Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 58
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ostatnimi czasy chodzą takie słuchy, że Taron (Verve painter) wraz Tomasem Petterssononem ( Sculptris) zostali wciągnięci w szeregi The Foundry i coś tam tworzą nowego do sculptu -i to mnie własnie interesuje najbardziej -co z tego wyniknie. Ciekawe w ogóle, jakim sposobem T.Petterson "uciekł " od zobowiązań do Pixologic..i czy w ogóle jakieś miał ;) Druga sprawa, że chodziły słuchy -potwierdzone nawet na tym forum, że Adobe wykupiło The Foundry - więc tak sobie snuje domniemania, że może zobaczymy niebawem silnik Verve wmontowany w Photoshopa...

Napisano
Druga sprawa, że chodziły słuchy -potwierdzone nawet na tym forum, że Adobe wykupiło The Foundry

 

I dzięki Bogu za te słowa:), wolę płacić abonament, niż pracować na przyszłym trupie czytaj XSI.

 

pozdr

ll

Napisano

Fajnie jeśli robią coś na kształt paintera czy sculptrisa, ale autodesk nie śpi słyszałem, że nowy sketchbook czy mudbox naprawdę zrobi wrażenie pod względem nowości i ludzie wręcz oniemieją :) wspomnicie moje słowa :) pozostaje tylko czekać na oficjalne info pewnie bliżej NAB-a coś będzie :)

Napisano

Adobe, ktore od lat nie moze dodac symetrii do Photoshopa czy tabelek do illustratora, robiace wielki szum wokol features w stylu "teraz mozesz zaokraglic rogi kwadratu niezaleznie!" nie zmieniajace nic w podstarzalym silniku pedzli doda silnik Verve? Hmmm... Taron napisal juz kiedys na forum Verve: "Oh no, I don't work at the Foundry, no, sire, no...hehe. I mean, I'm working on a project, associated with the Foundry...eh...maybe that's kind of like the same thing, I don't know, but I'm not an employee or contractor to them. So don't ...". Pisanie wiec o tym, ze zostal "wciagniety w szeregi The Foundry" jest odrobinke przesadzone. Zwazywszy, ze wciaz pracuje nad Verve kaze mi powatpiewac w to, by Adobe cokolwiek mialo z tym wspolnego.

 

Pogloski - zwlaszcza te mowiace o "rewolucji" trzeba brac na wiekszym luzie. Nadmiernie rozbudowane przez marketingowa papke i hype oczekiwania moga tylko zaszkodzic ;)

Napisano

...a no dobrze wiedzieć Nezumi ;)

http://www.fxguide.com/featured/whats-the-foundry-buying-the-tech-of-adf/

W związku z tym artykułem własnie zaczęły krążyć po necie rożne plotki.

Ja tam zacząłem się już nieco martwić o rozwój tego Verve, bo "dawno" nie było nowej wersji...ale skoro twierdzisz, że wszystko jest na dobrej drodze to ok ;) Byle by ten genialny soft nie podzielił losu Sculptrisa !!!

Napisano

Nezumi dobrze gada, Adobe to zło prawie takie jak Autodesk, ja staram się powoli od Adobe odchodzić i już jestem blisko, może poza After Effects-em resztę da się w miarę zastąpić w zależności czego się potrzebuje i czasem nawet taniej i/lub lepiej się na tym wychodzi :)

Może Hitfilm się rozwinie i AE mi zastąpi :)

Napisano

Imperator

to niestety przypadłość wszystkich wielkich organizacji, jak coś się staje na tyle duże, że do władzy dochodzi beton. Wielkie korporacje (obojętnie jaka dziedzina) czasami lepiej wychodzą na inwestycji w dobrych prawników i księgowych niż na inwestycji w działalność, na której urosła. Taki mamy klimat niestety :)

Napisano (edytowane)

Modo 901 nowości

 

Modelowanie:

Łatwe operacje boolean(wycinania, odcinania, łączenia) na powierzchniach SDS(PSUBS) dzięki pełnej integracji wtyczki MeshFusion z Modo , do tej pory jako odzielny produkt.

Łatwiejsze układanie geometrii z selekcji wierzchołków i polygonów po okręgu - dzięki narzędziu Radial Align Tool (implementacja i usprawnienie zewnętrznego dotychczas skryptu - perfect circle). Możliwość wybrania ilości ścianek okręgu (tryb ngon).

Łatwiejsze prostowanie geometrii dzięki narzędziu - Linear Align Tool.

Usprawnienie cięcia geometrii dzięki narzędziu Multi Edge Slicing - od teraz można ciąć geometrię bez ograniczeń - poprzez krawędzie i polygony.

Łatwe uzupełnianie dziur w geometrii dzięki usprawnionemu narzędziu FIll Quads poprzez dodanie do niego opcji wypełnienia typu Grid.

Ulepszone zaznaczanie pętli krawędzi nawet gdy pętlą kończy się w miejscu, które dotychczas uniemożliwiało taką operację.

Slicing with Gaps and Caps - Cięcie geometrii z równoczesnym dodaniem przerw i wypełnień nowej geometrii.

Usprawniona praca z symetrią, dzięki zaznaczniu symetrycznemu bazującym na topologii siatki.

Rzeźbienie w trybie Multiresolution obsługujące warstwy.

 

Mapy UV/Kafle UDIM/Teksturowanie:

Nowe narzędzie UV Rectangle - Jeśli topologia siatki na to pozwala, za pomocą jednego kliknięcia można rozłożyć obiekty w przestrzeni UV np. rury czy źdzbła trawy - bez zniekształceń, ułożone w prostokąt.

Nowe opcje pracy w wieloma kaflami map UV/UDIM do łatwiejszej współpracy z programem MARI m.in. szybkie pakowanie map UV na wielu kaflach, nawet wielu obiektów naraz.

 

Linear Align UV – łatwiejsze prostowanie uv

Łatwy transfer już rozłożonych map UV na inny obiekt o takiej samej lub nawet lekko różniącej się topoplogii.

Dzięki wykorzystaniu już obecnego w Modo progresywnego silnika renderującego(Preview Renderer) od wersji 901 można progresywnie wypalać tekstury (dostępne także z poziomu viewportu poprzez RayGL).

 

System/Skryptowanie:

Usprawnienia interfejsu.

Ulepszona dokumentacja dotycząca skryptowania/SDK.

Wielowierszowy edytor skrytpów.

Obsluga PyQT i PySide.

 

Dla osób, które jeszcze się nie przsiadły na 801 ważne info. Jeśli teraz się uaktualni(Z dowolnenej wcześniejszej wersji oczywiście.) do 801 to gdy tylko wyjdzie 901 wersja zostanie upgradeowana do najnowszej.

 

Przewidywana data wydania modo 901 - końcówka maja.

Edytowane przez uzumakishadow
Napisano
Dla osób, które jeszcze się nie przsiadły na 801 ważne info. Jeśli teraz się uaktualni(Z dowolnenej wcześniejszej wersji oczywiście.) do 801 to gdy tylko wyjdzie 901 wersja zostanie upgradeowana do najnowszej.

 

To bomba! Lecę kupić 801.

Gdzie jest Jackal z ofertą? ;)

Dzięki wielkie Uzumaki. Jak zwykle niezawodny.

Napisano
To bomba! Lecę kupić 801.

Gdzie jest Jackal z ofertą? ;)

Dzięki wielkie Uzumaki. Jak zwykle niezawodny.

 

With "a little" help from our friends @ITMedia ;)

 

Generalnie wygląda to na solidny update w dobrym kierunku. Widać, że słuchają. Zobaczymy co tam jeszcze z mięskiem czyli renderingiem wykombinują (poza tym co jest na fx guidzie).

Ja się najbardziej jaram póki co tym, że skryptowanie w modo w końcu zostało wrzucone w program. A dodając do tego ta ulepszoną dokumentację, możemy myślę liczyć na większe zainteresowaniem różnych programistów pisaniem narzędzi pod modo z customowym ui (pyqt in da house). Czy też samemu ogarniąć sobie różne cuda a'la mayowy mel.

Napisano (edytowane)

podobnie na Vimeo (i w nieco lepszej jakosci) :

 

Ja generalnie siedzie i sie slinie :D . Oj, kurde naprawde ma sie bardzo pozywne odzucie , ze idzie to w bardzo dobra strone. Tym razem ruszyli tez czesc zwiazana z budowa modeli, cieszy tez kosmetyka interfejsu . Juz ostrze zeby na premiere :) .

Edytowane przez Przemas
Napisano

@anabell i reszta chcących zakupić.

Nowa wersja będzie droższa ze względu na między innymi Mesha już zawartego w programie. Ci co teraz upgradują do 801 i Ci co kupują nową wersję 801 dostaną free upgrade do 901. Warto teraz to zrobić ;) @przemas Ciebie też to dotyczy :)

 

Oczywiście, na hasło MAX3D albo Adek w Krainie Czekoladek dostajecie rabat dodatkowy :) Niemniej jednak w IT Medii nie pracuję tylko Jacek, a Jacek czyli ja ;) ogarnia te rabaty :) Odzywajcie się do mnie na maila ([email protected]) albo telefonicznie (22) 678 36 16 :)

 

@uzumaki się wie :) Anyways, będą wkrótce dobre newsy dla Ciebie :>

Napisano

@Jacek - spodziewaj sie telefonu/maila ode mnie jutro :D . Kacperos byl przygotowywany na zakup od jakis 2 miesiecy ;) . To troche glupie, ale ciesze sie z powodu aktualizacji jak dziecko :D .

Napisano

siet szkoda ze kupilem 801 kilka miesiecy temu

Napisano

Rewelacyjny update. Nie mogę się doczekać! Świetne narzędzia do pakowania na udimy i do przenoszenia UV, integracja z mesh fusion. Miodzio.

 

osobom pracujacym przy grach pewnie przyda sie oblsuga MikkT :) - juz jest w 901 :) ...

 

co to jest? wujek google pisze że to korwin mikke :)

Napisano

Zapowiada sie niezle:) . Mam pytanie , mianowicie pracuje na modo 701 i przy wiekszych scenach albo high poly modelach czesto pojawiaja sie lagi, wie ktos jak problem z lagami wyglada w modo 801?

Napisano

szykuje sie solidny update!

sa nawet szanse ze bedzie ggx :D, jesli nic nie pomieszałem to update z 801 do 901 wynosi 495 dolcow, czyli okolo 1,8k? Zastanawiam się czy to cena na teraz czy utrzyma się również po oficjalnej premierze?

Napisano

Kiedyś byłem zachwycony modo, pracowałem na nim od wersji 301. Modo było powiewem świeżości w porównaniu z topornym 3ds maxem. Dziś, po latach doświadczeń zastanawiam się, jak mogłem korzystać z programu, o tak patologicznej nawigacji :D

Napisano
Kiedyś byłem zachwycony modo, pracowałem na nim od wersji 301. Modo było powiewem świeżości w porównaniu z topornym 3ds maxem. Dziś, po latach doświadczeń zastanawiam się, jak mogłem korzystać z programu, o tak patologicznej nawigacji :D

 

please, powiedz dokladniej co miales na mysli, pytam serio :)

Napisano
Kiedyś byłem zachwycony modo, pracowałem na nim od wersji 301. Modo było powiewem świeżości w porównaniu z topornym 3ds maxem. Dziś, po latach doświadczeń zastanawiam się, jak mogłem korzystać z programu, o tak patologicznej nawigacji :D

 

Nawigacji? Tez jestem ciekaw co masz na mysli:)

Podziel się:)

Napisano
Kiedyś byłem zachwycony modo, pracowałem na nim od wersji 301. Modo było powiewem świeżości w porównaniu z topornym 3ds maxem. Dziś, po latach doświadczeń zastanawiam się, jak mogłem korzystać z programu, o tak patologicznej nawigacji :D

 

 

 

Ja również jestem ciekaw.

Wracając do rozważań nad ceną to ja wątpię aby ona została obniżona po premierze. Na pokładzie jest mesh fusion.

Jeśli chodzi o lagi. Mam takie coś przy bardzo ciężkich obiektach na 801, ale może mam po prostu nieodpowiedni sprzęt do tego programu.

Napisano

Jeśli chodzi o lagi. Mam takie coś przy bardzo ciężkich obiektach na 801, ale może mam po prostu nieodpowiedni sprzęt do tego programu.

 

Co masz na myśli mówiąc "ciężkie obiekty", ile milionów poly ma taki obiekt ?

Nieodpowiedni sprzęt czyli jaki?

Napisano
Co masz na myśli mówiąc "ciężkie obiekty", ile milionów poly ma taki obiekt ?

Nieodpowiedni sprzęt czyli jaki?

 

Sculpty z Zetki. Oczywiście przepuszczam to przez Decimation Mastera, ale jeśli mam kilka takich większych obiektów to przełączając pomiędzy nimi w trybie object, potrafi czasami mieć zwis chwilowy.

 

Nie odpowiedni w sensie za mało taktowany procesor.

Napisano
Dopiero co się przesiadłem na 801 i może jeszcze jestem w szoku, ale nadal nie widzę opcji 'Save selection'...

 

hehe, miałem to samo ;) może w 901 będzie już TEN ficzer LOL :D

Napisano
może w 901 będzie już TEN ficzer LOL :D

Select/Assign Selection Set i potem mozna wybrac w Statistics odpowiedni komponent BySelection

Napisano
Select/Assign Selection Set i potem mozna wybrac w Statistics odpowiedni komponent BySelection

 

Noo, ale to chyba nie o to chodzi, żeby latać po opcjach, żeby wyeksportować/zapisać zaznaczony mesh...

Łączę się z Pionierem - może w 901 :)

Napisano

Ej ale o co chodzi wam z tymi selekcjami?

Selection sety macie w statystykach a dostep do zapisywania (per obiekty/poly/edge/vert) pod prawym klawiszem po zaznaczeniu (kliknicecie gdzies we vieporcie). Panel statystk sobie otworzyc albo gzies przypiac i hulaj dusza.

 

A zapisywanie jakeigos mesha to prawoklik na itemie i export selected layer....

 

No panowie halo halo ;)

Napisano
Noo, ale to chyba nie o to chodzi, żeby latać po opcjach, żeby wyeksportować/zapisać zaznaczony mesh...

Łączę się z Pionierem - może w 901 :)

Jak napisal @uzumakishadow, RMB w ItemList na interesujacej nasz warstwie i export selected layers. Dodane zostalo chyba w ktoryms SP do wersji 701.

Napisano
Jak napisal @uzumakishadow, RMB w ItemList na interesujacej nasz warstwie i export selected layers. Dodane zostalo chyba w ktoryms SP do wersji 701.

Dokladnie,

co prawda mialo swego czasu bolaczki i nie eksportowalo bodajze do fbx ale to juz dawno i nieprawda wiec... :)

Napisano
Przypuszczam że pytanie było właśnie o taką opcje tyle że w menu File, zaraz pod Save ;) :P

Oj zle nawyki maxowe:) Moze jeszcze rozdzielmy import plikow nienatywnych i dajmy lxo do osobnej opcji "merge"... ;)

Napisano
Przypuszczam że pytanie było właśnie o taką opcje tyle że w menu File, zaraz pod Save ;) :P

 

Tak, tak. Właśnie o to chodziło. Ale już nie marudzę, bo na razie jestem zachwycony :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności