Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej! Proporcje i bryły lecą. Oczy są za blisko, nos za długi. Odległość od brwi do podstawy nosa i od podstawy nosa do spodu podbródka powinna być taka sama. Poświęciłbym więcej czasu na dopieszczenie proporcji na samej bryle, zanim w detale wejdziesz 🙂 Poćwiczyłbym też jeszcze samo kreślenie brył, bez cieniowania. Większość rzeczy można spokojnie samym lineartem narysować i też będzie dobrze wyglądało. Lepiej zrobić 2x więcej brył bez cienia niż cieniować bryły z którymi jest coś nie tak i cieniowanie im nie pomoże

spacer.png

W poprzednich klockach fajnie kreślisz ale cienie chyba się nie zgadzają. Powinny iść zdaje się tak:

spacer.png

Skołuj sobie How to Render Scotta Robertsona, tam jest rozpisane jak kreślić cienie 🙂

  • Like 2
  • Thanks 2
Napisano

Na kursie karzą mi wszystko cieniować, jak nie pocieniuje to mi mówią że nie skończone 😐

 

Teraz jestem w trakcie tego

660885293_Beznazwy-1.thumb.jpg.ea8013cd7069b4d55f2ac427cd67b653.jpg

Muszę to teraz pocieniawać a że to B2 to trochę mi zejdzie ☹️

Napisano

Może mało to merytoryczne, ale jest coraz lepiej. Nie wiem czy wiesz ale ciągle tu zaglądam i podziwiam twój zapał. Pracuj dalej a będzie top 🙂

  • Thanks 1
Napisano

Fajne ale dziwnie wyeksponowałeś żebra i brzuch. Ogólnie, źle tam się dzieje.

Koło na pasie jest niby w centrum a niżej wygląda jakby był skręcony trochę w inną stronę. Daje to dziwny efekt w tamtym rejonie. Na szkicu po lewo lepiej to wyglądało.

Stopy też wydają  się trochę małe.

  • Thanks 1
Napisano

Znam Proko i nawet czasami oglądam. Co do refek to nie miałem za dobrych z mięśniami bocznymi tułowia i właśnie one najgorzej wyszły.

Na swoje usprawiedliwienie mam tylko tyle że się spieszyłem bo chciałem się zmieścić w około 2h 😅

Napisano

Moim zdaniem, powinienes isc w ilosc a nie w jakosc i czas. Przez powiedzmy 30 dni, rysowalbym po kilka godzin dziennie, ale speedow z refek.

Do tego ogladaj mase tutoriali imo nie robienie tego w dzisiejszych czasach. To tak jakbys sam siebie chcial spowolnic w nauce 😉

 

  • Thanks 1
Napisano
W dniu 4.04.2020 o 12:27, KLICEK napisał:

Moim zdaniem, powinienes isc w ilosc a nie w jakosc i czas.

Przypominałeś mi o #100headschallenge. Chce się do końca miesiąca z tą 100 uporać bo w 10 dni nie dam rady. Z tego co widziałem to ludzie rysują to w jakiś małych szkicownika i te główki takie małe ☹️ Ja celuje w każdą wielkości A4, 21" mam tablet to mniej więcej tak wychodzi na jedną. 

Na dobry początek 12 sztuk.

 tw1-6.thumb.jpg.c14c97b53f4a361db7c7bca4b756aaea.jpg

tw7-12.thumb.jpg.02780b34a0a2b2d36e06ac59b54f002f.jpg

  • Like 1
Napisano

Spoko główki. Niektóre bardzo fajnie jak np. 7 i 2.

Mam wrażenie, że linię kości policzkowej prowadzisz za wysoko. Może i jej górna krawędź właśnie tam prowadzi ale ty zaznaczasz jakby dolną prawda?

Jak tak zaczniesz cieniować to nie wyjdzie ci to dobrze.

  • Thanks 1
Napisano

Lipa mam nieplanową tygodniową obsuwę z rysowaniem głów 😐

 

Ale w tym czasie wykorzystałem resztę kartek 👍

75.thumb.jpg.385e9e209db2f8475044056fbecfdc34.jpg76.thumb.jpg.29ff67645fb94795111f2d1c341eb0d0.jpg77.thumb.jpg.514963cd71cd7787c850a1422eed3277.jpg78.thumb.jpg.bf5edcb98bb311c832f16a875899b8d9.jpg

920275690_Beznazwy-1.thumb.jpg.1a49da6d07b66ea803de39ef4afcfffa.jpg

Tak wiem że straż ma koła lipne a w altance jest dach krzywy 😆

  • Like 1
Napisano

Spoko szkice. Znasz książkę Dynamic Bibile lub ogólnie styl Petera Hana?  Wygoogluj to sobie. Jego styl myślę, że przypadnie ci do gustu a i pewnie wile byś u niego podpatrzył.

Książka jest super, poszukaj też bo jakieś kursy robił.

  • Thanks 1
Napisano

tak patrzę na twoje rysunki, super że jest determinacja, ale jakby to powiedzieć rysujesz bez wiedzy co rysować, dlatego potrafisz uchwycić tylko tą powierzchowność, bez prawdziwej konstrukcji twarzy, bez jej przestrzenności i charakteru wynikającego z anatomii.

Dobrze że wrzuciłeś tego pinteresta, bo jest się do czego odnieść , byłem w stanie odszukać referencję

Do tego metoda której używasz (Loomisa ?) dla mnie jest nie czytelna i nie pomaga specjalnie, o wiele bardziej wolę konstruować głowę w oparciu o John Asaro, "Planes of the Head." :http://www.planesofthehead.com/original_head.php

tutaj jest model tej głowy który możesz sobie do pewngo stopnia obrócić i zmienić światło , przydatny jako refka: https://sketchfab.com/3d-models/asaro-head-9d26548182f8465a8e97371a9170561e

A tu mój over, proporcje proporcje , perspektywa w której głowa się znajduje

pierwszy krok to z grubsza uchwycenie proporcji, potem jeszcze dokładniejsze rozrysowanie płaszczyzn, a na sam koniec wrażeniowe uchwycenie głowy

do tego używanie płaszczyzn pozwoli ci w przyszłości malować walorem , bo będziesz w stanie usystematyzować walor za ich pomocą

moja interpretacja głowy nie jest idealna, za duże oczy itd. , ale jest uchwycona przestrzenność

 

 

BLAZA FACES OVER V1.jpg

  • Like 3
  • Thanks 1
Napisano

Tak to Loomis. Postaram się połączyć to z twoją metodą. Trochę takich głów "asaro" rysowałem i niby wiem o tych płaszczyznach, tylko jakoś nie za bardzo mi to wychodzi 😅

Sam też widzę po tych głowach że niektóre są lepsze inne gorsze ( dużo w ogóle do dupy). Wiele zależy od zdjęcia z którego rysuję, na jednych lepiej wyłapuję formę a na innych gorzej.

Napisano (edytowane)

Widzisz, to nie chodzi o rysowanie głów asaro , tylko aplikację tych płaszczyzn na portret, możesz sobie nawet obrysowywać takie zdjęcie na początku żeby znaleźć te płaszczyznę

w moim odczuciu ciągle powielasz te same błędy rysując wrażeniowo "maski twarzy" zamiast skonstruować głowę w przestrzeni

Myśl prostymi formami, szukaj na zdjęciach płaszczyzn które wynikają z metody asaro

Do tego mam wrażenie że nie do końca konsekwentnie operujesz linią, czasami rysujesz kształt obiektu czasami rysujesz formę światła albo cienia, a to są dwie różne rzeczy i bardzo  łatwo jest się zgubić szczególnie że fotografie twarzy oświetlane są z 2-3 źródeł

Możesz robić sobie takie pomoce, rozrysowuj płaszczyzny na zdjęciach potem staraj się je narysować patrząc na to co ci wyszło.

Albo po skończonym pierwszym rysunku, konfrontuj to w ten sposób ze zdjęciem i nanaoś poprawki, zrób rysunek jeszcze raz mając przed sobą zaznaczone płaszczyzny

Proponuje to dlatego bo dla mnie twoim głównym problemem jest to że nie aplikujesz wiedzy na obiekt który studiujesz , patrzysz i nie widzisz równocześnie, mieszasz line drawing z mass drawing ,  nie mierzysz proporcji , nie stosujesz perspektywy, nie eliminujesz marszczek i mimiki w początkowym szkicu, co dodatkowo wprowadza cie w błąd.

Nie mam czasu na tyle żeby porównać każde ze zdjęć z twoim rysunkiem ale wydaje mi się że żaden z rysunków nie trzyma proporcji zdjęcia: umiejscowienie ust oczu, nosa itd

 

Jesli miałbyś wątpliwości co do etyki takiego rysowania po referencjach, pomyśl o tym jako o analizie , nauce samych kształtów, rysując je , twój mózg zaczyna się uczyć  nowych proporcji i zależnośći, bez praktyki z obserwacji nie wiele to da, a na pewno pomoże jako dodatkowa referencja, z czasem zaczniesz zauważać te płaszczyzny patrząc na zdjęcie

BLAZA FACES OVER V2.jpg

Edytowane przez takashmen
  • Like 2
  • Thanks 1
Napisano

Zastosowałem twoje porady 👍

Najpierw na zdjęciu zaznaczam sobie liniami płaszczyzny, potem obok rysuję i na koniec nakładam jedno na drugie. Patrzę co się rozjechało i  poprawiam. Oczywiście nie staram się przerysowywać jednego na drugie bo to było by bez sensu.  

tw61-66.thumb.jpg.7f3b5332fd7718e924ee943be97ff0d6.jpg

Napisano (edytowane)

Jest postęp, zaznaczyłeś więcej płaszczyzn ale proporcje musisz zacząć mierzyć dokładniej

Standardowo odpaliłem zdjęcie dla porównania i zacząłem się zastanawiać czemu u ciebie te usta są takie płaskie, odszukałem diagramy z Loomisa i już wiem, on pomija płaszczyzny nad ustami rysuje tylko kształt tej która jest skierowana ku dołowi na moim rysunku na żółto , ale przez to że posiadał anatomiczną wiedze na temat konstrukcji ust i mięśni okalających usta, jego rysunek jest dokładny, ty bez tej wiedzy rysujesz jakiś kształt, który dodatkowo w przypadku kobiety jest oszukany przez jej makijaż ,

tak samo oczy , nie uwzględniasz grubości powiek( albo jej nie widzisz bo jest za rzęsami i czarną kreska makijażu, źrenice u ciebie są od granicy powieki do granicy powieki, co jest anatomicznie nie poprawne, zwróć uwagę na górne powieki jak dużo oka przykrywają na zdjęciu w porównaniu do twojej wersji, do tego dolna powieka oka w mocniejszym skrócie zakręca ostro po gałce ocznej, mieszasz cień rzucony z płaszczyznami anatomicznymi
Zostaw w spokoju wrażeniówkę line artową

rysuj płaszczyzny i ich nie zmazuj, zacznij dodawać światłocień dla czytelności i lepszego zrozumienia anatomii

a linie niech oddają kształt płaszczyzn , brył a nie są sugestiami zmarszczek jeśli już mają się pojawić

 

aaa te diagramy z loomisa, na tym z facetem na drugim od góry widać płaszczyzny nad ustami, na tym kobiety już nie, bo to jest inny rodzaj diagramu i co innego pokazuje, tylko proporcje, a nie modelunek mas, u kobiety oczywiście będą one wyglądać inaczej niż u mężczyzny, co widać na tym rysunku rzeźby który wrzuciłem:

wniosek: prawdopodobnie korzystasz ze złych diagramów

 

BLAZA FACES OVER V3.jpg

Edytowane przez takashmen
  • Like 2
  • Thanks 2
Napisano

Co do oczu to nie wchodziłem w takie szczegóły, bardziej zależało mi na czasie rysowania i ilości głów.

79.thumb.jpg.17579c4d71eb3b5e7e4be630a531af03.jpg

 

Takie dla odmiany 

80.thumb.jpg.2fc07a78c62b4edd4183012c3ffca166.jpg

  • Like 1
Napisano
16 godzin temu, Blaza napisał:

bardziej zależało mi na czasie rysowania i ilości głów.

Na tym etapie nauki zdecydowanie stawiaj na jakość analizy, a prędkość przyjdzie z czasem i doświadczeniem.

  • Like 1
Napisano
8 godzin temu, blood_brother napisał:

Na tym etapie nauki zdecydowanie stawiaj na jakość analizy, a prędkość przyjdzie z czasem i doświadczeniem.

Dokładnie!
Jeszcze kwestia formatu, czy ty rysujesz te głowy na kartce A4? proponowałbym następne rysować jedna na całą kartkę, tak żebyś mógł uchwycić te wszystkie niuanse które budują charakter danej twarzy, albo przenieść się w digital.

Napisano
W dniu 7.04.2020 o 16:24, Blaza napisał:

Ja celuje w każdą wielkości A4, 21" mam tablet to mniej więcej tak wychodzi na jedną. 

Zacytuję siebie z poprzedniej strony, tylko małe sprostowanie tablet mam 22' 😄

Od jakiegoś miesiąca wruciłem do digital. Jak nie mam dostępu do komputera to wtedy rysuje na kartce, kartki mam B2. Od przeszło roku niczego mniejszego niż A3 staram się nie używać.

Napisano (edytowane)
19 godzin temu, Myth napisał:

Widziałem że robiłeś kiedyś te lekcje z drawabox zaprzestałeś je robić czy ukończyłeś wszystkie?

Raczej wszystkie, ale chyba coś pozmieniał w tych poradnikach od tamtego czasu. Za bardzo się do nich nie przykładałem jak widać 😅

 

Powtórzyłem kilka poprzednich głów, teraz dłużej wysiedziane 👍

1820641678_twpow.thumb.jpg.425792bbcfb37b53e37a7150a93e55f2.jpg

Edytowane przez Blaza
  • Like 1
Napisano

Mógłbys też spróbować takiego ćwiczenia, żeby się zaznajomić z umieszczaniem elementów twarzy tak, żeby sie nie rozpływały - weż sobie zdjęcia jakiejś czaszki i na niej poumieszczaj nos, oczy, usta itp. Nie będziesz sie musiał martwić, że kładziesz je w złym miejscu i będziesz mógł się przyjrzeć zależnościom, co jest zasłaniane przez nos, jak wyglądają oczy umieszczone na jednej prostej względem siebie, ale gdy głowa jest przekrzywiona lub widziana z innego kąta i tak dalej. Te rzeczy są mało intuicyjne i czasami coś co jest poprawnie narysowane może wyglądać dziwnie, szczególnie jeśli już się na to długo gapiłeś rysując, i w efekcie zaczynasz "poprawiać" na gorsze, wiedziony złudnym przeczuciem/wrażeniem.

 

czaha.jpg

  • Like 3
Napisano
W dniu 8.05.2020 o 21:10, Blaza napisał:
W dniu 8.05.2020 o 01:54, Myth napisał:

Widziałem że robiłeś kiedyś te lekcje z drawabox zaprzestałeś je robić czy ukończyłeś wszystkie?

Raczej wszystkie, ale chyba coś pozmieniał w tych poradnikach od tamtego czasu. Za bardzo się do nich nie przykładałem jak widać 😅

Pytałem o ten kurs z Drawabox bo naprawdę warto jest się przyłożyć do niego 🙂 Wiesz bez podstawowych umiejętności rysowania stożków walców sześcianów raczej nie da się przeskoczyć i rysować poprawnie głowy. Ostatnio dużo słuchałem sobie wywiadów z prosami między innymi z Craigiem Mullinsem i oni wszyscy mówią że podstawy to podstawa 🙂 Także zachęcam Cię do porysowania z tydzień dwa podstawowych brył a może się wkręcisz według mnie to nie jest aż takie nudne jak się może wydawać 😛  a generalnie wszystko się z nich składa.

pozdro i powodzenia 

Napisano

tw79-84.thumb.jpg.74364d971e2110ca6b0804a8937bc706.jpg

81.jpg.2e2656eb9faf73b656a019a6e73171f6.jpg

57 minut temu, Myth napisał:

Pytałem o ten kurs z Drawabox bo naprawdę warto jest się przyłożyć do niego 🙂 Wiesz bez podstawowych umiejętności rysowania stożków walców sześcianów raczej nie da się przeskoczyć i rysować poprawnie głowy. Ostatnio dużo słuchałem sobie wywiadów z prosami między innymi z Craigiem Mullinsem i oni wszyscy mówią że podstawy to podstawa 🙂 Także zachęcam Cię do porysowania z tydzień dwa podstawowych brył a może się wkręcisz według mnie to nie jest aż takie nudne jak się może wydawać 😛  a generalnie wszystko się z nich składa.

pozdro i powodzenia 

Już sporo się brył narysowałem tylko ja rysowałem je na kartce odręcznie. Na poprzedniej stronie są jakieś sześciany dosyć świeże. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności