Skocz do zawartości

B-Max Addon - namiastka 3dsMax w Blenderze


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
Po co krytykujecie kramona za jego błędy w pisowni? czy znacie powód dlaczego on tak pisze? ja z miejsca mogę wymienić kilka, które mogą jego obronić? Jeśli Wam to przeszkadza to po prostu nie czytajcie jego posta i przejdźcie do następnego.

jak Ci się nie podoba wątek, nie musisz czytać mode>

Tak samo jak Ty chcesz czytać w wątku, tylko o sprawach związanych z tematem, tak samo inni chcą czytać posty w języku polskim. Offtop nie zaczął się od kilku literówek, ortów, przekręcenia nicka (rise) czy braku przecinka, ale od postu, w którym było tyle błędów, że był nieczytelny. Do tego autor, bezczelnie pokazuje swoje lenistwo "mam ustawiony język na angielski" i mimo wytykania błędów, nie widzi nic złego w swoim postępowaniu.

może od razu wszyscy przejdźmy na h4x0r albo inne pokemony, żeby życie było ciekawsze.

Edytowane przez szczuro
  • Odpowiedzi 108
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Oczywiście że znamy powody przez które Kramon pisze tak a nie inaczej. Lenistwo i brak szacunku dla rozmówcy.

Błędy ortograficzne poprawia automatyczny słownik tylko jemu nie chce się go przestawić na polski gdy pisze po polsku.

Ciekawe z jakich powodów gość który ogarnia 3d w blenderze miałby nie odnajdywać się w podstawowych zasadach interpunkcji. Na pewno ma papiery na jakąś Dysinterpunkcje która zwalnia go z wymogu poprawnego składania zdań. ;)

Napisano

Przecinki nie są takie proste jak by się zdawało. Wiele łatwiej go wdusić nawet z controlem, altem i shiftem, niż wiedzieć czy w danym miejscu ma być, czy nie.

Dwa zdania napisałem i w czterech miejscach nie jestem pewien ...

Ma ktoś jakiś tutorial do tego. Albo pajtonskripta, który automatycznie wstawi?

Napisano
Przecinki nie są takie proste jak by się zdawało.(...)

 

No nie są, nie są. Choć kilka zasad jest akurat prostych. Np. wspomniane zasady, że stawiamy przed "że" i "który".

 

Trochę się tutaj czepialscy zrobiliśmy odnośnie pisowni, ale to chyba dobrze. Jakiegoś poziomu należy pilnować. Nie tylko pod względem co się pisze, ale też jak się pisze.

Poza tym, ja osobiście wolę dowiedzieć się na forum od kolegów po fachu, że robię jakiś błąd w pisowni, niż zrobić tenże błąd w mailu do klienta. :)

Napisano

Ale przecież nikt by sie nie czepiał gdyby chodziło tylko o przecinki, polskie znaki, czy nawet ortografie.

Chodzi o to, że czytasz nie rozumiesz o czym. Albo czytasz, i widzisz 2 albo 3 różne sposoby w jakie można zrozumieć to co przeczytałeś.

 

Ja też nieustannie olewam polskie znaki, pisze "nei" i "ejstem", oraz stawia mspacje o jede nznak z awczesnie, ale poprawiam to, bo wiem jak ciężko się to czyta.

Napisano (edytowane)

Wiecie jaka jest różnica między tym forum a innymi? Owszem na innych polskich forach też jestem poprawiany, ale jest to robione przyjemnie. Typu ktoś piszę posta. i na końcu pisze. Kramon weź tam popraw tekstóry na tekstury bo głupio to wygląda.

 

Natomiast tutaj jest tak najpierw zjechanie danej osoby po tem wymądrzenie się jaki to ja jestem genialny i oh ach. Po czym sam nie stawia przecinków itp. jeszcze rozumiem jakby to był brak przecinka bo jest nie regularna zasada czy coś, ale to jest jedna z najprostrzych którą każdy zna nawet ja. Po prostu, zamiast krytykować to spójrzcie na siebie, poprawiać kogoś można, ale trzeba też to umieć i robić to z gracją.

 

Druga sprawa zamiast pisać tutaj durnote to byście weszli do działu WIP albo finished i napisali coś konstruktywnego. Temat wip koleś odwala niesamowitę robote 0 postów. Temat o byle czym 100 postów. Kiedyś tutaj można było zdobyć naprawdę konkretny feedback a teraz? to już na forum blendera więcej opini można dostać i to konstruktywnej, a jest tam userów tyle, że na jednej ręce wymienię.

Edytowane przez Kramon
Napisano (edytowane)

Proste? Łatwiej napisać driver do shapekeya niż przecinek przed (albo w pobliżu) "że" http://www.prosteprzecinki.pl/przecinek-przed-ze. Hitem dla mnie jest zasada, że stawia się przecinek przed "że" albo wcześniej w zależności od tego, co się chce podkreślić!!!

 

Chciałabym tam pojechać, tym bardziej że jest tam ciepło. (przecinek wskazuje przerwę przy wypowiadaniu zdania)

Chciałabym tam pojechać tym bardziej, że jest tam ciepło. (przecinek wskazuje przerwę przy wypowiadaniu zdania, akcent pada na tym bardziej)

 

Z "który" też są jaja. http://www.prosteprzecinki.pl/przecinek-przed-ktory

 

Więc przepraszam, jak kogoś obrażają moje przecinki, ale czuje się wobec nich bezbronny.

To nie znaczy, że należy sobie odpuścić, bo czasem przecinek robi różnicę:

Twoja stara piła leży w piwnicy - Twoja stara piła, leży w piwnicy.

Edytowane przez ikkiz
Napisano
(...)Natomiast tutaj jest tak najpierw zjechanie danej osoby po tem wymądrzenie się jaki to ja jestem genialny i oh ach. Po czym sam nie stawia przecinków itp. jeszcze rozumiem jakby to był brak przecinka bo jest nie regularna zasada czy coś, ale to jest jedna z najprostrzych którą każdy zna nawet ja.(...)

 

Tak znasz, że znowu nie wstawiłeś. Chociaż się lepiej czytało przez wielkie litery i kropki.

 

A co do sposobu zwracania uwagi, to chyba jest tak, że ludzie traktują Cię tak jak Ty ich. Twoim komentarzom też raczej brak gracji, jak to określiłeś. Gdybyś pisał bardziej rzeczowo, poprawniej językowo i nie wciskał wszędzie tekstów w stylu "Phi w Blenderze dasie prościej diud?", to ludzie w innej formie wytykali by Ci błędy językowe. Przemyśl to.

Napisano
nie wciskał wszędzie tekstów w stylu "Phi w Blenderze dasie prościej diud?", to ludzie w innej formie wytykali by Ci błędy językowe. Przemyśl to.

 

nigdzie tak nie napisałem :D cytat proszę. Jeżeli już pisałem coś o blenderze to pisałem iż wiem że pytanie do maxa, ale ja osobiśćie bym zrobił to tak w blenderze. Pokazywałem metodę. A każdy wie że modeluje się generalnie identycznie i są pewne odchylenia ale metody są te same więc to pomogło tej osobie.

 

A co do sposobu zwracania uwagi, to chyba jest tak, że ludzie traktują Cię tak jak Ty ich

 

wybacz ale muszę się nie zgodzić pokaż mi post w którym to ja kogoś atakuje, możliwe że pod koniec tych dyskusji zdażało mi się na kogoś najechać, ale w 99% przypadkach to jest tak że to ja jestem atakowany. Ja tylko pisze co sądzę na ten temat i nigdy nikomu nie ubliżałem, natomiast do każdego mojego postu jest odrazu 5 stron obelg. Kto tu kogo ma miło traktować?

Napisano (edytowane)

Kramon:

A jak ktoś Ci zwraca uwagę, na tych innych forach i Ty tego nie poprawiasz, to oni to zlewają ?

 

Chciałbym zauważyć, że ciągle, w oryginalnej formie, wisi twój post:

miałem ustawiony akórat ten pivot haha wciskałem i nic się nie działo w logach też ale strasznie głupi skrót trzeba trochę lewą reką się rozciągnąć wygodniej myszką kliknąć dla mnie albo wywołać po prostu całe te menu :> bo używam wszystkich opcji z tego menu a nie tylko 2 :D tak samo polecam ctrl + tab i ja sę zrobiłem że całe te menu od pivotów mam pod ctrl + q zamiast blender exit :D

 

A mallow Cię NIE zjechał, tylko zwrócił uwagę:

Naprawdę ciężko się czyta te Twoje zdanie z błędami ortograficznymi, bez wielkich liter na początku zdań i z "hahaha" zamiast znaków interpunkcyjnych.

 

Jakbyś poprawił tego posta od razu, napisał coś w stylu: "sorry, mam z tym problemy, muszę to poćwiczyć" to by tematu nie było.

Ty wolałeś udowodnić, że nie musisz pisać poprawnie, tłumacząc się angielskim słownikiem.

i dopiero zaczęła się jazda :P

 

Jestem pewien, że w moich postach także są błędy. Dlatego przed i po wysłaniu, czytam je i poprawiam. Jak ktoś mi zwróci uwagę, a zdarza się to rzadko, także to robię.

Ty natomiast piszesz niedbale, a jak ktoś Ci zwróci uwagę, przyjmujesz chyba postawę: "OK robię błędy, ale to nie moja wina. Winni są wszyscy inni, włącznie z przeglądarką, która nie rozpoznaje w jakim języku aktualnie piszę."

Edytowane przez szczuro
Napisano

Panowie...z takimi osobnikami nie ma sensu dyskutować na ich temat, już tacy tutaj byli. Najpierw debilny post z cyklu "blender can do that! max shiieet", ale niby nikogo nie atakują ani nic, bo przecież nie jest to wprost napisane. Potem wystarczy tylko odwrócić kota ogonem i zarzucić komuś, że to on biedaka atakuje. I zawsze działają tak samo, sprowadzają wszystkich do własnego poziomu i odwracają kota ogonem. I w sumie spora część tego typu forumowiczów ma spore problemy z poprawną pisownią :)

 

Btw, kto mu ten pasek ciągle w prawo podciąga, nie był taki długi :D

Napisano

50/50. Jego drugie video ma trochę więcej istotnych spraw.

 

Generalnie problem jest taki że andrew chce żeby blender był banalny dla każdego a jak wiemy wyspecializowany soft niemoże być odrazu banalny. Mam na myśli to iż. andrew chce dowalić masę ikonek do każdej funkcji. Prawda jest taka że.. jak z lewej pojawi się 100 ikonek. to wcale nie będzie tak że będzie szybciej. Nazwy są celniejsze więcej mówiące. Po za tym od razu człowiek uczy się skrótowego obsługiwania programu a nie klikania. itp itp.

 

Jest sporo cennych uwag odnośnie np wartości to prawda że przydało by się je zebrać z większym sensem itp. Co do tego że domyślnie jest prawa selekcja vertexów to nie jest tak że ktoś wpadł na taki pomysł tylko jest to zrobione z wielu konkretnych celów, ja napoczątku mojej przygody zamieniłem sę to na lewą i szybko zauwarzyłem że był to spory błąd koliduje to z wieloma sprawami. Generalnie intencje są dobre ale wiedzy trochę zamało.

 

Typu w 2 jego filmie pisze że nazwy normal Render open GL powinny być zamienione na bardziej oczywiste. i tłumaczy to tak że normal to jest bump. a open GL to jest wireframe, (co jest jednym wielkim bullshitem bo normal mapa to nie bump mapa )itp itp. Tak więc pomysł jest dobry ale zła osoba się za to zabrała.

Napisano
Generalnie problem jest taki że andrew chce żeby blender był banalny dla każdego a jak wiemy wyspecializowany soft niemoże być odrazu banalny. Mam na myśli to iż. andrew chce dowalić masę ikonek do każdej funkcji. Prawda jest taka że.. jak z lewej pojawi się 100 ikonek. to wcale nie będzie tak że będzie szybciej. Nazwy są celniejsze więcej mówiące. Po za tym od razu człowiek uczy się skrótowego obsługiwania programu a nie klikania. itp itp.

 

Serio? Czyli mówisz, że shelfy z ikonkami w Mayi, Houdinim i Modo są wolne, ja myślałem, że po to umieszczam coś w szelfie aby móc to szybko znaleźć, a w dodatku nie przeszkadzało mi to nigdy w nauczeniu się skrótów albo marking/pie menus to przychodzi samo wraz ze wprawą w jakimś programie(tak jak robienie presetów do nodów np.).

 

(co jest jednym wielkim bullshitem bo normal mapa to nie bump mapa )

 

Chyba trzeba zrobić "mądrości z Kramona". Normal map to bump map i to, że używa więcej niż jednego koloru nie oznacza, że nią nie jest to tak jakbyś powiedział, że vector disp to wcale nie jest displace.

Napisano

Okiej od dzisiaj zamiast normal map w modelach do game artu będę używał bump mapek w końcu to to samo nie? :P

 

Serio? Czyli mówisz, że shelfy z ikonkami w Mayi, Houdinim i Modo są wolne, ja myślałem, że po to umieszczam coś w szelfie aby móc to szybko znaleźć, a w dodatku nie przeszkadzało mi to nigdy w nauczeniu się skrótów albo marking/pie menus to przychodzi samo wraz ze wprawą w jakimś programie(tak jak robienie presetów do nodów np.).

 

skoro znasz skróty to ten cały shelf zajmuje tylko ci miejsce a mogło by być tam coś ciekawszego.

 

Chodzi o to że shelf to dobra sprawa ale upychanie tam ikonek od operacji typu Grab/move , scale , rotation jest głupie. Skoro skróty są na to G S R. To zapamięta każdy początkujący po 1 minucie.

Napisano
50/50. Jego drugie video ma trochę więcej istotnych spraw. Generalnie problem jest taki że andrew chce żeby blender był banalny dla każdego a jak wiemy wyspecializowany soft niemoże być odrazu banalny. Mam na myśli to iż. andrew chce dowalić masę ikonek do każdej funkcji. Prawda jest taka że.. jak z lewej pojawi się 100 ikonek. to wcale nie będzie tak że będzie szybciej. Nazwy są celniejsze więcej mówiące. Po za tym od razu człowiek uczy się skrótowego obsługiwania programu a nie klikania. itp itp.

 

Ja to widzę zupełnie inaczej. Prawdziwie wyspecjalizowany soft powinien posiadać zarówno opcję ikonek jak i opcje nazw (Ja w C4D lubię pracować na ikonkach :) )

 

Co do filmiku to oczywiście napiszę, że pan Andrew ma rację. Większość przytoczonych tam argumentów jest bardzo sensowa. Co więcej nie ograniczałbym się tylko do Blendera, fajnie by było gdyby wszyscy twórcy programów pamiętali o wymienianych tam zasadach. Ale mówimy tu o Blenderze i według mnie ten program bardzo by skorzystał na tego typu zmianach. Teraz tylko pozostaje mieć nadzieję, że ta akcja faktycznie coś zmieni.

 

PS. Uśmiałem się jak zaczął mówić o tym, że nowi użytkownicy tracą czas na szukanie po internecie jak wyłączyć zaznaczanie prawym przyciskiem... Normalnie jakby o mnie mówił :P

Napisano

Ale z wielką przyjemnością musze publicznie docenić, że Kramon na prawde postarał się, żeby dało się zrozumieć co pisze.

(I co zajęło większą część komentarzy tutaj)

 

Co do filmów tego Pana Andrzeja, to należy wziąć pod uwagę, że on cały czas powtarza, że te sprawy są istotne dla nowych, albo świeżych userów. Wiadomo, że weterani dają rade. Ty Kramon pamiętasz wszystkie potrzebne skróty, a ja po odpaleniu programu się zastanawiałem jak przełączyć zaznaczanie na zwykły "przeciągany prostokąt".

 

To samo dotyczy innych programów. Nie raz zarzucane jest maksowi, że się zawiesza co 10 minut. I zawsze wychodzi z tego przepychanka "zawiesza / mi się nie zawiesza!"

 

Jako staly user maxa, wiem, że max pozwoli mi na wrzucenie turbosmootha x30 bez żadnego ostrzeżenia. Znam tez tysiąc innych głupot, które powodują zwieche / crush.

 

A koleś mówi tylko o zachowaniu standardów, zasad przyjętych dawno temu, używanych powszechnie, niezaprzeczalnie słusznych.

Nie mówi o rezygnowaniu z tego co jest teraz. (czyli nacisku na skróty klawiaturowe, które ja uważam za najmocniejsza strone blendera)

 

Nie zgadzam się natomiast z tym, że z searchbox nie może być podstawową drogą znajdowania funkcji.

W Nuke działa to idealnie. Ale tam wszystkie nody sa też w logicznym, poukładanym toolbarze.

 

 

Chodzi o to że shelf to dobra sprawa ale upychanie tam ikonek od operacji typu Grab/move , scale , rotation jest głupie. Skoro skróty są na to G S R. To zapamięta każdy początkujący po 1 minucie.

Zapamiętać zapamięta, ale skąd ma sie tego dowiedzieć, skoro nie ma ikonki na którą może najechac żeby skrót poznać?

 

Aha, i normal mapa to bump mapa Kramon:)

Napisano

Tu się zgadzamy większość jego uwag jest oczywiście trafna.

 

Chodzi mi o to, dajmy przykład prosty nawalą 5 ikonek do grab, scale, rotate, make face, extrude, A skróty do tego są następujące G S R F E. Zapamiętasz to po 1 minucie, i urzywasz tego co parę sekund. Zamiast tych 5 ikonek można wstawić 5 innych ikonek do bardziej zawansowanych opcji typu insert loop, bevele, in to sphere, o to mi chodzi.

 

tzn i tak jest super sprawa bo blender pozwala na totalna edycje lewego menu (pod T) i wstawienia tam jakiejkolwiek funkcji programu.

 

Moim pomysłem byłby prosty film który by opowiadał o interface i podstawach skrótach itp. Program by się pytał po zainstalowaniu po prostu czy jesteś nowym użytkownikiem.

Napisano

W moim odczuciu Blender powinien zadbać o solidność tego co już posiada i wzmocnić się pod względem wydajności.

Viewport jest już za słaby i powinien przyśpieszyć, by umożliwić płynność przy retopo i animacji.

Icony to nie rzecz najważniejsza, ale widok powinien być bardziej przejrzysty, bo wszystko wygląda podobnie.

 

Solidny i stabilny soft przyciągnie więcej userów z branży których można zmotywować do tworzenia narzędzi.

Napisano

Aha, i normal mapa to bump mapa Kramon:)

 

jakby to było to samo to chyba nie nazywali by tego tak samo?

to nie jest to samo działą na zupełnie innej zasadzie i daje zupełnie inny rezultat co więcej ma zupełnie inne ustawienia typu tanget object world itp.

 

W moim odczuciu Blender powinien zadbać o solidność tego co już posiada i wzmocnić się pod względem wydajności.

Viewport jest już za słaby i powinien przyśpieszyć, by umożliwić płynność przy retopo i animacji.

Icony to nie rzecz najważniejsza, ale widok powinien być bardziej przejrzysty, bo wszystko wygląda podobnie.

 

 

Solidny i stabilny soft przyciągnie więcej userów z branży których można zmotywować do tworzenia narzędzi.

 

 

dobrą wiadomością jest że ciąle nad tym pracują spory skok viewportu jest planowany na 2.7x, przesiadka na dużo nowszy openGL itp. + open subdiv

Napisano
jakby to było to samo to chyba nie nazywali by tego tak samo?

to nie jest to samo działą na zupełnie innej zasadzie i daje zupełnie inny rezultat co więcej ma zupełnie inne ustawienia typu tanget object world itp.

 

Nie musisz mi tłumaczyć różnicy bo ją znam:)

 

Technicznie podchodząc do sprawy, normal mapa to bump mapa bo obie dają tylko udawany efekt na powierzchni. Nie edytują siatki.

Tak jak legomir napisał. Displacement i vector displacement sa idealną analogią.

 

 

Pierwsze zdanie z wiki:

In 3D computer graphics, normal mapping, or "Dot3 bump mapping", is a technique used for faking the lighting of bumps and dents - an implementation of Bump mapping

http://en.wikipedia.org/wiki/Normal_mapping

Napisano (edytowane)

Kramon, ale by poznać te skróty musi grzebać w necie. Jak będzie miał ikonki, to sobie najedzie i odczyta skrót i także się nauczy. Nie znajdzie tego w menu bo menu jest na dole, a będzie pewnie szukał w menu na górze ;) lewy panel też za bardzo nie przyciąga wzroku.

 

W wolnych chwilach zmieniam sobie toolbara, na ikonki, może zrobie ztego addon, a może nic nie wyjdzie ;P

1ejk.png

w każdym razie, porównując to do aktualnego toolbara

18_TOOLSHELFBlender01.jpg

zajmuje to mniej miejsca, a dodałem do niego kilka rzeczy od siebie takie jak add, select i history

 

przyłączę sie do deshu i też Cię pochwalę, jest dużo lepiej ;)

Edytowane przez szczuro
Napisano

Dobra ale co zrobisz z tym toolbarem jak już ogarniesz te podstawy? będzie zajmował tylko zbędne miejsce. Dużo lepszym patentem chyba była by informacja odpalasz program wyskakuje pytanie czy jesteś nowym użytkownikiem klikasz tak i odpala się film na którym masz wszystko wytłumaczone takie podstawy jak Rotate scale grab extrude i face. i tyle proste miejsce zaoszczędzone, a dany użytkownik odrazu uczy się dużo szybszej techniki.

 

Osoba od ikonek może się skupić na innych naprawdę istotnych ikonkach. to samo programiści.

 

Co do obecnego wyglądu no właśnie też jest zły jest zajęte miejsce zamiast tego można by było wstawić właśnie takie interface tools.

Napisano

No właśnie jeżeli już ogarniesz podstawy, to dostosowujesz program do siebie.

Już wiesz jak to zrobić, już wiesz do czego chcesz mieć dostęp klawiaturowy a do czego klikakany itd.

Poza tym jest spora rzesza ludzi którzy z klikania nigdy nie rezygnują (bleeh).

Napisano

@Kramon ale kiedy będzie 2.7? Za dwa lata? Sam Softimage zyskał na wydajności viewportu przy animacji.

 

@szczuro Jestem jak najbardziej za tym aby ten addon wprowadzić i to na stałe. Choć sam usunąłem cały Object Tools.

Sam Blender ma kilka ciekawych addonów których nie ma w stałym pakiecie, a i przepisywanie starych pomysłów to istna męczarnia.

 

Wizja pięknego Blendera to Elastyczność. Chce z taką samą łatwością tworzyć swój własny pipeline jak w Mayce czy Blade.

To stąd bierze się sukces Maya że można tak łatwo robić w niej narzędzia, bez bycia programistą.

Napisano
@Kramon ale kiedy będzie 2.7? Za dwa lata? Sam Softimage zyskał na wydajności viewportu przy animacji.

 

 

Ekhemn blender ma trochę inne tempo w porównaniu do maxa jeśli chodzi o wydawania. co jest wadą i zaletą.

 

2.7 pojawi się za 2-3 miesiące.

wersja 2.69 która wchodzi w przeciągu tygodnia już ma 10% przyrost wydajności.

Napisano
akby to było to samo to chyba nie nazywali by tego tak samo?

to nie jest to samo działą na zupełnie innej zasadzie i daje zupełnie inny rezultat co więcej ma zupełnie inne ustawienia typu tanget object world itp.

 

Mieszasz do tego jeszcze parallax mapping :P Mam gdzieś na kompie papiery ze siggraphów na temat jednego i drugiego chcesz mogę Ci przesłać. Zresztą tu o samym normal: http://www-graphics.stanford.edu/papers/surfacefitting/

 

skoro znasz skróty to ten cały shelf zajmuje tylko ci miejsce a mogło by być tam coś ciekawszego.

 

Nie mam miejsca na rzeczy do których mam szybki dostęp gestami/skrótami, ale lecą moje makra, skrypciki rzeczy które są przydatne ale nie używam aż tak często, część narzędzi od NURBS, w hudym mam zwykle zamknięty shelf, bo za dużo miejsca zajmuje, ale przy robieniu rzeczy związanych z dynamiką jest użyteczny.

 

będzie zajmował tylko zbędne miejsce

 

Wydaje mi się, że ten toolbar na dole zajmuje więcej miejsca.

 

PS. Jak już krzyczysz o czytanie ze zrozumieniem to sam to rób napisałem: "normal mapping to bump mapping" nie napisałem "normal mapping to jest to samo co bump mapping", bo analogicznie "kwadrat to prostokąt" nie oznacza "kwadrat to jest to samo co prostokąt", prawda?

Napisano

Legomir bo mieszasz teraz strasznie odnośnie tych toolbarów.

Mi chodzi o to żeby nie umieszczać podstawowych funkcji typu grab scale rotate, a umieścić tam bardziej zawansowane sprawy któych używa się rzadziej z tąd też nie pamięta się do nich skrótów..

 

PS. Jak już krzyczysz o czytanie ze zrozumieniem to sam to rób napisałem: "normal mapping to bump mapping" nie napisałem "normal mapping to jest to samo co bump mapping", bo analogicznie "kwadrat to prostokąt" nie oznacza "kwadrat to jest to samo co prostokąt", prawda?

 

Napisałem że andrew uwarza iż jest to to samo. Więc gdy ty napisałeś normal to bump, z kontekstu wynikało iż podzielasz jego zdanie. No mniejsza już oto. Różnica według mnie między normal mapą a bump mapą jest zbyt duża żeby używać tej samej nazwy.

Napisano (edytowane)

Ktoś, kto sobie wyłączył ikonkę w outlinerze, nie renderował mu się obiekt i zgłosił to jako bug, to może nie powinien publicznie mówić, że blender jest zepsuty i postulować dodania nowych ikonek.

Edytowane przez ikkiz
Napisano

Nie wynikało to przedtem z kontekstu Twojej wypowiedzi. Zresztą bez przesady, że:

jettp6.jpg

 

maya_2104_dx11_1920_1200.png

 

taki malutki pasek z boku, który możesz zwinąć jednym kliknięciem masakruje Ci ilość wolnego miejsca.

Napisano
Nie wynikało to przedtem z kontekstu Twojej wypowiedzi. Zresztą bez przesady, że:

 

taki malutki pasek z boku, który możesz zwinąć jednym kliknięciem masakruje Ci ilość wolnego miejsca.

 

nie nie nie legomir. Ja jestem jak najbardziej za paskiem tylko chodzi mi o to co w nim umieszczamy. i kiedy w blenderze rotate scale move, make face, extrude jest pod skrótami R S M F E. umieszczanie ich na tool barze jest marnotractwem miejsca. można tam umieścić ikonki do bardziej zawansowanych narzędzi których nie używamy aż tak często więc nie pamiętamy ich skrótów.

Napisano

Heh jasne Kramon, i odpalam program, i nie znajduje w nim opcji poruszania obiektem, za to znajduje narzędzie do symulacji partykli:)

 

Chlopaki, przeciez to kwestia gustu kto jak woli miec UI poustawiane. Jeden woli tak, inny inaczej.

Rozmawiamy o defaulcie, nie o poustawianym przez siebie UI.

Napisano

Nie zgodzę się, ale to już jałowa dyskusja. Ten pasek z boku to coś czego normalnie w życiu nie zauważasz ani Ci nie przeszkadza, dużo miejsca nie zajmuje a jak się nie podoba możesz w 1/2 kliknięciach zwinąć, a miejsce na resztę ikonek jest w shelfie.

 

Chlopaki, przeciez to kwestia gustu kto jak woli miec UI poustawiane. Jeden woli tak, inny inaczej.

 

No tak, ale skoro już mamy totalny offtop to można zdania wymienić tym bardziej iż wypowiadam się z pocyji kogoś z zewnątrz(chociaż po pewnym zdaniu jego twórców i tak jeśli życie nie przymusi nie tknę Blendera)

Napisano

Nie masakruje wolnego miejsca i mi nie będzie przeszkadzał, ale przeszkodzi nowym paradoksalnie, bo nauczą się intuicyjnej a nie ergonomicznej obsługi programu. Skróty szybko wchodzą w "pamięć mięśniową" i już zostają, A jak ktoś ma możliwość nacisnąć ikonkę, to już zawsze jej będzie szukał tracąc czas i wykonując niepotrzebne ruchy.

Napisano
Chlopaki, przeciez to kwestia gustu kto jak woli miec UI poustawiane. Jeden woli tak, inny inaczej.

 

i właśnie po to się dyskutuje żeby zobaczyć jaka większość ludzi, chce mieć podobne ustawienia, Żeby domyślne ustawienia pasowały do największej bazy użytkowników. Ci pozostali mają możliwość kustomizacji.

 

Heh jasne Kramon, i odpalam program, i nie znajduje w nim opcji poruszania obiektem, za to znajduje narzędzie do symulacji partykli:)

 

dlatego potrzebna jest informacja przy odpalaniu programu czy jesteś nowym użytkownikiem TAK. To pojawia się film obrazek który informuje o tych skrótach. jest ich raptem kilka

Napisano
A jak ktoś ma możliwość nacisnąć ikonkę, to już zawsze jej będzie szukał tracąc czas i wykonując niepotrzebne ruchy.

We wszystkich innych programach 3d sa ikonki do tych bazowych funkcji, i twierdzisz że nikt nie uzywa do nich skrótów klawiaturowych?:)

Bzdury booy.

Napisano

Tak sobię myśle że fajną sprawą było by teraz zrobić konferencje na skype i o tym pogadać.

 

Co do tych skrótów klawiszowych. najlepszy przykład photoshop. Jak bardzo używasz skrótów? bo ja prawdę mówiąc niewiele bo się przyzwyczaiłem do śmigania myszką.

Napisano

poza tym 90 ikonek to nie zwykle wygodne rozwiązanie. dodajcie sobie to co jest w menu ctrl f, ctrl e, w, shift a, Shift s, shift d... widoki z numerycznej ...

co ja gadam, ze 150 będzie.

Napisano
poza tym 90 ikonek to nie zwykle wygodne rozwiązanie. dodajcie sobie to co jest w menu ctrl f, ctrl e, w, shift a, Shift s, shift d... widoki z numerycznej ...

co ja gadam, ze 150 będzie.

 

przy dobrym ugrupowaniu aż takiego problemu nie będzie ale właśnie nie powinno się wkładać takich podstaw bo tylko miejsce zajmują. Zamiast tego dla nowych zrobić light boxa ze spisem podstawowych skrótów i tyle. jest ich raptem 10

Napisano

inaczej. Nie życzę sobie zmian w paradygmacie interfejsu Blendera i mam nadzieje, że BF ma podobnie konserwatywne spojrzenie. W nosie mam ułatwienia dla narybku robiącego tutoriale Price'a.

Napisano

@Traitor oczywiście tylko obecnie próba przeniesienia czegoś, co używasz najczęściej w jedno miejsce(Tool Shelf), to totalne nieporozumienie. :/

 

Niech nie skupiają się nad tym co gdzie i jak tylko umożliwią użytkownikom dostosowywanie Menu pod swoje preferencje.

 

Dyskusja o tym co jest lepsze w Menu nigdy się nie skończy, bo to jak wojna Commodore z Atari. ;)

Napisano
@Traitor oczywiście tylko obecnie próba przeniesienia czegoś, co używasz najczęściej w jedno miejsce(Tool Shelf), to totalne nieporozumienie. :/

 

Dokładnie!

Trzeba wybalansować jakie funkcje są na tyle częste iż pamietamy ich skrót odrazu, że nie potrzeba ich wkładać na toola. Oraz jakie funkcje są używane na tyle często iż dobrze było by je mieć pod najbliższym z możliwych menu.

Napisano

Znowu się zapomniałem i dyskutuje na temat tego, jak powinien wyglądać interface Blendera z userami Majki, czy czegoś tam innego, żeby mi klikali minusy, że mają inne zdanie na ten temat.

Napisano

Kramon, ja zawsze zmieniam uklad klawiatury, ikony, toolbary na swoje:) Dla mnie defalut to zaden wyznacznik, tak jak zapewne dla wielu ludzi. Dyskusja o tym, jakie powinienem miec ikonki na ekranie rodzi smiech na sali:)

 

Jezeli ktos zmajstrowal dla blendera preset przypominajacy maxa, to chwala mu za to, i na tym powinien sie temat skonczyc:)

Napisano
Kramon, ja zawsze zmieniam uklad klawiatury, ikony, toolbary na swoje:) Dla mnie defalut to zaden wyznacznik, tak jak zapewne dla wielu ludzi. Dyskusja o tym, jakie powinienem miec ikonki na ekranie rodzi smiech na sali:)

 

Ale czy nie przyjemniej by było kiedy dany soft ma już większość spraw ustawione tak że nie musisz ich zmieniać? innymi słowami, kustomizacje dokonujesz bardzo kosmetyczną. :>

 

innymi słowami prosty przykład Ferrari F50. można ale czy działało?

dla nie związanych z motoryzacją.

 

Można sprawić aby samochód wyścigowy jeździł po drogach publicznych ale czy będzie to działało dobrze?

 

Innymi słowy to co skoti zawsze powtarza. Najpierw baza potem dodatki i modyfikacje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności