Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

@Pawelkos:

To nie jest tak. SIGGRAPH to wydarzenie również dla świata nauki. My może często skupiamy się na kwestiach związanych z animacją, efektami, ale trzeba pamiętać, że to olbrzymia konferencja naukowa. Wiele prezentowanych tam technologii znajduje swoje zastosowanie w przeróżnych produktach. Zdaje się, że np. z algorytmami Photoshopa (tymi z ostatnich wersji do wymazywania osób itp..) było podobnie.

 

Naprawdę tam pokazywane są niesamowite rzeczy, szkoda, że wiele z nich nie wychodzi poza konferencję. Ale dla naukowców często to jest szansa. Pokażą co zrobili, może ktoś z "workiem pieniędzy" zainteresuje się tematem i sfinansuje dalszy rozwój takiej technologii.

 

Mam kolegę doktora, który mocno siedzi w podobnych technologiach, w tej chwili pracuje w ośrodku naukowym w Australii, co roku jeździ właśnie na SIGGRAPH i prezentuje osiągnięcia swojego zespołu. A to co pokazują robi wrażenie. Ciekawe w sumie czy by się zgodził na jakiś wywiad i co mógłby powiedzieć.

Napisano

@Adek:

Dzieki za tego posta, to mi troche rozjasnilo sprawe, bo zawsze zastanawialo sie co daje tym ludziom opracowawywanie tych wszystkich rzeczy ktore bardzo czesto sa naprawde cool i pozniej udostepnianie pelnego opracowania dla kazdego chetnego za free, gdzie taki autodesk za byle pierdolke typo nowe cuddies jednosczenie obiweszajac to super nowy featurem zyczy sobie niemala kase. Wlasnie i to mnie dlatego dziwi, ze skoro SIGGRAPH papers sa ogolnie dostepne dlaczego tam malo rzeczy (tych dotyczacych cg/anim/fx) jest implementowane do softwaru zamiast takich glupot jak np owe cuddie. Pewnie jest jakies logiczne wytlumaczenie na to...

 

W sumie taki wywiad bylby ciekawy

Napisano

Te rzeczy wchodzą do grafiki tylko że z bardzo dużym opóźnieniem i często jako któraś z kolei inna implementacja. Papiery o unwrapie LSCM to 2001 rok, w maksie to pojawiło się w 2011. Dajcie kilka lat temu bajerowi i każdy będzie tak edytował zdjęcia na swoim tablecie.

Napisano
what kind of sorcery that is??

 

 

 

"Spalmy to na stosie zanim złoży jaja!"

 

A tak na serio fajne narzędzie ale do niezbyt skomplikowanych modeli, do wypełnienia sceny. Nic póki co nie wykluczy w 100% modelingu/sculptingu/texturingu "hand made".

Napisano

Powiedziałbym, że to opóźnienie wcale nie jest takie duże. Jest pewna bezwładność wynikająca z tego, że te prace naukowe są*za trudne matematycznie dla ludzi wdrażających rozwiązania w softach komercyjnych. Badacze mają po prostu o wiele większego skilla, a zwykle też są tak wkręceni w swoją robotę, że nie są zupełnie zainteresowani spieniężaniem tych pomysłów. Mają stabilną pracę na uczelni, za którą dostają sensowne wynagrodzenie i fajne projekty. Prezentują swoje osiągnięcia na siggraphie i w necie, często opatrując prostym demonstracyjnym programem, jak ten z filmiku. I brną dalej w badania. Żeby napisać soft komercyjny trzeba już się bawić w produkcję oprogramowania, obsługę klienta, sprzedaż, marketing, a te zyski wcale nie są jakieś kosmiczne. Niektórzy się na to decydują, ale większość wybiera wygodę i badania. Trochę czasu mija zanim przez te prace naukowe przedrze się reszta. I tak dzieje się to teraz znacznie szybciej niż 10 czy 20 lat temu. :)

Napisano

Bardzo fajna sprawa. Fajnie jakby np. Adobe sie tym zainteresowalo i wspomoglo tworcow dolarkami. Efektem moglby byc dobry tool do photoshopa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności