a3stract Napisano 2 Kwiecień 2015 Napisano 2 Kwiecień 2015 Super wiadomość dla użytkowników MODO, Foundry wypuściło teaser zapowiadający MODO w wersji 901!:) http://www.thefoundry.co.uk/events/live/?utm_campaign=GLOBAL%2015%20MAR%20MODO%20announcement%20invite&utm_medium=email&utm_source=Eloqua pozdr
operonxyz Napisano 2 Kwiecień 2015 Napisano 2 Kwiecień 2015 Ostatnimi czasy chodzą takie słuchy, że Taron (Verve painter) wraz Tomasem Petterssononem ( Sculptris) zostali wciągnięci w szeregi The Foundry i coś tam tworzą nowego do sculptu -i to mnie własnie interesuje najbardziej -co z tego wyniknie. Ciekawe w ogóle, jakim sposobem T.Petterson "uciekł " od zobowiązań do Pixologic..i czy w ogóle jakieś miał ;) Druga sprawa, że chodziły słuchy -potwierdzone nawet na tym forum, że Adobe wykupiło The Foundry - więc tak sobie snuje domniemania, że może zobaczymy niebawem silnik Verve wmontowany w Photoshopa...
a3stract Napisano 2 Kwiecień 2015 Autor Napisano 2 Kwiecień 2015 Druga sprawa, że chodziły słuchy -potwierdzone nawet na tym forum, że Adobe wykupiło The Foundry I dzięki Bogu za te słowa:), wolę płacić abonament, niż pracować na przyszłym trupie czytaj XSI. pozdr ll
Gość tester Napisano 2 Kwiecień 2015 Napisano 2 Kwiecień 2015 Juz wypuscili Podcast w ktorym Brad omawia nowosci =>http://content.luxology.com/modo/modcast/901preCAST.m4a ;)
Imperator Napisano 3 Kwiecień 2015 Napisano 3 Kwiecień 2015 Fajnie jeśli robią coś na kształt paintera czy sculptrisa, ale autodesk nie śpi słyszałem, że nowy sketchbook czy mudbox naprawdę zrobi wrażenie pod względem nowości i ludzie wręcz oniemieją :) wspomnicie moje słowa :) pozostaje tylko czekać na oficjalne info pewnie bliżej NAB-a coś będzie :)
tmdag Napisano 3 Kwiecień 2015 Napisano 3 Kwiecień 2015 strasznie mi sie podoba, ze w filmiku promocyjnym maja problemy z AA i z dofem :)
Nezumi Napisano 3 Kwiecień 2015 Napisano 3 Kwiecień 2015 Adobe, ktore od lat nie moze dodac symetrii do Photoshopa czy tabelek do illustratora, robiace wielki szum wokol features w stylu "teraz mozesz zaokraglic rogi kwadratu niezaleznie!" nie zmieniajace nic w podstarzalym silniku pedzli doda silnik Verve? Hmmm... Taron napisal juz kiedys na forum Verve: "Oh no, I don't work at the Foundry, no, sire, no...hehe. I mean, I'm working on a project, associated with the Foundry...eh...maybe that's kind of like the same thing, I don't know, but I'm not an employee or contractor to them. So don't ...". Pisanie wiec o tym, ze zostal "wciagniety w szeregi The Foundry" jest odrobinke przesadzone. Zwazywszy, ze wciaz pracuje nad Verve kaze mi powatpiewac w to, by Adobe cokolwiek mialo z tym wspolnego. Pogloski - zwlaszcza te mowiace o "rewolucji" trzeba brac na wiekszym luzie. Nadmiernie rozbudowane przez marketingowa papke i hype oczekiwania moga tylko zaszkodzic ;)
operonxyz Napisano 3 Kwiecień 2015 Napisano 3 Kwiecień 2015 ...a no dobrze wiedzieć Nezumi ;) http://www.fxguide.com/featured/whats-the-foundry-buying-the-tech-of-adf/ W związku z tym artykułem własnie zaczęły krążyć po necie rożne plotki. Ja tam zacząłem się już nieco martwić o rozwój tego Verve, bo "dawno" nie było nowej wersji...ale skoro twierdzisz, że wszystko jest na dobrej drodze to ok ;) Byle by ten genialny soft nie podzielił losu Sculptrisa !!!
Imperator Napisano 3 Kwiecień 2015 Napisano 3 Kwiecień 2015 Nezumi dobrze gada, Adobe to zło prawie takie jak Autodesk, ja staram się powoli od Adobe odchodzić i już jestem blisko, może poza After Effects-em resztę da się w miarę zastąpić w zależności czego się potrzebuje i czasem nawet taniej i/lub lepiej się na tym wychodzi :) Może Hitfilm się rozwinie i AE mi zastąpi :)
1pudel Napisano 3 Kwiecień 2015 Napisano 3 Kwiecień 2015 Imperator to niestety przypadłość wszystkich wielkich organizacji, jak coś się staje na tyle duże, że do władzy dochodzi beton. Wielkie korporacje (obojętnie jaka dziedzina) czasami lepiej wychodzą na inwestycji w dobrych prawników i księgowych niż na inwestycji w działalność, na której urosła. Taki mamy klimat niestety :)
1pudel Napisano 3 Kwiecień 2015 Napisano 3 Kwiecień 2015 raczej cały czas jest na sprzedaż lub konkretnie negocjują. Kupiec od razu pochwali się takim nabytkiem
uzumakishadow Napisano 7 Kwiecień 2015 Napisano 7 Kwiecień 2015 (edytowane) Modo 901 nowości Modelowanie: Łatwe operacje boolean(wycinania, odcinania, łączenia) na powierzchniach SDS(PSUBS) dzięki pełnej integracji wtyczki MeshFusion z Modo , do tej pory jako odzielny produkt. Łatwiejsze układanie geometrii z selekcji wierzchołków i polygonów po okręgu - dzięki narzędziu Radial Align Tool (implementacja i usprawnienie zewnętrznego dotychczas skryptu - perfect circle). Możliwość wybrania ilości ścianek okręgu (tryb ngon). Łatwiejsze prostowanie geometrii dzięki narzędziu - Linear Align Tool. Usprawnienie cięcia geometrii dzięki narzędziu Multi Edge Slicing - od teraz można ciąć geometrię bez ograniczeń - poprzez krawędzie i polygony. Łatwe uzupełnianie dziur w geometrii dzięki usprawnionemu narzędziu FIll Quads poprzez dodanie do niego opcji wypełnienia typu Grid. Ulepszone zaznaczanie pętli krawędzi nawet gdy pętlą kończy się w miejscu, które dotychczas uniemożliwiało taką operację. Slicing with Gaps and Caps - Cięcie geometrii z równoczesnym dodaniem przerw i wypełnień nowej geometrii. Usprawniona praca z symetrią, dzięki zaznaczniu symetrycznemu bazującym na topologii siatki. Rzeźbienie w trybie Multiresolution obsługujące warstwy. Mapy UV/Kafle UDIM/Teksturowanie: Nowe narzędzie UV Rectangle - Jeśli topologia siatki na to pozwala, za pomocą jednego kliknięcia można rozłożyć obiekty w przestrzeni UV np. rury czy źdzbła trawy - bez zniekształceń, ułożone w prostokąt. Nowe opcje pracy w wieloma kaflami map UV/UDIM do łatwiejszej współpracy z programem MARI m.in. szybkie pakowanie map UV na wielu kaflach, nawet wielu obiektów naraz. Linear Align UV – łatwiejsze prostowanie uv Łatwy transfer już rozłożonych map UV na inny obiekt o takiej samej lub nawet lekko różniącej się topoplogii. Dzięki wykorzystaniu już obecnego w Modo progresywnego silnika renderującego(Preview Renderer) od wersji 901 można progresywnie wypalać tekstury (dostępne także z poziomu viewportu poprzez RayGL). System/Skryptowanie: Usprawnienia interfejsu. Ulepszona dokumentacja dotycząca skryptowania/SDK. Wielowierszowy edytor skrytpów. Obsluga PyQT i PySide. Dla osób, które jeszcze się nie przsiadły na 801 ważne info. Jeśli teraz się uaktualni(Z dowolnenej wcześniejszej wersji oczywiście.) do 801 to gdy tylko wyjdzie 901 wersja zostanie upgradeowana do najnowszej. Przewidywana data wydania modo 901 - końcówka maja. Edytowane 7 Kwiecień 2015 przez uzumakishadow
Chasdiel Napisano 7 Kwiecień 2015 Napisano 7 Kwiecień 2015 A FFD jak nie było, tak nie ma. Chociaż i tak fajnie, że w końcu jest sensowny slice i Mesh Fusion included;)
uzumakishadow Napisano 7 Kwiecień 2015 Napisano 7 Kwiecień 2015 A FFD jak nie było, tak nie ma. Chociaż i tak fajnie, że w końcu jest sensowny slice i Mesh Fusion icluded;) Eee a lattice deformer z 801 to co niby jest?
Chasdiel Napisano 7 Kwiecień 2015 Napisano 7 Kwiecień 2015 O proszę. Szczerze to nie zdążyłem jeszcze zagłębić się w te nowe narzędzia deformujące. Mea culpa!
Anabell Napisano 7 Kwiecień 2015 Napisano 7 Kwiecień 2015 Dla osób, które jeszcze się nie przsiadły na 801 ważne info. Jeśli teraz się uaktualni(Z dowolnenej wcześniejszej wersji oczywiście.) do 801 to gdy tylko wyjdzie 901 wersja zostanie upgradeowana do najnowszej. To bomba! Lecę kupić 801. Gdzie jest Jackal z ofertą? ;) Dzięki wielkie Uzumaki. Jak zwykle niezawodny.
G.P Napisano 7 Kwiecień 2015 Napisano 7 Kwiecień 2015 I jeszcze info od samego The Foundry: http://www.thefoundry.co.uk/products/modo/latest-version/
Przemas Napisano 7 Kwiecień 2015 Napisano 7 Kwiecień 2015 osobom pracujacym przy grach pewnie przyda sie oblsuga MikkT :) - juz jest w 901 :) ...
uzumakishadow Napisano 7 Kwiecień 2015 Napisano 7 Kwiecień 2015 To bomba! Lecę kupić 801. Gdzie jest Jackal z ofertą? ;) Dzięki wielkie Uzumaki. Jak zwykle niezawodny. With "a little" help from our friends @ITMedia ;) Generalnie wygląda to na solidny update w dobrym kierunku. Widać, że słuchają. Zobaczymy co tam jeszcze z mięskiem czyli renderingiem wykombinują (poza tym co jest na fx guidzie). Ja się najbardziej jaram póki co tym, że skryptowanie w modo w końcu zostało wrzucone w program. A dodając do tego ta ulepszoną dokumentację, możemy myślę liczyć na większe zainteresowaniem różnych programistów pisaniem narzędzi pod modo z customowym ui (pyqt in da house). Czy też samemu ogarniąć sobie różne cuda a'la mayowy mel.
uzumakishadow Napisano 7 Kwiecień 2015 Napisano 7 Kwiecień 2015 Dla osób, które nie załapały się na live stream na YT jest już sneak peak.
Przemas Napisano 7 Kwiecień 2015 Napisano 7 Kwiecień 2015 (edytowane) podobnie na Vimeo (i w nieco lepszej jakosci) : Ja generalnie siedzie i sie slinie :D . Oj, kurde naprawde ma sie bardzo pozywne odzucie , ze idzie to w bardzo dobra strone. Tym razem ruszyli tez czesc zwiazana z budowa modeli, cieszy tez kosmetyka interfejsu . Juz ostrze zeby na premiere :) . Edytowane 7 Kwiecień 2015 przez Przemas
Ja-CK-aL Napisano 7 Kwiecień 2015 Napisano 7 Kwiecień 2015 @anabell i reszta chcących zakupić. Nowa wersja będzie droższa ze względu na między innymi Mesha już zawartego w programie. Ci co teraz upgradują do 801 i Ci co kupują nową wersję 801 dostaną free upgrade do 901. Warto teraz to zrobić ;) @przemas Ciebie też to dotyczy :) Oczywiście, na hasło MAX3D albo Adek w Krainie Czekoladek dostajecie rabat dodatkowy :) Niemniej jednak w IT Medii nie pracuję tylko Jacek, a Jacek czyli ja ;) ogarnia te rabaty :) Odzywajcie się do mnie na maila ([email protected]) albo telefonicznie (22) 678 36 16 :) @uzumaki się wie :) Anyways, będą wkrótce dobre newsy dla Ciebie :>
Przemas Napisano 7 Kwiecień 2015 Napisano 7 Kwiecień 2015 @Jacek - spodziewaj sie telefonu/maila ode mnie jutro :D . Kacperos byl przygotowywany na zakup od jakis 2 miesiecy ;) . To troche glupie, ale ciesze sie z powodu aktualizacji jak dziecko :D .
Gość e=mc^2 Napisano 7 Kwiecień 2015 Napisano 7 Kwiecień 2015 siet szkoda ze kupilem 801 kilka miesiecy temu
Ja-CK-aL Napisano 7 Kwiecień 2015 Napisano 7 Kwiecień 2015 @e=mc^2 a kto wiedział... Ja od ponad tygodnia wstrzymywałem klientów mówiąc im, żeby czekali ;) Ze 2 osoby nawet z maxa ;)
gryzon Napisano 8 Kwiecień 2015 Napisano 8 Kwiecień 2015 Rewelacyjny update. Nie mogę się doczekać! Świetne narzędzia do pakowania na udimy i do przenoszenia UV, integracja z mesh fusion. Miodzio. osobom pracujacym przy grach pewnie przyda sie oblsuga MikkT :) - juz jest w 901 :) ... co to jest? wujek google pisze że to korwin mikke :)
Przemas Napisano 8 Kwiecień 2015 Napisano 8 Kwiecień 2015 LOL - metoda ogarniania normal map. Lepiej jak sie wypowie ktos bardziej kompetentny w temacie - ale generalnie to standard w np Unreal Engine. Nieco na ten temat jest np. tutaj: http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Shading/Tangent_Space_Normal_Maps
maciek3d Napisano 8 Kwiecień 2015 Napisano 8 Kwiecień 2015 Zapowiada sie niezle:) . Mam pytanie , mianowicie pracuje na modo 701 i przy wiekszych scenach albo high poly modelach czesto pojawiaja sie lagi, wie ktos jak problem z lagami wyglada w modo 801?
Pionier Napisano 8 Kwiecień 2015 Napisano 8 Kwiecień 2015 szykuje sie solidny update! sa nawet szanse ze bedzie ggx :D, jesli nic nie pomieszałem to update z 801 do 901 wynosi 495 dolcow, czyli okolo 1,8k? Zastanawiam się czy to cena na teraz czy utrzyma się również po oficjalnej premierze?
KapitanAs Napisano 9 Kwiecień 2015 Napisano 9 Kwiecień 2015 Kiedyś byłem zachwycony modo, pracowałem na nim od wersji 301. Modo było powiewem świeżości w porównaniu z topornym 3ds maxem. Dziś, po latach doświadczeń zastanawiam się, jak mogłem korzystać z programu, o tak patologicznej nawigacji :D
Pionier Napisano 9 Kwiecień 2015 Napisano 9 Kwiecień 2015 Kiedyś byłem zachwycony modo, pracowałem na nim od wersji 301. Modo było powiewem świeżości w porównaniu z topornym 3ds maxem. Dziś, po latach doświadczeń zastanawiam się, jak mogłem korzystać z programu, o tak patologicznej nawigacji :D please, powiedz dokladniej co miales na mysli, pytam serio :)
uzumakishadow Napisano 9 Kwiecień 2015 Napisano 9 Kwiecień 2015 Kiedyś byłem zachwycony modo, pracowałem na nim od wersji 301. Modo było powiewem świeżości w porównaniu z topornym 3ds maxem. Dziś, po latach doświadczeń zastanawiam się, jak mogłem korzystać z programu, o tak patologicznej nawigacji :D Nawigacji? Tez jestem ciekaw co masz na mysli:) Podziel się:)
gryzon Napisano 9 Kwiecień 2015 Napisano 9 Kwiecień 2015 Kiedyś byłem zachwycony modo, pracowałem na nim od wersji 301. Modo było powiewem świeżości w porównaniu z topornym 3ds maxem. Dziś, po latach doświadczeń zastanawiam się, jak mogłem korzystać z programu, o tak patologicznej nawigacji :D Ja również jestem ciekaw. Wracając do rozważań nad ceną to ja wątpię aby ona została obniżona po premierze. Na pokładzie jest mesh fusion. Jeśli chodzi o lagi. Mam takie coś przy bardzo ciężkich obiektach na 801, ale może mam po prostu nieodpowiedni sprzęt do tego programu.
2013 Napisano 9 Kwiecień 2015 Napisano 9 Kwiecień 2015 Jeśli chodzi o lagi. Mam takie coś przy bardzo ciężkich obiektach na 801, ale może mam po prostu nieodpowiedni sprzęt do tego programu. Co masz na myśli mówiąc "ciężkie obiekty", ile milionów poly ma taki obiekt ? Nieodpowiedni sprzęt czyli jaki?
gryzon Napisano 9 Kwiecień 2015 Napisano 9 Kwiecień 2015 Co masz na myśli mówiąc "ciężkie obiekty", ile milionów poly ma taki obiekt ? Nieodpowiedni sprzęt czyli jaki? Sculpty z Zetki. Oczywiście przepuszczam to przez Decimation Mastera, ale jeśli mam kilka takich większych obiektów to przełączając pomiędzy nimi w trybie object, potrafi czasami mieć zwis chwilowy. Nie odpowiedni w sensie za mało taktowany procesor.
Anabell Napisano 9 Kwiecień 2015 Napisano 9 Kwiecień 2015 Dopiero co się przesiadłem na 801 i może jeszcze jestem w szoku, ale nadal nie widzę opcji 'Save selection'...
Pionier Napisano 9 Kwiecień 2015 Napisano 9 Kwiecień 2015 Dopiero co się przesiadłem na 801 i może jeszcze jestem w szoku, ale nadal nie widzę opcji 'Save selection'... hehe, miałem to samo ;) może w 901 będzie już TEN ficzer LOL :D
Gość tester Napisano 9 Kwiecień 2015 Napisano 9 Kwiecień 2015 może w 901 będzie już TEN ficzer LOL :D Select/Assign Selection Set i potem mozna wybrac w Statistics odpowiedni komponent BySelection
Anabell Napisano 9 Kwiecień 2015 Napisano 9 Kwiecień 2015 Select/Assign Selection Set i potem mozna wybrac w Statistics odpowiedni komponent BySelection Noo, ale to chyba nie o to chodzi, żeby latać po opcjach, żeby wyeksportować/zapisać zaznaczony mesh... Łączę się z Pionierem - może w 901 :)
operonxyz Napisano 9 Kwiecień 2015 Napisano 9 Kwiecień 2015 Do "save Selection " bardzo spasował mi ten oto skrypt od Eterea - chyba szczególnie dlatego że w logice działania nieco przypomina Zbrushowe poligrupy : http://community.thefoundry.co.uk/discussion/topic.aspx?f=119&t=71033
uzumakishadow Napisano 9 Kwiecień 2015 Napisano 9 Kwiecień 2015 Ej ale o co chodzi wam z tymi selekcjami? Selection sety macie w statystykach a dostep do zapisywania (per obiekty/poly/edge/vert) pod prawym klawiszem po zaznaczeniu (kliknicecie gdzies we vieporcie). Panel statystk sobie otworzyc albo gzies przypiac i hulaj dusza. A zapisywanie jakeigos mesha to prawoklik na itemie i export selected layer.... No panowie halo halo ;)
Gość tester Napisano 9 Kwiecień 2015 Napisano 9 Kwiecień 2015 Noo, ale to chyba nie o to chodzi, żeby latać po opcjach, żeby wyeksportować/zapisać zaznaczony mesh... Łączę się z Pionierem - może w 901 :) Jak napisal @uzumakishadow, RMB w ItemList na interesujacej nasz warstwie i export selected layers. Dodane zostalo chyba w ktoryms SP do wersji 701.
uzumakishadow Napisano 9 Kwiecień 2015 Napisano 9 Kwiecień 2015 Jak napisal @uzumakishadow, RMB w ItemList na interesujacej nasz warstwie i export selected layers. Dodane zostalo chyba w ktoryms SP do wersji 701. Dokladnie, co prawda mialo swego czasu bolaczki i nie eksportowalo bodajze do fbx ale to juz dawno i nieprawda wiec... :)
Pionier Napisano 9 Kwiecień 2015 Napisano 9 Kwiecień 2015 Przypuszczam że pytanie było właśnie o taką opcje tyle że w menu File, zaraz pod Save ;) :P
uzumakishadow Napisano 9 Kwiecień 2015 Napisano 9 Kwiecień 2015 Przypuszczam że pytanie było właśnie o taką opcje tyle że w menu File, zaraz pod Save ;) :P Oj zle nawyki maxowe:) Moze jeszcze rozdzielmy import plikow nienatywnych i dajmy lxo do osobnej opcji "merge"... ;)
Anabell Napisano 10 Kwiecień 2015 Napisano 10 Kwiecień 2015 Przypuszczam że pytanie było właśnie o taką opcje tyle że w menu File, zaraz pod Save ;) :P Tak, tak. Właśnie o to chodziło. Ale już nie marudzę, bo na razie jestem zachwycony :)
Przemas Napisano 12 Kwiecień 2015 Napisano 12 Kwiecień 2015 ciekawostka na ktora natknalem sie przegladajac vimeo: https://vimeo.com/124691902
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się