Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

15 godzi艅 zdalnego projektowania zPavlo przez skype, przesuwanie po 100 razy jednego vertexa. 10 godzinmodelowania po zag臋szczeniu, dodawania szczeg贸艂贸w i dalszemodyfikacje na zag臋szczonej siatce.... 4 godziny ustawiania 艣wiat艂ai materia艂贸w do 8 uj臋膰. 50 minut na render z postprodukcj膮. I po4 dniach koniec, wyrobili艣my si臋 na targi we wroc艂awiu :)

Jak dla mnie to naprawd臋 niez艂e tempo. Wiem 偶e model nie jest doskona艂y ale wielokrotnie by艂 zmieniany i by艂o na to naprawde ma艂o czasu. Ale z ch臋ci膮 us艂ysz臋 wasze opinie zar贸wno te na temat estetyki wykonania jak i samego projektu auta, napewno przeka偶臋 to Pavlo i postaram si臋 odpowiedzie膰.

syrenasport1.jpg

syrenasport2.jpg

syrenasport3.jpg

syrenasport4.jpg

syrenasport5.jpg

syrenasport6.jpg

syrenasport7.jpg

syrenasport8.jpg

  • Odpowiedzi 22
  • Wy艣wietle艅 11,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dobra, koncept jest. Pozostaje wprowadzi膰 do produkcji :) Nie musi by膰 to konkurencja dla Ferrari, jak Arrinera, bardziej dla Toyoty GT86. Widzia艂bym w tym silnik circa 2 litry ~200KM, nadwozie targa albo roadster w cenie od 80 000 za nowy egzemplarz. Taka polska Honda S2000, a mo偶e TVR Tuscan . Wiem wiem, 艣mieszne to ale pomarzy膰 mo偶na ;) Koniecznie tylni nap臋d.

Z cen膮 przesadzi艂em bo spojrza艂em ile kosztuje GT86... niech wi臋c b臋dzie od okr膮g艂ej "st贸wy" lub ciut wi臋cej .

Edit:

@Seba: 200k to jeszcze nie na polsk膮 kiesze艅, tutaj jest orientacyjna cena Toyoty do kt贸rej si臋 odnios艂em, je偶eli ta Syrenka nawi膮za艂aby z ni膮 cenow膮 walk臋, mog艂aby by膰 konkurencyjna w Polsce.

Edytowane przez Pawlito

Napisano

Nawet nawet cho膰 moim zdaniem bok i ty艂 mo偶naby by艂o jeszcze podci膮gn膮膰.

Og贸lnie czyta艂em za艂o偶enia tego projektu i moim zdaniem to totalna utopia wyrwana z rzeczywisto艣ci, cena, kt贸ra by艂aby osi膮galna dla ka偶dego i za艂o偶enia jako艣ci tego projektu rozmijaj膮 si臋 kilometrami ze sob膮. B膮d藕my szczerzy, jak kto艣 chce zrobi膰 pierwszy samoch贸d klasy premium, z najlepszymi jako艣ciowo materia艂ami i osi膮gami dzi臋ki takiemu silnikowi jaki tam ma by膰, nie mo偶e oferowa膰 ceny dost臋pnej dla ka偶dego, bo to niemo偶liwe z ekonomicznego punktu widzenia. Nie wiem czy autor do ko艅ca wie na co si臋 porywa, skoro stwierdza, 偶e po 2 tyg pracy nad wygl膮dem mamy jego ostateczn膮 wizj臋. Wystarczy spr贸bowa膰 podstawi膰 go pod warunki homologacji, konstrukcj臋 a ju偶 mas臋 rzeczy b臋dzie musia艂o ulec zmianie, nie bez powodu finalne produkty wielkich koncern贸w odbiegaj膮 od concept贸w.

Nie chce by膰 tutaj typowym polskim hejterem - bardziej realist膮, widzia艂em tych projekt贸w, kt贸re mia艂y powsta膰 ju偶 troch臋, wsp贸艂pracuj臋 z rynkiem motoryzacyjnym wi臋c te偶 nieco wiem jak to wygl膮da od kuchni, ile czasu, pieni臋dzy czy ludzi to poch艂ania.

Pomijam ju偶 sam膮 prac臋 przy projekcie - dzisiaj dochodzi jeszcze robota papierkowa i to ona nieraz potrafi utopi膰 ca艂y projekt, bo jest bardziej kosztowna ni偶 3 takie.

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki za opinie, co do ceny i to co pod maska to jeszcze wszystko jest p艂ynne i do dostosowania. Berger projekt nie jest ostateczny, ale w przybli偶eniu tak to b臋dzie wygl膮da膰, robili艣my to naprawd臋 na szybko i napewno troch臋 si臋 zmieni. Co do homologacji wiem 偶e jest ci臋zko ale Pavlo tworzy艂 projekt dla arrinery, a ona jest ju偶 robiona ze wszystkimi standardami w艂asnie pod homologacje wi臋c dok艂adnie wie co i jak. Mamy te偶 kontakty i wsparcie, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Napisano
  • Autor

..:: WIKTOR ::.. apropo wariant贸w, w艂asnie si臋 renderuj膮 :)

Berger apropo jeszcze wygladu itd, zosta艂em poproszony o zacytowanie tego fragmentu:

"Pytanie mo偶e bardziej do Pavlo: jak to jest, 偶e design Arrinery by艂 dopracowywany przez 18 miesi臋cy pod ka偶dym k膮tem , tak偶e homologacji itp, a ko艅cowy design nowej syreny ma by膰 przedstawiony zaledwie po ok. 2 tygodniach? Bo jak rozumiem w niedawnych "legendach PRL" rysowa艂 to autko pierwszy raz."

"Pavlo Burkatskyy Sluszna uwaga. W przypadku Syreny "koncowy design" to pojecie dosc ogolne. Generalnie docelowy design mozna zrobic w kilka godzin przedstawiajac go w formie rysunkow, majac dobre oko, wyczucie i znajomosc trendow, proporcji i zasad, na jakich sie opiera car design. Diabel tkwi w szczegolach i to one zajmuja najwiecej czasu-naprawde bardzo duzo. Do owych "szczegolow" naleza tez wymogi homologacyjne. Niedlugo zaprezentujemy "koncowy" design Syreny, czyli wg. naszego mniemania na chwile obecna najbardziej zblizony wyglad do tego, jaki przybierze auto zjezdzajac z tasmy. Dodatkowo w moim przypadku obecnie prawie kazdy dzien to czerpanie coraz to nowej wiedzy zwiazanej z budowa i projektowaniem samochodow, dzieki czemu moge coraz trafniej wstrzeliwac sie pomiedzy dobry design, mozliwosci technologiczne, praktycznosc uzytkowa i wymogi homologacyjne. We wszystkich biurach projektowych na calym swiecie ten pierwszy etap narysowania najbardziej zblizonego designu do docelowego trwa tak samo relatywnie niedlugo, z tym, ze owe biura nie prezentuja takich materialow na biezaco, co my z kolei czynimy i bedziemy czynic ze wzgledu na charakter przedsiewziecia. Potrzebujemy wsparcia, bo bez niego nie jestesmy w stanie nic zrobic.

Dodam, ze w przypadku Arrinery proces projektowania wygladu samochodu byl tak samo standardowy jak wyzej omawiany (juz na samym poczatku rysunki i male modele z plasteliny byly bardzo zblizone do oficjalnego designu), ale nalezy wiedziec, ze bryle nadwozia projektowalem w programie parametrycznym, co zajelo duzo czasu a potem poprawki stylistyczne nanoszone na modelu glinianym wyfrezowanym wg. owego projektu takze nie trwaly kilka dni. Dochodza jeszcze badania aerodynamiczne i kolejne poprawki. Dodatkowo, pomijajac to wszystko, bryla Arrinery byla bardzo trudna do zaprojektowania, co zreszta moze poniekad powtorzyc sie w przypadku Syreny, z czego doskonale zdaje sobie sprawe. Zwykly obserwator natomiast nie bedzie sobie zdawac z tego sprawy, bo czasem roznice moga polegac na przesunieciu jakiejs linii czy krawedzi o 7mm bo akurat tylko wtedy bedzie mijac sie np. z prowadnica szyby bocznej. A jesli ta linia czy krawedz to boczna linia samochodu to CALY bok sie odrobine zmienia..."

Napisano

super! Obrazki s艂odkie. Nie s膮 przekombinowane... takie w sam raz. Projekt te偶 fajny... ale irytuj膮 mnie stosunkowo ma艂e lampy przednie i ty艂, jakby z innego auta.. wygl膮da jak 艣ci艣ni臋ty kuper jakiego艣 sedana z Bawarii albo d艂ugiego coupe z czterema k贸艂kami w znaczku... z innej bajki troch臋. 艢wietnie prezentuje si臋 z g贸ry! 艂adne ko艂a.

Napisano

Pi臋kny projekt. Przednie lampy klasa! Nawi膮zuj膮 do pierwowzoru a jednocze艣nie s膮 bardzo "nowoczesne". Czyta艂em, 偶e auto ma by膰 na bazie nissana 370Z...koncepcja niczego sobie ale nie wiem czy nie lepsz膮 drog膮 by艂aby konstrukcja i cz臋艣ci oparte na ma藕dzie mx5 (miata). Lekka konstrukcja, lekki ale wydajny silnik np 2L + turbo (da艂by ponad 200KM)...Koniecznie trzeba by pomy艣le膰 nad zmian膮 szyb, szczeg贸lnie tylnej. Przy takiej formie przeszklenia wn臋trze auta b臋dzie si臋 potwornie nagrzewa膰. Oczywi艣cie - kibicuj臋 temu projektowi i je艣li cena za auto nie b臋dzie zbyt wysoka a jako艣膰 na odpowiednim poziomie to z ch臋ci膮 stan臋 si臋 szcz臋艣liwym posiadaczem.:)

Napisano
  • Autor

@deshu dzieki staram si臋 bardzo, mam nadziej臋 偶e pod koniec lipca zaprezentuje projekt nad kt贸rym pracuje juz rok, ale narazie to 艣cis艂a tajemnica :)

@Damian co do ty艂u bedzie jeszcze zmieniany, to nie jest ostateczny ostateczny wygl膮d, a ko艂a zapomnialem dodac sa od lexusa, ale myslimy nad swoimi.

@dwamartini hehe nie nie, jak zwykle redaktorzy wszystko przekrecaja, napewno nie bedzie na bazie nissana :P 艣ilnik tez juz mamy pewien w planach, ale nic narazie nie moge powiedziec.

Napisano

Jak si臋 robi takie studia, tutoriale macie mo偶e jakie艣 ciekawe? :) Auto bardzo fajnie pokazane. Przeszkadzaj膮 mi tylko plastikowe szyby ale mo偶e taki by艂 zamys艂. Podoba mi si臋 :)

Napisano

Modeling oczywi艣cie na najwy偶szym poziomie :) Design te偶 ca艂kiem 艂adny jak na wst臋pne wizje projektu, pozostaje tylko trzyma膰 kciuki za powodzenie przedsi臋wzi臋cia i miejmy nadziej臋 booooom naszej motoryzacji :)

Napisano

A mo偶e wankiel???:) Sam je偶d偶臋 rx8 i co艣 nie co艣 wiem na temat tego silnika. Ma jedn膮, no mo偶e dwie, zasadnicze wady - spalanie i 偶ywotno艣膰 (chocia偶 to ostatnie zale偶y od has艂a - jak dbasz tak masz!). Ale ma kilka zasadniczych zalet - jest bardzo lekki i ma艂y (艣mia艂o mo偶na go upchn膮膰 do 艣redniej wielko艣ci pude艂ka kartonowego), przy ma艂ej pojemno艣ci 1,3 l ma 231KM a po dorzuceniu malutkiej spr臋偶areczki z 艂atwo艣ci膮 osi膮ga 400KM bez 偶adnego wp艂ywu na 偶ywotno艣膰, silnik jest tani w zakupie (szczeg贸lnie w USA, dostarczaj膮 w ma艂ym pude艂eczku pod drzwi za kwot臋 mniejsz膮 ni偶 10 tys z艂). Ma艂e gabaryty powoduj膮 , 偶e linia maski przedniej mo偶e by膰 dosy膰 nisko. Poza tym - w rx8 jest genialny nap臋d ze szper膮 (karbonowy wa艂 nap臋dowy), praktycznie niezniszczalny. No ale jest te偶 pewien problem - niestety silnik nie spe艂nia najnowszych 艂unijnych norm czysto艣ci spalin...:/ Drugi fajny silnik (lekki i mocny) to hondowski v-tec, a aktualnie vvtec...Strasznie mnie ciekawi jaki macie silnik na my艣li!:) Mo偶e chocia偶 jaki艣 malutki r膮bek tajemnicy??? Z kraju kwitn膮cej wi艣ni? Czy mo偶e z kraju leberwusta i browaru?:)

Napisano

To tylko moje skromne zdanie, ale je偶eli nie zale偶a艂oby Wam na jakiej艣 kosmicznej mocy, mogliby艣cie si臋 zainteresowa膰 czterocylindrowymi silnikami F20, F22 Hondy. Maj膮 po 240 koni z dw贸ch litr贸w pojemno艣ci i s膮 wytzyma艂e. Podejrzewam (bo g艂owy nie dam) 偶e tak偶e s膮 relatywnie tanie zwa偶aj膮c na ich niewielk膮 pojemno艣膰 i brak modu艂贸w typu turbo. Mo偶e jak na pierwszy samoch贸d nie wk艂ada膰 jakich艣 monstrualnych silnik贸w i mocy za r贸wnie monstrualne pieni膮dze. Oczywi艣cie ca艂a ta rozmowa pozostaje w sferze teorii. Najlepszego 偶ycz臋. Koncept zacny, nawet je艣li to tylko koncept.

Napisano
  • Autor

@Zbychowaty studio to hdrka dopasowana do auta i podloze pod nim ktore ma wylaczone widzialnosc refleksow, reszta to ps. a co do szyb to narazie jeszcze nie ma wnetrza wiec sa nieprzezroczyste.

@MM3D dzieki, a trzymanie kciukow napewno sie przyda :)

@dwamartini, Pawlito niestety nic nie moge powiedziec na temat pochodenia silnika. Jedynie co moge powiedziec to 偶e prawdopodobnie bedzie 2.0 z turbo i ok. 280KM

Napisano

Lekka konstrukcja i silnik w granicach 230 KM, jest nisza na takie auta. Aktualnie wyb贸r jest niewielki.

Edytowane przez dwamartini

Napisano

艁adna ta syrenka :) rozmiarowo przypomina mi honde s2000 :) Rozumiem 偶e nap臋d na pewno na ty艂 ;) W sumie nie mo偶e by膰 inaczej :) Fajnie by艂o by widzie膰 polskie 艂adne dobre autko na drogach :)

Napisano

gratulacje, mam nadziej臋 偶e kiedy艣 zobacz臋 ten pojazd na drodze

Napisano

fajne.

maska mi si臋 nie podoba no i mam wra偶enie 偶e klamka jest za nisko.

Ps. szkoda 偶e mojego nowego koncepta Deloreana nikt nie chce. aa czekajcie nikomu go nie pokaza艂em bo to i tak nic nie zmieni.

Napisano

bardzo dobry projekt pod wzgl臋dem oryginalno艣ci z zachowaniem troche syre艅skiej przesz艂o艣ci..

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci