piskorz Napisano 8 Listopad 2012 Napisano 8 Listopad 2012 (edytowane) Uczę się animacji i chciałbym robić to zawodowo, ale jeszcze długa droga przede mną. Na razie przeczytałem Animator’s Survival Kit i oglądam filmy z Digital Tutors by zrozumieć jak działa Maya. Potem w planach mam Motion Builder, mocapy, trochę storyboardów i filmu, podstawy modelowania, tekstur i mental ray. Przyda mi się też pewnie wiedza z 3Dmaxa, bo jakoś widzę że u nas się na tym pracuje a nie na Maya. No i sądzę że po tym będę mógł pierwszy demoreel robić. Rozważam też naukę podstaw Unity albo UDK, ale to trochę później. Tu moja ostatnia animacja: https://vimeo.com/52924631 A tu run cycle który do niej zrobiłem: https://vimeo.com/52984737 Model z Warcrafta, rig mój. Komentarze i krytyka odnośnie moich planów, tego co powinienem zrobić by dojść do celu i samych animacji mile widziane. Pokładam w tym spore nadzieje i chce żeby mi się udało. Pozdrawiam. Edytowane 24 Październik 2013 przez piskorz
Gość Chrupek3D Napisano 8 Listopad 2012 Napisano 8 Listopad 2012 może spróbuj tutaj: http://www.animationmentor.com/ Od polaków chyba nie za wiele się nauczysz, bo u nas animatorów jak na lekarstwo.
fps Napisano 8 Listopad 2012 Napisano 8 Listopad 2012 Animation Mentor faktycznie, jak ktoś ma zasoby. Dla mniej zasobnych może być iAnimate. Bardzo fajny wakacyjny animation camp jest też prowadzony u naszych najbliższych sąsiadów (o czym niewiele osób wie). Uczysz się actingu, storytellingu, podstaw animacji postaci i rigowania. A cena, powiedziałbym niewielka, jak na dwa miesiące nauki na żywo od osób takich jak Keith Lango czy Andy Schmidt. http://www.anomalia.eu/anomalia-courses/summer-courses/ Ale zanim się zacznie wykładać grubsze sumy na duże kursy, można zacząć od lektur, na początek poleciłbym to: http://www.amazon.com/The-Animators-Survival-Richard-Williams/dp/0571202284 p.s. fajnie animujesz. będzie dobrze.
Sunedge Napisano 8 Listopad 2012 Napisano 8 Listopad 2012 Można ogladać nieme filmy (i polskie seriale) tam dużo wytrzeszczają oczy i gestykulują - nauka actingu jak sie patrzy ;) p.s. Ludkowi sie biodra nie ruszaja kiedy biegnie
elDroo Napisano 8 Listopad 2012 Napisano 8 Listopad 2012 Ale zanim się zacznie wykładać grubsze sumy na duże kursy, można zacząć od lektur, na początek poleciłbym to: http://www.amazon.com/The-Animators-Survival-Richard-Williams/dp/0571202284 Kolega przeciez napisal ze przeczytal survival kita :) I bardzo dobrze, tez zaczynalem od tej lektury i to ona mnie chyba przekonala do animacji. Jesli chodzi o kursy, to czystym sercem moge polecic Animation Mentora. Aczkolwiek obecnie jest duzo tanszych i prawdopodobnie rownie dobrych alternatyw, tj. iAnimate, czy Animschool. Tak czy inaczej, jesli powaznie myslisz o temacie, to naprawde warto zapisac sie na jeden z nich. Przygotuj sie tylko na ciezka prace. Te kursy w Czechach tez sa warte uwagi, sporo o nich slyszalem, nawet od osob, ktore ukonczyly wczesniej AM. Co do softu, to rozumiem, ze zaczynasz od Mayi i to co pokazujesz zrobiles wlasnie w niej? Nauka 3dmaxa na pewno nie zaszkodzi, ale spokojnie sobie poradzisz na rynku znajac tylko Maye. Osobiscie pracuje tylko i wylacznie na Mayi od 5 lat na naszym rynku, w kilku roznych firmach. I z tego co slysze to firmy, ktore dotychczas pracowaly na Maxie, powoli sie przenosza na Maye, wiec moim skromnym zdaniem to Maya jest bardziej przyszlosciowa. Co do animacji, to dobry poczatek, ten skok zdecydowanie lepszy, fajna poza na koniec. Runcycle jeszcze do dopracowania :) Na poczatek dodaj wiecej up&down w hipsach i podnies je po calosci zeby nie biegl taki przykucniety. W widoku z boku jest bardzo sztywny od pasa w gore, brakuje rotacji w biodrach itp.
Riko Napisano 8 Listopad 2012 Napisano 8 Listopad 2012 Też zalecał bym Maye. Szczególnie, że ostatnio panowie z Autedesk mówili, że to właśnie Maya będzie bardziej rozwijana pod względem animacji. I o. Pozdrawiam,
fps Napisano 8 Listopad 2012 Napisano 8 Listopad 2012 elDroo: sorry, faktycznie nie doczytałem że kolega Survivala przeczytał. Tak czy inaczej, dla mnie jest to książka do której się zagląda dużo, nawet jak się jest już w miarę doświadczonym animatorem. Dla kogoś, kto przerobił podstawy i chce pobawić się w acting, fajnie jest zajrzeć do tego: http://www.amazon.com/Acting-Animators-Revised-Edition-Performance/dp/032500580X I tu jest komentarz do wpisu Sunedge: właśnie w tej książce Ed Hooks tłumaczy, że nie powinno się wzorować na niemych filmach, albo mimach. Ich gra jest przesadzona, i nacechowana manierą. Ta maniera zostaje potem w naszej animacji i trudno się od niej uwolnić. O wiele lepiej jest obserwować naturalny ruch, i w miarę potrzeb przesadzać w nim.
piskorz Napisano 8 Listopad 2012 Autor Napisano 8 Listopad 2012 Wow, dziękuje za komentarze. Kursy słyszałem że są super, ale u mnie trochę krucho z pieniędzmi. Jeśli miałbym zarobić na nie to = przewracanie burgerów zamiast animowania. Opłaciło by mi się to? Co do animacji biegu to właśnie boli mnie że za nisko, ale jak próbuje go dać do góry to na klatkach 3 i 6 mu nóg nie starczy. No a plecy schrzaniłem, sztywne jak decha ; d
Miłosz3ds Napisano 8 Listopad 2012 Napisano 8 Listopad 2012 Co do "starczania" nóg, mogłeś oszukiwać - przystosować riga do "rozciągania" i po prostu w tych momentach gdzie nogi za krótkie - minimalnie dociągasz je do ziemi. Podobnie z kręgosłupem, też często rozciąganie się przydaje :)
piskorz Napisano 9 Listopad 2012 Autor Napisano 9 Listopad 2012 Miłosz3ds: Hej, sprytne! Przyjrzę się temu rozwiązaniu. Chociaż może zmniejszę też rozstawienie nóg następnym razem? Ale dam mu więcej czasu bez dotykania ziemi. Zobaczy się.
Sunedge Napisano 9 Listopad 2012 Napisano 9 Listopad 2012 (edytowane) @fps - z wzorowaniem sie na niemych filmach i polskich serialach zartowalem, oczywiscie zgadzam sie, ze nie tedy droga :) Co do "starczania" nóg - nie ma czegos takiego jak za krotkie nogi, to wina zlej trajektorii ruchu. Pozdr. Edytowane 9 Listopad 2012 przez Sunedge
zio_mal Napisano 9 Listopad 2012 Napisano 9 Listopad 2012 Sunedge dobrze prawi:) najlepszymi referencjami do animacji ludzi jestesmy my ludzie. czlowiekowi nic sie nie wydluza czy rozciaga a jednak starcza nam nog:) rozciaganie i zgniatanie uzywane jest przy animacji cartoonowej.
Miłosz3ds Napisano 9 Listopad 2012 Napisano 9 Listopad 2012 rozciaganie i zgniatanie uzywane jest przy animacji cartoonowej. I o takiej chyba tutaj rozmawiamy? :)
kotisded Napisano 9 Listopad 2012 Napisano 9 Listopad 2012 Podstawy, najważniejsze zasady i terminologia znajdują się tutaj: http://designograhy.blogspot.co.uk/2007/04/walt-disneys-12-principles-of-character.html Po polsku, jednak terminologii używa się angielskiej http://pl.wikipedia.org/wiki/Film_animowany#12_zasad_animacji Co do animacji to naprawdę dobrze jak na początek. Timing jest w miarę spoko natomiast w obu nie czuć wagi postaci, waga wychodzi z bioder, tak jak w sumie praktycznie każdy ruch. Jak popatrzysz sobie na run cycle, zobaczysz że biodra i głowa postaci są cały czas na tym samym poziomie. Poza tym, to niesamowicie trudne biegać w takiej pozycji :). Podstawa animacji to obserwacja + referencje. Nie krępuj się nagrywać samego siebie przed każdym animowaniem.
MaciekGliwa Napisano 9 Listopad 2012 Napisano 9 Listopad 2012 sporo juz dobrych rad napisali inni forumowicze. Moim zdaniem dobra szkola animacji na pewno nie zaszkodzi, sam skonczylem animation mentora i ta szkola dala mi swietny start. Nie tylko naucza Cie tam animacji ale takze otworza Ci troszke okno na Swiat, bo z dnia na dzien bedziesz miec wielu znajomych z przeroznych zakatkow naszego globu. Niemniej taka mala przestroga, te wszystkie online'owe szkoly sa bardzo wymagajace, wymagaja sporo dyscypliny i zaangazowania z Twojej strony. Dla mnie Animation Mentor byl duzo bardziej intensywny niz klasyczne studia informatyczne.Bedziesz potrzebowac bardzo duzo czasu i zaangazowania zeby sobie w takiej szkole poradzic i byc jednym z lepszych studentow. Druga sprawa, animacja to rysunek, kropka. Sa animatorzy ktorzy twierdza ze nie musisz umiec rysowac zeby byc animatorem komputerowym...ja nie spotkalem jeszcze animatora ktory by nie narzekal na to ze chcialby lepiej rysowac, nawet jesli rysuja bardzo dobrze. Im szybciej to zrozumiesz tym lepiej dla Ciebie :). Moge polecic kurs na schoolism.com uczacy rysowac szybkie pozy (gesture class). Jest swietny i przyda Ci sie bardzo. Jedna rzecz ktora Ci sie moze bardzo przydac, a ktora jest troche kontrowesyjna. Ogladaj klasyczne animowane filmy, na przyklad Alladyna, wybierz jakies ujecie ktore Ci osobiscie sie bardzo podoba i sprobuj je skopiowac robiac je w 3d. Masz pelno darmowych rigow, jak chocby ten z anim school, nazywa sie chyba Malcolm czy jakos tak. Gwarantuje Ci ze sie nauczysz bardzo wiele. Nie mam na mysli rotoskopii, bo w ten sposob nie nauczysz sie niczego, ale jesli uzyjesz takiego ujecia jako referencji i skrupulatnie postarasz sie ZROZUMIEC jak zasady animacji zostaly w danym ujeciu wykorzystane, to tempo nauki bedzie ogromne. To bedzie tylko cwiczenie, takich ujec nigdy nie wrzucisz na demoreela, nie pokazesz nikomu na zadnym forum, ale obiecuje Ci ze sie bardzo duzo nauczysz o zastosowaniu zasad animacji, designie postaci, przerysowywaniu ruchu itp itp. Mam nadzieje ze mnie dobrze rozumiesz, nie zachecam Cie do plagiaryzmu, bron panie boze. Zachecam Cie do studiowania animacji ktore Cie inspiruja celem nauki i samorozwoju :). Naucz sie obserwowac. Przykladowo, jednego dnia postaw sobie cel ze bedziesz zwracac uwage co ludzie robia z powiekami, tylko to, nic wiecej. Innego dnia zwracaj uwage tylko na dlonie itp. Jesli ograniczysz target tego co obserwujesz to zobaczysz duzo wiecej niz normalnie. Animuj, non stop, nie poddawaj sie. Animacja to trudna dziedzina sztuki, dajaca cholernie duzo satysfakcji ale tez czasami potrafiaca byc troche frustrujaca :). Powodzenia! Maciek 1 1
dziadek3D Napisano 10 Listopad 2012 Napisano 10 Listopad 2012 Marcin.... szkoły, kursy, książki.... i co dalej.... tańczące budynie, albo serce bezrozumne, czy latający z tasakiem przygłup po korytarzach... no może noga od cyborga na 3 planie w filmie..... jest jeszcze jakaś alternatywa... albowiem cywilizacja to nie warzywniak z samymi burakami....!!...:))) 1
legomir Napisano 10 Listopad 2012 Napisano 10 Listopad 2012 No pewnie te całe ujęcia animacyjne full cg w takim Spider-manie to 3. plan. A co do tańczącego budyniu to sprawa sama w sobie nei jest prosta, bo budyń jest pomiędzy stanem płynnym a stałym, wiec ma różne swoje zachowania, więc wymaga dynamiki a dynamika jest sterowana obiektem który jest sterowany riggiem albo robimy do np. w XSI za pomocą ICE czy w Houdinim albo piszemy plugin.
dziadek3D Napisano 10 Listopad 2012 Napisano 10 Listopad 2012 ...reklama budyniu jest potrzebna zleceniodawcy i wykonującemu zlecenie... reszta nienawidzi oglądać reklamy w tym zleceniodawca i wykonujący zlecenie.... więc wszyscy tego nienawidzą, a muszą oglądać... nie rozumiem...!!....:)))... z dwojga złego jednak burak woli reklamę niż film z przekazem literackim bo przyjemniej się głupieje niż wykonuje wysiłek w celu podniesienia kultury osobistej....:)))
adek Napisano 10 Listopad 2012 Napisano 10 Listopad 2012 (edytowane) dziadek3D: przestaniesz spamować? Znowu słowo klucz "reklama". A pytanie jest inne. Bo piszesz po prostu bez sensu. Znowu ktoś pyta, dostaje odpowiedzi, a ty swoje. Nie pasuje Ci ten zawód - nie rób tego. Nie narzucaj jednak innym tego co mają robić. Tym bardziej, że nie odpowiadasz w temacie, a znowu swoje teksty rzucasz, a chyba nigdy nie pracowałeś jako animator. Animator - zawód. Musisz zrozumieć że żeby przeżyć trzeba niestety pracować. Może ty nie musisz, ale po prostu niektórzy robiąc te reklamy utrzymują rodziny, a robiąc je myślę, że nie myślą o tym zbytnio co robią. Koniec OFFtopu. Edytowane 10 Listopad 2012 przez Adek
dziadek3D Napisano 10 Listopad 2012 Napisano 10 Listopad 2012 zadałem pytanie Marcinowi.... chcę się dowiedzieć co robi animator po ukończeniu kursu bo on go skończył... i to jest złe pytanie....???...!!!... @Adek przestań offtopować.... jesteś nudny...:)))... my tu rozmawiamy jak animator z animatorem....!!!
adek Napisano 10 Listopad 2012 Napisano 10 Listopad 2012 Tak to złe pytanie. Bo go nie widzę. A autor nie potrzebuje takich pytań bo jak widać dobrze wie co może robić jako animator. Tym bardziej, że nie wiem o jakiego Marcina jeszcze chodzi. Może o Maćka, ale to wszyscy wiedzą co robi :) Pisał nie raz.
dziadek3D Napisano 10 Listopad 2012 Napisano 10 Listopad 2012 (edytowane) naprawdę... administracja i urzędnicy nie powinni się wtrącać w rozmowy animatorów i wiedzieć lepiej co pytający chciał wiedzieć... bo potem mamy takkkkkkie kino animowane w Polsce jakie mamy.... i zdolni i wybrani trzepią animki do 4paków....:)))... a młode pokolenie potrzebuje jednak wskazania jakichś wartości większych niż utopienie sie w 4 paku....:)))))))))))))))))... no chyba że sie mylę jak zwykle...!!! przepraszam Maćka za Marcina co nie zmienia pytania...:)) Edytowane 10 Listopad 2012 przez dziadek3D
piskorz Napisano 10 Listopad 2012 Autor Napisano 10 Listopad 2012 Wracając do tematu, dziękuje wszystkim za rady. Niedługo planuje skupić na nauce riggowania, bo widzę że bardzo w tym kuleje a wiem że będę tego potrzebował. Jak mnie tutorial nie ciągnie za rączkę to mam problemy, zwłaszcza gdy w grę wchodzą lokatory i constrainty (czyli w stopach i kręgosłupie) Jakby ktoś miał rady na temat nauki riggowania, będę wdzięczny.
Lucek Napisano 10 Listopad 2012 Napisano 10 Listopad 2012 Ja mam rady do nauki ogólnie. Jedno dobre dvd (od gnomona na przykład) jest często warte więcej niż pół roku nauki na własnej skórze. Szczególnie kiedy wchodzą w grę technikalia, warto posłużyć się patentami kolesi, którzy już w branży siedzą od lat.
legomir Napisano 10 Listopad 2012 Napisano 10 Listopad 2012 http://www.cmivfx.com/tutorials/view/495/Creature+Creators+Handbook+Volume+01 To chyba jest godne polecenie i art of rigging i jeszcze niedawno wyszedł z gnomona pod mayke. Polecam tez przy okazji kiedyś pobawić się riggowaniem, animacją i dynamiką w XSI(niestety tak to muszę powiedzieć chociaż to właściwie taki sam kombajn jak mayka) świetnie uzupełnia May'e
elDroo Napisano 12 Listopad 2012 Napisano 12 Listopad 2012 Heh, też nie mogłem się połapać o co chodzi z tym Marcinem :) Jeśli chodzi o Maćka, robi dużo fajniejsze rzeczy niż reklamy, chociaż na pewno nie tak fajne i potrzebne ludzkości jak twórczość dziadka3d. Ja też jestem po kursach i książkach i niestety pracuje głównie w reklamie. Zdaje sobie sprawe z tego, ze nie tworze niczego waznego, czy potrzebnego, ale traktuje to jako polaczenie swojej pasji z zarabianiem na chleb. Nie scierpialbym nudnej pracy, ktorej nienawidzilbym kazdego dnia. Poniewaz w pracy robie przewaznie to co naprawde lubie, to jakos udaje mi sie scierpiec te budynie, czy kretynow w korytarzach, z nadzieja ze ktoregos dnia uwolnie sie od reklamy i zrobie jeszcze cos z czego bede mogl byc dumny :)
dziadek3D Napisano 12 Listopad 2012 Napisano 12 Listopad 2012 właśnie o tym pisałem... @elDroo... ale dostałem za to od Adka ujemnego rapa (co same w sobie jest idiotycznym pojęciem).... oczywiście, ze gdzieś trzeba pracować, a praca to zawsze, a w szczególności teraz jest to robota na plantacji bawełny....:)))... i dlatego należy nie odkładać na potem tego co trzeba robić teraz jak sie ma chęci i talent... potem będzie znacznie trudniej.... nie można pic wina nie sadząc najpierw winogron.... ludzie obudźcie się i bądźcie ludźmi.... chociaż 2 godziny dziennie dla humanizmu... może uda się wtedy wyjechać z tego doła.... pełnego plantacji i niepotrzebnych 2 piętrowych samochodów.... animacja to świetne narzędzie i teraz dostępne... żeby się znowu uczłowieczyć....!!!...:))) 1
piskorz Napisano 30 Listopad 2012 Autor Napisano 30 Listopad 2012 moja ostatnia zabawa z zadawaniem ciosów https://vimeo.com/54607696 Rig i model z Digital Tutors
zio_mal Napisano 1 Grudzień 2012 Napisano 1 Grudzień 2012 wszystko wyglada dobrze poza kregoslupem. nikt tak raczej nie stoi nawet kark czy inny bandzior, mozna miec garba ale nie tak zgiety kregoslup. przy zadawaniu sierpowych czy podczas trzymania gardy jak najbardziej wygiecie jes ok. szczegolnie przy ciosie podbrodkowym powinien sie wygiac w tyl.
legomir Napisano 1 Grudzień 2012 Napisano 1 Grudzień 2012 Ja głównie co prawda mieczem machałem ale uwagi mam takie co do ciosu, że cios miał chyba wychodzić z biodra, które nadaje całemu uderzeniu impet, więc noga powinno iść mniej więcej równo z pięścią i cios jest za niski po leci gdzieś w okolice uda chyba gdzie raczej nic nie zrobi a zahamuje rękę. Poza tym za duży krok robi i w takim położeniu(próbowałem sam przed chwilą) uderzenie jest ani wygodne ani silne.
piskorz Napisano 1 Grudzień 2012 Autor Napisano 1 Grudzień 2012 Racja że przesadziłem z plecami i krokiem, trochę za bardzo egzageruje rzeczy, będę musiał się nauczyć wyczucia. No i cios możliwe że uderza za nisko bo kurde jakoś zapomniałem pomyśleć o celu ciosu, uops. Za to nie do końca rozumiem o co chodzi z tymi biodrami i relacją noga - pięść
legomir Napisano 2 Grudzień 2012 Napisano 2 Grudzień 2012 Cios wychodzi z nogi ona nadaje rozpęd dla biodra, które wprawia cało ciało w ruch nadając mu impet i zwiększając tym samym moc ciosu. Stań tak jak Twoja postać i spróbuj powtórzyć sekwencje a potem trzymaj nogi w mniejszym rozstawie i zrób dwa kroki i potem hak do góry. Powinieneś sam zauważyć o co chodzi
Miłosz3ds Napisano 2 Grudzień 2012 Napisano 2 Grudzień 2012 Przede wszystkim pozycja początkowa - stopy skierowane w przód, palce tylnej nogi powinny być na wysokości pięty przedniej nogi - z kolei nogi powinny być na szerokości barków. Po wykroku, zwłaszcza tak dużym druga noga powinna być od razu dostawiona do przedniej nogi - z powrotem do pozycji początkowej, czyli palce - pięta, stopy na szerokości barków. Tylna noga praktycznie zawsze ma się opierać na palcach, pięta musi być w górze. Kierunek ciosów jak najbardziej wychodzi z barków, jednak ich siła z pracy bioder - rotacje wychodzące z bioder, czyli z pracy nóg - podstawa do silnych a tym samym do prawidłowych ciosów. Warto by było jeszcze zwrócić uwagę na gardę, której teraz praktycznie nie ma. Na początku jak i po skończonej kombinacji ciosów powinien od razu wracać do gardy.
dziadek3D Napisano 2 Grudzień 2012 Napisano 2 Grudzień 2012 ...miło się czyta jak doświadczeni animatorzy opiekują się początkującym..... :)))
piskorz Napisano 3 Grudzień 2012 Autor Napisano 3 Grudzień 2012 Wow dzięki, nie miałem pojęcia że aż tyle rzeczy pomijam. Będę musiał się lepiej przyglądać pozom.
piskorz Napisano 19 Grudzień 2012 Autor Napisano 19 Grudzień 2012 tym razem spróbowałem swoich sił z popychaniem https://vimeo.com/55868659 zostało parę niedociągnięć na które nie znalazłem czasu ale mam nadzieję że nie rzucają się w oczy.
Sunedge Napisano 19 Grudzień 2012 Napisano 19 Grudzień 2012 Pierwsza część ok, ale jak juz ruszy to pudlo robi sie lekkie - tułów, głowa sie nie ruszaja, nie prostuje nóg, stąpa na paluszkach ;) Fajnie oswietlone, przyjemnie sie oglada.
piskorz Napisano 19 Grudzień 2012 Autor Napisano 19 Grudzień 2012 Dzięki! Miałem problem z tymi stopami. Śmiesznie to teraz wygląda, ale jak na początku mu zrobiłem całą stopę na ziemi to wyglądało jakby mu miażdżyło kostkę, nie wiem gdzie popsułem, może za bardzo mu tułów zniżyłem? Zaskoczyłeś mnie z tułowiem i z głową, ale chyba rzeczywiście lepiej by wyglądało jakbym dodał tam większy ruch.
floo Napisano 19 Grudzień 2012 Napisano 19 Grudzień 2012 @piskorz proponuje korzystać w dużej liczby referencji i obserwować jak pracują poszczególne partie ciała. Dobrze aby animacja nie była liniowa i posiadała wzmocnione akcenty. Czasami warto samemu wstać od kompa, spróbować nagrać ruch który się animuje by lepiej zrozumieć mechanikę. Łatwiej wtedy zadbać o naturalność ruchu. Pracuj dalej :)
piskorz Napisano 20 Grudzień 2012 Autor Napisano 20 Grudzień 2012 @floo nagrywam, nagrywam. Ale jeszcze muszę nabrać wprawy w korzystaniu z nich ; ) Dzięki.
piskorz Napisano 7 Styczeń 2013 Autor Napisano 7 Styczeń 2013 https://vimeo.com/56846894 Trenowania ciąg dalszy
piskorz Napisano 21 Styczeń 2013 Autor Napisano 21 Styczeń 2013 Podnoszenie i rzucanie https://vimeo.com/57787101 Nie spodziewałem się że to będzie takie trudne. Pewnie masa błędów. PS: Chyba pora pouczyć się animacji twarzy.
Juzwa Napisano 21 Styczeń 2013 Napisano 21 Styczeń 2013 Hej, dopiero co zauwazylem watek. Fajnie ci idzie, ile juz animujesz? Co do animacji twarzy to zostaw sobie na pozniej. Lepiej porzadnie ogarnac podstawy niz rzucac sie na gleboka wode z podstawowa wiedza jak unosic sie na powierzchni Od siebie polecam to: http://www.kennyroy.com/public/24-Hour-Marathon-Video-Download-Page.cfm Powinno byc za free, ewentualnie konto trzeba bedzie zalozyc. Szalenie pomocne! Powodzenia!
wroniec Napisano 21 Styczeń 2013 Napisano 21 Styczeń 2013 Bardzo fajne wygląda do 5 sekundy, ale gdy trzyma kule w wyprostowanych rękach pojawią się kilka razy zgięte łokcie i tym samym kula traci na ciężarze. Gdzieś około 5 sekundy powinieneś przełączyć się z IK na FK. Przeniesienie kuli za głowę też dobrze wygląda, ale sam rzut powinien bardziej ruszyć całym ciałem do przodu, bo znowu kula traci na ciężarze. Fajnie Ci idzie. Czekam na kolejne. Pozdrawiam
piskorz Napisano 21 Styczeń 2013 Autor Napisano 21 Styczeń 2013 @Juzwa W 3d tak z pół roku. Kiedyś się bawiłem trochę we flashu ale nie brałem tego na poważnie. Mówisz że za wcześnie? Ale przynajmniej zerknę z czym to się je, bo jestem ciekaw jakie są techniki przy animacji mowy. Dzięki, zerknę na filmik jak znajdę dłuższą chwile. @wroniec Dzięki! Ta kula mi narobiła tyle problemów że ja Cie kręcę. Jeszcze nigdy nie pracowałem na FK rękach, ale jeśli mówisz że to by mi ułatwiło z tą kulą to muszę zerknąć jak to działa!
piskorz Napisano 25 Styczeń 2013 Autor Napisano 25 Styczeń 2013 Yay, mój pierwszy lip sync. Na początek coś łatwego. https://vimeo.com/58106559 Rig i model z Digital Tutors
Juzwa Napisano 28 Styczeń 2013 Napisano 28 Styczeń 2013 No coz... rewelacji nie ma. Ludzka twarz jest o wiele bardziej skomplikowana i jest w stanie przekazac o wiele wiecej informacji do odbiorcy niz tutaj pokazales. A co zrobiles to powstawiales kilka kluczy i polaczyles curvami i to wszystko. Animacja tego nazwac nie mozna, przynajmniej nie dobra. Jesli naprawde chcesz to robic zawodowo to powinienes trzepac ile wlezie. Wiadomo - praktyka czyni mistrza. Jak nie wiesz jak, odtwarzaj sceny ktore juz znasz, widziales. Nic w tym zlego - a na pewno sie czegos nauczysz. Wroc do bouncing balla i mecz ile wlezie. Polecam jeszcze taka stronke, chyba nikt jeszcze nie wrzucal http://www.11secondclub.com Pozdr!
piskorz Napisano 31 Styczeń 2013 Autor Napisano 31 Styczeń 2013 Tym razem coś ciekawszego (tylko na oczach się trochę render popsuł) https://vimeo.com/58624052 Jakby coś się rzucało to mówcie. Poza tym bardzo możliwe że niedługo będę musiał ruszyć szukać pracy. Na moim obecnym poziomie raczej nie spodziewam się że to będzie praca w animacji ale w sumie spróbować nie zaszkodzi. Macie jakieś ogólne porady co dobrze jest mieć w demoreelu a co nie? A może wiecie jak szukać miejsc gdzie w Polsce trudnią się animacją? Chętnie posłucham. Juzwa@ Dzięki. Właśnie myślałem co by niedługo spróbować coś z 11sec club, fajnie by było porównać swoją animacje z cudzymi.
piskorz Napisano 19 Luty 2013 Autor Napisano 19 Luty 2013 Uff, to była niezła jazda, ale już prawie skończyłem mój ostatni "dialog". https://vimeo.com/59973603
Marakesz Napisano 19 Luty 2013 Napisano 19 Luty 2013 Cos jakby dzwiek za szybko szedl. I tatusiowi by trzeba troche zmienic ta poze ... samo wibrato nie jest klarowne.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się