claymor Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 Znalezione na wykopie :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
grass Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 http://gamasutra.com/view/news/199842/Watch_the_intriguing_3Sweep_3D_modelling_technique_in_action.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawelkos Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 wow fajna sprawa, w sumie jak wiele innych rzeczy ktore pokazywane sa na siggraph'ie a pozniej nigdy nie wychodza poza ta wlasnie impreze Link to comment Share on other sites More sharing options...
le_chu Posted September 9, 2013 Share Posted September 9, 2013 what kind of sorcery that is?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adek Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 @Pawelkos: To nie jest tak. SIGGRAPH to wydarzenie również dla świata nauki. My może często skupiamy się na kwestiach związanych z animacją, efektami, ale trzeba pamiętać, że to olbrzymia konferencja naukowa. Wiele prezentowanych tam technologii znajduje swoje zastosowanie w przeróżnych produktach. Zdaje się, że np. z algorytmami Photoshopa (tymi z ostatnich wersji do wymazywania osób itp..) było podobnie. Naprawdę tam pokazywane są niesamowite rzeczy, szkoda, że wiele z nich nie wychodzi poza konferencję. Ale dla naukowców często to jest szansa. Pokażą co zrobili, może ktoś z "workiem pieniędzy" zainteresuje się tematem i sfinansuje dalszy rozwój takiej technologii. Mam kolegę doktora, który mocno siedzi w podobnych technologiach, w tej chwili pracuje w ośrodku naukowym w Australii, co roku jeździ właśnie na SIGGRAPH i prezentuje osiągnięcia swojego zespołu. A to co pokazują robi wrażenie. Ciekawe w sumie czy by się zgodził na jakiś wywiad i co mógłby powiedzieć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawelkos Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 @Adek: Dzieki za tego posta, to mi troche rozjasnilo sprawe, bo zawsze zastanawialo sie co daje tym ludziom opracowawywanie tych wszystkich rzeczy ktore bardzo czesto sa naprawde cool i pozniej udostepnianie pelnego opracowania dla kazdego chetnego za free, gdzie taki autodesk za byle pierdolke typo nowe cuddies jednosczenie obiweszajac to super nowy featurem zyczy sobie niemala kase. Wlasnie i to mnie dlatego dziwi, ze skoro SIGGRAPH papers sa ogolnie dostepne dlaczego tam malo rzeczy (tych dotyczacych cg/anim/fx) jest implementowane do softwaru zamiast takich glupot jak np owe cuddie. Pewnie jest jakies logiczne wytlumaczenie na to... W sumie taki wywiad bylby ciekawy Link to comment Share on other sites More sharing options...
blinq Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Normalnie magia :) Jestem pod wrażeniem Link to comment Share on other sites More sharing options...
michalz00 Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Normalnie magia :) Czarna magia :) Na razie to jest zbyt piękne żeby było prawdziwe :P Ja nie uwierzę dopóki sam nie przetestuję ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monio Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Te rzeczy wchodzą do grafiki tylko że z bardzo dużym opóźnieniem i często jako któraś z kolei inna implementacja. Papiery o unwrapie LSCM to 2001 rok, w maksie to pojawiło się w 2011. Dajcie kilka lat temu bajerowi i każdy będzie tak edytował zdjęcia na swoim tablecie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomaszK Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 what kind of sorcery that is?? "Spalmy to na stosie zanim złoży jaja!" A tak na serio fajne narzędzie ale do niezbyt skomplikowanych modeli, do wypełnienia sceny. Nic póki co nie wykluczy w 100% modelingu/sculptingu/texturingu "hand made". Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciek3d Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 fajnie to wyglada , ciekawe czy Adobe to kupi :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rotomonks Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Powiedziałbym, że to opóźnienie wcale nie jest takie duże. Jest pewna bezwładność wynikająca z tego, że te prace naukowe są*za trudne matematycznie dla ludzi wdrażających rozwiązania w softach komercyjnych. Badacze mają po prostu o wiele większego skilla, a zwykle też są tak wkręceni w swoją robotę, że nie są zupełnie zainteresowani spieniężaniem tych pomysłów. Mają stabilną pracę na uczelni, za którą dostają sensowne wynagrodzenie i fajne projekty. Prezentują swoje osiągnięcia na siggraphie i w necie, często opatrując prostym demonstracyjnym programem, jak ten z filmiku. I brną dalej w badania. Żeby napisać soft komercyjny trzeba już się bawić w produkcję oprogramowania, obsługę klienta, sprzedaż, marketing, a te zyski wcale nie są jakieś kosmiczne. Niektórzy się na to decydują, ale większość wybiera wygodę i badania. Trochę czasu mija zanim przez te prace naukowe przedrze się reszta. I tak dzieje się to teraz znacznie szybciej niż 10 czy 20 lat temu. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ant-3d Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Bardzo fajna sprawa. Fajnie jakby np. Adobe sie tym zainteresowalo i wspomoglo tworcow dolarkami. Efektem moglby byc dobry tool do photoshopa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rozpruwacz Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Jakby Adobe to do PS wsadzil to PS bedzie mial wieksze mozliwosci od MAX-a :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
poko Posted November 20, 2013 Share Posted November 20, 2013 Jakby Adobe to do PS wsadzil to PS bedzie mial wieksze mozliwosci od MAX-a :) Truth, truth ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now