Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 6,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

@Pawelkos:

To nie jest tak. SIGGRAPH to wydarzenie również dla świata nauki. My może często skupiamy się na kwestiach związanych z animacją, efektami, ale trzeba pamiętać, że to olbrzymia konferencja naukowa. Wiele prezentowanych tam technologii znajduje swoje zastosowanie w przeróżnych produktach. Zdaje się, że np. z algorytmami Photoshopa (tymi z ostatnich wersji do wymazywania osób itp..) było podobnie.

 

Naprawdę tam pokazywane są niesamowite rzeczy, szkoda, że wiele z nich nie wychodzi poza konferencję. Ale dla naukowców często to jest szansa. Pokażą co zrobili, może ktoś z "workiem pieniędzy" zainteresuje się tematem i sfinansuje dalszy rozwój takiej technologii.

 

Mam kolegę doktora, który mocno siedzi w podobnych technologiach, w tej chwili pracuje w ośrodku naukowym w Australii, co roku jeździ właśnie na SIGGRAPH i prezentuje osiągnięcia swojego zespołu. A to co pokazują robi wrażenie. Ciekawe w sumie czy by się zgodził na jakiś wywiad i co mógłby powiedzieć.

Napisano

@Adek:

Dzieki za tego posta, to mi troche rozjasnilo sprawe, bo zawsze zastanawialo sie co daje tym ludziom opracowawywanie tych wszystkich rzeczy ktore bardzo czesto sa naprawde cool i pozniej udostepnianie pelnego opracowania dla kazdego chetnego za free, gdzie taki autodesk za byle pierdolke typo nowe cuddies jednosczenie obiweszajac to super nowy featurem zyczy sobie niemala kase. Wlasnie i to mnie dlatego dziwi, ze skoro SIGGRAPH papers sa ogolnie dostepne dlaczego tam malo rzeczy (tych dotyczacych cg/anim/fx) jest implementowane do softwaru zamiast takich glupot jak np owe cuddie. Pewnie jest jakies logiczne wytlumaczenie na to...

 

W sumie taki wywiad bylby ciekawy

Napisano
Normalnie magia :)

 

Czarna magia :)

 

Na razie to jest zbyt piękne żeby było prawdziwe :P Ja nie uwierzę dopóki sam nie przetestuję ;)

Napisano

Te rzeczy wchodzą do grafiki tylko że z bardzo dużym opóźnieniem i często jako któraś z kolei inna implementacja. Papiery o unwrapie LSCM to 2001 rok, w maksie to pojawiło się w 2011. Dajcie kilka lat temu bajerowi i każdy będzie tak edytował zdjęcia na swoim tablecie.

Napisano
what kind of sorcery that is??

 

 

 

"Spalmy to na stosie zanim złoży jaja!"

 

A tak na serio fajne narzędzie ale do niezbyt skomplikowanych modeli, do wypełnienia sceny. Nic póki co nie wykluczy w 100% modelingu/sculptingu/texturingu "hand made".

Napisano

Powiedziałbym, że to opóźnienie wcale nie jest takie duże. Jest pewna bezwładność wynikająca z tego, że te prace naukowe są*za trudne matematycznie dla ludzi wdrażających rozwiązania w softach komercyjnych. Badacze mają po prostu o wiele większego skilla, a zwykle też są tak wkręceni w swoją robotę, że nie są zupełnie zainteresowani spieniężaniem tych pomysłów. Mają stabilną pracę na uczelni, za którą dostają sensowne wynagrodzenie i fajne projekty. Prezentują swoje osiągnięcia na siggraphie i w necie, często opatrując prostym demonstracyjnym programem, jak ten z filmiku. I brną dalej w badania. Żeby napisać soft komercyjny trzeba już się bawić w produkcję oprogramowania, obsługę klienta, sprzedaż, marketing, a te zyski wcale nie są jakieś kosmiczne. Niektórzy się na to decydują, ale większość wybiera wygodę i badania. Trochę czasu mija zanim przez te prace naukowe przedrze się reszta. I tak dzieje się to teraz znacznie szybciej niż 10 czy 20 lat temu. :)

Napisano

Bardzo fajna sprawa. Fajnie jakby np. Adobe sie tym zainteresowalo i wspomoglo tworcow dolarkami. Efektem moglby byc dobry tool do photoshopa.

Napisano
Jakby Adobe to do PS wsadzil to PS bedzie mial wieksze mozliwosci od MAX-a :)

Truth, truth ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności