Napisano 1 Grudzień 201311 l Witam, Chciałem podzielić się procesem tworzenia mojego filmu dyplomowego. Wszelkie sugestie, uwagi i pomoc mile widziana.^^ Sensu i przekminy filmu jeszcze nie w 100% nie ustaliłem. W skrócie film będzie o dziecku - astronaucie, które podróżuje po krainie duchów/wspomnień. Technika raczej 3D, postać na pewno będzie w całośći trójwymiarowa, sceneria "2.5D" duży nacisk na camera projection. Animacja postaci - iPi Motion Capture 2, Całość składana w mayi, render prawdopodobnie vray. Cały film będzie zrobiony w jednym ujęciu, pan kamery w prawo, w takim trochę old-schoolowym stylu. Pierwsze concepty poniżej: Miniaturka: [ATTACH=CONFIG]96794[/ATTACH] Edytowane 6 Październik 201410 l przez blukazs
Napisano 1 Grudzień 201311 l Fajny klimat w konceptach, zapowiada się bardzo dobrze. Ile będzie miało minut?
Napisano 1 Grudzień 201311 l Dobra rada wujka: Sugerowałem jednak rozkminić scenariusz przed robota. Koncepty fajne, ale jak nie będzie story to jest tylko para w gwizdek wpakowana. T.
Napisano 1 Grudzień 201311 l Autor Dziękuje, ale nie ma co chwalić dnia przed rankiem, jest dużo do zrobienia! :) Ok 5 min, kończę szkicować layout i robię animatik to się dowiem ile mniej więcej dokładniej będzie trwało :) Co do scenariusza to jest on mocno dyskutowany i rozwijany, choć nie jest to chyba moja najsilniejsza strona to dam z siebie wszystko!
Napisano 5 Styczeń 201411 l Autor Mały update i lekki offtop. Może najpierw krótki test, który ma wyznaczać kierunek plastyczny animacji. Całość zrobiłem na nowym sprzęcie, który udało mi się zakupić. :D Generalnie chodzi o dorzucenie warstwy ręcznie rysowanej na projekcję i animację 3d. Oraz zrzuty z cinebenchmarka z 3 ostatnich maszyn na, których pracuje. Pierwsza stacjonarka z i7-2600k, potem moj nowy m4700 oraz stary macbook 15 z retiną, którego niedawno sprzedałem i bardzo sie z tego cieszę! :D W sumie nie mam się z kim podzielić tymi wrażeniami bo u mnie zajmują się tylko "S"ztuką i filozfoią... Przynajmniej już sobie nie dam wcisńąć kitu że maci nadają się do pracy :) Nawet na najnowszym sprzęcie, maya jest okrojona, a to nie ma AA, akceleracji GPU, działa, wolno, laguje, interfejs muli... Generalnie dramat, jedyne co da się na tym robić to photoshop i facebook, a i to sednio bo 56C na górnej pokrywie laptopa to norma przy Youtubie a juz nie wspomne o psd.
Napisano 11 Styczeń 201411 l Autor Wrzucam szkice śmierci: Po korektach typu "kostucha z kosą? To takie bajkowe" i sugestiach przedstawienia śmierći jako czarnego sześcianu, lub czarnej piłki, lub cienia bohatera, uznałem zrobić coś pół na pół i wybrałem wersję 4'tą, ostatnią. Będzie jeszcze podmalowana i kolorowana, ale na tym etapie uważam że jest jasno określona.
Napisano 11 Styczeń 201411 l Świetny klimat. Ile masz czasu na skonczenie? One-man-army? Wszystko robisz sam? Życze powodzenia i wytrwałości! Sam zabieralem sie chyba z 3 razy do podobnie ciezkich projektow i nigdy nie ujrzaly swiatla dziennego, ale cos tam po sobie zostawiły na twardzielu (łezka w oku sie zakręciła :P)
Napisano 12 Styczeń 201411 l Autor Dziękuje. Pierwszy termin obrony maj :D Drugi październik... XD Zobaczymy, na ten drugi myślę że spokojnie zdąże :D ale jesli wprowadzę 4 godzinny tok spania to może i na maj będzie :D Wszystko sam, mam nadzieje że dźwięk mi ktoś zrobi bo na tym się kompletnie nie znam :D No niestety, wiem jak to bywa :) Ale musze to zrobić bo nie będzie mgr'a i 5 lat męki na marne :D ^.^
Napisano 26 Styczeń 201411 l Autor update Layoutu: Oryginalny rozmiar pliku : 73725 na 2304 pikseli :) wszystko na wasrtwach... Edytowane 26 Styczeń 201411 l przez blukazs
Napisano 1 Marzec 201411 l Autor Mały update, frgment tła, skonczony (90%): I główny bohater: Jakieś ruchome testy, wkrótce [mam nadzieję] X_x
Napisano 3 Kwiecień 201410 l Autor Smierc w kolorze: Front/Side/Back postaci: Model in progress: Ruchomy test, brakuje jeszcze paru warst, ale mniej wiecej tak to bedzie wygladać: [video=youtube_share;6f7FFOmsa_o]
Napisano 3 Kwiecień 201410 l Ależ to jest dobre to co tutaj pokazujesz. A koncepty bardzo mi się podobają.
Napisano 10 Maj 201410 l Autor Mały update: Główny bohater w pełnym 3d. Narazie jeszcze bez shaderów i materiałów, ale za to zeskinowany i gotowy do animacji. Ile ja się uwalczyłem z joint orientami... Pozostało mi jeszcze tylko dociagnąć texture dłoni i twarzy [jest pod kaskiem] :D No i przydałoby się to jeszcze jakos podrzeźbić... zobaczymy jak z czasem bo ostatnio noce są coraz krótsze :D Do końca maja muszę złożyć jakiś trailer w finalnym wykonaniu.
Napisano 11 Maj 201410 l Stylistyka na duży plus, koncepty też super. Szykuje się nam coś dobrego, już nie mogę się doczekać finalnej wersji :). Keep it up. P.S dzięki za nową tapetę ;). Edytowane 11 Maj 201410 l przez safian
Napisano 12 Maj 201410 l Autor Stylistyka na duży plus, koncepty też super. Szykuje się nam coś dobrego, już nie mogę się doczekać finalnej wersji :). Keep it up. P.S dzięki za nową tapetę ;). Bardzo dziekuję, staram się jak mogę i miłe słowa zawsze mnie podbudowywują i podnoszą z podłogi, zwłaszcza że przeciwności jest mnóstwo. Dzisiaj np zwolniłem się z pracy i od czerwca zaczynam wakacyjny maraton dyplomowy :) ktoś ma jakiś dobry towar?:D P.S. Jeśli chcesz mogę Ci wysłać w lepszej jakości ^.^
Napisano 12 Maj 201410 l Ostatnie zdjęcie z kolorkami zapowiada, że to będzie coś grubego :D Ale tak się zastanawiałem nad tytułem, którego skrót może być źle interpretowany. Wydaje mi się, ze Where'd byłoby bardziej kojarzone z where would zamiast where did. Takie ułożenie mogłoby być, gdybyś narzucił przed tym jakąś wypowiedz z której wynikałoby, że to jest did nie would. Takie tylko moje przemyślenia, anglistą nie jestem :)
Napisano 18 Maj 201410 l Autor Hmm, chyba masz rację z tym tytułem :D Muszę to jeszcze przekonsultowaći ewentualnie zmienić XD No zobaczymy co z tego wyjdzie, mam nadzieje że będzie przynajmniej "Ładne" :D btw turntable (jeszcze jakiś sculpt by się przydal jesli sie wyrobie) [video=youtube_share;0E8eR1UCxg0]
Napisano 26 Maj 201410 l Autor Teaser [ tzn finalny fragment] [video=youtube_share;56oxuiSIdC0] Podziękowania dla Marka Truszkowskiego za dzwiek i Konrada Waszkiewicza za pomoc z mocapem i animacją! Chciałe wrzucic trochę wiecęj, ale tyle sie wyrenderowalo na prezentacje... Chyba troche zbyt zblurowane wyszlo. Ah ten post DOF. Ktos zna jakis patent na tek artefakty krawędziowe??
Napisano 26 Maj 201410 l 16 bit na kanal zalatwia przewaznie bledy krawedziowe, jak uzywasz frischlufta to wylacz gamma correction tez troche pomaga:)
Napisano 26 Maj 201410 l Oj.. będzie dobrze. Rozumiem, że aktualny jest termin październikowy ukończenia animacji?
Napisano 26 Maj 201410 l Autor 16 bit na kanal zalatwia przewaznie bledy krawedziowe, jak uzywasz frischlufta to wylacz gamma correction tez troche pomaga:) Faktycznie! Samo gamma daje znaczną poprawę! Ale najgorzej wciąż wyglada na maxymalnym kontrascie biel/czern. Gdzieś obczaiłem że w Nuke'u zalecają robić maskę na każdy plan XD Ale może na ten najwiekszy kontrast wystarcyz bo reszta wyglada calkiem zadowalajaco! Omg, mam nadzieje ze nie zawiodę XD Film jak najbardziej ukończony będzie na październik, w zasadzie to powinien być we wrześniu... No chyba że umrę po drodze :'D
Napisano 2 Czerwiec 201410 l Świetna praca, śledzę wątek od początku i jestem pod wrażeniem, teaser zaostrzył jeszcze apetyt. Animacja bohatera to mocap czy ręczna dłubanina?
Napisano 3 Czerwiec 201410 l Jakub Wydro Mała podpowiedź :) Podziękowania dla Marka Truszkowskiego za dzwiek i Konrada Waszkiewicza za pomoc z mocapem i animacją!
Napisano 4 Czerwiec 201410 l Autor ...dokładnie :D Czy ktoś wie, może podzielić się tajemnicą jak zoptymalizować render? Generalnie z tego co wiem, renderowanie animacji z ruchomymi obiektami i światłami z GI działa w trybie BF/BF. Mała klatka poglądowa renderuje się wtedy w jakieś 1:09 min. Z GI off ok 35s ale różnica jest spora. Próbowałem z samym domelight i wychodzi 58s ale jest dużo szumu. Zaczynam mieć wrażenie że wszelkie optymalizowanie i fakeowanie, koniec koncem i tak sprowadza się do jednego... [1:09 min] Może jest gdzieś jakiś bystry myk, który można zastosować? :D Jakiś fajny tutorial??
Napisano 5 Czerwiec 201410 l GI na IRR z cashem lightów z dome i reszty zapisane do pliku powinno dać dużego boosta.
Napisano 5 Czerwiec 201410 l http://jg3d.blogspot.com/2009/01/rendering-moving-objects-with-v-ray.html http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/tutorials_anim2.htm Edytowane 5 Czerwiec 201410 l przez jaras
Napisano 5 Czerwiec 201410 l Autor Dziękuję! Tego 3ds maxowego part I widzialem i generalnie głowa mnie bolała jak zobaczyłem te sfery, jakoś cięzko było mi to przenieść na maye. Part II wygląda obiecujaco. Przetrawię materiał, może jeszcze coś przyswoi mój mózg XD
Napisano 5 Czerwiec 201410 l nie przesadzaj :) to bardzo proste, raz to zrobisz i bedziesz wiedział co i jak. *Tip - w sytuacji awaryjnej, jezeli zalezy Ci na czasie to przy przeliczaniu prepassa mozesz minimalnie zmniejszyc rozdziałke a do samego renderu z powrotem zwiekszyc :) np. jesli animacje liczysz w full HD 1920 pix to prepass mozesz przeliczyc na 1440 pix (albo nawet jeszcze mniej - zalezy jak głęboko jestes w dupie), roznica w jakosci minimalna a czasowo jestes sporo do przodu Edytowane 5 Czerwiec 201410 l przez jaras
Napisano 12 Lipiec 201410 l Autor I'm still alive... Wrzucam stilla, praca wre a czasu tak niewiele. :( Co do zdepth passu, w AE jest to troche dziwne, naszczeście nowa wtyczka openexr 1.9 ma bardzo dobre wsparcie dla multichannelow, nie widze roznicy w wydajnosci gdy skladam compo z 16 bitowych png a 16 bitowego exr'a refresh klatki wynosi tyle samo, jakies 4 sekundy. Compression :default, takze poelcam jesli ktos nie chce miec 100k plikow w oddzielnych folderach i plikach. Co jest natomiast bardzo dziwne to ze AE i frishluft nie widzi jakby glebi z pliku exr? Jesli wrzucam zdepth pass z pnga wszystko wyglada ok... tylko znowu... workaround X_x moze ja jestem jakis le.. albo nie wiem o co biega, alpha straight, unmultiplied niby wszystko a takie rozbieznosci :/
Napisano 1 Sierpień 201410 l Autor Mały update związany z warsztatem, generalnie GI odpada w moim wypadku, nawet metodą prepassów, wychodzi gorzej niż BF/BF. Prepas liczy się ok 1 minuty, beauty z odczytem mapy GI jakieś 5 minut co łącznie daje 6, BF/BF generalnie liczy się w 5 z małym hakiem. Co gorsze czasy wachają sie od kilku do 50 minut [bF\BF] tam gdzie dużo textur z alphą. Przetestowałem też MentalCore'a, ale niestety czasy i efekt jednak odstaje od moich oczekiwań, po za tym jest bardzo neistabilny. Trochę poszperałem i znalazłem ciekawą metoda fake'owania GI za pomocą Vray_Dirta. Jest chyba najlepszą metodą, daje bardzo duża kontrolę i co lepsze można osiągnąć całkiem fajny efekt plus color bleeding. Czasy też są ok dwu krotnie niższe na złożonej scenie także z 50 minut schodzi do ok 27 w najgorszym wypadku. Poniżej porównanie na prostym przykładzie, myślę ze jak oddam film do renderingu to zrobie może jakiś tutorial o tym bo nie mogłem nic znaleźć fajnego ale u mnie słabo z szukaniem i potem sam sie musze męczyć... XD Edytowane 1 Sierpień 201410 l przez blukazs
Napisano 4 Sierpień 201410 l I'm still alive... Wrzucam stilla, praca wre a czasu tak niewiele. :( Co jest natomiast bardzo dziwne to ze AE i frishluft nie widzi jakby glebi z pliku exr? Jesli wrzucam zdepth pass z pnga wszystko wyglada ok... tylko znowu... workaround X_x Nie musisz renderować Z-Deptha do PNG. After widzi Z-Depth z EXR. Jak na warstwę z EXR wrzucisz filtr 3D Channel Extract to musisz ją zamknąć w nową kompozycję. Wtedy Frushluft umiejscowiony na Adjustment Layer pobiera Zdepth z tamtej przygotowanej warstwy. To jest wina struktury AE, kiedy chcesz pobrać jakieś informacje o obrazie z innej warstwy, to nie są uwzględniane filtry, przez co Frishluft takiego EXra nie widzi jako czarno-białej mapy głębokości tylko widzi zwyczajny obrazek RGBA. Dopiero po zamknięciu w nową kompozycję ze wszystkimi filtrami pozwala uwzględnić działanie filtrów w pobieranym obrazie. A tak na marginesie, bardzo ciekawie się projekt zapowiada. Daleko jeszcze ? :)
Napisano 4 Sierpień 201410 l Autor ... :O działa, faktycznie. :| Wiedziałem że to musi być tak proste że nigdy na to nie wpadne! Wielkie dzięki !!! : > Dziękuję, zobaczymy co finalnie z tego wyjdzie :] Napewno już bliżej niż dalej, ten miesiąc jest decydujący, prawie wszystko jest już zrobione, trzeba podopieszczać małą część dorobić, da rady. :)
Napisano 19 Sierpień 201410 l Autor Po ostatnich "korektach mentorskich" próbuję ponownie ogarnąć całość i wrócić do stanu rzeczy sprzed dwóch tygodni, nie będę się rozwodzić bo nie ma nad czym i po prostu ręce opadają... Niestety nie ma kabelka - wciąż walczę z mocapem aby to jakoś wyglądało, w między czasie ujawnię trochę dalszych fragmentów:
Napisano 19 Sierpień 201410 l Yo, a nie myślałeś może, aby drastycznie zwiększyć dof'a tak aby uzyskać efekt bardzo małej skali? Że niby całość dzieje się na makiecie. Teraz to mi trochę wygląda na taki stan pomiędzy naturalnym światem, a czymś małym / bajkowo-makietowym (trochę płasko). Opieram się na ostatnim uploadzie, bo np. w tym obrazku http://postimg.org/image/yj8wex6ff/ świat wygląda już na naturalny (dof'a prawie nie ma) EDIT: próbowałem coś takiego zrobic, ale chyba nie wyszło mi za dobrze :P - http://imagizer.imageshack.us/a/img631/4494/hS1HjH.jpg EDIT2: ..chociaż w sumie cofam co mówiłem elo! Edytowane 19 Sierpień 201410 l przez STRZYG
Napisano 20 Sierpień 201410 l Autor Yo, a nie myślałeś może, aby drastycznie zwiększyć dof'a tak aby uzyskać efekt bardzo małej skali? Że niby całość dzieje się na makiecie. Teraz to mi trochę wygląda na taki stan pomiędzy naturalnym światem, a czymś małym / bajkowo-makietowym (trochę płasko). Opieram się na ostatnim uploadzie, bo np. w tym obrazku http://postimg.org/image/yj8wex6ff/ świat wygląda już na naturalny (dof'a prawie nie ma) EDIT: próbowałem coś takiego zrobic, ale chyba nie wyszło mi za dobrze :P - http://imagizer.imageshack.us/a/img631/4494/hS1HjH.jpg EDIT2: ..chociaż w sumie cofam co mówiłem elo! Hej, :) Myślałem o tym, spróbuję zrobić takiego tilt-shifta i zobaczę jak to będzie wyglądać. Na pewno pierwszy plan musi być bardziej rozmyty, reszta też się będzie zmieniaćz upływem czasu, czasem ostra będzie postać czasem dalszy plan. Te stille to taki bardziej defaultowwy dof - niestety wrzucałem na szybko. Mam też maski poszczególnych planów, ale jak na razie, nie jest to super finał, tak jak wpomniałem brakuje kabla itd... Ostatni screen jest bez dofa żeby lepiej było widać to fake'owe GI, które chyba muszę zmienić XD :/ mam jeszcze ciekawy pomysł na postać w głowie, ale muszę nagrać na kamerę szum ze starego crt'ka i vhsa... :D Mamy tu jeszcze nawet projektor na 32mm :O normalnie zoo - archiwum. Edytowane 20 Sierpień 201410 l przez blukazs
Napisano 16 Wrzesień 201410 l Autor ...renderuje się! :D Teoretycznie na 29 września film musi być gotowy. Ma być wystawa jesiennych dyplomów w pałacu sztuki w Krakowie. Mam nadzieję że się uda! Jeśli nie to dopiero koniec października. Z racji wesołej nowiny mały still:
Napisano 16 Wrzesień 201410 l Świetnie, że masz siły i motywację, aby jechać z tym. Trzymam kciuki. Nie ukrywam, że to co pokazujesz bardzo zachęca do całości. Deadline faktycznie blisko, ale dajesz... dajesz...
Napisano 16 Wrzesień 201410 l Autor Świetnie, że masz siły i motywację, aby jechać z tym. Trzymam kciuki. Nie ukrywam, że to co pokazujesz bardzo zachęca do całości. Deadline faktycznie blisko, ale dajesz... dajesz... Dziękuje za miłe słowa. Nie nazwałbym tego motywacją... :D Wyobraź sobie głęboką dziurę w której spędzasz 5 lat. Jest ciemno, gdzieś wysoko i daleko widać jakieś światło. Wspinasz się 5 lat, tylko po to aby wyjść z tej dziury i mroku, uciec i nigdy nie wracać, bo masz nadzieję że w końcu ujrzysz światło, dołączysz do ludzi. :D To jest w bardzo zbliżonym stopniu opis 1:1. XD Fakt faktem że na górze jest coraz trudniej i łatwiej się zabić, ale... " ja nie dam rady?"
Napisano 18 Wrzesień 201410 l Nie moge sie doczekac bo sledzę i troche po cichy kibicuje od samego początku! :)
Napisano 23 Wrzesień 201410 l Profesjonalnie ma to Kolega rozrysowane. Powiedziałbym nawet, że wzorcowo ;) Podoba mi się progress konceptu Śmierci. Syntetyczna, kanciasta forma, przywodzi różne symboliczne skojarzenia. Fajnie, że niedługo premiera! Robi się coraz ciekawiej.
Napisano 6 Październik 201410 l Autor Film w zasadzie skończony, czekam na finalny dźwięk, zostały jakieś drobne poprawki dofa i takie kosmetyki, wyszło lekko ponad 8 minut... Obrona ponoć 28 paźdz, może wrzucę wcześniej, jeśli się uda : ] Niestety nie chce zbyt spoilerować, więc dalszych fragmentów nie chcę ujawniać, ale wrzucę parę finalnych ramek.
Napisano 6 Październik 201410 l Czekam. Wrzuc po obronie! Będziesz po wtedy możesz czytać opinie na forach i do nich się odnosić. Jest pięknie. Sent from my mobile phone
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto