Napisano 28 Październik 201212 l Cześć Będę wrzucał tutaj swoje gotowe animki postaci jak i zwierzaków plus wip`y albo stepsy jak kogoś będzie to interesowało. Na start zamieszczam starszą: i ostatnią moją animke: C&C Edytowane 16 Luty 201312 l przez Blank
Napisano 13 Listopad 201212 l Wygląda dobrze. Pierwsza część jakby dokładniej blokowana niż koniec, będziesz jeszcze dopracowywał czy od razu bezier?
Napisano 15 Listopad 201212 l Autor ..druga część jest faktycznie mniej zblokowana, na dalszym etapie dodam jeszcze kilka ważniejszych póz. Wrzucam początek pierwszego passa spline, na razie niewiele w sumie, myślę, że do następnego tygodnia skończę cały pierwszy pass.
Napisano 22 Listopad 201212 l Fajnie że choć troszkę coś dzieje się w dziale animacji ;) trochę nie podoba mi się sam "doskok". Odstaje od całości w jakiś sposób.
Napisano 22 Listopad 201212 l Autor trochę nie podoba mi się sam "doskok" faktycznie doskok zupełnie nie pasuje, już na etapie blocka coś mi nie pasowało..ale tak to już jest jak się długo przy tym siedzi. Dzięki bardzo, wywalam doskok i już wiem jaką pozę tam wrzucić ;)
Napisano 22 Listopad 201212 l Jeżeli pozwolisz, że jeszcze trochę pomarudzę :D samo wejście ludka jakieś takie mało przekonujące - mówię o nogach, krokach. To ćwiczenie na jakieś ianimate? Masz daną ścieżkę dźwiękową i gotowe postacie i masz animować czy jak? :) Wrzucaj update'y koniecznie!
Napisano 24 Listopad 201212 l Autor nie, nie przerabiam żadnych ianimatów czy innych mentorów. kolejny,drobny,up : [video=youtube;hFNDDe-OdCs] Edytowane 25 Listopad 201212 l przez Blank
Napisano 25 Listopad 201212 l I elegancko. Jeżeli na tym etapie zwracasz już na to uwagę, a chyba tak - na samym początku wrzuciłbym kamerę trochę do góry - żeby nie było takiego perfidnego cięcia w kostce. Tak jak potem jest, 1/3 część łydki - elegancko.
Napisano 27 Listopad 201212 l Autor wrzucam kolejny up, teraz tylko wygładzę niektóre przejścia, poprawiam emocje,włosy, lip-sync i gotowe ;)
Napisano 28 Listopad 201212 l Hmmm, dziwne ruchy kamery. Zwłaszcza ten skok na końcu. Daje wrażenie jakby to była scena walki.
Napisano 28 Listopad 201212 l ze tez jakims cudem nie zauwazylem twojego watku. calkiem zgrabne ruchy, odgrywasz sam scenke i na tej podstawie animujesz czy jedziesz po prostu z glowy? bo mi sie wydaje ze w tej scence koles wykonuje zbyt szybkie te ruchy od momentu jak idzie po moment jak ja lapie za barki. sproboj sam odegrac jego role. kamera tez nie potrzebnie tak sie miota. statyczna byla ok ale jesli upierasz sie przy ruchomej to ta z postu #9 bedzie dobra. calkiem sprawnie idzie tobie animacja, masz potencjal.
Napisano 28 Listopad 201212 l Ależ fajnie Ci idzie, brawo; jedyny drobiazg, który mi nie pasuje, to ten moment zastanawiania się nad planem kobiety, jakoś jej poza i uśmiech nie pasują do sytuacji. Poza tym wspaniała robota, będę śledził ten wątek!
Napisano 28 Listopad 201212 l Ja tez dopiero teraz trafilem na ten watek. Fajny progress. W ostatniej wersji zdeycydowanie sie poprawil odbior pozy na "BAM!" Generalnie bardzo spoko, wiec nie traktuj tego co zaraz napisze jako jakas straszna krytyke :) Juz troche za pozno na takie poprawki (zwlaszcza, ze chyba zostaly juz tylko 2 dni do skonczenia ;) ) ale na przyszlosc bym radzil nie animowac pod kazdy akcent, bo troche za duzo sie dzieje i odbior staje sie mniej czytelny. Przykladowo na tekst "he's just playing hard ball.." uderzasz w dwie duze pozy zaraz po sobie. Wystarczylaby jedna. Staraj sie unikac tez takich oczywistych póz, tzw "cliche", typu "mam pomysl" i wskazujacy palec w gore ;). W przypadku tej animki mam na mysli pokazywanie gestami tego co mówi (np. odbijanie pilki (?) na "hard ball", czy wkazywanie palcem na "walk in there"). Zgadzam sie tez z niektorymi opiniami, ze niektore ruchy sa za szybkie. Rozumiem, ze poszedles tu w styl cartoonowy, ale jesli tak to troche brakuje konsekwencji, bo sa momenty bardzo cartoonowe i te zupelnie nie-cartoonowe. Moze warto pomyslec nad minimalnym spowolnieniem tych bardzo szybkich przejsc. Jest za to jedna rzecz, która moim zdaniem (i nie moim tylko czytajac poprzednie komentarze) powinienes poprawic - chaotyczna kamera - jesli probowales imitowac kamere z ręki, to się nie udało. Jesli to jest efekt ktory chciales osiagnac, to nie ruszaj nią tak bardzo na translate'ach, a raczej na rotate'ach i uspokój ją na tyle, żeby nie utrudniała odbioru animacji. Pozdrawiam i trzymam kciuki za wysoki wynik.
Napisano 29 Listopad 201212 l Autor Dzięki bardzo za odpowiedź. odgrywasz sam scenke i na tej podstawie animujesz czy jedziesz po prostu z glowy? -zwykle pracuje z referencjami, teraz chciałem zobaczyć jak się animuje całkowicie z głowy. W każdej animce staram się eksperymentować trochę, tutaj celowo, ruch kolesia miał być bardziej dynamiczny..i trochę chyba przesadziłem. W sumie nie przedstawiłem historii zawartej w animce. Więc mamy tutaj sytuację przed przesłuchaniem, ,,dobry i zły glina,, i panią detektyw, która bardziej jest zainteresowana naszym głównych bohaterem niż pracą. @elDroo krytyka jest potrzebna, bez niej człowiek się nie rozwija. Dzięki za kilka podpowiedzi co do animowania. Wprowadziłem poprawki( tyle ile się udało ) , jeszcze nie jest to finalna wersja, posiedzę jeszcze nad tym kilka godzin
Napisano 29 Listopad 201212 l Nieźle to wygląda jak na moje oko, ale trochę za bardzo przesadzone. Nie mniej i tak fajnie, że strikte animacyjny wątek w animacji ;)
Napisano 5 Grudzień 201212 l Autor fajnie, że się podoba;) Wrzucam początek blocka do następnej animki.
Napisano 12 Grudzień 201212 l Pierwsza część dobra, ale marszczenie czoła i ręka przy twarzy w 0:08 nie pasuje, zbyt duży, przerysowany i nieodpowiedni gest na tą wypowiedź. Zostałabym przy takiej bardziej subtelnej mimice jak w pierwszej części. Nie musi się ciągle coś dziać, niekiedy stosunkowo nieruchoma spokojna poza z wyraźną i dopracowaną mimiką da więcej niż jak postać się wierci i co kilka framów zmienia pozycję. Oglądnij sobie to bez głosu. Ten gest wygląda jakby kurczowo próbował sobie coś przypomnieć. Edytowane 12 Grudzień 201212 l przez Ania
Napisano 13 Grudzień 201212 l Autor marcool - dzięki, staram się animować jak najczęściej się da, ale ostatnio się coś rozleniwiłem za bardzo Ania - cały czas walczę z nawykiem do wrzucenia ,,o pozę za dużo,,. Dzięki za naprowadzenie na właściwy tor . kolejny up, jeszcze trochę jest do zrobienia, ale przynajmniej mam już całą animke na splinach.
Napisano 13 Grudzień 201212 l Autor Ania- tak celowo tak smutno patrzy, ale mimikę mam jeszcze do poprawy w kilku miejscach
Napisano 14 Grudzień 201212 l Autor No i dotarłem do końca, nie wszystko jest takie jak miało być, ale nie mam ochoty już tego poprawiać.
Napisano 17 Grudzień 201212 l Całkiem nieźle to wygląda, fajna subtelna animacja. Dobrze, że posłuchałeś rad Ani i zlikwidowałeś ten jeden gest. Czasem mniej znaczy więcej :) Nie chciałbym, żeby to źle zabrzmiało, ale w tej finalnej wersji zrobiło się za ciemno - przez co trochę mniej czytelne są emocje - nie widać tych subtelnych zmian na twarzy, które były fajnie widoczne w playblascie (wersji nie przerenderowanej) Jedyna uwaga jaką mam do animacji, to że jego zachowanie nie do końca oddaje to co mówi. Tak jak Ania wspomniała, jak puszczasz bez głosu, to wygląda jakby gość starał się coś sobie przypomnieć. Mi też trochę przeszkadza to, że jest taki maksymalnie smutny. W głosie nie słychać tylko smutku, ale raczej wspomnienie czegoś szczęśliwego (i nie mówię tylko o samym tekście, który wyraźnie mówi o "happiness"), ale też tonie tego monologu, zwłaszcza końcówce, gdzie przydałby się jakiś przebłysk uśmiechu/wesołego wspomnienia, na twarzy.
Napisano 18 Grudzień 201212 l Autor elDroo - fajnie, że nieźle to wygląda ;) co do ,,renderu,, to u mnie widać wszystkie te detale z playblastu...hmm może mam coś nie tak z kolorami na laptopie. Jedyna uwaga jaką mam do animacji, to że jego zachowanie nie do końca oddaje to co mówi Muszę więcej czasu poświęcić analizie dialogów/monologów przed animowaniem i następna animacja powinna być lepsza pod tym względem ;)
Napisano 31 Grudzień 201212 l Autor czas na kolejną animke. Wrzucam wipa do sceny w zupełnie innych klimatach, w sumie jest to bardziej test walki.
Napisano 1 Styczeń 201312 l Tutaj dla mnie szczerze mówiąc tylko wycofywanie się jakoś daje radę. Ale pracuj dalej, robisz fajne rzeczy, z tego coś też ładnego na pewno wyciągniesz! Pozdrawiam
Napisano 6 Styczeń 201312 l Autor piskorz - Dzięki Miłosz3ds - Tutaj dla mnie szczerze mówiąc tylko wycofywanie się jakoś daje radę. Tam w sumie tylko postać była animowana a bestia miała podstawowe klucze wrzucone na spline,więc to tak wyglądało wszystko dziwnie. blinq -Dzięki, walczę cały czas nad tymi animkami, a one czasami mnie dobijają! kolejny up (nie wiem czy nie ostatni już), ustawiona ostateczna praca kamery.
Napisano 11 Styczeń 201312 l Mógłbyś dodać jakieś małe ruchy głowy zabitego zwierza, poza tym i on, i wojownik po pierwszym uderzeniu ruszają się nieco w tym samym tempie (podniesienie się stwora i przygotowanie do dalszej walki wojownika). Poza tym super, oglądanie takich scenek to czysta przyjemność. Ile Ci zajęło przygotowanie tej sekwencji? Czekam na postępy w scence ze słoniem. PS To Twoje własne rigi?
Napisano 11 Styczeń 201312 l Autor Mookie- Mógłbyś dodać jakieś małe ruchy głowy zabitego zwierza, poza tym i on, i wojownik po pierwszym uderzeniu ruszają się nieco w tym samym tempie - Ruchy głowy dojdą w splinach, dla mnie blok ma zawierać tylko najważniejsze pozy, żeby podczas wygładzania nie było żadnych większych problemów. Jedno tempo też zniknie na splinach. Fajnie, że się podoba ;). Przygotowanie bloku zajęło mi łącznie jakieś 23-24 h, muszę przyznać, że się strasznie lenie. Rigi nie są moje, do tej animki pobrałem je z creativecrasch`a (oczywiście mają darmową licencję)
Napisano 11 Styczeń 201312 l Blank - źle się wyraziłem, moje uwagi dotyczyły poprzedniej scenki, tej z rycerzem i szakalem (?).
Napisano 12 Styczeń 201312 l troszkę Cie poniosło z momentem trafienia, moim zdaniem słoń tak szybko nie zareaguje na trafienie, ani tak gwałtownie... o ile w ogóle stanie na dwie nogi przy trafieniu... ale możliwe, że mało wiem o słoniach :-) przepraszam... mamutach...
Napisano 20 Styczeń 201312 l Lubię tematykę Twoich animacji. No i tym razem kompozycja też mi się podoba.
Napisano 20 Styczeń 201312 l Nie czuć masy kawałków wokół dlaczego kamienie i płyta lecą z tą samą prędkością? Płyta chyba jest cięższa i poza tym stawia większy opór powietrzu, więc powinna wylądować bliżej i poruszać się wolniej. A tak poza tym to świetnie.
Napisano 20 Styczeń 201312 l Autor piskorz, legomir - dzięki za komentarze. Wprowadziłem poprawki, szybki ,,render,, i koniec.
Napisano 21 Styczeń 201312 l 18 godzin? fanstastycznie :) Tak z ciekawosci: naprawde zadnych kursow? Kompletny samouk? Czekam na wiecej :D
Napisano 21 Styczeń 201312 l Autor blinq - Dziękuje bardzo ;) Juzwa - Animacja tutaj nie jest aż tak skomplikowana, więc myślę, że 18 godzin to dobry czas. Tak jak już pisałem, żadnych kursów( nie licząc jednego o którym nie chce się wypowiadać, ale nie był on stricte poświęcony animacji, zresztą nie ukończyłem go) Jakoś teraz mija rok od pierwszego spotkania z animacją ( nie wliczając wcześniej kilku zabaw rigiem w blenderze )
Napisano 21 Styczeń 201312 l Cześć Bartek :D Fajnie żeś się rozwinął. Podoba mi się to, że starasz się już realizować własne pomysły. Jeśli chodzi o jakiś komentarz co do ostatniej pracy (bo chyba o to chodzi w tym wątku :D) to „mag” przy łapaniu przeciwnika nie utrzymałby równowagi w takiej pozycji. Jeszcze pod koniec myślę, że on powinien mieć jeszcze jakiś lekki ruch, jakiś fade out czy coś bo mi się to gryzie gdy zwłoki tam w tle coś jeszcze robią a mag kompletnie sztywnieje. No ale to tylko takie pierdółki bo całość ładnie się trzyma i widz raczej to kupi :) pozdro. Edytowane 21 Styczeń 201312 l przez Marvin
Napisano 21 Styczeń 201312 l W momencie kiedy czarownik wytrąca broń napastnikowi lepiej by wyglądało jak by ten zwisał bardziej bezwładnie, albo tak jak jest teraz z lekko wystającym kuprem tylko dodałbym jakiś ruch rękami i głową, żeby pokazać że próbuje się wydostać, teraz poza jest nieczytelna. Druga rzecz to jak dla mnie za szybkie przeskoki między pozami pod koniec, dodałbym minimalnie więcej płynności. Miło zaglądać do tego wątku, dużo się w tu dzieje. Z przyjemnością czekam na kolejne animki. Pozdrawiam
Napisano 21 Styczeń 201312 l Autor Marvin - Cześć Kacper ;) Więc tak, tam jest lekki ruch szamana, ale faktycznie mogłem go przeciągnąć dalej bo kiedy zwłoki wesoło jeszcze tańczą mag zastyga i teraz wygląda to trochę dziwnie. wroniec dodałbym jakiś ruch rękami i głową, żeby pokazać że próbuje się wydostać -On nie próbuje się wydostać bo jest już cały sparaliżowany.
Napisano 22 Styczeń 201312 l Ok, zatem jeśli jest sparaliżowany dałbym mu bardziej sztywną i zdeformowaną pozę. Byłoby to bardziej czytelne moim zdaniem.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto