Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

The Foundry oraz Luxology zapowiedziały właśnie nową wersję programu MODO 701. Wiemy co nowego pojawi się w programie. Wiemy również, że wkrótce dostępna będzie również wersja programu dla Linuxa.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=2826

 

 

  • Odpowiedzi 39
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zebrane dotychczasowe sneakpeaki:)

 

MODO 701 Particle Sneak Peek: Basics and integration

 

MODO701 Sneak Peek TWO: Particles quick rig

 

MODO701 Sneak Peek THREE: Environment Importance Sampling

 

MODO701 Sneak Peek FOUR: ItemShaders

 

MODO701 Sneak Peek FIVE: Particle Sculpting

Napisano

Sculpting particli mi sie podoba, wiadomo coś więcej na temat nodów particli i przy okazji Modo posiada coś w rodzaju MEL oraz SDK na tyle rozwinięte jak w mayce?

Napisano

MODO używa skryptów w Python, SDK, Pearl, Lua, a pluginy można pisać w C++. Więcej informacji znajdziesz po adresem sdk.luxology.com/wiki

Napisano

A dodam skromnie, że zapraszam do mnie jakby ktoś chciał testy za free dostać albo kupić wersję pełną lub upgrade:)Kilku z forum już u mnie kupowało z fajnymi rabatami ;)

 

Napisano

rzadko ostatno modeluję, ale samo patrzenie jak ten soft jest rozwijany daje dużo radości. Oni naprawę czytają forum i słuchają co ludzi mają do powiedzenia. I wprowadzają tysiące drobnych popraweczek, które są cudne :)

Napisano

I następne :)

 

MODO701 Sneak Peek SIXTEEN: Pose Tool Dynamic Pinning

 

MODO701 Sneak Peek SEVENTEEN: Inline Gradient UI and Curve Width

Napisano

A ja jestem ciekaw, czy obok tych wszystkich mega wodotrysków, jakie się znalazły w 701, dodali też funkcję "Export selected".

Bo, imo, to lekka żenua, że w takim programie brakuje tej podstawowej funkcji.

Napisano

Naprawdę ciekawostka. Nie mam jakoś wybitnie pozytywnych wrażeń z tej prezentacji. Oczywiście firma prezentuje się świetnie, rozwija produkt bla, bla, bla, cena ok, i jesteśmy tacy zabawni, nie to co Adsk, które się chowa za korporacyjnym bullshitem, tutaj wszystko ok, ale jeśli chodzi o same ficzery i stąpanie po ziemi, to jednak:

 

- narzędzia do rzeźbienia nijak mają się do tygrysów branży, nie proponują niczego, co byłoby prawdziwą atrakcją dla użytkowników ZBrusha.

- animacja jest na poziomie Mai sprzed 10 lat.

- podobnie cząsteczki to jakiś wstęp. Nikt, kto zajmuje się zawodowo cząsteczkami, nie znajdzie tu atrakcji.

 

Więc ok, chłopaki pracują, super, ale większość nowych propozycji to wodotryski, jeśli porównać je do poziomu narzędzi u konkurencji. Nadaj świetny modeler z świetnym rendererem dla designerów.

 

Boo! So great.

Napisano

To fakt, prezentacja byla srednia. Zreszta glosy z samego rdzenia komuny modo tez sa takie, ze sneakpeaki, ktore sie pojawialy byly lepsze niz prezentacja ba, nawet bija ten tour.

Czas pokaze co z tego wyrosnie. Ale mysle Symek, ze troche upraszczasz. Tez jestes na innym poziomie i innej kontroli zapewne oczekujesz od softu i jego bebechami.

BTW ogladales tylko ta prezentacje czy tez overview na glownej stronie tour? :)

Napisano

Sorry, ale dla mnie to taka czcza gadanina osoby która jeszcze nie może być targetem Modo.

 

- narzędzia do rzeźbienia nijak mają się do tygrysów branży, nie proponują niczego, co byłoby prawdziwą atrakcją dla użytkowników ZBrusha.

 

Jak to nie ma, spory zestaw narzędzi modelarskich + podstawowe narzędzia do animacji które przydają się przy tworzeniu modeli no i cząsteczki, silnik renderujący... itd. :)

 

- animacja jest na poziomie Mai sprzed 10 lat.

 

Nie tylko animacja, cały program jest wstępem, dlatego cena atrakcyjna ;P

 

- podobnie cząsteczki to jakiś wstęp. Nikt, kto zajmuje się zawodowo cząsteczkami, nie znajdzie tu atrakcji.

 

No ja jeśli chce się dostać z punktu A do B stawiam krok za krokiem, wynaleziono już programistyczny odpowiednik teleportacji?

 

Nadaj świetny modeler z świetnym rendererem dla designerów.

 

No ba.

Napisano
- podobnie cząsteczki to jakiś wstęp. Nikt, kto zajmuje się zawodowo cząsteczkami, nie znajdzie tu atrakcji.

 

I tak i nie załóżmy, że mamy kogoś kto robi jako generalista, który robi pod reklamy jakieś proste efekty i ma coś takiego jak scultpowanie tych particli gdzie nie musi dużo myśleć a uzyska fajny efekt w sofcie za stosunkowo mała cenę to chyba trafia w pewną nisze. Do tego masz replicatora, który działa jak bardzo uproszczone Copy SOP

 

No ja jeśli chce się dostać z punktu A do B stawiam krok za krokiem, wynaleziono już programistyczny odpowiednik teleportacji?

 

Nie, robisz tak jak Blender, projektujesz struktury i nie piszesz nodów tylko dodajesz jakieś głupie pierdułki w rodzaju poprawiamy SPH Solver :P

Napisano
Więc ok, chłopaki pracują, super, ale większość nowych propozycji to wodotryski, jeśli porównać je do poziomu narzędzi u konkurencji. Nadaj świetny modeler z świetnym rendererem dla designerów.

 

Jak dla mnie to idealnie dla pewnej grupy uzytkownikow. Do wizek jest w sam raz, dodanie czasteczek ktore pozwola mi rozrzucac rzeczy jak kamienie itp bardzo pomaga (chociaz wczesniej juz byly replikatory). Sculpting czasteczek jest jak znalazl pod product shoty, gdzie mialem okazje slyszec poprawki w rodzaju "ale ten splash w lewym rogu mi sie nie podoba". Do tego bardzo szybki podglad rendero w real timie. Do niedawna Modo kosztowalo tyle co sam Vray do Maxa, wiec jest to troche inna polka.

 

Sama polityka cenowa tez bardzo mi sie podoba w Modo, jedna cena na swiat, nie jak niektore kochane firmy liczace o 50% wiecej tylko dlatego ze mieszkasz w europie a nie usa.

 

Oczywiscie ze nie jest to kobyla jak Max, Maya czy Houdini gdzie mozna robic juz kompletne cuda, ale to jak porownywac Forda Fieste do Tira i mowic ze nie przewiezie tyle towaru co TIR.

 

pozdrawiam

Napisano

Matko - polaczków zrzędzenia ciąg dalszy :D HAHA - jak się wejdzie na max3d ostatnio, to samo marudzenie. Dajcie Modo czas, ok? To jest soft, który się ROZWIJA - i rozwija się bardzo szybko i bardzo fajnie. Po okiem The Foudry i pieczą Brada Peeblera, który przecież cały czas jest blisko największych wytwórni VFX, Modo jeszcze nie raz nas zaskoczy. Tylko odrobina CIERPLIWOŚCI! :) Spokojnie.

Napisano

Z punktu widzenia malego studia/freelancera to taki bardziej wypasiony Blender tyle ze nie za darmo.. no i niestety cena ciagle rosnie. Jakby byl za darmo jak blender - bralbym :)

Napisano

Rwetes, jakbym Wam matkę obraził, a ja piszę uprzejmie jak zawodowiec (bo tak się składa, że nikt z komentujących nie napisał niczego konkretnego, tak był zajęty ochami), że nowe ficzery to nieprodukcyjne bajery, a nie poważna kontrpropozycja dla konkurencji, którą nie jest, btw, Houdini czy Maya, ale Max, LW, Cinema. Fajny program, a jak wypuszczą wersję na Linuksa, to już w ogóle bomba, co nie znaczy, że nie mam prawa, jako profesjonalista, do jego oceny teraz, a nie za 5 lat i nie widzę, co to ma wspólnego z moją narodowością.

 

 

BTW ogladales tylko ta prezentacje czy tez overview na glownej stronie tour? :)

 

Zobaczyłem wczoraj wszystko, co było na stronie i podstronach a dziś tę prezentację i jako program dla designerów wciąż mi się podoba :)

Napisano

Symek - oczekujesz ze jeden soft bedzie miec najlepsze mozliwosci i mayi i zbrusha i hudego? i skoro nie ma to jest taki se. Probowales kiedys porownac maye do zbrusha i hudego? nie? Bez sensu prawda? Albo hudego do zbrusha? Jest sens? Ale modo musi byc tak dobre jak wszystko na raz, tak? kaman ;)

Napisano

No i sie zrobilo... ech.

Symek wyjasnil, ze chodzi o maxa i c4d jako kontrpropozycji.

 

A z konkretow. Wypowiedz Matta Coxa - jednego z devow/skrypciarzy w luxo:

"Python in 701 is awesome.

It's basically the SDK, but in Python. So if you want to write commands, items, forces, deformers...etc, all using Python, then you can. They'll show up in modo as a first class plugin, completely indistinguishable from a built in feature or a plugin done in C++.

 

I'll try and post some examples when things have calmed down, but seriously, it's awesome. We also have the inline interpreter so you enter lines of python code directly inside of modo. :D

 

-Matt"

 

I to jest na duzy plus. Miejmy nadzieje, ze w koncu ruszy na powaznie to co jest zaleta maxa i c4d - sporo dodatkow czy to darmowych czy platnych.

 

A z bolaczek to fakt. Brak meshera, brak zdaje sie mozliwosci eksportu particli. Moze da rade zfreezowwac je jako obiekty z animacja albo chociaz lokatory choc z drugiej strony nie wyobrazam sobie kilkudziesieciu tysiecy obiektow, ktore np. dalyby sie latwo wyeksportowac do fbxa a potem jeszcze je wciagnac do np. mayi...

Napisano
to nieprodukcyjne bajery,

 

ale za to jak fajnie wygladajace bajery :D

Ja sie nie oburzam, calkowicie przyznam ci racje ze jako zawodowiec w twej dziedzinie nie masz czego szukac w Modo.

 

odnosnie nieprodukcyjnych bajerow, to przypominam sobie jak rok temu autodesk chwalil sie gradientem w viewporcie maxa i egg shape, tez byly fajne ;)

Napisano

jak dla mnie to Modo rządzi:D, żaden soft nie przypasował mi tak jak Modo, zaczynałem od Maxa, potem Xsi i wkoncu Mjodzio:D

W robocie pracujemy na platformie mac,w moim dziale na sasiednich i5-tkach zainstalowane sa Cinemki, ja dostalem w spadku core2duo z modo 601 na pokladzie i powiem szczerze, czas renderingu, jakosc oraz rozdzielczosc w jakiej renderuje bije Cineme 5:0. Miazga!

 

I najlepsze na koniec:D, w dziale produkcyjnym na jednym z pierwszych Mac Pro z prockami intela, przy wlaczonym HT (16 core)

scena, ktora mielila sie na moim core2duo blisko 2H, wyskoczyla w granicach 10min. Przepasc!,

 

Modelowanie+rendering w tym programie rzadzi!

 

pozdr..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności