andylbn Napisano 31 Sierpień 2016 Napisano 31 Sierpień 2016 (edytowane) Witam, ostatnio zostało zforkowane repozytorium exportera do Corony. Autor prosi o testy i zgłaszanie błędów/zmian które was interesują. Repozytorium z listą zmian: https://bitbucket.org/coronablender/render_corona Najnowsza wersja zawsze pod linkiem: https://bitbucket.org/coronablender/render_corona/get/master.zip Bugtracker: https://bitbucket.org/coronablender/render_corona/issues Nowy exporter współpracuje tylko z nowymi buildami daily 1.5.x do pobrania z tąd: https://www.dropbox.com/sh/kgzu0cqy903ygmb/AABGI0AanZucdaEKPEOfRwJza/!Standalone/2016-08-22?dl=0 Instrukcja instalacji: 1. Pobierz addon z: https://bitbucket.org/coronablender/render_corona/get/master.zip 3. Po wypakowaniu zmień nazwę folderu z addonem na render_corona 4. Skopiuj folder render_corona do folderu addons 5. Odpal Blendera i w dodatkach aktywuj dodatek, następnie podaj ścieżkę do Corony Standalone 6. W zakładce render -> drzewko Corona renderer ustaw export patch (tam będą znajdowały się pliki spreparowane przez exporter i przygotowane do samego renderu) 7. Have fun! Edytowane 23 Wrzesień 2016 przez andylbn
le_chu Napisano 31 Sierpień 2016 Napisano 31 Sierpień 2016 To jest dalej rozwijany "stary" addon do Corony, czy coś zupełnie nowego? Z tego co wiem po wydaniu nowej wersji Standalone miało się zmienić całkiem sporo na linii Blender Corona i poprzedni addon wymagał gruntownej przebudowy.
Ajgor Napisano 31 Sierpień 2016 Napisano 31 Sierpień 2016 Tylko cos mi się ta corona wydaje nieskończona, cycuś. Zainstalowałem, niby wszystko w oknach jest, można sobie ustawiać do woli, a jak kliknie sie na render, to pasek postępu tylko miga i zostaje puste okno bez obiektów i bez tła. Dodałem Corona sun itd a jak klikam render, to wyskakuje błąd "Aplikacja nie została właściwie uruchomiona (0xc0000142).
Idaho Napisano 1 Wrzesień 2016 Napisano 1 Wrzesień 2016 Mam pytanie z której wersji corony korzystasz ?
Ajgor Napisano 1 Wrzesień 2016 Napisano 1 Wrzesień 2016 To było demo Corony 1.4 NIBY dla maxa. Ale w instalatorze jest też instalacja Standalone. https://corona-renderer.com/download/ Ale instalowałem tylko na próbę. Po kilku próbach wywaliłem. W sumie nie jest mi do niczego potrzebna. Chciałem tylko sprawdzić, jak to działa.
andylbn Napisano 2 Wrzesień 2016 Autor Napisano 2 Wrzesień 2016 Nowy exporter posiada export xml'owy więc tylko najnowsze daily buildy Corony 1.5! Zawsze pobieramy najnowszą wersję z: https://www.dropbox.com/sh/kgzu0cqy903ygmb/AADkxxFBu1eemh8Hkioh2bP1a/!Standalone?dl=0
Maciek Jutrzenka Napisano 2 Wrzesień 2016 Napisano 2 Wrzesień 2016 dalej nie idzie tego odpalić.. mówię to jako były user corony do blendera za czasów przed 1.0 ściagłem to z drop boxa. ściągłem plugin. wszystko polinkowałem dałem też path. etc etc. dałem plane + material i cube + światło i nie idzie. corona nie startuje wywala od razu przezroczysty outcome. - - - Połączono posty - - - chyba że trzeba może mieć corone normalnie kupioną do maxa? czy coś?
deshu Napisano 2 Wrzesień 2016 Napisano 2 Wrzesień 2016 Buildy 1.5 są dostępne tylko dla posiadaczy licencji. - - - Połączono posty - - - To jest dalej rozwijany "stary" addon do Corony, czy coś zupełnie nowego? Z tego co wiem po wydaniu nowej wersji Standalone miało się zmienić całkiem sporo na linii Blender Corona i poprzedni addon wymagał gruntownej przebudowy. "zforkowane" oznacza, że ktoś zaczął osobno rozwijać już wcześniej istniejący exporter.
andylbn Napisano 2 Wrzesień 2016 Autor Napisano 2 Wrzesień 2016 Spróbuj mój plik, w panelu world podepnij jakąś HDR'ke. http://pasteall.org/blend/index.php?id=43343 Co do udostępnienia, są to buildy udostępnione przez twórców, linki pochodzą z oficjalnej wiki. Standardowo aktywuje się opcja demo! Sprawdzić to można następująco: uruchom -> wpisujemy %localappdata% -> CoronaRenderer -> LicensingLog.txt. Jak mamy problem z odpaleniem dema, to wywalamy pliki request-standalone-stable.txt i token-standalone-stable.txt.
Maciek Jutrzenka Napisano 3 Wrzesień 2016 Napisano 3 Wrzesień 2016 Dobra udało mi się zrobić tak że jak wyexportuje scenę. to potem ręcznie odpalam .exe corony i wskazuje pliki i mieli... Ale tak żeby jak w blenderze wcisnę F12, aby renderowało to się mi nie udało ktoś może wie jak to fixnąć?
Ajgor Napisano 3 Wrzesień 2016 Napisano 3 Wrzesień 2016 Możesz podać link do tej Corony która działa? Jaka to wersja?
wesol Napisano 4 Wrzesień 2016 Napisano 4 Wrzesień 2016 addon https://bitbucket.org/coronablender/render_corona/get/master.zip corona https://www.dropbox.com/sh/kgzu0cqy903ygmb/AABGI0AanZucdaEKPEOfRwJza/!Standalone/2016-08-22?dl=0 testowałem na 3 kompach i na wszystkich działa.
Ajgor Napisano 4 Wrzesień 2016 Napisano 4 Wrzesień 2016 A u mnie nadal nie działa. Napiszę, jak go uruchamiam. Powiedz, co robię źle. Blender 2.77a. Windows 10. Rozpakowałem folder z coroną na dysk D:\ Czyli mam folder D:\corona. Rozpakowałem folder z addonem do folderu d:\Program files\Grafika\Blender\2.77\scripts\addons\ Po odpaleniu Blendera w User rreferences odnalazłem addon Render: Corona Render i w jego ustawieniach w Corona Path ustawiłem ścieżkę do corony (D:\corona\) Przełączyłem w Blenderze silnik renderujący na Corona i w defaultowej scenie (z jedną kamerą, sześcianem i jednym światłem) wciskam F12. I nic sie nie dzieje. Pasek postępu tylko miga i zostaje puste okno. Dodam że blenderowe renderery działają. Działa też Yafaray (w wersjach 2.1.0 i 3.0), LuxRender i oczywiście Cycles. NIE chce mi na razie działać renderman, ale go tylko raz spróbowałem i chyba mam niekompatybilną wersję. Ale to szczegół :)
McGavish Napisano 4 Wrzesień 2016 Napisano 4 Wrzesień 2016 Ajgor, spróbuj tak. Po zainstalowaniu i włączeniu wtyczki (tak, jak to opisałeś) włącz Blendera, wejdź w zakładkę Render i zjedź na sam dół do panelu Corona Render. Dodaj ścieżkę do Export Path, później kliknij Export Objects, Materals, Configurations i dopiero wtedy możesz renderować. Zobacz sobie też na opcję Overwrite Geometry w tym samym panelu.
wesol Napisano 4 Wrzesień 2016 Napisano 4 Wrzesień 2016 (edytowane) Tak jak McGavish pisze musisz ustawić Export path. Masz jakieś komunikat w konsoli? Windows -> Toggle System Consol Rozpakowałem folder z addonem do folderu d:\Program files\Grafika\Blender\2.77\scripts\addons\ upewnij się ze nazwa katalogu to render_corona Edytowane 4 Wrzesień 2016 przez wesol
Ajgor Napisano 4 Wrzesień 2016 Napisano 4 Wrzesień 2016 Dziwne. Sprawdziłem w konsoli, co się dzieje i okazało się, że blender w ogóle nie szukał pluginu w folderze z addonami w swoim folderze, tylko na C:\Users... itd. Przeniosłem tam addona i teraz niby się ładuje, ale zamiast corony, pojawia się błąd "Aplikacja nie została właściwie uruchomona (0xc0000142).
andylbn Napisano 4 Wrzesień 2016 Autor Napisano 4 Wrzesień 2016 Dodałem instrukcję w pierwszym poście ;) - - - Połączono posty - - - Dziwne. Sprawdziłem w konsoli, co się dzieje i okazało się, że blender w ogóle nie szukał pluginu w folderze z addonami w swoim folderze, tylko na C:\Users... itd. Przeniosłem tam addona i teraz niby się ładuje, ale zamiast corony, pojawia się błąd "Aplikacja nie została właściwie uruchomona (0xc0000142). Spróbuj zainstalować biblioteku VC++, instalator jest w folderze z Corona Standalone "vc_redist.2015.update2.x64.exe"
Ajgor Napisano 4 Wrzesień 2016 Napisano 4 Wrzesień 2016 Manual z pierwszego posta nie działa nie tylko u mnie. Parę osób tu o tym pisało. Biblioteki VC mam zainstalowane (mam zainstalowane całe środowisko Visual Studio 15), ale i tak próbowałem zainstalować tą z folderu. Napisało mi tylko ,że już jest zainstalowana.
andylbn Napisano 18 Październik 2016 Autor Napisano 18 Październik 2016 Jeżeli macie ochotę i możliwość, wesprzyjcie autora - https://www.gofundme.com/coronablender
Maciek Jutrzenka Napisano 18 Październik 2016 Napisano 18 Październik 2016 am am.. ale developerką Corony pod blendera zajmuje się mocno lecchu. i działa ona całkiem sprawnie. :)
djtartak Napisano 7 Listopad 2016 Napisano 7 Listopad 2016 to dobrze, że ktoś ma ochotę to podchwycić, miałem rozbudzone spore nadzieje po pierwszym kontakcie z zestawem Corona Blender, a potem Corona wystrzeliła " na maxa" i skończyło się rumakowanie... chyba warto pomyśleć o sypnięciu drobnymi na ten szczytny cel...
andylbn Napisano 7 Listopad 2016 Autor Napisano 7 Listopad 2016 am am.. ale developerką Corony pod blendera zajmuje się mocno lecchu. i działa ona całkiem sprawnie. :) Ten Pan działał, zarzucił projekt. Jego dzieło przejął Glen Blanchard i tylko on się zajmuje obecnie developmentem!
le_chu Napisano 7 Listopad 2016 Napisano 7 Listopad 2016 Nie jestem ani programistom ani developerem, jedyne przy czym pomagałem Glenowi to wyłapywanie pewnych oczywistych bugów lub brakujących ficzerów, które dla niego, jako że nie jest grafikiem, nie były oczywiste. Na chwilę obecną opracowuję listę która bezpośrednio porównuje Coronę maxową z blenderową, aby mieć dokładny pogląd na to co jeszcze ewentualnie musi zostać zrobione.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się