Monio Napisano 4 Październik 2014 Napisano 4 Październik 2014 W ciągu następnych 12-24 miesięcy Autodesk planuje w pełni zrezygnować ze sprzedaży swojego oprogramowania z wieczystą licencją na rzecz odnawialnych rocznych subskrybcji. Kilka tygodni temu taka pogłoska pojawiła się w sieci ale teraz informacje te zostały potwierdzone na Dniu Inwestora Autodesku. Kilka cytatów od vice prezydenta Autodesku, Andrew Anagnost'a: These are not pirates … these are real customers. They just happen to purchase from us perpetual licences on an infrequent basis, because they can,” he said. “This really isn’t good for our ecosystem. We not only believe [subscription] is the right thing for our business, we believe it’s the right thing for our customers,” Anagnost continued. “Not only does this provide the lowest-cost access to the offerings our customers have ever seen, it also provides a superior experience. Because we believe in this so much, over the next 12 to 24 months, we’re going to stop selling perpetual licences. Źródło: http://www.cgchannel.com/2014/10/autodesk-to-go-subscription-only-by-2016/
Monio Napisano 4 Październik 2014 Autor Napisano 4 Październik 2014 Krótko mówiąc wychodzi ponad 6 tysięcy rocznie z vatem za majkę patrząc na to co mamy teraz. Kupując roczną licencje na stronie ADSK, bez pośredników. Jakie będą ceny dowiemy się za kilka miesięcy, najpierw chcą wydoić CADowców. Dla mnie to świetna informacja. Freelancerzy i małe studia będą masowo przesiadać się na inne softy. ADSK wreszcie zrobił coś dobrego dla branży. Strzelił sobie w stopę. ;)
Reanimator Napisano 4 Październik 2014 Napisano 4 Październik 2014 500zl miesiecznie za licencje? Tragedii nie ma;>
Monio Napisano 4 Październik 2014 Autor Napisano 4 Październik 2014 Reanimator- Te 6000zł dotyczy opcji kiedy kupisz ich soft na rok. Płacąc miesięcznie wychodzi 760pln, jeśli autodesk zachowa taki rodzaj płatności oczywiście. Jak weźmiesz pod uwagę realia całego naszego rynku to ta kwota jest sroga dla większości freelancerów i małych studiów. ;)
Traitor Napisano 4 Październik 2014 Napisano 4 Październik 2014 Kolejne wersje Maxa sa tak ubogie w nowe, przydatne ficzery, ze spokojnie mozna kupic ,licencje dozywotnia i pracowac na niej do emerytury:) Program lepiej sobie samemu wzbogacac darmowymi skryptani ze scriptspot'a, niz placic za licencje czasowe.
damian85osg Napisano 4 Październik 2014 Napisano 4 Październik 2014 Oho... Softy of od Autodesk stały się jak Polskie województwa. Teraz nałożony podatek, a więc czas uciekać do innych krajów (innych softów) bardziej przyjaznych ludziom :x
Monio Napisano 6 Październik 2014 Autor Napisano 6 Październik 2014 Ciekawy cytat z polycounta: it's going to backfire on them horribly. with their proven track record of not only breaking each release of max, but also breaking a whole bunch of the custom plugin functionality that studios rely on for their workflows on each release, i can very much see studios just outright saying something along the lines of: "fine, we'll keep with the perpetual licenses we already have, and evaluate alternative software for the future when what we have is no longer viable". they'll do this rather than actively subscribe, and the reason why is pretty straightforward: what they have already works, there's no NEED to update, there are studios still running 2011 or older because there's no NEED to update past that. rather than face potentially crippling updates at inconvenient times during production, studios would probably rather just stick with what they already have until something a LOT better becomes available. http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=140756 Większość osob tam juz planuje przesiadke na modo lub blendera. Piękne czasy się zapowiadają. :)
Reynevan Napisano 6 Październik 2014 Napisano 6 Październik 2014 Chyba kazdy kto mial kupic maxa juz to zrobił. Ktos zaczynajacy zabawe w tej branzy, posiadajacy mozg i czytajacy fora, zapozna sie z trendami i raczej nie wybierze czegos od autodesku. Tylko zacofani wykładowcy z ciepłą posadką moga go polecac. Subskrypcje wprowadzili pewnie po to, zeby pozdzierać z biednych, nowo wykształconych architektów.
Reanimator Napisano 6 Październik 2014 Napisano 6 Październik 2014 I nagle wszyscy rezygnuja ze swoich pipeline`ow tworzonych przez lata i przesiadaja sie na softy, ktore nie maja polowy funkcjonalnosci ;)
praetorian Napisano 6 Październik 2014 Napisano 6 Październik 2014 I nagle wszyscy rezygnuja ze swoich pipeline`ow tworzonych przez lata i przesiadaja sie na softy, ktore nie maja polowy funkcjonalnosci ;) jak jest trynd na FORACH to nie wypada inaczej ;)
Monio Napisano 6 Październik 2014 Autor Napisano 6 Październik 2014 Modo nie ma połowy funkcjonalności? Kurka, czym prędzej przekaz to gościom z idSoft bo nie zrobią nowego Dooma! ;)
Reanimator Napisano 6 Październik 2014 Napisano 6 Październik 2014 Hm, a co oni robia w Modo? Cala gre wlacznie z rigami i animacjami?
Monio Napisano 6 Październik 2014 Autor Napisano 6 Październik 2014 O animacjach nic mi nie wiadomo. Na pewno robią w modo całe enviro art + level design i większość assetów. Mają pełną integracje ze swoim enginem i mega-texture.
Reanimator Napisano 6 Październik 2014 Napisano 6 Październik 2014 O, ciekawe. Zadaje pytanie i ludzie maja odmienne zdanie... na temat pytania;) Widzisz wiec Monio, ze nie zrezygnuja z Autodesku (jesli go uzywaja) tylko dlatego, ze wejda subskrypcje, poniewaz cala reszta olbrzymiego pipeline`u animacyjo-riggowego kreci sie pewnie wokol Majki/Motionbuildera. Do modelowania mogliby uzywac Blendera rownie dobrze, bo jest jednym z najlepszych narzedzi do tego:) I tak, zobacz sobie co ludzie robia w Mayce. To o tego typu funkcjonalnosci mowilem: Bo mozesz napchac do softu najrozniejsze bajery, ale nigdy nie zrobisz wszystkiego, czego potrzebuja poszczegolne studia. I musi byc platforma, ktora pozwoli zbudowac wlasciwe narzedzia.
polka dot Napisano 6 Październik 2014 Napisano 6 Październik 2014 dobre studia się dostosują bo mają na to kasę. słabe studia i freelancerów autodesk ma w dupie skoro i tak jadą na piratach:P
Traitor Napisano 6 Październik 2014 Napisano 6 Październik 2014 Kto jedzie, ten jedzie, mow za siebie:)
floo Napisano 6 Październik 2014 Napisano 6 Październik 2014 @Reanimator Przykładowo Blender zmierza w tym kierunku i liczba narzędzi w tym roku bardzo mocno urosła, ale nie porównywał bym tego do lat doświadczeń studiów produkcyjnych. Liczba osób jaka nad tym pracuje oraz budżety są nieporównywalne. Goły 3dsMax czy Maya nic nie znaczy dla studia, a tym bardziej skromny w narzędzia MotionBuilder. Duże studio na swoich programistów, a freelancer albo kupuje wtyczki, albo sam sobie pisze narzędzia. Czasami się nimi pochwali, a może i podzieli z resztą świata. To zupełnie inna polityka. Umówmy się, że nawet jak ktoś robi płatny dodatek za 150$, to ma większe szanse zarobić na programach autodescku, niż przy darmowym Blenderze.
floo Napisano 6 Październik 2014 Napisano 6 Październik 2014 @Reanimator nie doceniasz kreatywności blenderowych devów:
Reanimator Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 Tego tez nigdzie nie powiedzialem :) Doceniam ich bardzo, ale nie wszystkich ;) A cala rozmowa o studiach i narzedziach wziela sie z tezy, ze teraz wszyscy odplyna do Modo i Blendera:)
floo Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 @Reanimator Sam tak nie twierdzę, bo troszkę liznąłem tego świata z najwyższej półki i bardzo obiektywnie patrzący na softy gość(JD) powiedział mi wprost, że to nie jest możliwe. Sama przesiadka na MB kosztowała studia troszkę czasu, ale to akurat miało mocny argument i ten czas się zwrócił. Osobiście to dla mnie nikt nie musi się przesiadać na Blendera, ale fajnie było zmienić świadomość tych bardziej doświadczonych, że wiele się pozmieniało na lepsze. Dla mnie soft nie ma takie znaczenia, bo o wiele istotniejsza jest komunikacja i podejście do tego co się robi.
makak Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 "A cala rozmowa o studiach i narzedziach wziela sie z tezy, ze teraz wszyscy odplyna do Modo i Blendera:) " Widać jak odpływają przy Adobe CC, jak przeszło na subskrypcję. Coraz więcej prac z CC pojawia mi się w pracy...
le_chu Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 Dziwne że news pojawia się dopiero teraz, Ade$k powiadamiał już o tym kilka miesięcy temu ludzi z subskrybcją ale jakoś odbiło się bez echa.
Azbesty Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 http://autodesk.blogs.com/between_the_lines/2014/10/students-teachers-schools-worldwide-can-now-download-free-full-version-autodesk-software-no-catch.html hahahaha ratwanie się..
Reanimator Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 Nieprawda, mozna to bylo zrobic wiele tygodni (miesiecy?) temu, tylko nie bylo naglosnione. Moze to jest ta roznica.
Reynevan Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 Ratowanie się przed czym? Autodesk nie upadnie. Nawet giełda nie zareagowała po ogłoszeniu subskrypcji. Zobaczymy jak bedzie podczas oficjalki. Gdyby naprawdę chcieli sie ratowac to wykupili by flądre a następnie blenderka za marne grosze.
Traitor Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 Wystraszyli sie postow Azbesty i zareagowali w ten sposob:)
adek Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 Wystraszyli sie postow Azbesty i zareagowali w ten sposob:) Też tak mi się wydaje bo myślę, że to, że rozpoczął się rok akademicki nie ma nic do rzeczy. Studenci przecież podczas wakacji szukają takich newsów.
Azbesty Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 nie no wiadomo przecież żarty se robimy.
floo Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 @Reynevan Blender nie można wykupić, bo wiązało by się to ze złamaniem licencji. W sumie teraz naprawdę warto iść na studia. Dopłacają całkiem niezłą kwotę. Może nastąpić wysyp wiecznych studentów.
Reanimator Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 Nie trzeba zadnego papiera przedstawiac. Deklarujesz, ze jestes studentem i jedziesz z koksem. Bo i tak nie wolno Ci uzywac do czegokolwiek innego niz nauka, research, itp.
deshu Napisano 7 Październik 2014 Napisano 7 Październik 2014 Subskrypcja tu, subskrypcja tam... Ledwo mrugałem okiem, a nagle wszyscy traktują mnie jak Tmobile.
Monio Napisano 10 Październik 2014 Autor Napisano 10 Październik 2014 Bump. Dlaczego ten news nie jest na głównej? Miliardy dolców znikną z naszych kieszeni w ciągu następnych kilku lat. Nie warto o tym wspomnieć? ;)
Traitor Napisano 10 Październik 2014 Napisano 10 Październik 2014 Dlatego zaopatrzylem sie w licencje wieczyste;) Do emerytury na niej spokojnie dociagne.
Monio Napisano 10 Październik 2014 Autor Napisano 10 Październik 2014 To zadziała tylko w momencie gdy nie musisz eksportować scen i modeli. Autodesk jest znany z tego że ucina szybko kompatybilność wsteczną. Jak klient będzie chciał od ciebie pliki w wersji max 2017 to nie będziesz miał wyboru.
floo Napisano 10 Październik 2014 Napisano 10 Październik 2014 3dsMax póki co ma możliwość zapisywania do starszych wersji. 2015 jest kompatybilne wstecz do 2012, ale kto wie czy czegoś nie wymyślą.
stormwind Napisano 10 Październik 2014 Napisano 10 Październik 2014 floo co roku jest ukrócana: 2012 miał zapis do 2010, 2014 do 2011
floo Napisano 10 Październik 2014 Napisano 10 Październik 2014 @stormwind aha, tak to działa, nie zwróciłem na to uwagi. Pewnie ma to służyć płynnemu przejściu na nowe wersje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się