DraxMustHurt Napisano 16 Sierpień 2014 Autor Napisano 16 Sierpień 2014 Dzięki za podpowiedzi :) Ten drugi filmik widziałem, całą tą serię, ale ten pierwszy mi umknął. Cd. ksiażki to akurat nie zależy mi na polskiej wersji :p. Chodzi o tą książkę? link Ja jeszcze pokładam nadzieję w "How to Render" Scotta Robertsona jak już wyjdzie. Tymczasem mam w planach spiąć tyłek i robić poza zadaniami mentorshipowymi tylko martwe, zobaczymy co z tego wyjdzie.
SentieL Napisano 16 Sierpień 2014 Napisano 16 Sierpień 2014 Lubisz budować statki i okręty kosmiczne :) Wiadomo każdy musi wybrać swoją specjalizacje bo na wszystko braknie czasu i życia :O Ja osobiście jak obejrzałem te dwa filmiki to opadła mi szczęka i szukałem jej długo po podłodze :
DraxMustHurt Napisano 16 Sierpień 2014 Autor Napisano 16 Sierpień 2014 Mi po każdym Feng'u opada szczęka :P. A tego drugiego pana nie znam i na pewno poznam, dzięki! Fajnie, że coś się rozkręca w mojej teczce i ogólnie na forum - dużo ciekawych teczek, materiałów i linków ostatnio. Bardzo inspiruje. A co do statków kosmicznych... Lubię właściwie wszystkiego po trochu i cały czas skaczę z tematu na temat. I cholera, obejrzy się takiego Fenga i chce się od razu robić swoje rzeczy, kiedy braki w fundamentalsach krzyczą. Muszę zaabsorbować twoje myślenie i wyczekiwać momentu, kiedy powinienem swoje prace robić. Tylko z drugiej strony większość z nas robi to po to, żeby malować rzeczy z wyobraźni, więc pewnie taka pracka od czasu do czasu nie zaszkodzi, tylko odpowiednio wyważyć proporcje ilości.
SentieL Napisano 16 Sierpień 2014 Napisano 16 Sierpień 2014 Po takim solidnym treningu podstaw, dobrze jest zrobić sobie taką niespodziankę. Praca bonusowa :D fakt trzeba się umieć wynagrodzić za ciężką pracę ;) Przy okazji sprawdzian co udało ci się nauczyć i zrobić z pamięci.
DraxMustHurt Napisano 25 Sierpień 2014 Autor Napisano 25 Sierpień 2014 Pierwszy tydzień mentorshipu (kompozycja) za mną, po bardzo informatywnym video, na zadanie było 5 thumbnaili masterstudiów kompozycji i 5 własnych. Daarken przykładowy w 15 min, ale jak wspomniał - zapomniał, że większość studentów maluje wolniej od niego, toteż w moim przypadku niektóre z thumbów przeciągnęły się na grubo ponad godzinę :) Teraz jestem w drugim tygodniu, temat to walory i zadanie bardzo proste - martwa natura. Teraz czekam na overpainty i pracuję dalej w sketchbooku. No i sketchbook, w końcu zaopatrzyłem się w skaner: Quickpozy, które w rzeczywistości są dość długie i z tego co czuję, to będą jeszcze dłuższe, bo więcej się wtedy uczę: I szybkie szkice postaci do hobbystycznej animacji, którą robi mój znajomy, a ja trochę pomagam "projektowo":
emenems Napisano 25 Sierpień 2014 Napisano 25 Sierpień 2014 martwa super, widac ze walor i proporcje ogarniasz, co do szytbkich szkiców, polecam robic zarówno nieco dłuzsze pozy jak i zmusić się tez i jechać nieraz te 1 czy max 2 min zeby tylko złapać gest , pozę... i nie wchodzić w anatomię, koncepty postaci mi się podobają, z kolorkiem mogłoby być jeszcze lepiej napierać napierać, świetna robota.. :D :D
Kalberos Napisano 26 Sierpień 2014 Napisano 26 Sierpień 2014 Dobra teczka. Kibicuje i czekam na więcej
Gość cichy0199 Napisano 26 Sierpień 2014 Napisano 26 Sierpień 2014 Bardzo fajna ta martwa jak i szkice Good job
DraxMustHurt Napisano 4 Wrzesień 2014 Autor Napisano 4 Wrzesień 2014 (edytowane) @Kalber, cichy- wielkie dzięki, to zawsze mnie motywuje :) @emenems - Cholera, gdybym ogarniał walory tak dobrze w pracach własnych, to byłoby... dobrze. Quickpozy - niektóre z nich 60s, niektóre więcej. 60s to cholernie mało jak na razie, ale staram się to robić często i zobaczymy jaki będzie progres. Zaczęło się od studium fajnej pozy, później dodawałem nowe elementy aż wyszło takie coś i doszedłem do wniosku, że właściwie nie wiem co chce tym osiągnąć co widać w kompozycji - nauczka na przyszłość - ZAWSZE robić thumbnaile. I zadania mentorshipowe, tydzien 3 to materiały i tekstury: Poza tym udało mi się złapać zlecenie na kilka ilustracji do gry fabularnej, ale nie mogę ich jeszcze pokazać :) Edytowane 4 Wrzesień 2014 przez DraxMustHurt
DraxMustHurt Napisano 12 Wrzesień 2014 Autor Napisano 12 Wrzesień 2014 (edytowane) Kolejna martwa: I zabawa z portretem: Jak zawsze krytyka wszelaka mile widziana :) Edytowane 12 Wrzesień 2014 przez DraxMustHurt
Tomasz G Napisano 18 Wrzesień 2014 Napisano 18 Wrzesień 2014 Z ostatnich najbardziej podoba mi się zbroja oraz martwe. Chociaż ta gruszka wygląda trochę sztucznie, ale ogólnie jest bardzo fajnie. Mam identyczny sztylet;p ma jeszcze taka metalową pochwę, no nie? W tym portrecie twarz dziwnie się zwęża ku dołowi, ogólnie budowa trochę nie gra, takie mam wrażenie.
DraxMustHurt Napisano 24 Wrzesień 2014 Autor Napisano 24 Wrzesień 2014 Chyba gdzieś mam pochwę, dziewczyna to kupowała, nie mam pojęcia gdzie :p Tymczasem, tydzień 5 Mentorshipa - light & color: 6, master study: I nocne paćki, cholera, po raz kolejny nie użyłem refki i anatomia poleciała. Jezu, jak się do tego zmotywoać?
DraxMustHurt Napisano 11 Październik 2014 Autor Napisano 11 Październik 2014 Dalsze mentorshipowe, landskejp z foty i movie still: Zostały jeszcze 2 tygodnie a po nich mam zamiar zacząć robić coś na kształt portfolia i przenieść środek ciężkości na prace własne, przy okazji ugruntowując całą wiedzę z ostatnich 10 tygodni.
SentieL Napisano 11 Październik 2014 Napisano 11 Październik 2014 Za kadr Blade Runnera masz plusa :)
DraxMustHurt Napisano 12 Październik 2014 Autor Napisano 12 Październik 2014 Łeh, wolę kiedyś plusować za technikę czy coś, a nie za fakt że to kadr z Blade Runnera :P
DraxMustHurt Napisano 17 Październik 2014 Autor Napisano 17 Październik 2014 W tym tygodniu postać: Męska, z której jestem w miarę zadowolony, nawet ze skintonów: I damska, która wydaje mi się trochę plastikowa i nie do końca wiem, z jakiego powodu:
Rozpu Napisano 21 Październik 2014 Napisano 21 Październik 2014 kolory ci fajnie ida, nie wiem czy sie proporcje twarzy zgadzaja w tym ostatnim
DraxMustHurt Napisano 24 Październik 2014 Autor Napisano 24 Październik 2014 Ogólne proporcje czy względem Matthew'a?
Rozpu Napisano 24 Październik 2014 Napisano 24 Październik 2014 Raczej ogólne, bo ja nie wiem kto to za Matułesz, ale wydaje mi sie, że twarz jest troche zbyt podłużna. Niektórzy mają podłużną twarz, ale tu jest to przerysowane, no i usta - zawsze mi mówiono, że kąciki są w równej linii ze źrenicami. Jakiś grymas mógłby to zmienić, ale on tutaj nie robi żadnej miny, tylko wygląda jakby przy "domyslnym" wyrazie twarzy miał takie usta
denikina Napisano 2 Listopad 2014 Napisano 2 Listopad 2014 A mnie się Matthew bardzo podoba. Nie jest identyczny, ale mysle, że główne rysy twarzy uchwyciłeś bardzo dobrze. Z portretem kobiecym jest trochę gorzej - tu oczy wydają się trochę nienaturalne. Ale ogólnie to i tak robi pozytywne wrazenie i dobrze, że jest odpuszczony w pewnych miejscach, bo dodaje to lekkości.
DraxMustHurt Napisano 11 Listopad 2014 Autor Napisano 11 Listopad 2014 @denikina Dzięki dzięki, przy kobiecie (a konkretnie pani Chastain) za bardzo ograniczyłem ilość walorów, zdecydowanie za mało przejściowych i przez to jest płaska. Ilustracja nad którą teraz pracuje - banda orków "brandująca" nowego wodza bitewnego w kuźni. Wszelka krytyka i podpowiedzi bardzo mile widziane. Ilustracja przeszła już sporo perturbacji i zmian i pewnie dużo rzeczy już w niej mój mózg nie rozpoznaje bo się upatrzyły.
Tomasz G Napisano 12 Listopad 2014 Napisano 12 Listopad 2014 (edytowane) Moim zdaniem ten ogień nie wygląda tak jak powinien. Powinien jednak mieć więcej czerwieni. Obiekty wokół również. Powinny być ciemniejsze niż są skoro za nimi jest ogień. Poza tym masz wciąż problemy anatomiczne. Kończyny są za długie. Lewy mięsień piersiowy głównej postaci jest napięty. U ciebie tego nie widać. Zrobiłem bardzo szybką poprawkę. Mam nadzieję,że się nie pogniewasz. Wygląda jak wygląda;) ale objaśnia o co mi chodzi. [/img] Edytowane 12 Listopad 2014 przez Tomasz G
Kalberos Napisano 12 Listopad 2014 Napisano 12 Listopad 2014 (edytowane) Tomasz, weź pod uwagę że kolega może inaczej to widzieć na swoim monitorze bo nie każdy posiada monitor przystosowany do grafiki, nawet ja nie posiadam i wiem ze może być tak ze u niego te kolory są żywsze a tu widać takie nie nasycone ( czerwony jest w jego pracy), wiec głupio się czepiasz. Brakuje tutaj na pierwszy planie mocnego akcentu światła i kontrastu w końcu tam jest ogień. Myślę że warto spędzić jeszcze jakąś godzinkę przy tym i będzie dobre :D no i poprawić anatomie tak jak wspomniałeś Edytowane 12 Listopad 2014 przez Kalberos
Rozpu Napisano 12 Listopad 2014 Napisano 12 Listopad 2014 nie ma co mowic ze "jak zwykle głupio sie czepia", bo jeszcze ktos sobie pomysli, ze na tym forum wolno pisac tylko "jaram sie *_*" xd
Kalberos Napisano 12 Listopad 2014 Napisano 12 Listopad 2014 Rozpu nie o to chodziło ja tu nawiązałem do czego innego, zresztą napisałem co myślę i tyle w temacie szkoda spamować teczkę
DraxMustHurt Napisano 12 Listopad 2014 Autor Napisano 12 Listopad 2014 Dzięki wam obu panowie za podpowiedzi, obie są cenne ;). Z tym czerwonym to rzeczywiście, u mnie w photoshopie jest troche bardziej "vibrant", aczkolwiek i tak nie zaszkodzi jak dodam go trochę więcej. Dzięki za pomoc, będę uploadował progres :)
SentieL Napisano 12 Listopad 2014 Napisano 12 Listopad 2014 Drax Musisz pamiętać żeby w tak mocno oświetlonej scenie utrzymywać spójne i konsekwentne światło. Nawet jeśli cień ma lekko zasłaniać główną postać. Na początek sobie śmiało walnij kontrast + 20% i domaluj miękkimi pędzlami nasycenie kolorem karminowym i mocnym pomarańczem. Podkreślisz temperaturę barw i będzie gitowo :) Tryby mieszania warstw powinny pomóc dopasować barwy. Możesz jeszcze przedłużyć trochę kadr z prawej strony , domalować jeszcze jeden piecyk i w ten sposób otrzymasz kolejne źródło oświetlenia którym oświetlisz bok postaci. Na koniec jak się ze wszystkim uporasz to zaznacz głównego bossa lassem i lekko potraktuj wyostrzeniem , miejsca w cieniu wyostrzenie lekko wymazać na masce i tyle :) Btw. fajny pomysł :)
rymin Napisano 12 Listopad 2014 Napisano 12 Listopad 2014 Moim zdaniem oprócz wcześniejszych spraw ten gość co siedzi przy piecu gryzie się trochę z główną postacią. Obie są ustawione zaraz obok źródła największego kontrastu i tak naprawdę przez to są podobnie "ważne" dla oka. Dodatkowo to jedyna postać która się nie patrzy na tego bossa więc też to zwraca uwagę. Ten słup po prawej też jest za jasny moim zdaniem i zlewa się ze ścianą. Pozdrawiam
DraxMustHurt Napisano 13 Listopad 2014 Autor Napisano 13 Listopad 2014 (edytowane) @Samael, rymin Dzięki za komentarze! Kontrast poszedł, światło będę jeszcze bardziej konsekwentne robił, słup przyciemniony. Kadr na razie zostawie jak jest, bo mam wrażenie, że rozszerzenie go rozwala troche zamysł tej kompozycji. Nie mam tylko cały czas pewności co do gościa przy piecu - próbowałem obie wersje i jednak znowu stanęło, że go zostawiam :S Apdejt, jak zawsze z góry dzięki za feedback ;): Edytowane 13 Listopad 2014 przez DraxMustHurt
DraxMustHurt Napisano 14 Listopad 2014 Autor Napisano 14 Listopad 2014 I finisz. To jest ten moment, w którym wymęczenie jedną ilustracją tak się we mnie wdarło, że totalnie nie jestem w stanie powiedzieć, czy jestem z niej zadowolony, czy nie xD.
blukazs Napisano 14 Listopad 2014 Napisano 14 Listopad 2014 Znam to uczucie bardzo dobrze :) Jak dla mnie wyszło bardzo fajnie, przeglądnąłem uwagi wstecz i chyba najbardziej liczy się postęp. Twarz tego orka ładnie wyszła - wyostrzona w centrum. Być może dobrze zrobiło by faktycznie jeszcze trochę czerwonych cząsteczek w ogniu, chyba czyta się to bardziej jak złoto, ale zawsze można powiedzieć że mogło być lepiej... ale łatwo się mówi, trzeba robić : D
DraxMustHurt Napisano 15 Listopad 2014 Autor Napisano 15 Listopad 2014 @blukazs Dzięki! Zważywszy na to, co ta ilustracja przeszła od początku to progres jest na pewno :P @Samael Hmm... Trochę skrajnie, ale jakby pójść w tę stronę tylko bardziej subtelnie? Poeksperymentuję - jakąś konkretną warstwę wrzuciłeś?
SentieL Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 Możesz trochę pomieszać ale myślę że nie skrajnie , zobacz sobie jakie intensywne światło jest w podobnych miejscach i jak wpływa na nie nasycone światło. U ciebie wszystko jest zbyt blade i mdłe , pozbawione odcieni i żywych kolorów które nadają płomienie z pieca. Pomijając ten fakt że ciepłe kolory przykuwają wzrok co czyni pracę bardziej atrakcyjną. Nie chodzi o warstwy chodzi o sposób myślenia i patrzenia na świat. Pooglądaj sobie jakieś fotki z kuźni , huty itp. Refki to też narzędzia pracy :) Na początku , pamiętam jak mnie o tym przypominał ciągle emmilius i miał racje :) Kombinuj wyszła ci fajna ilustracja :) Obserwuj pracę innych.
Netrush Napisano 15 Listopad 2014 Napisano 15 Listopad 2014 Bardzo inspirująca teczka. Progress widać z strony na stronę, krytycznie się nie odniosę do Twoich prac, ponieważ wszystko wydaje się iść w dobrym kierunku, wystarczy, że dalej będziesz malował hehe. Piszę to z perspektywy osoby jeszcze raczkującej w CG ale po prostu takie odniosłem wrażenie.
DraxMustHurt Napisano 16 Listopad 2014 Autor Napisano 16 Listopad 2014 (edytowane) @Samael Kurde, kombinuje i kombinuje i jakoś nie mogę dojść do sensownego konsensusu, cały czas mi się za ciemne wydaje. @Netrush Dzięki! Ja natomiast uważam, że mój progres w porównaniu do tego co widzi się czasami u innych jest baaaardzo wolny. Chociaż pociesza mnie to, że jest, czyli tylko przeć dalej i nie poddać się jednej z 12345235345345 załamek, które przychodzą :P. Tymczasem, dzisiejszy maluneczek, trochę zdjęć, a do całości zrobiłem render pomocniczy, na którym bazuje. Edytowane 16 Listopad 2014 przez DraxMustHurt
Tomasz G Napisano 17 Listopad 2014 Napisano 17 Listopad 2014 Wiesz, co mój progres w porównaniu z innymi też jest wolny, o ile w ogóle jest;p. A załamki to chyba wszyscy mają ,co jeszcze się uczą.. Bardzo fajny rysunek. Kolory, tekstury są według mnie super. Nie wiem czy kompozycyjnie nie będzie lepiej jak zwęzisz ten obrazek, odcinając część największego sześcianu.
DraxMustHurt Napisano 30 Grudzień 2014 Autor Napisano 30 Grudzień 2014 (edytowane) Trochę minęło od ostatniego up'a, więc kilka ilustracji do RPGa "Void Dancers", projekty postaci zrobiłem już sporo czasu temu: Edytowane 6 Styczeń 2015 przez DraxMustHurt
PolakParafii Napisano 29 Styczeń 2015 Napisano 29 Styczeń 2015 Jeździec mógłby być trochę mniejszy według mnie , ale ogólnie to spoko speed
DraxMustHurt Napisano 29 Styczeń 2015 Autor Napisano 29 Styczeń 2015 A kurcze akurat go powiększałem, bo wydawał mi się za mały :P. Wieczorny movie still. Testuje nowy sposób podejścia do stawiania plam i zaczynam lubić się z twardym brushem bez kontroli opacity naciskiem.
Rain Napisano 31 Styczeń 2015 Napisano 31 Styczeń 2015 Jeździec mega kocur, uwielbiam takie klimaty :D Malowany z głowy czy jakaś refka ? Żeby nie było za pięknie - PolakPotrafi ma rację, jeździec jest minimalnie za duży. Poza tym coś mi nie gra z kształtem tarczy ( no chyba, że jej górna krawędź miała być wykrzywiona właśnie w ten sposób ). No i sama głowa tego jeźdźca jakoś mnie nie powaliła :P Ale ode mnie brawa za łeb konia - jaram się nim !
DraxMustHurt Napisano 1 Luty 2015 Autor Napisano 1 Luty 2015 Dzięki, całkiem z głowy praktycznie bez refki. Jak sami widzicie, to się zemściło :P Nie zmienia to jednak faktu że bardzo fun jest tak po prostu sobie popaćkać i skupić się na klimacie
ActualRobot Napisano 2 Luty 2015 Napisano 2 Luty 2015 Osz fak, ja rzadko komentuję, bo nie mam niczego konstruktywnego do napisania, ale czasami muszę- koń i jeździec miazga! Bardzo fajnie wyszło.
limbo Napisano 2 Luty 2015 Napisano 2 Luty 2015 Bardzo pozytywna różnica między obrazkami 11 i 29 stycznia, milo patrzeć.
mats Napisano 2 Luty 2015 Napisano 2 Luty 2015 Fajny ten kadr z SW, z twardymi brushami bez opacity faktycznie bardzo dobrze się zaprzyjaźnić, mega fajne, ostre faktury można tworzyć :D
DraxMustHurt Napisano 7 Luty 2015 Autor Napisano 7 Luty 2015 Dzięki, to mega inspiruje :)! @limbo A najgorsze jest to, że to tylko zmiana mindsetu nad którą nie do końca jeszcze panuje :P. Dalsze Star Warsy: Wiedźmin na TSP: I nowa pracka, inspirowana Dark Souls:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się