adek Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 W internecie pojawiła się pierwsza zajawka nowego filmu Fundacji Blender pt. Monkaa. Pełna treść: Monkaa - zajawka nowego filmu Blender Foundation
olaf Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 bardzo slabe enviro. nie wiem czy w koncowce 2014 takie rzeczy warto wypuszczac. Wyglada jak realtime. Fanow Blenderowi nie doda.
STRZYG Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 ...czy ja dobrze widzę, ta małpka wyjada sobie draże z pupy?
adek Napisano 16 Październik 2014 Autor Napisano 16 Październik 2014 Na mojej liście w dalszym ciągu Big Buck Bunny jest nie do pobicia. A to już tyle lat minęło!
Azbesty Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 Na mojej liście w dalszym ciągu Big Buck Bunny jest nie do pobicia. A to już tyle lat minęło! +1 co do najnowszego to bieda a to dziwne bo support mają ogrobny mają do dyspozycji cała farmę NVIDI...
Monio Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 To wygląda fatalnie i jest beznadziejnie zmontowane. Nie mam pojęcia czemu Instytut blendera chce się pod tym podpisywać. Ludziki z drimagine po roku nauki 3d od zera robili ładniejsze rzeczy.
Azbesty Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 pozostałą tylko nadzieja w filmie od Blender Guru i kolesiu z pixara.
Lesiu Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 Zgadzam się z Olafem, że fanów to blenderowi na pewno nie doda. Lepiej już nic nie publikować niż chwalić się czymś takim. Wygląda jak jakaś trzeciorzędna, prymitywna bajka sprzed wielu lat. Azbesty, a co do rzeczy ma tutaj farma GPU? W przypadku tej zajawki sam pomysł wygląda mizernie, a nie tylko wykonanie, czy ewentualne ograniczenia technologiczne. PS. Oczywiście fanboye blendera dają o sobie znać pod tym filmikiem na YT. Im z pewnością się to musi podobać :)
Azbesty Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 Zgadzam się z Olafem, że fanów to blenderowi na pewno nie doda. Lepiej już nic nie publikować niż chwalić się czymś takim. Wygląda jak jakaś trzeciorzędna, prymitywna bajka sprzed wielu lat. Azbesty, a co do rzeczy ma tutaj farma GPU? W przypadku tej zajawki sam pomysł wygląda mizernie, a nie tylko wykonanie, czy ewentualne ograniczenia technologiczne. to że nie ogarniam jak mając pod ręką taki setup można wyprodukować tak słabą scenę, i chodzi mi o shadery. i ogólnie całość.
floo Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 Mnie większość etykietuje "fan boy Blendera", to się wypowiem. Sam nie wiem, co to ma być? Odnoszę też wrażenie, że są tam osoby które tracą kontakt z rzeczywistością. Lepiej poszli by za Pixarami, DW, Sony i zrobili drugą część BBB, jak wiewiórki są malutkie. Graficznie było na niezłym poziomie, tak teraz mogli by to wyśrubować. Skoro pomysłów im brakuje. Marketingowo to Fundacja robi regres i to jest przykre, że przy takim potencjale tak to wygląda.
Nezumi Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 Ten kawalek z agentem co to niedawno pokazali byl o niebo lepszy. Tutaj postac jakos sie moze obronic, ale reszta... Przeslabo. I kto to montowal w ogole?... Ech... Pomine juz temat wyjadania sobie czegos z tylka - co to ma byc? Zenada.
Azbesty Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 okej tak więc po skomentowaniu tego na YT dostałem taką odpowiedź: This is a preview of a short animation, this isn't a feature production like what gooseberry plans to be. Up until this point, gooseberry has already been worked on for over 6 months by dozens of people and the crowdfunding money behind it. This project was made by 3 artists: http://www.weybec.com/ This project is going on the cloud, and the cloud is for people who actually want to learn how to produce work with blender, so nice simple scenes are an asset to production files that are being reverse engineered by those learning. Also, clearly this is a very stylized piece that isn't going for realism or complexity, and from what I can tell, the animation look pretty decent. You should hold your tongue until you see the final piece, but I still don't get why people are so critical of something being produced in a short timeline and to entertain you for free.
Temporal Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 Animka nie jest najwyższych lotów to fakt, ale czemu odrazu aż takie krytyczne komentarze? Gdyby to jakiś polak zrobił, to byście się przez najbliższy miesiąc pałowali. Ja tam tragedi nie widzę, jak na promowania tej całej blenderowej chmury, to bardzo fajna sprawa. Pixar z tego co kojarzę, to nie upublicznia plików źródłowych ze swoich mega produkcji. Za symboliczna kwotę mamy dostęp do modeli, rigu, animacji, shorta itd. Taką rolę miał spełniać ten filmik, a tutaj narzekanie, tak jakby ktoś chciał to w kinach puszczać.
Nezumi Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 Temu krytyczne komentarze, ze jak sam powiedziales nie jest najwyzszych lotow :D Jakby tego nie reklamowali jako shorta tylko zrobili po prostu tutoriale pod Cloud'a to bym to pochwalil nawet, ale maja jakis kinematograficzny kompleks - po co? Malpa jest w miare ok - enviro zwyczajnie do niej nie pasuje. Po cholere symulowac wlosy postaci przy enviro ktore jest niemal low poly? Mozna bylo bardziej ta malpe stylizowac jeszcze, uproscic. Teraz to wyglada jakby zatrudnili Bruce'a Willisa i kazali mu grac w scenografii namalowanej na kartonie :/ Animacja obleci. Co do ceny to 60 dolcow na wejsciu nie wydaje mi sie oplata ktora nazwalbym "symboliczna", ale ja to biedny ogolnie jestem :P
Monio Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 Temportal- Pytanie po co mi pliki z brzydkiej animacji. Ładniejsze modele i shadery znajdę na blendswapie za darmo. Azbesty- Ja napisałem na AiB że jest wiele ładniejszych animacji studenckich. Ten sam gość mi odpisał nie widział i że trolluje. Gobelins coś ten? ;) Olać go.
ikkiz Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 Jak ja bym takie zrobił, to bym był z siebie w *** dumny, więc nie rzucę kamieniem z wszystkimi, bo jakoś mi nie wypada.
Azbesty Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 Temportal- Pytanie po co mi pliki z brzydkiej animacji. Ładniejsze modele i shadery znajdę na blendswapie za darmo. Azbesty- Ja napisałem na AiB że jest wiele ładniejszych animacji studenckich. Ten sam gość mi odpisał nie widział i że trolluje. Gobelins coś ten? ;) Olać go. koleś z którym pisze wraz z Nezumim, jest albo niekumaty albo mu płacą za granie idioty albo ja nie wiem. koleś zwie się "Braeden Laverty"
Monio Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 ikkiz- Myśle że musiałbyś się starać żeby ci tak źle wyszło. Twoje prace poziomem rozwalają tego shorta. I robiłeś je sam, a nie w 3 osobowym zespole przez pół roku.
floo Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 koleś z którym pisze wraz z Nezumim, jest albo niekumaty albo mu płacą za granie idioty albo ja nie wiem. koleś zwie się "Braeden Laverty" Jest na takim etapie że pewnie chłopak wie wszystko lepiej niż inni. Niektórzy tak mają. Broni swojej ideologii.
Nezumi Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 Szkoda ze ludzie lykaja WSZYSTKO co wyjdzie spod Blendera. Tym sposobem ciezko o postep skoro beda chwalic byle co. Nie jest tragiczny ten filmek ale zeby taki show robic z tego i firmowac Fundacja to gruba przesada. Jak bym sam to zrobil to jasne ze bylbym zadowolony - choc nie wybralbym motywu wyjadania kupy jako przewodniego NA PEWNO. Ale mowimy tu o ludziach odpowiedzialnych za sam program i jego promocje - cz
floo Napisano 16 Październik 2014 Napisano 16 Październik 2014 Zdaje się że studenci też działają. ;) , ale żeby ktoś to chciał sprzedawać. Co to się tam porobiło w tej fundacji.
Yego Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 Witam. Lata temu byłem obecny na tym forum, ale to co tu się dzieje, skłoniło mnie aby znów założyć konto, choćby po to, aby to skomentować. Co się z wami stało?! Skąd ta zawiść! Skąd te alergiczne reakcje na Blendera? Większość z was, nie skalała się Blenderem, ale gdy nadarza się okazja do krytyki, wszyscy zgodnie wyrażacie swe święte oburzenie na fundację. Zastanówcie się, co wy w ogóle poddajecie krytyce. Blender, jak wiecie to całkowicie darmowy soft, w zamyśle dla każdego. Absolutnie nie można go uznać za doskonały, większość nie uzna go nawet za wystarczająco dobrego by znalazł zastosowanie w produkcji. Ale użytkownicy blendera o tym doskonale wiedzą! Ale czemu nie mielibyśmy próbować? Nie znam nikogo kto darł by się wszędzie że oto nadchodzi pogrom dla Maxa, Majki itd. bo nastał blender - przecież to bzdura! Pojawia się filmik, prosty i łatwy, a wraz z nim udostępniono społeczności wszystko co użyto w produkcji; modele, rig, teksturarki, twórcy nawet zadali sobie trud aby zrobić tutki które tłumaczą co ciekawsze zagadnienia, tak aby nowi użytkownicy mogli łatwo zdobyć wiedzę - A wy znów krytykujecie! Że regres, że envi do bani, że animacja kuleje, a małpa jest niehigieniczna. Czemu to was tak boli? Bo niski poziom prezentuje? - Bo ma być przystępny dla nowych użytkowników blendera! Bolączką blendera, jest stroma krzywa nauki, trudny (w obiegowa opinii, dla mnie taki nie był) interface, potrafi zniechęcić przy pierwszym kontakcie. Dlatego włąsnie fundacja promuje takie projekty, dlatego są umieszczane w Blender Cloud wraz z tutkami. Chcecie wysoki poziom, pewnie, to też tam znajdziecie, Tears of steel, Sintel, wszystkie z całym dobrodziejstwem, tutki, modele, animacja. Co chwilę czytam tutaj o fan-boyach Blendera, pewnie są i tacy, ja pewnie od dziś też będę miał taką nalepkę ale wydaje mi się, że znacznie więcej jest tu zwykłych hejterów Blendka. Żyj, i pozwól żyć innym. Ja mam radochę z nowych funkcji blendka, cieszę się z nowego shorta smażonego w Blendku, Ciesze się z nowych tutków, bo coś nowego się nauczę. Czemu Ciebie to wkurza? Ty to już w swoim sofcie masz?, poziom twojej pracy jest dużo wyższy? masz nowe lepsze "ficzersy" - super! Napisz o tym , podziej się wiedzą, ja się chętnie nauczę od Ciebie. Przepraszam za uogólnienia, i jeśli kogoś uraziłem, to też przepraszam.
Lesiu Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 Yego, ale tutaj nawet fani blendera krytykują tę zajawkę. Dlaczego mają wychodzić z założenia, że jeśli soft jest darmowy to nie można krytykować ani samego softu, ani rzeczy robionych wokół niego?
Yego Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 Darmowość softu nie jest żadnym argumentem odnośnie jakości, ale darmowość już w znacznym stopniu wpływa na bazę użytkowników. Darmowy soft niejako z definicji będzie jednym z pierwszych, jeśli nie pierwszym wyborem dla osoby chcącej posmakować co to jest 3d. To jednocześnie błogosławieństwo i przekleństwo Blendera. Monkaa to super sprawa dla dla kogoś kto włąśnie zaczyna przygodę z 3d, prostota, a wręcz laickość tego projektu jest tu jego zaletą. A co do krytyki ze strony użytkowników blendera powiem tylko tyle (znów generalizując, za co przepraszam) : Daleko zaszedłeś, ale pamiętaj skąd wyruszyłeś. Innymi słowy - nowym użytkownikom blendera też się należy kawałek tortu. Power usersi niech czekają na Goosberry.
floo Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 @Yego z natury mam tak że mówię co myślę i bardziej cenie sobie w życiu zdrową ocenę, niż klepanko po plecach gdzie ktoś po upływie czasu wbija nóż. Choć dzisiejsze trendy narzucają chwalić wszystko i wszędzie, tak zaprzecza to rozwojowi. Fundacja robi dobrą robotę, ale momentami jak w tej animacji, skupiają się na postaci, nie dbając o tło. Po kliku latach obserwacji uważam że w pewnych kwestiach są ślepi, albo im tak wygodnie. Nic mnie nie boli, wyrażam swoją opinie. Co według ciebie lepsze? Dać komuś przeświadczenie, że wszystko robi super, czy lepiej poddać to krytyce, pozwolić wyciągnąć wnioski? Osobiście sugerował bym że lepsze od tego enviro było by białe tło i wtedy jest o wiele lepsze wrażenie. [video=youtube_share;od_Lja9QstQ]
Yego Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 @floo Myślę, że trochę wybiegamy w przyszłość z oceną tej animki. Przecież to ma być 5 min. short a my widzieliśmy raptem 10 sekund jakiegoś materiału, bez pewności, że są to fragmenty finalnego produktu. Poza tym mam odczucie, że sama animka nie jest dla fundacj tak wartościowa jak asstetsy które wraz z nią dostaną się na clouda. Priorytetem dla fundacji jest Goosberry, to jest koń pociągowy zmian które nastąpią w najbliższej przyszłości w Blenderze, to jest Open Movie Project pełną gębą. Monkaa, cóż, dla profesjonalisty nie przedstawia żadnej wartości, dla laika, to już inna para kaloszy, zwłaszcza jeśli dostaniesz do ręki wszystko co potrzeba by tą anime samemu odtworzyć. Envi kiepski? pawnie, ale to fajny pretekst żeby pokazać jak trawke z kwiatkami i drzewami zrobić za pomocą cząsteczek. Hair sim? podobnie. Co do krytyki fundacji. Konstruktywna krytyka jest zawsze dobra, błędy fundacji? - nie myli się tylko ten, kto nic nie robi. Ja wiem jedno, nie znam innego darmowego softu, który by przeszedł tak imponującą drogę i nadal się tak dynamicznie rozwijał, dlatego ja jestem daleki od krytyki, bo pewnie sam bym czegoś podobnego nie dokonał.
floo Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 @Yego Tutaj nie chodzi o to że robią błędy, ale o to że nie wyciągają wniosków i koniecznie na siłę Fundacja forsuje rzeczy których nie powinna. Przykładem jest Video Sequencer, gdzie mam wrażenie, że nikt z osób decyzyjnych nie widział jak pracuje się w zaawansowanym programie. Tutaj nie chodzi mi o kopiowanie pomysłów, ale o to aby po ludzku można było pracować, bo jest tyle wąskich gardeł, że staje się to kompletnie nie opłacalne. Czas pracy osoby nad montażem wydłuża się niepotrzebnie, bo nikt nie widzi potrzeby zmian. Aby było ciekawiej nie trzeba wcale do tego super programisty, tylko zdrowego podejścia. Jak sobie przypomnę walkę o n-gony, to aż mnie ciarki przechodzą.
Monio Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 Yego- Chyba faktycznie cię sporo ominęło bo większość osób które tutaj pisały i narzekały na ten filmik to blenderowcy, niektórzy bardzo zaangażowani. Po prostu nie łykamy wszystkiego co ma metkę blender. Ja osobiście nie widzę wartości w contencie z animacji która jest brzydka i wygląda banalnie.
le_chu Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 Blender jest darmowy ale jest też masa osób które usilnie, wbrew społeczności Blenderowej starają się pokazać że może on konkurować w pewnych dziedzinach ramię w ramię z Maxem, Cinemą czy innymi komercjalnymi pakietami. Dlatego nawet ze względu na pracę tych osób powinna być delikatna nagonka na tego typu projekty, zwłaszcza że oficjalnie podpisuje się pod nimi Fundacja.
Yego Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 @floo Masz całkowitą rację, blender ma swoje mroczne zakamarki skąd aż wieje absurdem i prowizorką. Ale czy on jeden? to nie jest tak, że Blender to cud i objawienie. Blender jest jaki jest, to narzędzie, które lubię używać, ale nie skrobie w nim teksturek, bo mam PS który mi do tego lepiej pasuje. nie składam video w blenderze, bo w ogóle prawie tego nie robię :) Robię sculpta w Blenderze, nie dlatego, że jest do tego najlepszy, ale dlatego, że nie mam Z-brusha. Modeluje w Blendku bo mi to fajnie idzie i się przyzwyczaiłem. I super, tyle że za rok blender będzie zupełnie inny, może to będzie najlepsze narzędzie do teksturowania? Chodzi mi o to, że nie ma sensu kruszyć kopi o jakość jakiegoś ficzera bo w blendku wszystko się ciągle rozwija, w różnym tempie, ale się rozwija, jeśli coś na dziś jest fatalne, nie używam tego. Faktycznie, czasami się skupiają na dziwnych sprawach, ale robia też mnustwo dobrej roboty. @Monio Masz rację, dla ciebie to żadna wartość, dla 12 latka który dziś od kumpla usłyszy w szkole o blenderze to bedzie super sprawa. @le_chu To jest mi akurat sprawa bardzo bliska. Zawodowo wykorzystuję blendera, cały mój dział korzysta z blendera (trzeba było widzieć miny moich współpracowników, maxowca i CADowca kiedy im oświadczyłem że przechodzimy na blendera) ale uważam, że każda wartość dodana jest lepsza niż pustka. Ktoś daje kontent niskiej jakości? Szkoda, ale mój świat się przez to nie zawali. Co zrobię? Jeśli kiedyć coś dam od siebie, zadbam by było lepsze. To od użytkowników, a nie od fundacji zależy jakiej jakości kontent będzie tworzony w Blendku.
Sunedge Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 To od użytkowników, a nie od fundacji zależy jakiej jakości kontent będzie tworzony w Blendku. Chłop ma racje, ament...
Temporal Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 Zgadzam sie z Yego w 100%. Pojawil sie tutaj preview shorta, a wszyscy placza, ze malpa sobie z tylka cos wyciaga. Jak ostatnio pojawila sie tandetna animacja o jakims wilq'u na poziomie kapitana bomby, to wszyscy sie podnieciali, bo polskie. Nigdzie nie napisalem ze ta animka, tuaj jest super, ale tragedia tez nie ma. To nie jest przeciez ten reklamowany projekt goosbery. To nie bedzie wyswietlane w kinach itd. Zwykle promo, a sama piana od ludzi. Ostatnio tak wiele slysze jakie BF nie jest zle. Sam kiedys w to wierzylem i zastanawialem sie nad przyszloscia Blendera. Teraz jak tak patrze na kazdy update i zapowiadane nowe wersje, to widze swietlana przyszlosc. Z dnia na dzien nikt nie wprowadza rewolucji. Ludzie od komercyjnych sotow tez czekaja na pewnym ficzery i funkcje, liczac laskawie ze tworcy kiedys je dodaja. Czemu odraz blender ma byc najlepszy we wszystkim? To nie jest tak, ze odrazu milion funkcji wsadzic sie do programu z dnia na dzien. Tym bardziej ze to nie jest jakas wielka korporacja. Gdyby BF do kazdej nowej wersji wsadzali tylko nowe ikonki, to faktycznie mozna by narzekac. Zawsze jeden z drugim napisze ze to proste do napisania, ze trzeba chciec, ze to wszystko przez te zle open movie. Dzieki projektowi goosbery wejdzie wiele nowych rozwiazan, ale gawedz i tak bedzie plakac, bo czegos tam brakuje. Blender jest open source, wiec jak dodawanie funkcji jest takie proste, to napisz swoje toole i tyle. Blender nie dodal FBX, to przeciez robota na 5 minut, napisanie nowego viewporta to robota na 5 min, a kompozytor ma daleko do Nuka, ale zli ci ludzie.
Azbesty Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 Ale tu nie chodzi że ludzie wymagają od fundacji nie wiadomo czego. Tylko parę dni temu wypuścili coś świetnego gdzie wszyscy byli tym zajarani poczym parę dni później wypuszczają to. Rozumiesz w czym problem? O tamtym prawie nikt nie słyszał, a o tym jest trąbione wszędzie.
olaf Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 posty narzekające na dyskusje toczone na forach dyskusyjnych powinny mieć własny dział.
Azbesty Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 Czy tylko ja odnosze wrażenie że na barkach Blendera są największe oczekiwania ze wszystkich softów na rynku :D?
Temporal Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 @ Azbesty mysle ze max ma gorzej. Uzytkownicy wciaz czekaja na nowe ikonki ;)
Lesiu Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 Azbesty, bo wszystkie inne softy nadają się do profesjonalnej pracy. A blender nadal próbuje. Żart ;)
Azbesty Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 @ Azbesty mysle ze max ma gorzej. Uzytkownicy wciaz czekaja na nowe ikonki ;) myślę iż aby to się stało to Autodesk musi zabić Maykę i przenieśc cały team developerski na maxa inaczej bym raczej na to nie liczył :D
Monio Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 Czy tylko ja odnosze wrażenie że na barkach Blendera są największe oczekiwania ze wszystkich softów na rynku :D?Od zawsze tak było. Nawet na tym forum był tysiąc razy wałkowany temat blender vs 3dsmax + zestaw pluginów/rendererów za 10.000 dolców. Albo Max + Mudbox + Vray + Nuke / After. Temporal- To co widać w trailerze to nie żaden previz tylko wycinki z finalnej animacji.
Nezumi Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 Zrewidowalem swoje stanowisko co do animki. Postawilem sie w roli trzech mlodziakow ktory wykrzesali z siebie sporo zeby to stworzyc, skupilem sie na plusach raczej niz na minusach i doszedlem do wniosku ze wylewanie pomyj na ta produkcje (zwlaszcza zanim sie ja wlasciwie obejrzalo ...) bylo z mojej strony zwyczajnie glupie. Kiepski dzien, nieprzemyslane, emocjonalne pisanie. Ci kolesie zrobili wiecej niz ja kiedykolwiek w czasie w ktorym ja wymeczylem ze dwie pieprzone wizki na poziomie takim, ze kiedy je uploadne w koncu to pomyje wyleja sie na mnie az milo :D Nie ma co zabijac w nich checi tworzenia - tym bardziej ze tak na prawde nie odpowiadaja mi tu dwie rzeczy - wyjadanie sobie z tylka i tlo. Trzy, jesli liczyc beznadziejny montaz trailera. A to w zasadzie niewiele. Tak jak wspomnial @floo - na bialym tle to by moglo wymiatac zwlaszcza ze ta malpka na prawde mi sie podoba i nie jest zle animowana. Cos jak seria dla dzieci Pocoyo. Przeprosilem juz tworcow pod filmikiem i na prawde mam nadzieje ze to przeczytaja. Moze oczekujemy zbyt wiele jako stare dziady - moze jakis mlodziak to zobaczy i go wciagnie wlasnie przez ten humor..? W koncu tysiace jesli nie setki tysiecy ludzi oglada South Park i sie zachwyca gadajaca kupa na przyklad podczas gdy dla mnie to jest dno i wodorosty? Moze moja opinia byla bardziej podyktowana osobistymi gustami niz ewaluacja tego co zostalo zrobione? Ponarzekalem sobie po polsku ale dzis mam troche inne spojrzenie na ta animke. Wciaz nie jest GENIALNA, ale jak wspomnial @Temporal tragedii nie ma. A jesli tutoriale sa dobrze zrobione to moze byc na prawde swietny material do nauki. Bo chyba taka jest pierwsza i nadrzedna funkcja tego shorcika.
Monio Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 Młodziaków? Pratik Solanki zajmuje się 3d od 8 lat. Kojarzysz taki obrazek? Gość był leadem w Vivify.
Nezumi Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 Dobrze - starszaki. Co nie zmienia niczego w moim poscie. Nie wiem za co byl odpowiedzialny - jesli za malpe i animacje na przyklad to jest ok. Zwyczajnie pomyslalem sobie, ze powstrzymam sie z krytyka do momentu az zobacze calosc ;) Krytykowac calosc po obejrzeniu tego (slabego) trailerka nie bardzo ma sens. Poza tym jesli wziac pod uwage ze bylo to robione (bo chyba tak jest, nie?) glownie po to by udostepnic assety i tutoriale to jest w porzadku. Zobacz na efekty wiekszosci tutoriali na mega znanym digitaltutors.com. Czasami to tragedia. A tu, jesli sie nastawic, ze to tak na prawde material do nauki bardziej niz short - przestaje byc tragicznie. Jako shorta tego na razie nie kupuje - ALE nikt z nas nie widzial filmu wiec krytyka jest bezpodstawna na razie. Poczekam i zobacze. Jednego nie kumam - po co fundacja trzaska/wspiera tyle tych animacji zamiast kurde skupic sie na sofcie :D Osobiscie bym wolal, zeby cycles mi nie szumial jak szalony zamiast ogladac nowa animke (tak, ogladalem mase tutoriali "jak pozbyc sie szumu w cycles" tyle, ze mam do zrobienia troche wiecej niz glowe Suzanne na szklanej podlodze z dwoma swiatlami...). Ale ich kinematograficzne zboczenie jest juz wszystkim znane, mam soft za darmo, nie jest zle. Jak obejrze ta anime w calosci i bedzie przeslaba to skrytykuje. Ale na razie mysle ze troche zbyt ostro pojechalismy z krytyka nie patrzac na to jakie jest zadanie tej animacji. Bo przeciez jako material do nauki chyba ciezko temu az tak wiele zarzucic, co?
le_chu Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 Nezumi - ale to nie jest reklamowane jako "material do nauki bardziej niz short" tylko po prostu jako kolejna produkcja Fundacji. Taki przynajmniej byl moj odbior po obejrzeniu trailera, nie ma w nim nic co by sugerowalo jakies inne przeznaczenie. Mysle ze zrobienie 2 minutowego promo w ktorym ktos objasnia: "sluchajcie, robimy kolejny projekt, bedzie to dobra podstawa dla malych studiow by opanowac robienie cartoonowych animacji bo udostepnimy caly material za jedyne xxx" gwarantuje ze odbior bylby zgola inny :) Z ta darmowoscia Blendera tez przeciez nie jest do konca jak piszesz. Owszem, pobranie softu nic nie kosztuje ale Fundacja / Instytut jest finansowana w sposob ciagly, czy to przez userow czy przez prywatnych inwestorow. To mozna chyba nazwac pewnego rodzaju modelem biznesowym, taka forma crowdfundingu zanim stal sie cool. Roznica jest to ze Fundacja de facto nie musi sie przed nikim z niczego tlumaczyc, na pewno nie przed donujacymi, pojedynczymi userami.
Azbesty Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 żeby cyclesz przestał tak szumić musiał byś przegadać... ej! skoro TON już nie jest liderem Cyclesa, to teraz jest szansa wprowadzić GI cache! to spowoduje że nie będzie szumu. Obecnie wprowadzany jest adaptywny sampling to pomoże troche. ale cycles będzie tak szumiał bo to jest czysty path tracer.
Nezumi Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 Nezumi - ale to nie jest reklamowane jako "material do nauki bardziej niz short" tylko po prostu jako kolejna produkcja Fundacji. Taki przynajmniej byl moj odbior po obejrzeniu trailera, nie ma w nim nic co by sugerowalo jakies inne przeznaczenie. To ze Fundacja wie o marketingu tyle co nic pokazala organizacja zbiorki kasy na Gooseberry. I w pelni sie zgodze, ze przedstawianie tego jako kolejnego "cool" filmu jest bezsensowne. Staram sie pozytywnie patrzec na temat - to wszystko. Ton i jego zapedy animacyjno-artystyczne... Ech... Dostaje to z dobrodziejstwem inwentarza. Co do darmowosci Blendera to niezaprzeczalnie jest on darmowy dla kazdego kto chce i tutaj dyskusji nie ma zadnej. To, ze fundacja zarabia jest inna kwestia i dobrze robi ze zarabia. Ale Blendera moze kazdy bez wyjatku, w kazdej chwili (o ile mu necik dziala :D) zassac i legalnie uzywac za darmo. Azbesty - osobiscie to mi szum umiarkowany nie przeszkadza, ale klient smedzi ;) Jak sie latwo domyslic "path tracer" mowi klientowi tyle co pokazanie majowskich glifow. Nie mam watpliwosci co do tego ze bedzie lepiej - gdybym nie pokladal nadziei w Blenderze to bym nie robil na nim tylko w Modo na przyklad (byc moze torrent edition). I nie inwestowal w karte grafiki tylko w proca. Ale wierze w Blendera i zakladam ze za malo jeszcze wiem o renderze, zeby wyciagnac z niego wszystko.
Monio Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 Le_chu ma racje. Niech to wrzucają na clouda. Bardzo spoko. Creature Factory 3 też nie pokazuje najładniejszego potworka jakiego da się zrobić w blenderze. Ale pokazuje technikę którą można go zrobić. Tylko niech to nie ma metki kolejnego open-projektu od fundacji. Szczególnie że z fundacją to ma tyle wspólnego że będzie na cloudzie i tyle. Azbesty- Ja w cyclesie obok GI cache widziałbym lepsze proceduralki. Nie potrzebuje nie wiadomo czego. Wystarczy to co wisi na ToDo od 2 lat i przeportowanie proceduralek z internala. Sergey ostatnio robił jakiś refactor kodu proceduralek ale nowego chyba nic nie zobaczymy.
Skoti Napisano 18 Październik 2014 Napisano 18 Październik 2014 @Adek: warto poprawić newsa, bo nie jest to Open Movie, nie jest finansowany przez fundację blendera, a jest to animacja robiona przez 3 osoby i podpieli się pod chmurę blendera, bo chcą tam zarobić tam na płytce treningowej z tą animacją. Fundacja i instytut blendera zajmuje się faktycznie kolejnym Open Movie... jednak jest to projekt Gooseberry (http://gooseberry.blender.org/) i z Monkaa nie ma nic wspólnego.
Azbesty Napisano 18 Październik 2014 Napisano 18 Październik 2014 @Adek: warto poprawić newsa, bo nie jest to Open Movie, nie jest finansowany przez fundację blendera, a jest to animacja robiona przez 3 osoby i podpieli się pod chmurę blendera, bo chcą tam zarobić tam na płytce treningowej z tą animacją. Fundacja i instytut blendera zajmuje się faktycznie kolejnym Open Movie... jednak jest to projekt Gooseberry (http://gooseberry.blender.org/) i z Monkaa nie ma nic wspólnego. witamy spowrotem :D co cię tak ostatnio nie było :D
Skoti Napisano 18 Październik 2014 Napisano 18 Październik 2014 witamy spowrotem :D co cię tak ostatnio nie było :D Miałem mniej czasu wolnego, a że RSS na max3d nie działał to nawet nie wpadałem na szybko, bo temat mnie zainteresował w czytniku newsów ;p.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się