Jump to content

[Wideo] Prezentacja dotycząca 3ds max 2014 od Autodesku


adek
 Share

Recommended Posts

Na kanale YouTube Autodesku pojawiło się wideo pt. "The expert challenge". Jest to godzinna prezentacja na której specjaliści z Autodesku (Clint Lewis, Chris Murray, Joe Gunn, Pierre Felix Breton oraz Chris Vienneau) dyskutują o nowej wersji programu 3ds max 2014.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=2868

 

 

Link to comment
Share on other sites

A ja mieszkam na dnie zatoki Hudsona, i mi kolorowe ikonki mayi, defaultowy materiał zbrusha, i radioaktywne logo nuka nie pasują. Wszystko do okoła takie ponuro szare, a tu jakieś ergieby. Foki się ze mną zgadzają.

 

Co tam że sie oczy nie męczą. Ja tylko siedze i się zastanawiam, czemu oni tak to zrobili!

Link to comment
Share on other sites

@Kramon - to jest po prostu twoja opinia. Pracuję w różnych programach i moim zdaniem jest to przede wszystkim kwestia przyzwyczajenia i upodobań. Osobiście czuję niesmak tylko do takich programów, które zmuszają do używania skrótów aby móc wykonać jakieś podstawowe czynności.

Link to comment
Share on other sites

domyślam się że masz na myśli blendera :P też pracuje w różnych i np W cinemie 4D odnalazłem się po 2 godzinach kiedy to ogarnięcie maxa i go zrozumienie zajeło mi tydzień i dalej go nie rozumiem. FL studio do produkcji muzyki ogarnołem w 1 dzień, Cuba też do produkcji muzyki w 2 dni. Blendera też szybko się nauczyłem. Dla mnie max jest nie logiczny. no ale to moje zdanie.

Link to comment
Share on other sites

Co do interfejsu maxa, denerwuje mnie głównie to, że żeby zrobić maykowe skróty do camery(nie oszukując standart jest taka funkcja w SI, Blenderze, Modo, w Hudym są takie same tyle, że spacją choć można je zmienić, Wingsie, Mudzie etc.) muszę ściągnąć plugin, bo max nie supportuje skrótów opartych na coś+LMB/MMB/RMB reszta interfejsu strasznie toporna, ale dość czytelna jak ktoś się już orientuje w 3d (dwa lata temu czarna magia, i ni hu hu, żeby rozkminić co do czego)

Link to comment
Share on other sites

Legomirowi chyba chodzi o menusy kontekstowe uruchamiane w Majce przez np. Shift+RMB. Mnie jednej rzeczy z Majki mocno brakuje w Maksie - maksymalizacja viewportu, który jest pod kursorem myszy, bez potrzeby klikania na nim. Niesamowicie wygodne i szybkie rozwiązanie, trochę nie rozumiem dlaczego nie przenieśli tego do Maksa od razu po wchłonięciu Majki.

Edited by arev
Link to comment
Share on other sites

Mnie jednej rzeczy z Majki mocno brakuje w Maksie - maksymalizacja viewportu, który jest pod kursorem myszy, bez potrzeby klikania na nim. Niesamowicie wygodne i szybkie rozwiązanie, trochę nie rozumiem dlaczego nie przenieśli tego do Maksa od razu po wchłonięciu Majki.

 

Wdrozyli wlasnie ten patent do maxa 2014 ;) Nie tylko maksymalizacja viewportu ale inne fukncje jak zmiana wyswietlania sceny (np. solid, wire) centrowanie obiektow itd itd. Niby detal ale faktycznie bardzo ulatwia prace.

Link to comment
Share on other sites

Mam u sb maxa 2012 i z pewnych względów nie zamierzam zmieniać może to moja wina, ale wchodzę edytor hotkeyów naciskam tool do obracania i wciskam kombinacje alt+lmb to nie da się ustawić, dodali chyba taki tryb do 2013, ale jak wspomniałem nie mogę za bardzo zmienić wersji softu. Co do marking menusów to chyba kwestia techniczna i pogodziłem się, że nigdzie indziej tego nie znajdę ;)

Link to comment
Share on other sites

legomir jesli max to min 2013 z tego wzgledu ze mozesz sobie wlaczyc nawigacje mayowa . Najwiekszy fiuczer wszechczasow w maxie.

Ale mimo to to nadal jest max :P Ponoc w 2014 mieli go przyspieszyc ale jakos nie chce mi sie tego sprawdzic.

Zauwazyliscie ze ostatnio jak sie pojawi jakikolwiek news maxie to odrazu pelno hejtu leci ? hehe Ciekaw skad to sie bierze ;)

Link to comment
Share on other sites

Jacenty trochę bez sensu, masz fbx-y, obj-ty, chyba że chodzi o to że podmiotem zlecenia jest scena w formacie MAX, wtedy to raczej nie ma podstaw by przy zleceniu obejmującym na scenę max-ową narzekać że trzeba ją wykonywać w 3ds maxie.

 

To trochę tak jakby narzekać że obraz malowany farbami trzeba malować farbami, albo że rzeźbę drewnianą robić w drewnie.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Przerzucanie to zawsze problem . Marnowanie czasu ,pojawiaja sie syfy ktore trzeba czyscic itp . Czesto projekt jest tak zawansowany ze rozne czesci sa w roznych softach i pojawia sie chaos .To co powinno szybko sie zrobic urasta do mega problemu...

Wiec jeczenie zawsze bedzie .

Link to comment
Share on other sites

Ja tam bardzo lubię swoją pracę, najlepsza w jakiej robiłem, ale niestety musze pracować w maxie. I nikt mi nie zabroni narzekać, klnać, rozwalać klawiaturę, czy inne takie w przypływie uczuć, jak mnie debilizm maxa wkurzy.

I doskonale wiem, że kumple przy mayce robią dokładnie to samo.

Najszczęśliwsi użytkownicy jakiegoś konkretnego softu to ludzie robiący na co dzień w Modo. ;)

 

fajnie wyglądają te prezentacje. Szkoda, że upgrejd softu to droga zabawa.

Link to comment
Share on other sites

dosyć ciekawa dyskusja jest na forum luxology apropo softów i przy okazji blendera. i tego gdzie znajduje się obecnie modo. Sporo osób narzeka ogólnie gł€pia sprawa że trzeba zaznaczyć obiekt wybrać narzędzie przypisać narzędzie dopiero możesz użyć tego narzędzia kiedy w niektórych programach po prostu masz narzędzie pod skrótem. Ale z drugiej strony te programy mają inne wady. W postaci np w przypadku blendera nie do końca w pełni działających narzędzi. Mnie np w blenderze osobiśćię wkurza to że przy eskporcie program lubi się zawiesić. tzn eksportuje w stanie zawieszenia. Max, otwiera się strasznie długo. Nawet houndini się tyle nie otwiera. Wpisywanie danych w blenderze jest np dosyć kiepskie slajdowanie myszką w porównaniu do np modo. Każde programy mają plusy i minusy. Ja się nauczyłem bardzo dobrze blendera i. Jak patrzę teraz na maxa to jest dużo usprawnień ale sporo spraw mnie irytuje kwestia przyzwyczajenia. inna sprawa to np materiały i zabawa z mental rayem czasami wkurza, w modo jest idiotyczne drzewo którego wszyscy nie lubią i chcą nody od paru lat. Blender z kolei ma nody ale bardzo łatwo zrobić shader który totalnie rozwali nam scene bo jego wartość świetlna będzie dużo za wysoka.

 

Swoją drogą lux render 1.3 będzie miał materiał bazowane na nodach w blenderze.

Link to comment
Share on other sites

mówię o 1 otwarciu. i wczytaniu projektu. trochę trwa. ale max bije wszelkie rekordy ostatnio zdążyłem w tym czasie wstawić wodę. łazienka, zalać herbatę usiąść przy komputerze a max właśnie się otwierał.

Link to comment
Share on other sites

Blender 1.7 sekundy. import 100 megowego obiektu

FL Studio 1.8 sekundy

Photoshop CS6 (1000 fontów) 8.6 sekundy

3ds max 2 minuty, ale to jest już któreś uruchomienie za 1 jest coś koło 4. Nie wiem czemu.

 

Houndini już nie posiadam trial się skończył ;/

Link to comment
Share on other sites

2-4 minuty? Z czego Ty to odpalasz, z magnetofonu? Ludzie, macie za przeproszeniem burdel na systemie, a potem piszecie na forach, ze dany soft sie caly czas wiesza, uruchamia sie po kilka minut, i ogolnie nie da sie na nim pracowac. Jak czytam potem takie rewelacje to mi sie slabo robi.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy