Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich. Nazywam się Robert i jestem czystej krwi pasjonatem. Rysowaniem zajmuję się od małego ale moje wykształcenie ma się nijak do tej pasji. Zawód inżyniera budowy nie sprzyja posiadaniu dużej ilości wolnego czasu, więc na doszkalanie się zawsze go brakuje. Wszystkie uwagi mile widziane, proszę o gęstą krytykę. Pozdrawiam wszystkich i dzięki za ewentualny feedback. Prace głównie do portfolio ale również do gry którą tworzyliśmy na politechnice.

 

giant2_zps7cb9106a.jpg

 

RobertRyminiecki_06_zpsad195b8a.jpg

 

eaglecreature_zpsd8732555.jpg

dungeonnew_zpsae0612bc.jpg

scifi3_zpsd7e3dcae.jpg

Edytowane przez rymin
Napisano

[ATTACH=CONFIG]92247[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]92246[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]92249[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]92248[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]92250[/ATTACH]

Napisano (edytowane)

Wrzucam kolejne prace. Nie są może super wykończone ale myślę, że mogą służyć jako concepty. Czwarty chyba zajął mi najwięcej czasu przez perspektywę i robienie szkicu. Chyba lepiej też czuję się w eniro mimo wszystko. Pozdrawiam i czekam na krytykę.

[ATTACH=CONFIG]92286[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]92287[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]92284[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]92288[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]92285[/ATTACH]

Edytowane przez rymin
Napisano

Mały up. Pierwszy to zwykła wprawka (około 3h). Zdjęcie ze świetnej strony z referencjami http://vislib.tumblr.com/ . Drugi rysunek na CAB na digarcie, a ostatni to szkic którego pewnie nigdy nie dokończę do zadowalającej mnie jakości.

[ATTACH=CONFIG]92519[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]92520[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]92521[/ATTACH]

 

btw. może mi ktoś wytłumaczyć jak dodawać więcej rysunków niż 5 na post? (bo widziałem, że reszta tak robi a coś nie mogę tego wykminić)

Napisano

fajne pracki tu masz, aż Ci zazdroszcze, ten envir z mocną perspektywą robi wrażenie, a co do dodawania prac to nie wiem jak je tu wrzucasz, ja używam photobucketa i nie mam z tym problemów... polecam te stronke... ;-) pana inzyniera budowy pozdrawia elektronik.... ;-) aleśmy sie wszyscy dali wpakować... :P

Napisano

Dzięki za info. Tak szczerze to chyba wiele osób pracujących w concept arcie nie wywodzi się ze szkół plastycznych, więc głowa do góry:D A nigdy nie jest za późno by zmienić zawód.

Napisano

jedziesz strasznie do takiej płaskiej czerni, unikaj tego. Co do refleksów na zbroi zobacz jak to dokładnie wygląda, nie jest tak, żę im więcej światła tym żółciej. Zbroja to po prostu lustro (zwykle zwierciadło wypukłe) odbijające otoczenie. Dobrze jest wymyśleć sobie co się ma w tym odbijać i wtedy rysować :) powodzenia dalej z teczką jest potenszjal :)

Napisano

Up w nowym roku.

 

Kuźnia do Memory of Soul. Jakieś 2h.

kuznia2_zps99af3e79.jpg

 

Na konkursik na CGMA (niestety nic nie ugrałem:D, ale duma może być bo pierwsze miejsce zajął inny Polak)

 

alienworldsmall_zps13027688.jpg

 

Tutaj niespecjalnie jestem zadowolony z designu mecha ale bardziej celowałem w "filmowy" feel.

 

spidermech1_zps6c6029a9.jpg

 

Tutaj praca na maxowy konkurs. Wrzucam bo moim zdaniem nie "wyczerpuje" tematu specjalnie. Mimo to jestem zadowolony z realistycznego myślę wykończenia.

 

detectivstep2_zps79aba787.jpg

Napisano

2 nowe prace

 

Enviro na challenge w grupie na deviancie.

 

dragongraveyardfinal_zps7e2531ba.jpg

 

Zainspirowane streamem Jamesa Zapaty. Gość używa wielu fajnych trików na które pewnie sam bym nie wpadł. Warto sprawdzić.

 

DarkSoulssmall1_zpsc229aa49.jpg

Napisano

No faktycznie mam taką tendencję. Wcześniej już Igi o tym wspomniał ale widać ciężko wyeliminować stary nawyk. Z drugiej strony znam paru fajnych artystów którzy używają całej palety szarości łącznie z czernią i bielą. Ale jak człowiek będzie mistrzem to może szaleć:D Dzięki za uwagi.

Napisano

http://cghub.com/images/view/798142/

 

 

Ładnie to tak zżynać od Jamesa Zapaty ? :P Nie no wszystko było by spoko tylko uważam że takie osobiste analizowanie pracy jeśli już kogoś kopiuje to nie wrzucam do neta. A przynajmniej daję link do oryginału. Każdy ma dobrą wyobraźnię nie bójmy się z tego korzystać :) najważniejsze to poznać przedmioty i to co nas otacza. Nie malujemy niczego co nie znamy.

Napisano

Inspiracja jest oczywista, zresztą sam o tym wspomniałem. Narysowałem to po obejrzeniu streama z tym rysunkiem- żeby zastosować te rzeczy o których mówi James. Może komuś się przyda. Zamiast używać color dodge jako brush mode tworzy się nowy layer właśnie na color dodge i wypełnia czernią. Wtedy na tym layerze jak chcemy coś podświetlić jest to subtelniejsze a i łatwiej można to kontrolować bo zawsze można zamazać czernią. Przydatne zwłaszcza przy metalach i innych refleksyjnych powierzchniach. Może to było oczywiste dla innych ale ja zwykle stosuję 2-3 warstwy i nie znam za wielu stricte photoshopowych "trików".

 

Z tą czernią to chyba faktycznie macie rację.

Dzięki Pumax

 

Pozdrawiam

Napisano (edytowane)

No z tą zżynką to może odrobinę przesadziłem :) Spokojnie chłopaki ja już mam takie uczulenie. Nie przeczytałem tekstu wyżej tylko od razu w pośpiechu odniosłem się do pracy mój błąd :O . Ogólnie to dobrze się tu dzieje tylko tak jak wyżej wspomnieli , uważaj z czernią i bielą co by nie przepalać i brudzić kolorów. Większą głębie uzyskasz jak zastąpisz czerń ciemnym chłodnym kolorem.

 

Edytowane przez SentieL
Napisano

Zauważam ostatnio, że panuje na maxie wielka spina na punkcie kopiowania, ciągle się to komuś zarzuca - wychodzi, że każdy od kogoś zrzyna: Jamesa, Kuciary, teraz Zapaty i trochę się to robi nudne. Że na tę okazję zacytuję Shaddyego: Like somebodys style? - copy the damned style.

Fajny ten sposób z color dodge, też go wypróbuję :)

Napisano

SamaeL89: Wiadomo, że w inspirowaniu się jest ta cienka granica którą łatwo przekroczyć, ale... obrazek Zapaty to jest fan art Dark Souls. Dark Souls też jest w swoim designie ( choć momentami unikalne) wzorowane na dość popularnych wzorcach i europejskiej kulturze z Japońskim twistem. Tak już działa kreatywność, że w zdecydowanej wiekszości łączy się w niej istniejące elementy (nie zawsze stworzone przez człowieka) i łączy je w coś nowego. W Mainstreamie wygląda to tak, że raczej większość produkcji nastawiona jest na tak zwane twisty. Ale to one nadają wartość projektom i często za ten charakter są cenione. Poza tym historia zna wiele przypadków jeszcze sprzed czasów spopularyzowania internetu gdzie te same pomysły powstawały niemal w tym samym czasie w różnych miejscach.

 

Dla mnie problem jest w tym, że większość obraca się tylko w tym współczesnym bigosie zamiast sięgać trochę głębiej... tylko, że dla przeciętnego widza to nie ma znaczenia, bo albo nie wie nic o branży, czy procesie projektowania, albo zna takiego Kuciarę właśnie i może się zdażyć, że i tak zostaniesz oskarżony o "kradzież"

Napisano

Sam zauważyłem takie zjawisko("współczesny bigos"), mimo, że nie siedzę w branży i grosza na rysowaniu nie zarobiłem. Ale wydaje mi się to uzasadnione jednym- pieniędzmi. Podejrzewam, że producenci chętniej patrzą na coś mainstreamowego niż jakieś kompletnie odjechane pomysły bo większa szansa, że coś takiego się sprzeda. Oczywiście są wyjątki (i chwała im za to) i przypadki pójścia pod prąd. Ja osobiście najbardziej cenię takie właśnie produkcje które z punktu widzenia producentów były mocno ryzykowne(np.Shadow of the Collosus). Co do mnie to rysuję dla samej przyjemności. Mogę się inspirować kim chcę i kiedy chcę tak naprawdę. Uważam, że trzeba robić swoje. Dopóki nie sprzedaję cudzych prac jako swoich albo przerysowanych, uważam, że jest w porządku. Poprawcie mnie jeśli się mylę. A jak uda się kiedyś wylądować w jakimś studiu(hopefully:D) to podejrzewam, że moje umiejętności będą na tyle wysokie, że obejdzie się bez inspiracji innymi(takiej bezpośredniej). Osobiście wolę czerpać inspirację ze zdjęć i natury niż z innych artystów. Pozdrawiam

Napisano

To prawda . Dziś być oryginalnym w 100 % to chyba nie możliwe. Temat już wałkowany ale co tam pogadać można :)

Tak jak ktoś napisał że jeśli chciało by się zrobić coś zupełnie nowego to trzeba było by się odciąć całkowicie od świata.

A mistrzami inspirować się trzeba ! i tyle.

Napisano
Dla mnie problem jest w tym, że większość obraca się tylko w tym współczesnym bigosie zamiast sięgać trochę głębiej...

 

nie wiem czy da się głębiej. Musisz nawiązać komunikację z odbiorcą. Im większa grupa docelowa tym mocniej 'zaokrąglasz' wynik. Faktycznie praca podobna do tej w linku - Zapaty. Tylko jakby się otworzyło jakikolwiek poemat z czasów średniowiecza poświęcony np. wyprawom krzyżowym i próbowało obrazować treść coś takiego by powstało. Poza (tryumfu), oświetlenie (księżyc + zgliszcza), reszta treści dopełnia wizerunek. Kamera nisko, źródło ma w naszych nawykach od czasów plemiennych - tak przegrani oglądają zwycięzce - na kolanach. Druga sprawa, ze to naśladowcy spłycający przekaz, którego nie rozumieją, mówie o detalach jak stroje, oręż itp.

 

Bycie oryginalnym nie jest łatwe, ale czasem jest tego warte. Chcesz malować stroje - naucz się szyć i poznaj historię. I tak dalej. Nie zapamiętasz wszystkiego, ale znajdziesz książkę, która zrobi na Tobie największe wrażenie, zaczniesz się inspirować tym jak to naprawdę było robione i ludzie zaczną podziwiać przygotowanie, bo odbije się w jakości i czymś, co leniwi nazywają kreatywnością. Nauczyć się malować jak Kuciara można na jakimś wakacyjnym kursie, wiedzy, z której bierze się wiarygodność przedstawianej sceny nie masz w bruszach i filtrach więc lepiej skup się na tym. Przepraszam jak zabrzmiało to jak flejm.

 

Koledzy mają rację - kolor, później bryła (z tym przyjdzie światło), później wiedza ogólna, bo nawet skały nie są przypadkiem.

Napisano

olaf Wszystko ładnie podsumował :) To też pisałem wcześniej ... trzeba wałkować i poznawać to co nas otacza aż do momentu gdy stanie się to w pełni świadome i perfekcyjne. Niestety na prawdziwy artyzm trzeba czekać długo.

Napisano

"Nauczyć się malować jak Kuciara można na jakimś wakacyjnym kursie" - Olaf, dawaj namiar na ten kurs, myślę, że nie tylko ja z niego chętnie skorzystam! :P

Napisano

Odświeżam teczkę po przerwie emigracyjnej. Tym razem skupię się bardziej na treningu co by w końcu się podszkolić i załapać tą wymarzoną robotę. Lecimy...

 

Generalnie staram się ograniczyć ćwiczenia do 1-2h na pracę. Dwa w kolorkach i kilka babeczek bo z nich cię czuję słabo. Ostatnie prace to prywata w wymyślonym świecie po obejrzeniu "Braterstwa Wilków". Krytyka i rady mile widziane. Pozdrawiam.

 

castle.jpg

portret%2Bpractice%2B1.jpg

portret%2Bpractice%2B2.jpg

portret%2Bpractice%2B3.jpg

portret%2Bpractice%2B4.jpg

portret%2Bpractice%2B5.jpg

portret%2Bpractice%2B6.jpg

13.jpg

11.jpg

characters2.jpg

Napisano

Kilka thumbnaili po obejrzeniu tutoriala James Paicka i prace nawiązujące do poprzednich.

 

thumbnails%2Bset1.jpg

 

11.jpg

 

enviro1.jpg

 

Tutaj posiedziałem trochę nad speedpaintem bo strasznie mi ta głowa nie leżała

 

speed%2Bolbrzym.jpg

 

speed%2Bolbrzym2.jpg

Napisano

O.O

 

jak to wróciłeś i się nie odzyawsz? Dawaj na jekiegoś browara :D

 

co do prac to:

brudzisz czernią, wywal ją w ogóle z palety jeśli pracujesz w kolorze,

najlepiej wyszedł ci ten kozłopodobny stwór, natomiast a postac jest tak nisko, że z początku mysłałem że to dwie prace. przydało by się bardziej na siebie nalożyc plany

panienki są spoko, więcej sie nie wypowiadam bo sam nie umiem.

ostatnia praca trochę płaska, nie widac formy na golemie i jaskini. I wcześniejsza twarz lepsza, bardzo fajnie namalowana.

 

Jest dobrze tylko pozbądź się tej czerni! :)

Napisano

Odkurzymy delikatnie teczkę. Większość prac z tego roku.

 

Concepty zainspirowane tutorialem Jaimesa Paicka -jeszcze dołożę pewnie 2 do tego w wolnym czasie:

 

shipwreck%2Boutside.jpg

shipwreck%2Bentrance.png

 

Robótka dla klienta:

 

guns1.png

crystalsclusters1.png

RobertRyminieckipresentation3.jpg

 

I kolejne concepty do portfolio (kiedyś trzeba tą robotę w końcu złapać right?:D)

 

001_Renderingnigday1.jpg

001_Renderingnight.jpg

3-4plane2.jpg

3-4planeb%26w1.jpg

plane2.jpg

planeinside1.jpg

planelineart.jpg

Napisano

Różne environmenty:

 

Niespecjalnie wykończone bo musiałem się zmieścić w 8h łącznie ze szkicami a szybkość to nie jest moja mocna strona:D

 

docks3.jpg

 

darklake1%2B%282%29.jpg

 

floating%2Bmote3.jpg

 

LarisTree1.jpg

 

NaurgrixPerch1.jpg

 

Różne pierdoły i ćwiczenia:

metal%2Bslug.jpg

 

comicspread.jpg

 

domekwynalazcy.jpg

Napisano

Konkurs konkursem ale przyjemnie było zrobić coś innego - dawno nie malowałem ilustracji więc fajnie było się sprawdzić. Pozdrawiam

Napisano

Koncept do portfolio. Postaci jeszcze nie mam za wiele i trzeba by poćwiczyć anatomię ale generalnie jestem zadowolony (pewnie za tydzień jak zawsze stwierdzę, że to gówno:D). Inspirowane Braterstwem Wilków. Nie chciałem żeby concept przypominał świat assasins creed ale w sumie nie wiem czy dobrze wyszło. Peace!

 

samael.jpg

Napisano

Kolejne enviro. Wrzucam też kolejne kroki- może kogoś zainteresuje. W sumie pierwszy raz robię takie proste thumbnaile na wzór Eytana- nie do końca mi leży takie ograniczanie się ale fakt i skakanie później po warstwach ale fakt, że pewne rzeczy ułatwia. Pozdrawiam

 

enviro.jpg

 

ancientmask.jpg

 

5.jpg

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

Napisano

Nowe enviro- ciągle uczę się jak zaimplementować 3d. Na razie nie jest to szybsze ale wydaje mi się, że to niezły kierunek. Polecam każdemu spróbować.

 

mansion.jpg

 

A tutaj jeszcze okładka którą robiłem jakiś czas temu i dwa szkice dla tego samego klienta:

 

Cover7.jpg

 

ruined%2Bcity.jpg

 

ruminoskarfinal1.jpg

Napisano

Krajobraz z Chorwacji.

 

chowacja.jpg

 

Redesign ostatniej planszy z FFT

 

final%2Bfantasy%2Btactics%2Bredesign.jpg

 

Szkice postaci i jedna skończona inspirowane Destiny.

 

characters.jpg

 

scifidude.jpg

 

Ma ktoś pomysł jak sprawić żeby prace były bardziej nasycone kolorystycznie? Mam wrażenie, że ciągle kończąc pracę gubię gdzieś to nasycenie i kolory z którymi zaczynałem przez co prace wydają mi się dość monochromatyczne z reguły. Jeśli ktoś ma radę jak ćwiczyć uzyskiwanie takich realistycznych nasyconych kolorów oprócz studiów krajobrazów to będę wdzięczny. Pozdrawiam

Napisano

Hmm nie wiem, może mniej color pickera przy mieszaniu barw a więcej dodawania samemu? Może problemem też moze być to, że Ci się barwy brudzą (w niektórych pracach masz np nienasycone światło przy nienasyconym cieniu) bo np rozjaśniasz bielą a przyciemniasz czernią (ostatni malunek)

 

http://2.bp.blogspot.com/-GK065zPCLTo/Vb9-V8vRzMI/AAAAAAAAAm4/x1Hlv7aa04A/s1600/ruined%2Bcity.jpg

tu powinno być dużo więcej tonów pośrednich na tym ogniu i na świetle od ognia.

 

w sumie to tak jak w malarstwie tradycyjnym np w akrylach, jak nie zmieniasz wody i mieszasz potem farby to np biel z tej brudnej wody sprawi, że barwa nie będzie taka czysta i nasycona jak ta, którą zmieszasz suchym czystym pędzlem.

Nie wiem jak wygląda Twój proces malowania, ale może spróbuj więcej kolorów dodawać samemu a nie działać w obrębie tylko tych, które już są na pracy.

Napisano

Właśnie skończyłem oglądać 2 sezon Black Sails. Świetny serial dla kogoś kto lubi takie klimaty. Tutaj szybkie szkice(15-30 min każdy):

 

pirates.jpg

Napisano

uzywaj czasem overlaya. i zeby nie zmudzic kolorow moze sprobuj najpierw nakladac kolory lokalne dosc nasycone, a potem dopiero na nich odsycone odcienie, tak mi sie wydaje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności