Skocz do zawartości

Cosmos Laundromat


Vaticinator

Rekomendowane odpowiedzi

[video=youtube;Y-rmzh0PI3c]https://www.youtube.com/watch?v=Y-rmzh0PI3c

 

Pierwsze 10 minut "Cosmos Laundromat", filmu stworzonego w głównej mierze w programie Blender. Całość z wykorzystaniem programów Open Source. Można oglądać, pobierać, remiksować i uczyć się, bo projekt udostępniono dla wszystkich.

 

https://gooseberry.blender.org/cosmos-laundromat-first-cycle/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Hmm... ma swoje "ups and downs", generalnie im dalej tym lepiej. Trochę miałem wrażenie że ktoś przegiął z noisem na kamerze i niestety symulacje włosów trochę poległy. Ale tak poza tym bardzo fajne, końcówka wizualnie już broni się nawet bez brania poprawki że "to przecież w darmowym sofcie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reanimator- Czuć że to nie szort tylko pierwsze minuty filmu. Dla dzieła samego w sobie działa na minus ale trudno by było to inaczej rozwiązać.

 

Na mnie też zrobiło duże wrażenie mimo że widać że wiele rzeczy dałoby się zrobić lepiej od strony technicznej (głównie symulacje). Blender can do that! :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego trudno? Po prostu wyciac niektore sekundy. Widzialem duzo filmow wolnych z dlugimi ujeciami, ale za kazdym razem czulem, ze ma to sens. Tutaj mialem z tym problem.

 

Mam jeszcze inne uwagi, ale nie chce byc Negative Andy;)

 

Duze wrazenie zrobilo na mnie oswietlenie momentami. Bardzo mile zaskoczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blender daje rade, użytkownicy nie (imho).

 

Tylko dlatego, że żadne profesjonalne duże studio nie było zmuszone do pracy na nim przy jakiejś napchanej efektami, wysokobudżetowej amerykańskie produkcji.. I raczej nigdy nie będzie.

 

W tych czasach efekt głównie zależy od kasy, bo to mamona kręci wszystkim.

 

Oczywiście jest dużo produkcji blenderowych na wysokim poziomie, ale nadal zbyt mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blender daje rade, użytkownicy nie (imho).

To prawda ale to jest efekt łatwego dostępu. Blender może pobrać każdy dlatego masz w sieci zalew blenderowego crapu. Dzięki temu masz też dużo "tutoriali" robionych przez ludzi z nikłym doświadczeniem, nieuczciwie usprawiedliwiających się tym że przecież to darmowy soft i darmowy tutorial więc nie musi być prezentować dobrego poziomu. To wszystko razem wygląda raczej słabo ale na szczęście znajdują się goście którzy wyciskają siódme poty z blendka i robią prace nie ustępujące tym robionym przez mistrzów w maxach i innych softach.

 

Czas. Tutaj chodzi tak na prawdę o doświadczenie twórców i ich rozwój artystyczny, to przychodzi latami, nie da się tego nauczyć z tutków. O to się sprawa rozbija jak porównujemy najlepsze prace wykonane w danym sofcie. Blendera tak na prawdę dopiero od kilku lat można nazwać w pełni wyposażonym softem (ok, ma wiele braków ale nie inaczej jest z maxem czy mają). Dekadę temu na Majce robili filmy hollywodzkie, wtedy blender był tylko open-sourceowoą zabawką z jakimś potencjałem. Zupełnie nie nadawał się do robienia produkcji nawet średniego kalibru, nie dało się go zintegrować z żadnym pipelinem (nie żeby dzisiaj to działało na tip-top. lol).

Dzisiaj jakość i możliwości tego softu są nieporównywalnie większe niż za czasów blendera 2.4. To sprawia że dopiero od niedawna, zaledwie kilku lat, blender zaczął przyciągać do siebie profesjonalistów a nie tylko hobbystów i fanów open source. Pamiętam jak wyglądały prace w top row na Blender Artist kiedy ja przenosiłem się z majki na blendka, było słabo. To co widzę tam dzisiaj jest nieporównywalnie lepsze. Jeszcze 4 lata temu w prasie branżowej o blenderze na poważnie nie pisał nikt, czasem się pojawił jako ciekawostka. Dzisiaj duże magazyny regularnie zamieszczają tutoriale o blendku, piszą newsy z developmentu, robią artykuły jak przenieść się na blendera z innych softów. Razem z jakością softu wrasta również jego popularność. Zła fama "zabawki dla hobbystów" przemija, będzie co raz lepiej.

 

Nie wiem czy zobaczymy wysokobudżetowy amerykański film zrobiony na blenderze. Wiem że zobaczymy w ciągu 2 lat pełnometrażową animacje zrobioną na blenderze i renderowaną w Cyclesie. Właśnie powstaje we Francji. Dodam że to nie jest żadna inicjatywa Fundacji blendera. Całkiem nieźle jak na zabawke dla hobbystów. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności