Skocz do zawartości

WheRe'D tHe gHosTs gO? Animacja dyplomowa - Coming Soon


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

Chciałem podzielić się procesem tworzenia mojego filmu dyplomowego. Wszelkie sugestie, uwagi i pomoc mile widziana.^^

Sensu i przekminy filmu jeszcze nie w 100% nie ustaliłem. W skrócie film będzie o dziecku - astronaucie, które podróżuje po krainie duchów/wspomnień. Technika raczej 3D, postać na pewno będzie w całośći trójwymiarowa, sceneria "2.5D" duży nacisk na camera projection.

Animacja postaci - iPi Motion Capture 2, Całość składana w mayi, render prawdopodobnie vray. Cały film będzie zrobiony w jednym ujęciu, pan kamery w prawo, w takim trochę old-schoolowym stylu. Pierwsze concepty poniżej:

crpm.th.jpg

ocy7.th.jpg

ndv6.th.jpg

m19s.th.jpg

557p.th.jpg

 

 

Miniaturka:

[ATTACH=CONFIG]96794[/ATTACH]

Edytowane przez blukazs
  • Odpowiedzi 47
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dobra rada wujka:

Sugerowałem jednak rozkminić scenariusz przed robota.

Koncepty fajne, ale jak nie będzie story to jest tylko para w gwizdek wpakowana.

 

T.

Napisano

Dziękuje, ale nie ma co chwalić dnia przed rankiem, jest dużo do zrobienia! :) Ok 5 min, kończę szkicować layout i robię animatik to się dowiem ile mniej więcej dokładniej będzie trwało :) Co do scenariusza to jest on mocno dyskutowany i rozwijany, choć nie jest to chyba moja najsilniejsza strona to dam z siebie wszystko!

Napisano

Mały update i lekki offtop. Może najpierw krótki test, który ma wyznaczać kierunek plastyczny animacji. Całość zrobiłem na nowym sprzęcie, który udało mi się zakupić. :D Generalnie chodzi o dorzucenie warstwy ręcznie rysowanej na projekcję i animację 3d.

ordb.th.png

zivf.th.jpg

6cgi.th.jpg

 

Oraz zrzuty z cinebenchmarka z 3 ostatnich maszyn na, których pracuje. Pierwsza stacjonarka z i7-2600k, potem moj nowy m4700 oraz stary macbook 15 z retiną, którego niedawno sprzedałem i bardzo sie z tego cieszę! :D W sumie nie mam się z kim podzielić tymi wrażeniami bo u mnie zajmują się tylko "S"ztuką i filozfoią... Przynajmniej już sobie nie dam wcisńąć kitu że maci nadają się do pracy :) Nawet na najnowszym sprzęcie, maya jest okrojona, a to nie ma AA, akceleracji GPU, działa, wolno, laguje, interfejs muli... Generalnie dramat, jedyne co da się na tym robić to photoshop i facebook, a i to sednio bo 56C na górnej pokrywie laptopa to norma przy Youtubie a juz nie wspomne o psd.

hmit.th.jpg

Napisano

Wrzucam szkice śmierci:

hvbq.jpg

fhbe.jpg

r3ju.jpg

g5wp.jpg

Po korektach typu "kostucha z kosą? To takie bajkowe" i sugestiach przedstawienia śmierći jako czarnego sześcianu, lub czarnej piłki, lub cienia bohatera, uznałem zrobić coś pół na pół i wybrałem wersję 4'tą, ostatnią. Będzie jeszcze podmalowana i kolorowana, ale na tym etapie uważam że jest jasno określona.

Napisano

Świetny klimat. Ile masz czasu na skonczenie? One-man-army? Wszystko robisz sam?

 

Życze powodzenia i wytrwałości! Sam zabieralem sie chyba z 3 razy do podobnie ciezkich projektow i nigdy nie ujrzaly swiatla dziennego, ale cos tam po sobie zostawiły na twardzielu (łezka w oku sie zakręciła :P)

Napisano

Dziękuje. Pierwszy termin obrony maj :D Drugi październik... XD Zobaczymy, na ten drugi myślę że spokojnie zdąże :D ale jesli wprowadzę 4 godzinny tok spania to może i na maj będzie :D Wszystko sam, mam nadzieje że dźwięk mi ktoś zrobi bo na tym się kompletnie nie znam :D

No niestety, wiem jak to bywa :) Ale musze to zrobić bo nie będzie mgr'a i 5 lat męki na marne :D

^.^

Napisano (edytowane)

update Layoutu:

Scene_0_11_05.jpg

 

Oryginalny rozmiar pliku : 73725 na 2304 pikseli :) wszystko na wasrtwach...

Edytowane przez blukazs
Napisano

Smierc w kolorze:

Death_Concept_Final_09.jpg

Front/Side/Back postaci:

Astro_Kid_Concept_Helmet.jpg

Model in progress:

astrokid2.jpg

Ruchomy test, brakuje jeszcze paru warst, ale mniej wiecej tak to bedzie wygladać:

[video=youtube_share;6f7FFOmsa_o]

Napisano

Mały update:

Główny bohater w pełnym 3d. Narazie jeszcze bez shaderów i materiałów, ale za to zeskinowany i gotowy do animacji. Ile ja się uwalczyłem z joint orientami... Pozostało mi jeszcze tylko dociagnąć texture dłoni i twarzy [jest pod kaskiem] :D No i przydałoby się to jeszcze jakos podrzeźbić... zobaczymy jak z czasem bo ostatnio noce są coraz krótsze :D Do końca maja muszę złożyć jakiś trailer w finalnym wykonaniu.

Astro_Kid_Preview.jpg

Napisano (edytowane)

Stylistyka na duży plus, koncepty też super. Szykuje się nam coś dobrego, już nie mogę się doczekać finalnej wersji :). Keep it up.

 

P.S dzięki za nową tapetę ;).

Edytowane przez safian
Napisano
Stylistyka na duży plus, koncepty też super. Szykuje się nam coś dobrego, już nie mogę się doczekać finalnej wersji :). Keep it up.

 

P.S dzięki za nową tapetę ;).

 

Bardzo dziekuję, staram się jak mogę i miłe słowa zawsze mnie podbudowywują i podnoszą z podłogi, zwłaszcza że przeciwności jest mnóstwo. Dzisiaj np zwolniłem się z pracy i od czerwca zaczynam wakacyjny maraton dyplomowy :) ktoś ma jakiś dobry towar?:D

 

P.S. Jeśli chcesz mogę Ci wysłać w lepszej jakości ^.^

Napisano

Ostatnie zdjęcie z kolorkami zapowiada, że to będzie coś grubego :D Ale tak się zastanawiałem nad tytułem, którego skrót może być źle interpretowany. Wydaje mi się, ze Where'd byłoby bardziej kojarzone z where would zamiast where did. Takie ułożenie mogłoby być, gdybyś narzucił przed tym jakąś wypowiedz z której wynikałoby, że to jest did nie would. Takie tylko moje przemyślenia, anglistą nie jestem :)

Napisano

Hmm, chyba masz rację z tym tytułem :D Muszę to jeszcze przekonsultowaći ewentualnie zmienić XD No zobaczymy co z tego wyjdzie, mam nadzieje że będzie przynajmniej "Ładne" :D

btw turntable (jeszcze jakiś sculpt by się przydal jesli sie wyrobie)

[video=youtube_share;0E8eR1UCxg0]

Napisano

Teaser [ tzn finalny fragment]

[video=youtube_share;56oxuiSIdC0]

Podziękowania dla Marka Truszkowskiego za dzwiek i Konrada Waszkiewicza za pomoc z mocapem i animacją!

Chciałe wrzucic trochę wiecęj, ale tyle sie wyrenderowalo na prezentacje... Chyba troche zbyt zblurowane wyszlo. Ah ten post DOF. Ktos zna jakis patent na tek artefakty krawędziowe??

Napisano
16 bit na kanal zalatwia przewaznie bledy krawedziowe, jak uzywasz frischlufta to wylacz gamma correction tez troche pomaga:)

Faktycznie! Samo gamma daje znaczną poprawę! Ale najgorzej wciąż wyglada na maxymalnym kontrascie biel/czern. Gdzieś obczaiłem że w Nuke'u zalecają robić maskę na każdy plan XD Ale może na ten najwiekszy kontrast wystarcyz bo reszta wyglada calkiem zadowalajaco!

 

Omg, mam nadzieje ze nie zawiodę XD Film jak najbardziej ukończony będzie na październik, w zasadzie to powinien być we wrześniu... No chyba że umrę po drodze :'D

Napisano

Jakub Wydro

 

Mała podpowiedź :)

 

Podziękowania dla Marka Truszkowskiego za dzwiek i Konrada Waszkiewicza za pomoc z mocapem i animacją!

Napisano

...dokładnie :D Czy ktoś wie, może podzielić się tajemnicą jak zoptymalizować render?

Generalnie z tego co wiem, renderowanie animacji z ruchomymi obiektami i światłami z GI działa w trybie BF/BF. Mała klatka poglądowa renderuje się wtedy w jakieś 1:09 min. Z GI off ok 35s ale różnica jest spora. Próbowałem z samym domelight i wychodzi 58s ale jest dużo szumu. Zaczynam mieć wrażenie że wszelkie optymalizowanie i fakeowanie, koniec koncem i tak sprowadza się do jednego... [1:09 min] Może jest gdzieś jakiś bystry myk, który można zastosować? :D Jakiś fajny tutorial??

Napisano

Dziękuję! Tego 3ds maxowego part I widzialem i generalnie głowa mnie bolała jak zobaczyłem te sfery, jakoś cięzko było mi to przenieść na maye. Part II wygląda obiecujaco. Przetrawię materiał, może jeszcze coś przyswoi mój mózg XD

Napisano (edytowane)

nie przesadzaj :) to bardzo proste, raz to zrobisz i bedziesz wiedział co i jak. *Tip - w sytuacji awaryjnej, jezeli zalezy Ci na czasie to przy przeliczaniu prepassa mozesz minimalnie zmniejszyc rozdziałke a do samego renderu z powrotem zwiekszyc :) np. jesli animacje liczysz w full HD 1920 pix to prepass mozesz przeliczyc na 1440 pix (albo nawet jeszcze mniej - zalezy jak głęboko jestes w dupie), roznica w jakosci minimalna a czasowo jestes sporo do przodu

Edytowane przez jaras
Napisano

I'm still alive... Wrzucam stilla, praca wre a czasu tak niewiele. :(

Death_1080p.jpg

Co do zdepth passu, w AE jest to troche dziwne, naszczeście nowa wtyczka openexr 1.9 ma bardzo dobre wsparcie dla multichannelow, nie widze roznicy w wydajnosci gdy skladam compo z 16 bitowych png a 16 bitowego exr'a refresh klatki wynosi tyle samo, jakies 4 sekundy. Compression :default, takze poelcam jesli ktos nie chce miec 100k plikow w oddzielnych folderach i plikach. Co jest natomiast bardzo dziwne to ze AE i frishluft nie widzi jakby glebi z pliku exr? Jesli wrzucam zdepth pass z pnga wszystko wyglada ok... tylko znowu... workaround X_x

moze ja jestem jakis le.. albo nie wiem o co biega, alpha straight, unmultiplied niby wszystko a takie rozbieznosci :/

exr.jpg

png.jpg

Napisano (edytowane)

Mały update związany z warsztatem, generalnie GI odpada w moim wypadku, nawet metodą prepassów, wychodzi gorzej niż BF/BF. Prepas liczy się ok 1 minuty, beauty z odczytem mapy GI jakieś 5 minut co łącznie daje 6, BF/BF generalnie liczy się w 5 z małym hakiem. Co gorsze czasy wachają sie od kilku do 50 minut [bF\BF] tam gdzie dużo textur z alphą. Przetestowałem też MentalCore'a, ale niestety czasy i efekt jednak odstaje od moich oczekiwań, po za tym jest bardzo neistabilny. Trochę poszperałem i znalazłem ciekawą metoda fake'owania GI za pomocą Vray_Dirta. Jest chyba najlepszą metodą, daje bardzo duża kontrolę i co lepsze można osiągnąć całkiem fajny efekt plus color bleeding. Czasy też są ok dwu krotnie niższe na złożonej scenie także z 50 minut schodzi do ok 27 w najgorszym wypadku.

Poniżej porównanie na prostym przykładzie, myślę ze jak oddam film do renderingu to zrobie może jakiś tutorial o tym bo nie mogłem nic znaleźć fajnego ale u mnie słabo z szukaniem i potem sam sie musze męczyć... XD

Compare.jpg

Dirt_GI_Astro_00000.jpg

Edytowane przez blukazs
Napisano
I'm still alive... Wrzucam stilla, praca wre a czasu tak niewiele. :(

 

Co jest natomiast bardzo dziwne to ze AE i frishluft nie widzi jakby glebi z pliku exr? Jesli wrzucam zdepth pass z pnga wszystko wyglada ok... tylko znowu... workaround X_x

 

 

Nie musisz renderować Z-Deptha do PNG. After widzi Z-Depth z EXR. Jak na warstwę z EXR wrzucisz filtr 3D Channel Extract to musisz ją zamknąć w nową kompozycję. Wtedy Frushluft umiejscowiony na Adjustment Layer pobiera Zdepth z tamtej przygotowanej warstwy.

 

To jest wina struktury AE, kiedy chcesz pobrać jakieś informacje o obrazie z innej warstwy, to nie są uwzględniane filtry, przez co Frishluft takiego EXra nie widzi jako czarno-białej mapy głębokości tylko widzi zwyczajny obrazek RGBA. Dopiero po zamknięciu w nową kompozycję ze wszystkimi filtrami pozwala uwzględnić działanie filtrów w pobieranym obrazie.

 

A tak na marginesie, bardzo ciekawie się projekt zapowiada.

Daleko jeszcze ? :)

Napisano

... :O działa, faktycznie. :| Wiedziałem że to musi być tak proste że nigdy na to nie wpadne! Wielkie dzięki !!! : >

Dziękuję, zobaczymy co finalnie z tego wyjdzie :] Napewno już bliżej niż dalej, ten miesiąc jest decydujący, prawie wszystko jest już zrobione, trzeba podopieszczać małą część dorobić, da rady. :)

Napisano

Po ostatnich "korektach mentorskich" próbuję ponownie ogarnąć całość i wrócić do stanu rzeczy sprzed dwóch tygodni, nie będę się rozwodzić bo nie ma nad czym i po prostu ręce opadają... Niestety nie ma kabelka - wciąż walczę z mocapem aby to jakoś wyglądało, w między czasie ujawnię trochę dalszych fragmentów:

Wdt_GG_00000.jpg

Wdt_GG_00001.jpg

Wdt_GG_00002.jpg

Wdt_GG_00003.jpg

Wdt_GG_00004.jpg

Napisano (edytowane)

Yo,

a nie myślałeś może, aby drastycznie zwiększyć dof'a tak aby uzyskać efekt bardzo małej skali? Że niby całość dzieje się na makiecie. Teraz to mi trochę wygląda na taki stan pomiędzy naturalnym światem, a czymś małym / bajkowo-makietowym (trochę płasko). Opieram się na ostatnim uploadzie, bo np. w tym obrazku http://postimg.org/image/yj8wex6ff/ świat wygląda już na naturalny (dof'a prawie nie ma)

 

EDIT:

próbowałem coś takiego zrobic, ale chyba nie wyszło mi za dobrze :P - http://imagizer.imageshack.us/a/img631/4494/hS1HjH.jpg

 

EDIT2:

..chociaż w sumie cofam co mówiłem

 

elo!

Edytowane przez STRZYG
Napisano (edytowane)
Yo,

a nie myślałeś może, aby drastycznie zwiększyć dof'a tak aby uzyskać efekt bardzo małej skali? Że niby całość dzieje się na makiecie. Teraz to mi trochę wygląda na taki stan pomiędzy naturalnym światem, a czymś małym / bajkowo-makietowym (trochę płasko). Opieram się na ostatnim uploadzie, bo np. w tym obrazku http://postimg.org/image/yj8wex6ff/ świat wygląda już na naturalny (dof'a prawie nie ma)

 

EDIT:

próbowałem coś takiego zrobic, ale chyba nie wyszło mi za dobrze :P - http://imagizer.imageshack.us/a/img631/4494/hS1HjH.jpg

 

EDIT2:

..chociaż w sumie cofam co mówiłem

 

elo!

Hej, :) Myślałem o tym, spróbuję zrobić takiego tilt-shifta i zobaczę jak to będzie wyglądać. Na pewno pierwszy plan musi być bardziej rozmyty, reszta też się będzie zmieniaćz upływem czasu, czasem ostra będzie postać czasem dalszy plan. Te stille to taki bardziej defaultowwy dof - niestety wrzucałem na szybko. Mam też maski poszczególnych planów, ale jak na razie, nie jest to super finał, tak jak wpomniałem brakuje kabla itd... Ostatni screen jest bez dofa żeby lepiej było widać to fake'owe GI, które chyba muszę zmienić XD :/ mam jeszcze ciekawy pomysł na postać w głowie, ale muszę nagrać na kamerę szum ze starego crt'ka i vhsa... :D Mamy tu jeszcze nawet projektor na 32mm :O normalnie zoo - archiwum.

Edytowane przez blukazs
Napisano

...renderuje się! :D Teoretycznie na 29 września film musi być gotowy. Ma być wystawa jesiennych dyplomów w pałacu sztuki w Krakowie. Mam nadzieję że się uda! Jeśli nie to dopiero koniec października. Z racji wesołej nowiny mały still:

Ghost_Woman_Pano.jpg

Napisano

Świetnie, że masz siły i motywację, aby jechać z tym. Trzymam kciuki. Nie ukrywam, że to co pokazujesz bardzo zachęca do całości.

 

Deadline faktycznie blisko, ale dajesz... dajesz...

Napisano
Świetnie, że masz siły i motywację, aby jechać z tym. Trzymam kciuki. Nie ukrywam, że to co pokazujesz bardzo zachęca do całości.

 

Deadline faktycznie blisko, ale dajesz... dajesz...

 

Dziękuje za miłe słowa. Nie nazwałbym tego motywacją... :D Wyobraź sobie głęboką dziurę w której spędzasz 5 lat. Jest ciemno, gdzieś wysoko i daleko widać jakieś światło. Wspinasz się 5 lat, tylko po to aby wyjść z tej dziury i mroku, uciec i nigdy nie wracać, bo masz nadzieję że w końcu ujrzysz światło, dołączysz do ludzi. :D To jest w bardzo zbliżonym stopniu opis 1:1. XD Fakt faktem że na górze jest coraz trudniej i łatwiej się zabić, ale... " ja nie dam rady?"

Napisano

Profesjonalnie ma to Kolega rozrysowane. Powiedziałbym nawet, że wzorcowo ;)

Podoba mi się progress konceptu Śmierci. Syntetyczna, kanciasta forma, przywodzi różne symboliczne skojarzenia.

Fajnie, że niedługo premiera! Robi się coraz ciekawiej.

Napisano

Film w zasadzie skończony, czekam na finalny dźwięk, zostały jakieś drobne poprawki dofa i takie kosmetyki, wyszło lekko ponad 8 minut... Obrona ponoć 28 paźdz, może wrzucę wcześniej, jeśli się uda : ]

Niestety nie chce zbyt spoilerować, więc dalszych fragmentów nie chcę ujawniać, ale wrzucę parę finalnych ramek.

Still_00627.jpg

Still_01755.jpg

Still_02422.jpg

Still_03194.jpg

Still_03815.jpg

Napisano

Czekam. Wrzuc po obronie! Będziesz po wtedy możesz czytać opinie na forach i do nich się odnosić. Jest pięknie.

 

Sent from my mobile phone

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności