Skocz do zawartości

Teczka animacji 3D


Blank

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Będę wrzucał tutaj swoje gotowe animki postaci jak i zwierzaków plus wip`y albo stepsy jak kogoś będzie to interesowało.

Na start zamieszczam starszą:

 

 

i ostatnią moją animke:

 

 

 

C&C

Edytowane przez Blank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 97
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

..druga część jest faktycznie mniej zblokowana, na dalszym etapie dodam jeszcze kilka ważniejszych póz.

Wrzucam początek pierwszego passa spline, na razie niewiele w sumie, myślę, że do następnego tygodnia skończę cały pierwszy pass.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę nie podoba mi się sam "doskok"

 

faktycznie doskok zupełnie nie pasuje, już na etapie blocka coś mi nie pasowało..ale tak to już jest jak się długo przy tym siedzi.

Dzięki bardzo, wywalam doskok i już wiem jaką pozę tam wrzucić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pozwolisz, że jeszcze trochę pomarudzę :D samo wejście ludka jakieś takie mało przekonujące - mówię o nogach, krokach. To ćwiczenie na jakieś ianimate? Masz daną ścieżkę dźwiękową i gotowe postacie i masz animować czy jak? :) Wrzucaj update'y koniecznie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze tez jakims cudem nie zauwazylem twojego watku.

calkiem zgrabne ruchy, odgrywasz sam scenke i na tej podstawie animujesz czy jedziesz po prostu z glowy? bo mi sie wydaje ze w tej scence koles wykonuje zbyt szybkie te ruchy od momentu jak idzie po moment jak ja lapie za barki. sproboj sam odegrac jego role.

kamera tez nie potrzebnie tak sie miota. statyczna byla ok ale jesli upierasz sie przy ruchomej to ta z postu #9 bedzie dobra.

 

calkiem sprawnie idzie tobie animacja, masz potencjal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez dopiero teraz trafilem na ten watek. Fajny progress. W ostatniej wersji zdeycydowanie sie poprawil odbior pozy na "BAM!"

Generalnie bardzo spoko, wiec nie traktuj tego co zaraz napisze jako jakas straszna krytyke :)

 

Juz troche za pozno na takie poprawki (zwlaszcza, ze chyba zostaly juz tylko 2 dni do skonczenia ;) ) ale na przyszlosc bym radzil nie animowac pod kazdy akcent, bo troche za duzo sie dzieje i odbior staje sie mniej czytelny. Przykladowo na tekst "he's just playing hard ball.." uderzasz w dwie duze pozy zaraz po sobie. Wystarczylaby jedna. Staraj sie unikac tez takich oczywistych póz, tzw "cliche", typu "mam pomysl" i wskazujacy palec w gore ;). W przypadku tej animki mam na mysli pokazywanie gestami tego co mówi (np. odbijanie pilki (?) na "hard ball", czy wkazywanie palcem na "walk in there").

Zgadzam sie tez z niektorymi opiniami, ze niektore ruchy sa za szybkie. Rozumiem, ze poszedles tu w styl cartoonowy, ale jesli tak to troche brakuje konsekwencji, bo sa momenty bardzo cartoonowe i te zupelnie nie-cartoonowe. Moze warto pomyslec nad minimalnym spowolnieniem tych bardzo szybkich przejsc.

Jest za to jedna rzecz, która moim zdaniem (i nie moim tylko czytajac poprzednie komentarze) powinienes poprawic - chaotyczna kamera - jesli probowales imitowac kamere z ręki, to się nie udało. Jesli to jest efekt ktory chciales osiagnac, to nie ruszaj nią tak bardzo na translate'ach, a raczej na rotate'ach i uspokój ją na tyle, żeby nie utrudniała odbioru animacji.

Pozdrawiam i trzymam kciuki za wysoki wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za odpowiedź.

 

odgrywasz sam scenke i na tej podstawie animujesz czy jedziesz po prostu z glowy?

 

-zwykle pracuje z referencjami, teraz chciałem zobaczyć jak się animuje całkowicie z głowy.

 

W każdej animce staram się eksperymentować trochę, tutaj celowo, ruch kolesia miał być bardziej dynamiczny..i trochę chyba przesadziłem.

W sumie nie przedstawiłem historii zawartej w animce. Więc mamy tutaj sytuację przed przesłuchaniem, ,,dobry i zły glina,, i panią detektyw, która bardziej jest zainteresowana naszym głównych bohaterem niż pracą.

 

@elDroo

krytyka jest potrzebna, bez niej człowiek się nie rozwija. Dzięki za kilka podpowiedzi co do animowania.

 

Wprowadziłem poprawki( tyle ile się udało ) , jeszcze nie jest to finalna wersja, posiedzę jeszcze nad tym kilka godzin

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza część dobra, ale marszczenie czoła i ręka przy twarzy w 0:08 nie pasuje, zbyt duży, przerysowany i nieodpowiedni gest na tą wypowiedź. Zostałabym przy takiej bardziej subtelnej mimice jak w pierwszej części.

 

Nie musi się ciągle coś dziać, niekiedy stosunkowo nieruchoma spokojna poza z wyraźną i dopracowaną mimiką da więcej niż jak postać się wierci i co kilka framów zmienia pozycję.

 

Oglądnij sobie to bez głosu. Ten gest wygląda jakby kurczowo próbował sobie coś przypomnieć.

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marcool - dzięki, staram się animować jak najczęściej się da, ale ostatnio się coś rozleniwiłem za bardzo

 

Ania - cały czas walczę z nawykiem do wrzucenia ,,o pozę za dużo,,. Dzięki za naprowadzenie na właściwy tor .

 

kolejny up, jeszcze trochę jest do zrobienia, ale przynajmniej mam już całą animke na splinach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem nieźle to wygląda, fajna subtelna animacja. Dobrze, że posłuchałeś rad Ani i zlikwidowałeś ten jeden gest. Czasem mniej znaczy więcej :)

 

Nie chciałbym, żeby to źle zabrzmiało, ale w tej finalnej wersji zrobiło się za ciemno - przez co trochę mniej czytelne są emocje - nie widać tych subtelnych zmian na twarzy, które były fajnie widoczne w playblascie (wersji nie przerenderowanej)

 

Jedyna uwaga jaką mam do animacji, to że jego zachowanie nie do końca oddaje to co mówi. Tak jak Ania wspomniała, jak puszczasz bez głosu, to wygląda jakby gość starał się coś sobie przypomnieć. Mi też trochę przeszkadza to, że jest taki maksymalnie smutny. W głosie nie słychać tylko smutku, ale raczej wspomnienie czegoś szczęśliwego (i nie mówię tylko o samym tekście, który wyraźnie mówi o "happiness"), ale też tonie tego monologu, zwłaszcza końcówce, gdzie przydałby się jakiś przebłysk uśmiechu/wesołego wspomnienia, na twarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elDroo - fajnie, że nieźle to wygląda ;)

 

co do ,,renderu,, to u mnie widać wszystkie te detale z playblastu...hmm może mam coś nie tak z kolorami na laptopie.

 

Jedyna uwaga jaką mam do animacji, to że jego zachowanie nie do końca oddaje to co mówi

 

Muszę więcej czasu poświęcić analizie dialogów/monologów przed animowaniem i następna animacja powinna być lepsza pod tym względem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piskorz - Dzięki

Miłosz3ds - Tutaj dla mnie szczerze mówiąc tylko wycofywanie się jakoś daje radę. Tam w sumie tylko postać była animowana a bestia miała podstawowe klucze wrzucone na spline,więc to tak wyglądało wszystko dziwnie.

blinq -Dzięki, walczę cały czas nad tymi animkami, a one czasami mnie dobijają!

 

kolejny up (nie wiem czy nie ostatni już), ustawiona ostateczna praca kamery.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś dodać jakieś małe ruchy głowy zabitego zwierza, poza tym i on, i wojownik po pierwszym uderzeniu ruszają się nieco w tym samym tempie (podniesienie się stwora i przygotowanie do dalszej walki wojownika). Poza tym super, oglądanie takich scenek to czysta przyjemność. Ile Ci zajęło przygotowanie tej sekwencji?

 

Czekam na postępy w scence ze słoniem.

 

PS To Twoje własne rigi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mookie-

Mógłbyś dodać jakieś małe ruchy głowy zabitego zwierza, poza tym i on, i wojownik po pierwszym uderzeniu ruszają się nieco w tym samym tempie

 

- Ruchy głowy dojdą w splinach, dla mnie blok ma zawierać tylko najważniejsze pozy, żeby podczas wygładzania nie było żadnych większych problemów. Jedno tempo też zniknie na splinach. Fajnie, że się podoba ;).

 

Przygotowanie bloku zajęło mi łącznie jakieś 23-24 h, muszę przyznać, że się strasznie lenie.

Rigi nie są moje, do tej animki pobrałem je z creativecrasch`a (oczywiście mają darmową licencję)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

troszkę Cie poniosło z momentem trafienia, moim zdaniem słoń tak szybko nie zareaguje na trafienie, ani tak gwałtownie... o ile w ogóle stanie na dwie nogi przy trafieniu... ale możliwe, że mało wiem o słoniach :-)

przepraszam... mamutach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czuć masy kawałków wokół dlaczego kamienie i płyta lecą z tą samą prędkością? Płyta chyba jest cięższa i poza tym stawia większy opór powietrzu, więc powinna wylądować bliżej i poruszać się wolniej. A tak poza tym to świetnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blinq - Dziękuje bardzo ;)

 

Juzwa - Animacja tutaj nie jest aż tak skomplikowana, więc myślę, że 18 godzin to dobry czas.

Tak jak już pisałem, żadnych kursów( nie licząc jednego o którym nie chce się wypowiadać, ale nie był on stricte poświęcony animacji, zresztą nie ukończyłem go)

Jakoś teraz mija rok od pierwszego spotkania z animacją ( nie wliczając wcześniej kilku zabaw rigiem w blenderze )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Bartek :D

Fajnie żeś się rozwinął. Podoba mi się to, że starasz się już realizować własne pomysły.

Jeśli chodzi o jakiś komentarz co do ostatniej pracy (bo chyba o to chodzi w tym wątku :D) to „mag” przy łapaniu przeciwnika nie utrzymałby równowagi w takiej pozycji. Jeszcze pod koniec myślę, że on powinien mieć jeszcze jakiś lekki ruch, jakiś fade out czy coś bo mi się to gryzie gdy zwłoki tam w tle coś jeszcze robią a mag kompletnie sztywnieje. No ale to tylko takie pierdółki bo całość ładnie się trzyma i widz raczej to kupi :)

 

pozdro.

Edytowane przez Marvin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie kiedy czarownik wytrąca broń napastnikowi lepiej by wyglądało jak by ten zwisał bardziej bezwładnie, albo tak jak jest teraz z lekko wystającym kuprem tylko dodałbym jakiś ruch rękami i głową, żeby pokazać że próbuje się wydostać, teraz poza jest nieczytelna. Druga rzecz to jak dla mnie za szybkie przeskoki między pozami pod koniec, dodałbym minimalnie więcej płynności.

Miło zaglądać do tego wątku, dużo się w tu dzieje. Z przyjemnością czekam na kolejne animki.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marvin - Cześć Kacper ;)

 

Więc tak, tam jest lekki ruch szamana, ale faktycznie mogłem go przeciągnąć dalej bo kiedy zwłoki wesoło jeszcze tańczą mag zastyga i teraz wygląda to trochę dziwnie.

 

wroniec

dodałbym jakiś ruch rękami i głową, żeby pokazać że próbuje się wydostać

 

-On nie próbuje się wydostać bo jest już cały sparaliżowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności