Napisano 22 Kwiecień 201311 l Na kanale YouTube Autodesku pojawiło się wideo pt. "The expert challenge". Jest to godzinna prezentacja na której specjaliści z Autodesku (Clint Lewis, Chris Murray, Joe Gunn, Pierre Felix Breton oraz Chris Vienneau) dyskutują o nowej wersji programu 3ds max 2014. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=2868
Napisano 23 Kwiecień 201311 l niechzrobią jakiś normalny interface który jest logiczny i nie wygląda jak windows 95
Napisano 23 Kwiecień 201311 l Wybacz ale mieszkam we włoszech i nie narzekam tylko stwierdzam fakt miałem przyjemność pracować w wielu programach i max pod tym względem to porażka.
Napisano 24 Kwiecień 201311 l czy ja wiem...ja mieszkam w Szkocji i mi tam ten interfejs pasuje. Wydaje mi sie lepszy od Mayowego... ale to pewnie kwestia przyzwyczajen :P
Napisano 24 Kwiecień 201311 l Nie no jakiejś strasznej tragedi nie ma ale jak popatrzysz na inne programy, nie tylko z grafiki 3D, to tak kurczę patrzysz na ten interface no i tak się zastanawiasz dlaczego oni tak zrobili.
Napisano 24 Kwiecień 201311 l A ja mieszkam na dnie zatoki Hudsona, i mi kolorowe ikonki mayi, defaultowy materiał zbrusha, i radioaktywne logo nuka nie pasują. Wszystko do okoła takie ponuro szare, a tu jakieś ergieby. Foki się ze mną zgadzają. Co tam że sie oczy nie męczą. Ja tylko siedze i się zastanawiam, czemu oni tak to zrobili!
Napisano 24 Kwiecień 201311 l @Kramon - to jest po prostu twoja opinia. Pracuję w różnych programach i moim zdaniem jest to przede wszystkim kwestia przyzwyczajenia i upodobań. Osobiście czuję niesmak tylko do takich programów, które zmuszają do używania skrótów aby móc wykonać jakieś podstawowe czynności.
Napisano 24 Kwiecień 201311 l domyślam się że masz na myśli blendera :P też pracuje w różnych i np W cinemie 4D odnalazłem się po 2 godzinach kiedy to ogarnięcie maxa i go zrozumienie zajeło mi tydzień i dalej go nie rozumiem. FL studio do produkcji muzyki ogarnołem w 1 dzień, Cuba też do produkcji muzyki w 2 dni. Blendera też szybko się nauczyłem. Dla mnie max jest nie logiczny. no ale to moje zdanie.
Napisano 24 Kwiecień 201311 l Kramon - Wybacz ale Ja mieszkam w Pogwizdowie i interface maxa tu działa idealnie :) Pozdr.
Napisano 24 Kwiecień 201311 l Co do interfejsu maxa, denerwuje mnie głównie to, że żeby zrobić maykowe skróty do camery(nie oszukując standart jest taka funkcja w SI, Blenderze, Modo, w Hudym są takie same tyle, że spacją choć można je zmienić, Wingsie, Mudzie etc.) muszę ściągnąć plugin, bo max nie supportuje skrótów opartych na coś+LMB/MMB/RMB reszta interfejsu strasznie toporna, ale dość czytelna jak ktoś się już orientuje w 3d (dwa lata temu czarna magia, i ni hu hu, żeby rozkminić co do czego)
Napisano 24 Kwiecień 201311 l No jak nie supportuje, nawigacje w viewporcie można sobie ustawić jak w maya beż żadnych pluginów...BTW, w maya da się ustawić jak w maxie?
Napisano 24 Kwiecień 201311 l Legomirowi chyba chodzi o menusy kontekstowe uruchamiane w Majce przez np. Shift+RMB. Mnie jednej rzeczy z Majki mocno brakuje w Maksie - maksymalizacja viewportu, który jest pod kursorem myszy, bez potrzeby klikania na nim. Niesamowicie wygodne i szybkie rozwiązanie, trochę nie rozumiem dlaczego nie przenieśli tego do Maksa od razu po wchłonięciu Majki. Edytowane 24 Kwiecień 201311 l przez arev
Napisano 24 Kwiecień 201311 l A to nie wiem, pisał coś o kamerze. Bez klikania maksymalizację dali w 2014. Albo ten skrypt chyba działał wcześniej, możesz sprawdzić:) http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/autovp-mouseover-viewport-switcher
Napisano 24 Kwiecień 201311 l Mnie jednej rzeczy z Majki mocno brakuje w Maksie - maksymalizacja viewportu, który jest pod kursorem myszy, bez potrzeby klikania na nim. Niesamowicie wygodne i szybkie rozwiązanie, trochę nie rozumiem dlaczego nie przenieśli tego do Maksa od razu po wchłonięciu Majki. Wdrozyli wlasnie ten patent do maxa 2014 ;) Nie tylko maksymalizacja viewportu ale inne fukncje jak zmiana wyswietlania sceny (np. solid, wire) centrowanie obiektow itd itd. Niby detal ale faktycznie bardzo ulatwia prace.
Napisano 24 Kwiecień 201311 l Jak widać toporność jest rzeczą względną. W blenderze i mayi nie mogłem si odnaleźć, mimo szczerych chęci i wielu podejść, a maksik - relaksik.
Napisano 25 Kwiecień 201311 l Mam u sb maxa 2012 i z pewnych względów nie zamierzam zmieniać może to moja wina, ale wchodzę edytor hotkeyów naciskam tool do obracania i wciskam kombinacje alt+lmb to nie da się ustawić, dodali chyba taki tryb do 2013, ale jak wspomniałem nie mogę za bardzo zmienić wersji softu. Co do marking menusów to chyba kwestia techniczna i pogodziłem się, że nigdzie indziej tego nie znajdę ;)
Napisano 25 Kwiecień 201311 l legomir jesli max to min 2013 z tego wzgledu ze mozesz sobie wlaczyc nawigacje mayowa . Najwiekszy fiuczer wszechczasow w maxie. Ale mimo to to nadal jest max :P Ponoc w 2014 mieli go przyspieszyc ale jakos nie chce mi sie tego sprawdzic. Zauwazyliscie ze ostatnio jak sie pojawi jakikolwiek news maxie to odrazu pelno hejtu leci ? hehe Ciekaw skad to sie bierze ;)
Napisano 25 Kwiecień 201311 l dokładnie, jak nie pasuje to przecież nikt nie rozkazuje aby pracować na nim. Co by się nie mówiło to max jest bardzo elastycznym i kompleksowym narzędziem wybaczjącym wiele błędów, i za to należy go cenić.
Napisano 25 Kwiecień 201311 l Xiz0r problem w tym ze nakaz jest! Bo trzeba sie dostosowac do zleceniodawcow ,gdyby nie to to niech se tam bedzie ten maxik :P
Napisano 25 Kwiecień 201311 l Jacenty trochę bez sensu, masz fbx-y, obj-ty, chyba że chodzi o to że podmiotem zlecenia jest scena w formacie MAX, wtedy to raczej nie ma podstaw by przy zleceniu obejmującym na scenę max-ową narzekać że trzeba ją wykonywać w 3ds maxie. To trochę tak jakby narzekać że obraz malowany farbami trzeba malować farbami, albo że rzeźbę drewnianą robić w drewnie. :)
Napisano 25 Kwiecień 201311 l Przerzucanie to zawsze problem . Marnowanie czasu ,pojawiaja sie syfy ktore trzeba czyscic itp . Czesto projekt jest tak zawansowany ze rozne czesci sa w roznych softach i pojawia sie chaos .To co powinno szybko sie zrobic urasta do mega problemu... Wiec jeczenie zawsze bedzie .
Napisano 25 Kwiecień 201311 l To zmien zleceniodawce, na takiego ktory bedzie Ci odpowiadal . W czym problem?
Napisano 25 Kwiecień 201311 l Ja tam bardzo lubię swoją pracę, najlepsza w jakiej robiłem, ale niestety musze pracować w maxie. I nikt mi nie zabroni narzekać, klnać, rozwalać klawiaturę, czy inne takie w przypływie uczuć, jak mnie debilizm maxa wkurzy. I doskonale wiem, że kumple przy mayce robią dokładnie to samo. Najszczęśliwsi użytkownicy jakiegoś konkretnego softu to ludzie robiący na co dzień w Modo. ;) fajnie wyglądają te prezentacje. Szkoda, że upgrejd softu to droga zabawa.
Napisano 25 Kwiecień 201311 l To zmien zleceniodawce, na takiego ktory bedzie Ci odpowiadal . W czym problem? Trajtor zastrzeliles mnie :) Nie wiec co Ci odpowiedziec :)
Napisano 25 Kwiecień 201311 l dosyć ciekawa dyskusja jest na forum luxology apropo softów i przy okazji blendera. i tego gdzie znajduje się obecnie modo. Sporo osób narzeka ogólnie gł€pia sprawa że trzeba zaznaczyć obiekt wybrać narzędzie przypisać narzędzie dopiero możesz użyć tego narzędzia kiedy w niektórych programach po prostu masz narzędzie pod skrótem. Ale z drugiej strony te programy mają inne wady. W postaci np w przypadku blendera nie do końca w pełni działających narzędzi. Mnie np w blenderze osobiśćię wkurza to że przy eskporcie program lubi się zawiesić. tzn eksportuje w stanie zawieszenia. Max, otwiera się strasznie długo. Nawet houndini się tyle nie otwiera. Wpisywanie danych w blenderze jest np dosyć kiepskie slajdowanie myszką w porównaniu do np modo. Każde programy mają plusy i minusy. Ja się nauczyłem bardzo dobrze blendera i. Jak patrzę teraz na maxa to jest dużo usprawnień ale sporo spraw mnie irytuje kwestia przyzwyczajenia. inna sprawa to np materiały i zabawa z mental rayem czasami wkurza, w modo jest idiotyczne drzewo którego wszyscy nie lubią i chcą nody od paru lat. Blender z kolei ma nody ale bardzo łatwo zrobić shader który totalnie rozwali nam scene bo jego wartość świetlna będzie dużo za wysoka. Swoją drogą lux render 1.3 będzie miał materiał bazowane na nodach w blenderze.
Napisano 25 Kwiecień 201311 l awet houndini się tyle nie otwiera U mnie otwiera się chyba najkrócej. A w każdym razie za 2 razem to już moment.
Napisano 25 Kwiecień 201311 l mówię o 1 otwarciu. i wczytaniu projektu. trochę trwa. ale max bije wszelkie rekordy ostatnio zdążyłem w tym czasie wstawić wodę. łazienka, zalać herbatę usiąść przy komputerze a max właśnie się otwierał.
Napisano 25 Kwiecień 201311 l Gruba przesada... Najwidoczniej masz smietnik w systemie, przedpotopowy sprzet lub dysk z badami. Inaczej nie da sie Twojego przypadku wyjasnic.
Napisano 25 Kwiecień 201311 l Blender 1.7 sekundy. import 100 megowego obiektu FL Studio 1.8 sekundy Photoshop CS6 (1000 fontów) 8.6 sekundy 3ds max 2 minuty, ale to jest już któreś uruchomienie za 1 jest coś koło 4. Nie wiem czemu. Houndini już nie posiadam trial się skończył ;/
Napisano 25 Kwiecień 201311 l ahh kurde zjadło czasy importów pierwsze czasy to są czasy otwarcia. nie da się edytować więc.. sory za dubla
Napisano 25 Kwiecień 201311 l 2-4 minuty? Z czego Ty to odpalasz, z magnetofonu? Ludzie, macie za przeproszeniem burdel na systemie, a potem piszecie na forach, ze dany soft sie caly czas wiesza, uruchamia sie po kilka minut, i ogolnie nie da sie na nim pracowac. Jak czytam potem takie rewelacje to mi sie slabo robi.
Napisano 25 Kwiecień 201311 l Burdel? A inne programy jakoś śmigają bez problemowo? W dodatku max' instalowany niedawno. a mam porządek bo dbam o komputer zresztą na pulpicie nie mam ani jednej ikonki.
Napisano 25 Kwiecień 201311 l Zobacz na dole splashscreena czy ten czas nie jest winą jakiegoś pluginu który niepoprawnie się ładuje (np. komunikat o jego ładowaniu wyświetla się nieproporcjonalnie długo).
Napisano 25 Kwiecień 201311 l Przeinstalowałem max'a i uruchamia się teraz w 40-60 sekund długo ale tam, jak się odpala 3D to na parę godzin. Chociaż inne programy opalają się w parę sekund.
Napisano 26 Kwiecień 201311 l programy do grafiki przestrzennej maja swoje wady, a takze zalety dziekuje
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto