sobie po pokoju, i przestudiowałem kilka fotek "z wybiegu" (prawie) pewny jestem że noga dająca krok do przodu musi być mniej zgięta, czyli bardziej wyprostowana, (no i jeszcze jej druga noga jest zwichnięta w paru miejscach :))... wiem że powinienem takie rzeczy mieć ustalone w szkicu, no ale często nie wychodzi, nie wiem gdzie leży błąd w moich etapach pracy... .

Walczę teraz z dekoltem, szyją, okolicami obojczyka, za dużo refek mam do tego, powoli się gubię, no i postanowiłem zrobić czarną zbroję, ( kolczugo-stringi, naramienniki, nie wiem może wywalę ten łuskowy rękaw), cały czas walczę też z tłem żeby w paru ruchach pędzla przedstawić je realistycznie,

 

0ssg.jpg

 

 

 

no i poprawiłem czoło i usta, perspektywa mi się posypała w górnej części

5nf4.jpg

 

 

 

jakbyście mieli ochotę napisać że jest lipa namaluj lepiej jabłko ... walcie śmiało :)

Edytowane przez rosikowski
Napisano

Hey Rosik :)

 

Bigu dobrze zwrócił uwagę na wszystkie dysproporcje ja dodać mogę jeszcze od siebie że Viking ma odrobinkę za duże gały ale i to się da załatwić ;)

 

Zrobiłem dla ciebie mały over , mam nadzieje że jest troszkę lepiej. A jak nie to i tak jabłko czeka i mnie :D

 

 

7awm.jpg

Napisano

hehehe, ale go zmutowałeś, oczy rzeczywiście mogłyby być odrobinę mniejsze ale czy szminka na górnej wardze byłaby potrzebna ? nie wiem :)) kurczę załączyłem starą wersję zamiast tej poprawionej (zedytowałem poprzedniego posta już jest nowa wersja)

 

p.s... tatuaże się tak nie święcą, jak to przedstawiłeś

http://tattoos.fansshare.com/topic/tattoos/1259852/polynesian-tattoos/?displaying

Napisano

A zatem trzeba pooglądać dziary :] bo te co zrobiłem to chyba nie z tuszu tylko z lyrium :P

Najlepiej takie dodatki na twarzy robić na osobnej warstwie , wtedy łatwiej to modyfikować.

Napisano

potwor jest super!!!

coraz lepsze te linearty :)

 

ale kolor lezy i kwiczy. Chyba powinienes porobic więcej studium koloru ze zdjęć. bo bardzo to nienaturalnie wygląda i troche kiczowate się wydaje. W sumie ten potwór jest pro, a reszta ostatniej wrzuty wygląda jakby inna osoba robiła.

Napisano
potwor jest super!!!

coraz lepsze te linearty :)

 

ale kolor lezy i kwiczy. Chyba powinienes porobic więcej studium koloru ze zdjęć. bo bardzo to nienaturalnie wygląda i troche kiczowate się wydaje. W sumie ten potwór jest pro, a reszta ostatniej wrzuty wygląda jakby inna osoba robiła.

 

Z tym uczeniem sie koloru z fotek to bym uwazal. Lepiej martwe natury, plener, i autoportrety z lustra albo portrety z natury.

Napisano

Cześć, fajnie rzezasz :)

Z tym kolorem to jest tak, ze uzywasz za duze spektrum waloru w obrębie jednego obiektu (w przynajmniej nie tam gdzie duży kontrast jest pożądany) np. owoce. Zbyt ciemny cień, zbyt jasny highlight.

Master studies też są dobrym pomysłem :)

Napisano

Ze zdjęć to jak już trochę koloru ogarniasz żebyś sam mógł z wyobraźni podkręcić sobie fotkę, która mnóstwo odcieni gubi i spłaszcza... kolory masz miejscami jak prosto z "tubki" i tak jak Pani Saharaam powyżej, walor za mocno rozjechaleś w owocach, przynajmniej na gruszkach... ustaw sobie w podobnym oświetleniu, zrób fotę tylko bez lampy i potem sprawdź w szopie w b&w jaki walor mają dla uświadomienia sobie że oświetlona strona wcale nie jest taka jasna... pozdro

Napisano

telthona dzięki ! :) w całej tej walce o kolor zapomniałem o walorze,

rb1x.jpg

 

ćwiczę bardzo dużo ale tak jak EC dobrze sugeruje powinienem więcej z natury działać, a narazie lenistwo wygrywa niestety i nie chce się nic ustawić obok monitora, (chmm... w sumie to ledwo mi starczy miejsca na kubek):)))

poprawiłem na szybkiego spektrum waloru w obrębie jednego obiektu że też wcześniej tego nie widziałem, zależało mi na "malarkości" no cóż nie umim panie nie umim ;p

e6mg.jpg

7fwi.jpg

 

nie będę was zanudzał tutaj wszystkimi moimi stillami i ćwiczeniami ale wrzucę mały wycinek, wycinek ćwiczeń z 3 miechów

 

 

vpev.jpg

muh2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności