vision3d Napisano 10 Czerwiec 2013 Napisano 10 Czerwiec 2013 Kolejne wozidlo w trzech odslonach;) Jak zwykle: 3ds max + Vray + Photoshop. Model nie jest moj. surowe tła:
JohnZi Napisano 10 Czerwiec 2013 Napisano 10 Czerwiec 2013 Czerwony najlepsiejszy. Reszta tez trzyma poziom:)
Biolo_idiota Napisano 10 Czerwiec 2013 Napisano 10 Czerwiec 2013 Ładne, gratuluję. Jednak nie rozumiem za cholerę tego ujęcia na "dynamiczny wjazd do podziemia". Motion blur tego typu powstaje wyłącznie dlatego bo kamera jedzie równolegle z fotografowanym obiektem, przez co tło jest rozmyte. Nie mogę tego przeżyć, najładniejszy shot, a najbardziej spalony. Ładne, ale model nie Twój, czyli hdri + bg + ustawienie kamery, no z technicznego punktu nie napracowałeś się.
vision3d Napisano 10 Czerwiec 2013 Autor Napisano 10 Czerwiec 2013 dzieki chlopaki! :) Ładne, gratuluję. Jednak nie rozumiem za cholerę tego ujęcia na "dynamiczny wjazd do podziemia". Motion blur tego typu powstaje wyłącznie dlatego bo kamera jedzie równolegle z fotografowanym obiektem, przez co tło jest rozmyte. Nie mogę tego przeżyć, najładniejszy shot, a najbardziej spalony. ahh zapomnialem, ze wszystko w swiecie CGI musi byc poprawne fizycznie:) wybacz, ale lubie eksperymentowac:) moze jescze dodam kaustyke ;) Ładne, ale model nie Twój, czyli hdri + bg + ustawienie kamery, no z technicznego punktu nie napracowałeś się. dzieki za wyliczenie:) bym sie pogubil w tym co tu zrobilem, a tak ladnie to podsumowales :)
Biolo_idiota Napisano 10 Czerwiec 2013 Napisano 10 Czerwiec 2013 A no kaustyka musi być, to podstawa! Po Twojej odpowiedzi wnioskuję, że mogłem Cię urazić swoim postem, nie miałem tego na celu.
Mulholland Napisano 10 Czerwiec 2013 Napisano 10 Czerwiec 2013 Bardzo ładne, w jaki sposób wstawiasz postać do środka?
Berger Napisano 10 Czerwiec 2013 Napisano 10 Czerwiec 2013 Biolo_idiota: Montujesz na tym wozie rig i na kamerze ustawiasz długi czas naświetlnia. Wystarczy bardzo wolno wjechać w pobliże tego garażu i taki efekt będzie. Wiele shotów które wyglądają jakby samochód jechał 120 km/h tak naprawdę są robione z prędkością 30 km/h. Zresztą takie zdjęcia można znaleźć w internecie. I tak zapytam z ciekawości renderowałeś kiedyś jakiegokolwiek cada :)? Bo to nie jest tak, że wstawia się model, jakieś materiały, jakieś vray dome i bach jest superrealistyczny efekt. Co do tematu to jak zwykle 5 gwiazdek, pozamiatane :) Mam tylko pytanie co do pierwszego renderu a mianowicie chodzi mi o refleks słońca; zwykle po wyrenderowaniu mi wychodzi on bardzo wyblakło, tak jakby rozpiętość była za mała. Jak to obszedłeś? Photoshop czy może manipulacja gammą HDRI? Pozdrawiam
vision3d Napisano 10 Czerwiec 2013 Autor Napisano 10 Czerwiec 2013 dzieki! @Mulholland - to juz zabawa w shopie na kilki warstwach, pomocna jest tu mapa refleksow ;) @Berger - jak najbardziej photoshop :) raczej ciezko jest to dostac od razu z maxa, mi sie poki co nie udalo ;)
adek Napisano 10 Czerwiec 2013 Napisano 10 Czerwiec 2013 Ten czerwony to mistrzostwo! I drugi też wyszedł świetnie. Najmniej mi sie podoba pierwszy render. Tło trochę odstaje (widać, że to Photoshop).
Biolo_idiota Napisano 10 Czerwiec 2013 Napisano 10 Czerwiec 2013 Dzięki za pouczenie Berger, nie bardzo widzę gdzie jest napisane, że model to nie gotowiec/cad, jest wspomniane jednak że nie jest jego więc myślałem że to gotowiec.
skalpel3d Napisano 11 Czerwiec 2013 Napisano 11 Czerwiec 2013 No tak widzę że już odrealnienie na całego otoczenie ślicznie zblurowane natomiast odbicia na aucie jak żyletka zero rozmyć a już szczególnie tego rozmytego asfaltu na piątym ujęciu takie rzeczy niestety rzucają się po prostu w oczy, a już użycie flary na zderzaku po niewłaściwej stronie samochodu no ale zaraz usłyszymy że to licentia poetica autora. Na tej zasadzie chyba nie należy wogóle wypowiadać własnego zdania bo każdy nam powie że to jego widzimisię i że ma tak być :)
vision3d Napisano 11 Czerwiec 2013 Autor Napisano 11 Czerwiec 2013 flara jak najbardziej w prawidlowym miejscu :) tam sie odbijalo slonce z HDRKi a ja je po prostu wzmocnilem (nie wiem jak to wyliczyles ze to niewlasciwa strona). Co do rozmyc to faktycznie moja wina, ale niestety poki co mam ogarniczony budzet na soft by moc rowniez blurowac HDRki, wiec bawie sie samymi tlami :)
Biolo_idiota Napisano 11 Czerwiec 2013 Napisano 11 Czerwiec 2013 Nie trzeba softu, jeśli tylko chcesz rozmyć refleksy. Czemu nie rozbić tego na pasy? Trochę manualnej pracy, ale myślę że z Twoimi umiejętnościami to powinno być proste, wystarczy odpowiednie podejście.
Orangegraphics Napisano 11 Czerwiec 2013 Napisano 11 Czerwiec 2013 Hmm, a odbicia mają być zblurowane? ja myślałem że tak jak jest teraz jest dobrze?
bolitic Napisano 11 Czerwiec 2013 Napisano 11 Czerwiec 2013 Rzeczywiscie czerwony najlepszy render. Vision3D: Jak bedziesz renderowal kiedys Dodge Ramp to please daj znac - kocham ten woz :)
aces87 Napisano 11 Czerwiec 2013 Napisano 11 Czerwiec 2013 Ładne, gratuluję. Jednak nie rozumiem za cholerę tego ujęcia na "dynamiczny wjazd do podziemia". Motion blur tego typu powstaje wyłącznie dlatego bo kamera jedzie równolegle z fotografowanym obiektem, przez co tło jest rozmyte. Nie mogę tego przeżyć, najładniejszy shot, a najbardziej spalony. Ładne, ale model nie Twój, czyli hdri + bg + ustawienie kamery, no z technicznego punktu nie napracowałeś się. No tak, tylko pytanie czy po to mamy 3D i postpro żeby robić tylko te rzeczy które da się zrobić zwykłą kamerą;>?? Chyba to działa odwrotnie, po to mamy możliwości żeby efekt końcowy był zadowalający, miało być dynamiczne ujęcie i jest. I to własnie jest siła grafiki. Swoją drogą prace na najwyższym poziomie, może zaczął bys wypuszczać jakie serie tutków z chęcią bym zakupił. pzdr
odnetniN Napisano 11 Czerwiec 2013 Napisano 11 Czerwiec 2013 Cóż można rzec, Piękne, jak zwykle wysoki poziom *****
GRiPi Napisano 12 Czerwiec 2013 Napisano 12 Czerwiec 2013 Hmm, a odbicia mają być zblurowane? ja myślałem że tak jak jest teraz jest dobrze? Zasadniczo powinny być, wyobraź sobię, że montujesz kamerę do ramienia zamocowanego na aucie, z podobnym ujęciem jak na np. trzecim renderze. Auto zakręca, droga się przesuwa - naturalnie powstaje rozmycie tła. Jeżeli przyjmiemy układ współrzędnych sprzężony z kamerą to promienie odbite od karoserii odpowiadające za refleksy mają stałą trajektorie, "geometrię". Jednakże, jako że otoczenie się porusza względem kamery, to miejsce w który promień trafi również będzie się zmieniać - a więc przy długiej migawce będzie powstawać rozmycie w odbiciach. oczywiście nieporównywalnie mniej widoczne od rozmycia tła, ponieważ w odbiciach karoserii otoczenie jest znacznie bardziej "skumulowane", więc i ewentualne rozmycia będą mniej widoczne. Zresztą, co ja się będę produkował, rzućcie okiem na refkę: Nawiasem mówiąć - jestem szczerze ciekawy jak na sferycznej mapie hdri oddać ruch kamery po łuku, taki jak na trzecim renderze.
Berger Napisano 12 Czerwiec 2013 Napisano 12 Czerwiec 2013 GRiPi: Rozmywając ją po łuku, czyli przenosząc kierunek ruchu kamery na nią. Środek hdrki to miejsce gdzie jest powinien być obiekt, aczkolwiek ostatnio jest bardzo dużo hdri gdzie ludzie nie zwracają na to uwagi, backplate ma focus na środek ulicy podczas gdy centrum hdri jest na boku ulicy, ale w tych najwyższej jakości map HDRI tego błędu nie ma.
09121986 Napisano 12 Czerwiec 2013 Napisano 12 Czerwiec 2013 Rzut z górny najlepszy. Tak się zastanawiam czemu jeszcze nie robisz nic w ruchu, rozruszać takie stille to by było coś :) Pozdr M.
deshu Napisano 13 Czerwiec 2013 Napisano 13 Czerwiec 2013 Czerwony kozak. Jadłbym. Zawsze można na ciebie liczyć vision.
mati-bor Napisano 15 Czerwiec 2013 Napisano 15 Czerwiec 2013 Po prostu kosa. Dawno nie odwiedzalem forum, ale widze, ze musze znowu zaczac tu wpadac, bo warto.
Rekomendowane odpowiedzi