Skocz do zawartości

Retopoflow do blendera vs Topogun a moze...


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 42
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Gdybym znał Blendera to na 100% sprawdziłbym RetopoFlow, widziałem kilka zwiastunów i prezentuje się super.

 

A jako, że nie znam Blendera więc w przyszłości mam zamiar nauczyć się 3D-Coat ma świetne narzędzia do retopo, oczywiście nie tylko tym kusi, świetny program.

Napisano

Własnie nie znam Blendera. Topogun kusi mnie ceną. Mam już Zbrushu i Substance paintera więc taki kombajn jak 3dCoat troche mnie mnie kusi szcególnie ,że jest sporo droższy, a wiele funkcji z niego nie jest mi na chwilę obecną potrzebnych.

Napisano

ja retopoflow nie polecam, zbugowane i niedorobione gówno. Juz wole ręcznie siatke zbudować. Jedyna zaleta tego czegoś to darmowość.

Napisano

retopoflow jest darmowy, płacisz co łaska

 

ściągnij stad

https://github.com/CGCookie/retopoflow

 

"You may purchase RetopoFlow on the Blender Market

 

Purchasing a license entitles you to tool support and helps ensure RetopoFlows continued development."

 

Tylko ostrzegam, to jest tak skonsturowane że niejako włazisz w ichniego edit moda ale każdy błąd kończy się strata całej pracy (tu nie ma savewoania).

Napisano

Gdybyś ciut zmienił workflow na mniej popularny mógłbyś w czystym blenderze mieć IMHO najwygodniejsze narzędzie do retopo - wystarczy zamienić polymodeling na box modeling, oraz pracować z włączonym shrinkwrapem - najbliżej temu do wbudowanego zbrusha w modeler (masz dostęp do wszystkich standardowych narzędzi do modelowania, sculpt mode i do tego "zproject" który robiony jest automatycznie). Oczywiście czasowo nic nie przebije Zremeshera.

Napisano

Jak dla mnie to na chwile obecna nie ma wygodniejszego softu od Mayki i quadra tool. Zremesher do retopo odpada. Tworzy g.. siate z niekskonczonymi lupami a reczne retopo w zbrushu to porazka. Kiedys probowalem wlasnei topoguna. Acha Rice dzieki nei wiedzialem ze jednak jest za free ;). Automatu nie chce.

 

Mowisz Andy ze Blender, jakis dobry tutek gdzies jest? Ma opcje relaksowanai smoothowania vertexow z przyklejeniem dod siatki? Nagram kiedy co jak robie w Mayce. Brakuje napewno tych tooli do tubalnych szejpo tak jak w tym retopoflow ze kreski stawiasz i on robi. Musze shrinkwrap i extrudowac.

Napisano

Chociażby tutaj gościu używa shrinkwrapa przy retopo:

 

 

a z boxem modelingiem to tutka chyba jeszcze nie widziałem - sam się uczyłem z Klickowych w wings3d wiec dla mnie naturalne było, że najpierw ustawiam sobie loopy, później apply shrinkwrap -> subsurf -> kolejny shirnkwrap (i powtarzam aż do satysfakcjonującego zagęszczenia, a wewnętrzne loopy są z automatu przyciągane do siatki). Wygładzać można w edit mode lub normalnie brushem (ale shrinkwrap nie działa w sculpt mode - dopiero po wyjściu z niego siatka jest dociągana).

Jeżeli chodzi o perpoly retopo to się nie wypowiadam bo nie korzystam (nigdy nie miałem cierpliwości do tego).

Napisano
nie ma wygodniejszego softu od Mayki i quadra tool

 

whaaaat? ostatnio musiałem porobić symulacje w bifroście w mayce zainstalowałem sobie 2017. i byłem rozczarowany, to mało powiedziane. co chwila miałem moment że.. boże czemu nie ma tego lub tego.. dlaczego trzeba robić tak strasznie na około.. albo boże ile klikania żęby zrobić pierdołę.. nie wspominając już o tym jak bardzo interface nie jest adaptywny i ile miejsca jest marnowane.. spoczątku myślałem że to po prostu moja niewiedza.. ale po kilku pytaniach do znajomych. zostałem z rozczarowaniem bifrost oczywiście wykonał robotę świetnie.. ale.. Wygodny soft? chyba najmniej. ze wszystkich jak dla mnie.

 

co do retopo.. po 1 vertexie tak jechać strasznie wolno.. nie lepiej namalować cała siatkę a w sumie guide pod bmesha? grease pencil któy też jest snapowany do siatki. plus wszystko podłączyć do shrinkwrapa?

Napisano

Pewnie znajomi tez nie znaja ;). Nie tylko vertex po vertxie sie da ;).

Kwestia przyzwyczajenia ja szybciej robie w Mayce kumpel Maxie a trzeci w blenderze. Dla mnie z tych funkcji co widze w blendku to brakuje na chwile obecna tego cuda do palcow robienia ciecie i robi ;).

Nie wiem co to bmesh ale riggerzy maja specyficzne wymagania czesto zaden automat w gre nie wchodzi ;). W Mayce odtwarzam sobie vertex order resymetryzuje etc. na pewno wielu funkcji nie ma ale tych ktore ja uzywam czesto i nie ma w innych softach.

Napisano

bmesh to w skrócie takie duże określenie na rewolucję w meshu blenderowym... czyli ngony ;)

 

Swoją drogą jeżeli masz jakieś fajne narzędzia to zarzuć linkiem - będzie łatwiej zrozumieć czego potrzebujesz/wymyślić obejście (a i sam jestem ciekaw, bo w corocznym "gąszczu" nowych opcji może pominąłem jakieś nowinki ;)

 

ps. pewnie, że da się inaczej niż per vertex, ale problem pozostaje ten sam - w końcu masz kilka różnych ładnych fragmentów siatki, które musisz jakoś ze sobą połączyć - przy box modelingu detal dodaje się bardziej jednorodnie.

Napisano
Jest jeszcze SpeedRetopo do Blendera: https://blenderartists.org/forum/showthread.php?406224-Addon-SpeedRetopo.

 

Smootha (Skrót W => Smooth) można zastosować zawsze jak masz modyfikator shrinkwrap. Chyba, że nie o takiego smootha chodzi ;)

 

o własnie bsurface not bmesh xD głównie o taki workflow mi chodziło oraz no wiadomy shrinkwrap + box. na wszelkiego rodzaju ręcę nogi ramiona. zrestą jeżeli ma się zrobiony już gotowy model low poly.. jakiejś postaci.. to przenieść go na nową postać to jest raptem kilka minut.. nie widzę totalnie sensu za każdym razem robić retopologie od nowa. no chyba że postać jakaś fancy zbroja.

Napisano

Jak dasz shrinkwrapa i wejdziesz do sculpt mode to tak samo ci wygladzi brush smooth. a masz jesze relaxa i opcje smooth. niczego w tym filmiku nadzwyczajnego nie widze.

Napisano
Jak dasz shrinkwrapa i wejdziesz do sculpt mode to tak samo ci wygladzi brush smooth. a masz jesze relaxa i opcje smooth. niczego w tym filmiku nadzwyczajnego nie widze.

 

ja tam się zajarałem migotającymi jak teńcza vertexami :D że sobie zanimowąłem them i mi teraz wszystko tańczy jak dyskoteka.

Napisano
to nie tak dziala w Blenderze, nie ma falloff... wygladzania z odlegloscia.
Jest w sculpt mode. Z fallofem jaki tylko zechcesz. Nie ma snapowania w locie do powierzchni. Trzeba co jakiś czas zatwierdzić shrinkwrapa przy większych zmianach. Przy takich jak Seba pokazał na filmiku nie ma problemu.

 

Są 2 male minusy retopo w za pomocą zwykłych tooli w blenderze. Trzeba się napocić z ustawieniem sensownego wyświetlania modeli, poustawiać opcje w kilku miejscach (materiał, ustawienia materiału, ustawienia obiektu, ustawienia viewportu...). Jeszcze nie udało mi się zrobić setupu równie dobrego jak w Coacie. Drugi minus to potrzeba kopiowania/zatwierdzania shrinkwrapa co jakiś czas, przy grubej edycji siatka potrafi czasem szaleć. Na szczęście do obu rzeczy są proste addony. Sam retopoflow bardzo się poprawił ostatnimi czasy więc warto testować.

Napisano

Acha xD czyli jednak nie jest tak rozowo. Qrdr e zbrudhu by zrobili porzadne retopo. Moze w 5 zrobia. Tylko wrde im ufac. R7 bedzie ostatni. A tu R8. Bam fajnie darmowy update tylko kiedy byl summit a r8 ani widu ani slychu. Wolalbym wydac kase na update fo 5 jakby bylo chyba sobie dcisgne demo topoguna i poprobuje tego i tego blrndetoeego ustrojstwa.

Napisano

Nie nie. W blenderze retopo jest dużo lepsze niż to z zety, ale brakuje mu trochę do ideału. Imho większość softów radzi sobie z retopo lepiej niż zbrush.

Napisano

Najlepiej jest retopo robić z tym addonem:

https://github.com/fedackb/surface-constraint-tools

Addon z automatu dodaje modyfikator shrink wrap po każdej operacji wykonenej w editmodzie - czyli np. po eksturdzie,

dodaniu loopów - nowa geometria automatycznie przyklei się do higpoly.

Bez tego addona, shrink wrap ma taki problem, że bazowy mesh lopoly może mieć spore przesunięcie względem mesha po działaniu modyfikatora i rezultaty operacji mogą być nieprzewydywalne.

Do tego jeszcze addona xray zrobiłem aby renderować mesh lowpoly nad highpoly. Jak by co to mogę wrzucić link.

Napisano

Hej @Monio, jasne że próbowałem, ale zobaczę ten drugi filmik, może się czegoś nowego dowiem, dziękuję!

 

Generalnie szukam czegoś z fajnymi ficzerami, ze shrinkwrap.

To co pokazał @McGavish jest super, takie coś by mnie zadowoliło.

 

autospacing na edges

relax vertexów pomiedzy edges z shrinkwrap, tak aby otrzymać jak najrówniejsze polygony, czyli tak jak na poniższym filmie.

 

To jest doprawdy bardzo smaczne i chciałbym taki toolset do 3ds Max!

 

Napisano

Maćku dziękuję Ci za propozycję, i jest mi bardzo miło, że chciałbyś poświęcić swój czas aby przekazać mi stosowną wiedzę, ale jeszcze trochę mi brakuje abym skłonił się do nauki Blender'a.

Cenię sobie ten soft i od czasu do czasu zobaczę film pokazujący jakiś ficzer, ale nie czuję większej potrzeby aby się go uczyć,

 

Wyginanie edge z fall-off, super sprawa, bardzo mi się to podoba i pewnie Bleneder oferuje sporo takich myków.

 

1m 58s

 

Widziałem, że STRZYG zrobił sobie jakiś czas temu custom intereface do Blender'a, i tego też się obawiam, że konfiguracja zje mi masę czasu, dlatego jeszcze nie teraz.

 

Ale z pewnością będę pamiętał o Twojej propozycji i jeszcze raz Ci za nią dziękuję! :)

Napisano

Nie miałem na myśli takiej podstawowej konfiguracji, ale np. wyciąganie narzędzi do quad menu, czyli generalnie personalizowanie interface pod swój gust i potrzeby.

Nie jestem klikaczem i irytuje mnie bieganie myszką po interface, więc większość narzędzi mam powyciągane do quad menu.

No i dochodzi jeszcze kwestia odpowiedników w Blender, dowiedzenie się co jest co zajmie z pewnością trochę czasu.

Zainstaluję sobie Blender, i co jakiś czas poświęcę mu chwilę, może tym sposobem jakoś się wdrożę, z braku czasu ciężko mi zaczynać cokolwiek nowego.

 

Moje quadmenu w 3ds Max.

 

2AeQOy1.jpg

UzkK8hN.jpg

j373sbL.jpg

Napisano
Nie miałem na myśli takiej podstawowej konfiguracji, ale np. wyciąganie narzędzi do quad menu, czyli generalnie personalizowanie interface pod swój gust i potrzeby.

Nie jestem klikaczem i irytuje mnie bieganie myszką po interface, więc większość narzędzi mam powyciągane do quad menu.

No i dochodzi jeszcze kwestia odpowiedników w Blender, dowiedzenie się co jest co zajmie z pewnością trochę czasu.

Zainstaluję sobie Blender, i co jakiś czas poświęcę mu chwilę, może tym sposobem jakoś się wdrożę, z braku czasu ciężko mi zaczynać cokolwiek nowego.

 

Moje quadmenu w 3ds Max.

 

 

 

stworzenie takiego menu to naprawdę jest chwila głównie opiera się na ctrl+c ctrl+v.. skopiujesz sobie gotowy skrypt z neta. i potem jedynie co musisz robić to znajdujesz jakaś funkcje w sofcie która cie interesuje najeżdzasz na przycisk wyświetla ci się.. kod jaki za nią odpowiada kopiujesz go i wklejasz do skryptu który se ściagnołeś i już.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności