Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzięki za podpowiedzi :) Ten drugi filmik widziałem, całą tą serię, ale ten pierwszy mi umknął.

 

Cd. ksiażki to akurat nie zależy mi na polskiej wersji :p. Chodzi o tą książkę?

link

 

Ja jeszcze pokładam nadzieję w "How to Render" Scotta Robertsona jak już wyjdzie. Tymczasem mam w planach spiąć tyłek i robić poza zadaniami mentorshipowymi tylko martwe, zobaczymy co z tego wyjdzie.

  • Odpowiedzi 264
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Lubisz budować statki i okręty kosmiczne :)

Wiadomo każdy musi wybrać swoją specjalizacje bo na wszystko braknie czasu i życia :O

 

Ja osobiście jak obejrzałem te dwa filmiki to opadła mi szczęka i szukałem jej długo po podłodze :

 

Napisano

Mi po każdym Feng'u opada szczęka :P. A tego drugiego pana nie znam i na pewno poznam, dzięki!

Fajnie, że coś się rozkręca w mojej teczce i ogólnie na forum - dużo ciekawych teczek, materiałów i linków ostatnio. Bardzo inspiruje.

 

A co do statków kosmicznych... Lubię właściwie wszystkiego po trochu i cały czas skaczę z tematu na temat. I cholera, obejrzy się takiego Fenga i chce się od razu robić swoje rzeczy, kiedy braki w fundamentalsach krzyczą. Muszę zaabsorbować twoje myślenie i wyczekiwać momentu, kiedy powinienem swoje prace robić.

 

Tylko z drugiej strony większość z nas robi to po to, żeby malować rzeczy z wyobraźni, więc pewnie taka pracka od czasu do czasu nie zaszkodzi, tylko odpowiednio wyważyć proporcje ilości.

Napisano

Po takim solidnym treningu podstaw, dobrze jest zrobić sobie taką niespodziankę.

Praca bonusowa :D fakt trzeba się umieć wynagrodzić za ciężką pracę ;)

 

Przy okazji sprawdzian co udało ci się nauczyć i zrobić z pamięci.

Napisano

Pierwszy tydzień mentorshipu (kompozycja) za mną, po bardzo informatywnym video, na zadanie było 5 thumbnaili masterstudiów kompozycji i 5 własnych. Daarken przykładowy w 15 min, ale jak wspomniał - zapomniał, że większość studentów maluje wolniej od niego, toteż w moim przypadku niektóre z thumbów przeciągnęły się na grubo ponad godzinę :)

 

pRbkYKQ.jpg

 

Teraz jestem w drugim tygodniu, temat to walory i zadanie bardzo proste - martwa natura.

 

23_by_draxmusthurt-d7wmk3h.jpg

 

Teraz czekam na overpainty i pracuję dalej w sketchbooku.

 

No i sketchbook, w końcu zaopatrzyłem się w skaner:

 

yM8lMOP.jpg

 

Quickpozy, które w rzeczywistości są dość długie i z tego co czuję, to będą jeszcze dłuższe, bo więcej się wtedy uczę:

 

EkY3z1v.jpg

 

I szybkie szkice postaci do hobbystycznej animacji, którą robi mój znajomy, a ja trochę pomagam "projektowo":

 

s8uOpSY.jpg

Napisano

martwa super, widac ze walor i proporcje ogarniasz, co do szytbkich szkiców, polecam robic zarówno nieco dłuzsze pozy jak i zmusić się tez i jechać nieraz te 1 czy max 2 min zeby tylko złapać gest , pozę... i nie wchodzić w anatomię, koncepty postaci mi się podobają, z kolorkiem mogłoby być jeszcze lepiej

napierać napierać, świetna robota.. :D :D

Gość cichy0199
Napisano

Bardzo fajna ta martwa jak i szkice

Good job

Napisano (edytowane)

@Kalber, cichy- wielkie dzięki, to zawsze mnie motywuje :)

@emenems - Cholera, gdybym ogarniał walory tak dobrze w pracach własnych, to byłoby... dobrze.

 

Quickpozy - niektóre z nich 60s, niektóre więcej. 60s to cholernie mało jak na razie, ale staram się to robić często i zobaczymy jaki będzie progres.

 

gPHoxeN.jpg

 

Zaczęło się od studium fajnej pozy, później dodawałem nowe elementy aż wyszło takie coś i doszedłem do wniosku, że właściwie nie wiem co chce tym osiągnąć co widać w kompozycji - nauczka na przyszłość - ZAWSZE robić thumbnaile.

 

odKtNHt.jpg

 

I zadania mentorshipowe, tydzien 3 to materiały i tekstury:

 

AsXItq7.jpg

5FXfdyF.jpg

LV23pw0.jpg

 

1Qf4Slf.jpg

 

Poza tym udało mi się złapać zlecenie na kilka ilustracji do gry fabularnej, ale nie mogę ich jeszcze pokazać :)

Edytowane przez DraxMustHurt
Napisano

Z ostatnich najbardziej podoba mi się zbroja oraz martwe. Chociaż ta gruszka wygląda trochę sztucznie, ale ogólnie jest bardzo fajnie.

Mam identyczny sztylet;p ma jeszcze taka metalową pochwę, no nie?

W tym portrecie twarz dziwnie się zwęża ku dołowi, ogólnie budowa trochę nie gra, takie mam wrażenie.

Napisano

Chyba gdzieś mam pochwę, dziewczyna to kupowała, nie mam pojęcia gdzie :p

 

Tymczasem, tydzień 5 Mentorshipa - light & color:

day_night_falcon_street_study_by_draxmusthurt-d80cm3e.jpg

 

6, master study:

week___6_master_study_by_draxmusthurt-d80cm6k.jpg

 

I nocne paćki, cholera, po raz kolejny nie użyłem refki i anatomia poleciała. Jezu, jak się do tego zmotywoać?

GwZgiZT.jpg

Napisano

Dalsze mentorshipowe, landskejp z foty i movie still:

 

t04NETs.jpg

 

JfB1lKM.jpg

 

Zostały jeszcze 2 tygodnie a po nich mam zamiar zacząć robić coś na kształt portfolia i przenieść środek ciężkości na prace własne, przy okazji ugruntowując całą wiedzę z ostatnich 10 tygodni.

Napisano

Raczej ogólne, bo ja nie wiem kto to za Matułesz, ale wydaje mi sie, że twarz jest troche zbyt podłużna. Niektórzy mają podłużną twarz, ale tu jest to przerysowane, no i usta - zawsze mi mówiono, że kąciki są w równej linii ze źrenicami. Jakiś grymas mógłby to zmienić, ale on tutaj nie robi żadnej miny, tylko wygląda jakby przy "domyslnym" wyrazie twarzy miał takie usta

Napisano

A mnie się Matthew bardzo podoba. Nie jest identyczny, ale mysle, że główne rysy twarzy uchwyciłeś bardzo dobrze. Z portretem kobiecym jest trochę gorzej - tu oczy wydają się trochę nienaturalne. Ale ogólnie to i tak robi pozytywne wrazenie i dobrze, że jest odpuszczony w pewnych miejscach, bo dodaje to lekkości.

Napisano

@denikina

Dzięki dzięki, przy kobiecie (a konkretnie pani Chastain) za bardzo ograniczyłem ilość walorów, zdecydowanie za mało przejściowych i przez to jest płaska.

 

Ilustracja nad którą teraz pracuje - banda orków "brandująca" nowego wodza bitewnego w kuźni. Wszelka krytyka i podpowiedzi bardzo mile widziane. Ilustracja przeszła już sporo perturbacji i zmian i pewnie dużo rzeczy już w niej mój mózg nie rozpoznaje bo się upatrzyły.

K8XzlxP.jpg

Napisano (edytowane)

Moim zdaniem ten ogień nie wygląda tak jak powinien. Powinien jednak mieć więcej czerwieni. Obiekty wokół również. Powinny być ciemniejsze niż są skoro za nimi jest ogień. Poza tym masz wciąż problemy anatomiczne. Kończyny są za długie. Lewy mięsień piersiowy głównej postaci jest napięty. U ciebie tego nie widać. Zrobiłem bardzo szybką poprawkę. Mam nadzieję,że się nie pogniewasz. Wygląda jak wygląda;) ale objaśnia o co mi chodzi.

HxvWpUk.jpg[/img]

Edytowane przez Tomasz G
Napisano (edytowane)

Tomasz, weź pod uwagę że kolega może inaczej to widzieć na swoim monitorze bo nie każdy posiada monitor przystosowany do grafiki, nawet ja nie posiadam i wiem ze może być tak ze u niego te kolory są żywsze a tu widać takie nie nasycone ( czerwony jest w jego pracy), wiec głupio się czepiasz. Brakuje tutaj na pierwszy planie mocnego akcentu światła i kontrastu w końcu tam jest ogień. Myślę że warto spędzić jeszcze jakąś godzinkę przy tym i będzie dobre :D no i poprawić anatomie tak jak wspomniałeś

Edytowane przez Kalberos
Napisano

Dzięki wam obu panowie za podpowiedzi, obie są cenne ;). Z tym czerwonym to rzeczywiście, u mnie w photoshopie jest troche bardziej "vibrant", aczkolwiek i tak nie zaszkodzi jak dodam go trochę więcej.

 

Dzięki za pomoc, będę uploadował progres :)

Napisano

Drax Musisz pamiętać żeby w tak mocno oświetlonej scenie utrzymywać spójne i konsekwentne światło.

Nawet jeśli cień ma lekko zasłaniać główną postać.

 

Na początek sobie śmiało walnij kontrast + 20% i domaluj miękkimi pędzlami nasycenie kolorem karminowym i mocnym pomarańczem.

Podkreślisz temperaturę barw i będzie gitowo :) Tryby mieszania warstw powinny pomóc dopasować barwy.

 

Możesz jeszcze przedłużyć trochę kadr z prawej strony , domalować jeszcze jeden piecyk i w ten sposób otrzymasz kolejne źródło oświetlenia którym oświetlisz bok postaci. Na koniec jak się ze wszystkim uporasz to zaznacz głównego bossa lassem i lekko potraktuj wyostrzeniem , miejsca w cieniu wyostrzenie lekko wymazać na masce i tyle :)

 

Btw. fajny pomysł :)

Napisano

Moim zdaniem oprócz wcześniejszych spraw ten gość co siedzi przy piecu gryzie się trochę z główną postacią. Obie są ustawione zaraz obok źródła największego kontrastu i tak naprawdę przez to są podobnie "ważne" dla oka. Dodatkowo to jedyna postać która się nie patrzy na tego bossa więc też to zwraca uwagę. Ten słup po prawej też jest za jasny moim zdaniem i zlewa się ze ścianą. Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

@Samael, rymin

Dzięki za komentarze! Kontrast poszedł, światło będę jeszcze bardziej konsekwentne robił, słup przyciemniony. Kadr na razie zostawie jak jest, bo mam wrażenie, że rozszerzenie go rozwala troche zamysł tej kompozycji. Nie mam tylko cały czas pewności co do gościa przy piecu - próbowałem obie wersje i jednak znowu stanęło, że go zostawiam :S

 

Apdejt, jak zawsze z góry dzięki za feedback ;):

 

0drwZtR.jpg

Edytowane przez DraxMustHurt
Napisano

I finisz. To jest ten moment, w którym wymęczenie jedną ilustracją tak się we mnie wdarło, że totalnie nie jestem w stanie powiedzieć, czy jestem z niej zadowolony, czy nie xD.

 

warchief_branding_by_draxmusthurt-d86d7u7.jpg

Napisano

Znam to uczucie bardzo dobrze :) Jak dla mnie wyszło bardzo fajnie, przeglądnąłem uwagi wstecz i chyba najbardziej liczy się postęp. Twarz tego orka ładnie wyszła - wyostrzona w centrum. Być może dobrze zrobiło by faktycznie jeszcze trochę czerwonych cząsteczek w ogniu, chyba czyta się to bardziej jak złoto, ale zawsze można powiedzieć że mogło być lepiej... ale łatwo się mówi, trzeba robić : D

Napisano

@blukazs

Dzięki! Zważywszy na to, co ta ilustracja przeszła od początku to progres jest na pewno :P

bm7AZpl.jpg

 

@Samael

Hmm... Trochę skrajnie, ale jakby pójść w tę stronę tylko bardziej subtelnie? Poeksperymentuję - jakąś konkretną warstwę wrzuciłeś?

Napisano

Możesz trochę pomieszać ale myślę że nie skrajnie , zobacz sobie jakie intensywne światło jest w podobnych miejscach i jak wpływa na nie nasycone światło.

 

U ciebie wszystko jest zbyt blade i mdłe , pozbawione odcieni i żywych kolorów które nadają płomienie z pieca.

Pomijając ten fakt że ciepłe kolory przykuwają wzrok co czyni pracę bardziej atrakcyjną.

 

Nie chodzi o warstwy chodzi o sposób myślenia i patrzenia na świat.

Pooglądaj sobie jakieś fotki z kuźni , huty itp. Refki to też narzędzia pracy :)

Na początku , pamiętam jak mnie o tym przypominał ciągle emmilius i miał racje :)

 

Kombinuj wyszła ci fajna ilustracja :)

Obserwuj pracę innych.

Napisano

Bardzo inspirująca teczka. Progress widać z strony na stronę, krytycznie się nie odniosę do Twoich prac, ponieważ wszystko wydaje się iść w dobrym kierunku, wystarczy, że dalej będziesz malował hehe. Piszę to z perspektywy osoby jeszcze raczkującej w CG ale po prostu takie odniosłem wrażenie.

Napisano (edytowane)

@Samael

Kurde, kombinuje i kombinuje i jakoś nie mogę dojść do sensownego konsensusu, cały czas mi się za ciemne wydaje.

 

@Netrush

Dzięki! Ja natomiast uważam, że mój progres w porównaniu do tego co widzi się czasami u innych jest baaaardzo wolny. Chociaż pociesza mnie to, że jest, czyli tylko przeć dalej i nie poddać się jednej z 12345235345345 załamek, które przychodzą :P.

 

Tymczasem, dzisiejszy maluneczek, trochę zdjęć, a do całości zrobiłem render pomocniczy, na którym bazuje.

focus_by_draxmusthurt-d86nktm.jpg

Edytowane przez DraxMustHurt
Napisano

Wiesz, co mój progres w porównaniu z innymi też jest wolny, o ile w ogóle jest;p. A załamki to chyba wszyscy mają ,co jeszcze się uczą..

Bardzo fajny rysunek. Kolory, tekstury są według mnie super. Nie wiem czy kompozycyjnie nie będzie lepiej jak zwęzisz ten obrazek, odcinając część największego sześcianu.

Napisano (edytowane)

Trochę minęło od ostatniego up'a, więc kilka ilustracji do RPGa "Void Dancers", projekty postaci zrobiłem już sporo czasu temu:

CGesQUP.jpg

pcDC2U0.jpg

UZ0gyE1.jpg

Edytowane przez DraxMustHurt
Napisano

A kurcze akurat go powiększałem, bo wydawał mi się za mały :P.

Wieczorny movie still. Testuje nowy sposób podejścia do stawiania plam i zaczynam lubić się z twardym brushem bez kontroli opacity naciskiem.

 

ckaQvkb.jpg

Napisano

Jeździec mega kocur, uwielbiam takie klimaty :D Malowany z głowy czy jakaś refka ?

Żeby nie było za pięknie - PolakPotrafi ma rację, jeździec jest minimalnie za duży. Poza tym coś mi nie gra z kształtem tarczy ( no chyba, że jej górna krawędź miała być wykrzywiona właśnie w ten sposób ). No i sama głowa tego jeźdźca jakoś mnie nie powaliła :P

Ale ode mnie brawa za łeb konia - jaram się nim !

Napisano

Dzięki, całkiem z głowy praktycznie bez refki. Jak sami widzicie, to się zemściło :P

Nie zmienia to jednak faktu że bardzo fun jest tak po prostu sobie popaćkać i skupić się na klimacie

Napisano

Fajny ten kadr z SW, z twardymi brushami bez opacity faktycznie bardzo dobrze się zaprzyjaźnić, mega fajne, ostre faktury można tworzyć :D

Napisano

Dzięki, to mega inspiruje :)!

 

@limbo

A najgorsze jest to, że to tylko zmiana mindsetu nad którą nie do końca jeszcze panuje :P.

 

Dalsze Star Warsy:

BNTvKYr.jpg

 

Wiedźmin na TSP:

TcagHJH.jpg

 

I nowa pracka, inspirowana Dark Souls:

2JcVPiu.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności