Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Yo.

 

Dawno mnie nie bylo, nie mowiac o WIPach ;)

 

Wychodzac ze swojego comfort-zone i by miec motywacje do robienia czegos innego w domu, bawie sie w Animation Mentora w programie VFX. Poki co CG Basics i poziom tak zenujaco niski, ze nawet ze swoimi marnymi umiejetnosciami moglbym wszystko pozaliczac.

 

Ale nie chodzi mi o zaliczanie tylko o rozwoj, dlatego stawiam sobie poprzeczke wysoko, a nawet zbyt wysoko jak na moj skill (chociaz Sosienka, albo Vorek parskna smiechem;). Tylko tak sie mozna czegos nauczyc, prawdaż? ;) Tym bardziej, ze moim mentorem jest Scott Liedtka. Jak mowia krasnoludy u Sapkowskiego: "nie w kij pierdzial", trzeba to wykorzystac i pokazywac mu rzeczy na odpowiednim poziomie.

 

Anyway. Zadaniem na najblizsze tygodnie jest wymodelowanie jakiegos obiektu, oteksturowanie (Mari), wyrenderowanie (Arnold) i wkomponowanie w zdjecie (Nuke). Najwiekszym wyzwaniem bedzie tekstura i render, z tym bede sie meczyl najbardziej i prosil o porady;)

 

Jak starczy mi sil i zapalu to zrobie compo z video, z ruchoma kamera, animacja i pewnie dodatkowymi postaciami, zeby poprzeczke podniesc jeszcze wyzej :)

 

Chce, zeby calosc byla hiper-realistyczna.

 

Pomozecie?!

 

Super ;)

 

Poki co refka:

 

[ATTACH=CONFIG]90280[/ATTACH]

 

Czysty model:

 

[ATTACH=CONFIG]90278[/ATTACH]

 

 

[ATTACH=CONFIG]90279[/ATTACH]

 

 

Dorzucam zszywacz z pierwszego zadania na rozgrzewke, jako przyklad tego, co chce zrobic z mlynkiem (zszywacz 3d, reszta foto).

 

[ATTACH=CONFIG]90281[/ATTACH]

 

 

P.S. Sorry za syf, troche nie ogarniam jeszcze nowych systemow zalacznikow ;)

Edytowane przez Reanimator
  • Odpowiedzi 53
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ugh, ten zdradliwy cache. Teraz powinno byc lepiej.

 

kliknąłem plusa, który magicznie zmieni się w chęć do pracy i talent.

 

Dzieki ;) Chec do pracy nie ma znaczenia, bo musze to zarobic! ;) Glownie po to zapisuje sie na kursy i szkolenia ;))))

Napisano

Dzieki Dynamico:) chociaz az takich zblizen raczej nie bedzie, a ciemna textura wiele zasloni, to lookne na to. Musze zrobic fote, albo uzyc lupy, bo sruba w rzeczywistosci jest dosyc mala;)

Napisano (edytowane)

Chodziło mi o to, że typowy gwint składa się z jednego zwoju - jak ciasna sprężyna, a twój ewidentnie powstał przez skręcenie graniastosłupa. Ale może faktycznie tylko ja zwróciłem na to uwagę i dodatkowo render bez tekstur jeszcze to uwypuklił.

 

 

Miało być hiper-realistycznie :-)

Edytowane przez Dynamico
Napisano

Kiedyś na jakis speed(oczywiście nie skończony :P ) robiłem coś w rodzaju gwinta i zakładając, że robisz w mayce, bo o ile pamietam to jej używałeś znalazłem jako taki sposób, żeby to zrobić mogę wstawić kilka scr potem jeśli chcesz zresztą może ktoś ma mądrzejszy sposób to sam sie nauczę :)

Napisano

W 3ds max to proste. Odpowiednio gęsta sprężyna, usunąć wygładzanie a potem nadać osobne grupy wygładzania dla górnej i dolnej części zwoju.

[ATTACH=CONFIG]90282[/ATTACH]

 

Ale myślę, że to już dosyć na temat "gwintów" :-)

Napisano

Rzeczywiście nie wpadłem na to ;) Ja robiłem z cylindra mającego odpowiednio dobrane ilości sub div, potem zaznaczałem ver, edge obok, vertex u góry(potem napisałem mały skrypcik, który robił to za mnie) i potem dawałem connect component jeszcze bevele w odpowiednich miejscach, nacisnąć 3 i gotowe.

Napisano

Kibicuję i będę się temu przyglądać. Jeden z ciekawszych wątków (WIP) tutaj ostatnio. A znająć Twój zapał i umiejętności wyjdzie z tego świetna rzecz. Ale nie zapeszam. Do roboty. Informuj o updatach :)

Napisano

Heh, dzieki Adek;)

 

plasti: no to bede Cie molestowal o wskazowki ;)

 

 

 

[ATTACH=CONFIG]90287[/ATTACH]

 

Zrobilem pass niszczenia modelu. Wiekszosc na srebrnej czesci, ktora wyjdzie dopiero po dodaniu materialu reflect. Troche przegialem z frontem, za mocno powyginalem.

 

Jest duzo malutkich tweakow, zeby nie bylo od linijki, takze na czesciach drewnianych. Dolna podstawka jest nawet wygieta.

Napisano (edytowane)

[ATTACH=CONFIG]90288[/ATTACH]

 

Jakkolwiek przegialem, to on jest poobijany mocno w tym miejscu, jest wygiety. Swoje przeszedl przez te 100 lat :)

 

edit: poprawione. Wrzuce screena po zrobieniu UVki

Edytowane przez Reanimator
Napisano

For the record, UV:

 

[ATTACH=CONFIG]90289[/ATTACH]

 

 

Jako, ze teksturowac bede w Mari to nie przejmuje sie bardzo deformacjami UVki, tym bardziej, ze wystepuja na metalicznym elemencie. Wazne, zeby calosc byla mniej wiecej w jednakowej skali.

Problemem moze byc drawniany uchwyt, ale w razie czego zareaguje;)

 

Polecialem w wiekszosci Unwrapem i paroma Atlasami.

 

Nie wspomnialem, ale te etapy robie w Modo.

 

 

thankyou.gif

Napisano

Do mari w sumie nie ma co paprać się jakoś super mapowaniem. Cholernie dużo rzeczy z automatu lecę w Maxie, chyba że zależy mi na lepszym wykorzystaniu miejsca czy wiem, że będzie mi łatwiej coś namalować w widoku "uv" - np. struktura drewna. Ale projekcja z ortho/perspective jak najbardziej powinna sobie poradzić.

 

Co do modelu - wygląda elegancko, jednak przydałoby się trochę twardszych krawędzi, jak ktoś słusznie zauważył wygląda to jak topniejąca masa :) ale sam zobacz jak zrobiłeś na tym okręgu z czterema śrubami, tam też jest powyginane + twardsze krawędzie, dużo bardziej jak metal wygląda.

 

Co do dodatkowego detalu, który na pewno by się przydał a jakoś nie zajmie ani dużo czasu ani nie obciąży dodatkowo komputera - może zbuduj jeszcze samą skrzyneczkę młynka? Niby jest to jedna bryła, ale ząbki na sto procent nie pokrywają się idealnie i może to wyglądać dużo ciekawiej niż z samą teksturą.

 

Co do gwintu - sposoby panowie podali dobre, ale na Twoim zdjęciu gwintu nie ma :P

 

Będę zaglądał, powodzenia!

Napisano

Ugh, to cholerstwo bedzie trudniejsze, niz mi sie wydawalo:) Msci sie chociazby to, ze nie zrobilem HDRki w tym samym momencie, co foty.

 

Ale poprzeczka dzieki temu podniosla sie jeszcze wyzej! ;)

 

Odbicia w metalowej czesci nie do odrobienia. Moze oszukam za pomoca HDRStudio ;)

 

Poki co maly previs.

 

[ATTACH=CONFIG]90392[/ATTACH]

Napisano

Zapowiada się pysznie :) GROMKIE BRAWA za takie wyjście z comfort zone. Bardzo fajnie to sobie wymyśliłeś. Też będę zaglądać i postaram się doradzić odrobinkę w miarę możliwości. Powodzenia! :)

Napisano (edytowane)

jak na razie good, ino cien troche ostrzejszy i ciemniejszy musisz dac

 

 

E: o wlasnie sie kaplem ze juz bylo i reagowales :P, soracz...

Edytowane przez plasti
Napisano

Poki co maly previs.

 

[ATTACH=CONFIG]90392[/ATTACH]

 

co do oswietlenia to tak na pierwszy rzut oka rzuca mi sie ze swiatło za młynkiem powinno byc bardziej niebieskie (podobnie jak na blacie) - nie samą hdrką człowiek żyje ;) BTW- wydaje mi sie ktoras z serii "Empty room" powinna siąść do tej sceny

Napisano

Dzieki za tipsy!

 

Juz w weekend siadlem do lepszego ustawienia i wstawilem pare area lightow w miejsce okien, dzieki czemu jest lepiej. Nie wrzucilem jeszcze screena nowego tho.

 

Problem mam na razie z Arnoldem, bo nie widze jak odlinkowac stol od swiatla, zeby nie rzucal cienia ostrego. Nie pojawiaja mi sie w odpowiednim do tego oknie.

 

PS. Zrobilem panorame na probe (nie hdr) i calkiem ladnie siadlo w odbiciach metalowej czesci. Ciekawia mnie jednak roznice miedzy tym, a refka. Wrzuce pozniej porownania, to moze podpowiecie:)

 

edit: a propos, jak byscie zrobili warstwe kurzu? Mapa na specularze, czy osobny layer diffuse z przezroczystoscia?

Napisano

Heh, dzieki ze cisniesz;)

 

Ogolnie to mam zapierdziel w robocie i szczesliwie miesiac temu zrobilem 4 tygodnie roboty w tydzien i wykorzystuje to mocno. Ale teraz juz sie nie da, musze usiasc do tekstury, tylko musze znalezc czas. W tym tygodniu pewnie cos wrzuce, najpewniej w weekend.

Napisano

Co do kurzu, znalazłem troche referek:

http://www.davidsuzuki.org/blogs/queen-of-green/assets_c/2012/08/dust%20on%20shelf-thumb-480xauto-3762.jpg

http://askannamoseley.com/blog/wp-content/uploads/2012/04/Dusting+shelf.jpg

http://s3.amazonaws.com/everystockphoto/fspid31/53/69/69/8/dust-glass-table-5369698-o.jpg

 

Myśle że najlepiej by było zrobić particlami te większe cząsteczki kurzu. Na małe cząstki powinna wystarczyć jakaś hi-res dobrze zrobiona tekstura. Dla zwiększenia realizmu dać w teksturze jeszcze jakieś odciski paluchów, jakieś rysy drobne i smudge'y po palcach i dłoniach.

Napisano

Ugh, po tygodniach nicnierobienia w zwiazku z E3 musialem zrobic wszystko w 3 dni.

 

Wiele rzeczy wymaga jeszcze dopracowania, ale stan na dzisiaj jest taki.

 

[ATTACH=CONFIG]90781[/ATTACH]

Napisano
To prawda. Cholernie mi sie już nie chce;) chociaz niewiele zostało, wiec pewnie przycisne.

 

Dzięki za krytykę:)

 

pocis jeszcze troche, przyloz sie i bedzie front! :)

Napisano

ale fajny wątek :)

 

cześć Reanimatorze, napisałbyś parę słów o tym ile już pracujesz na modo i jakie są Twoje wrażenia z tego softu, dziwnie mnie do niego ciągnie. Jeśli to nie problem to napisz też jak się pracuje na Mari bo ja np. miałem małego zonka w czasie triala, naoglądałem się tych filmów z prezentacji gdzie wszystko było kolorowo a u mnie miałem dziwne problemy z wyświetlaniem/wydajnością Mari.

 

co do samego wipa, mi się bardzo podoba - ciśnij dalej bo szkoda dobrej roboty!

 

p.

Napisano

Czesc Pionier, dzieki za cukier;)

 

Wrazenia z Modo mam glownie pozytywne, bardzo przyjemnie mi sie w nim podeluje, ma wiele fajnych drobnych nawigacyjno-interfejsowych rzeczy, ktore wygrywaja z innymi softami.

Bardzo mi brakuje Stacka z maxa, albo chocby historii z majki, trzeba bardzo uwazac co sie robi:)

Przyjemny UV editor, szybki renderer do prevek. Dziwnie ustawia sie materialy, malo to intuicyjne na poczatku.

 

Nie jest to soft idealny, ma pare rzeczy, ktore irytuja, ale i tak wybieram go do modelowania.

 

 

Mari to jest mistrzyni! Tez ma mnostwo fajnych udogodnieni i tylko pozornie jest podobna do np. Mudboxa w teksturowaniu. Porownanie troche jak Photoshopa do MS Painta - w obu mozna narysowac kreske ;)

 

Mari teoretycznie ma wszystko co potrzeba do malowania tekstur, nawet ich postprodukcji, korekcji kolorow, itp, itd.

Pare drobnych rzeczy by sie jeszcze przydalo, ale na szczescie Mari ma swoja strone, gdzie mozna zglaszac pomysly ficzerow. Te najpopularniejsze sa implrementowane.

 

Poki co jeszcze korzystam z Photoshopa, zeby robic proste podmalowki na juz przygotowanej teksturze w Mari, ale glownie dlatego, ze w Photoshopie robie to szybciej z opanowania narzedzia.

 

Ogolnie polecam. Imo to przyszlosc (terazniejszosc zreszta chyba) teksturowania.

Napisano

Ładnie wychodzi, bardzo ładnie. Rzeczywiście fajnie byłoby gdybyś poprawił metal "stopiony" na "obtłuczony". ale rozumiem, że temat nie jest zamknięty? :)

 

Co do MARI - zgadzam się, świetna sprawa. Trochę trzeba się przyzwyczaić do systemu działania, poznać możliwości i naprawdę fajnie i szybko można działać. Dodatkowo teraz przez dwa dni MARI w dość dobrej cenie jest, 40% taniej (więcej info tutaj, żeby nie spamować Reanimatorowi - sorka :D )

 

Pozdrawiam!

Napisano

Ok, powrot do tematu.

 

Poprzednia wersja byla stillka mocno sciemniana w photoshopie. Teraz chce przejsc do video i musze wszystko miec zrobione w compo. Pare rzeczy wyglada znacznie gorzej, musze jeszcze m.in. poprawic kolor drewna, moze dorzuce displacement tam, gdzie brakuje teraz geometrii, tekstury juz pewnie nie bedzie mi sie chcialo, ale ogolnie moge wrzucac w wideo;)

 

Cien jest chyba najwiekszym wyzwaniem, bo jest czesciowo oswietlony przez swiatlo z okna, co przy zwyklym CC albo multiply jest nie do uzyskania.

 

Next step - nagrac material, strackowac, dodac animowana postac.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności