blood_brother Napisano 6 Marzec 2021 Napisano 6 Marzec 2021 Przy następnej pracy zwróć uwagę na tekstury, bo w tej chwili masz bardzo zbliżone do siebie, a cytryna ma zupełnie inną powierzchnię od słoika, czy materiału 🙂 2
SebastianSz Napisano 8 Marzec 2021 Napisano 8 Marzec 2021 Dobrze, że korzystasz z Ctrl+paint, obejrzyj sobie jego tutoriale, szczególnie ten: https://www.ctrlpaint.com/videos/brush-technique-blending Generalnie powinieneś myśleć o rzeczach jako o takich bryłach low poly i w pierwszej kolejności rozkminić jak światło i kolory będą wyglądały na takiej uproszczonej bryle i dopiero potem je blendować: U Ciebie występuje typowy problem w digital paintingu czyli taka nienaturalna gładkość i plastikowość. Jest to poniekąd wynik braku zróżnicowania tekstur jak wspomniał @blood_brother, i nadmiernego korzystania z miękkiego brusha, ale przede wszystkim braku płaszczyzn na bryłach, wszystko jest jak gładka bila. Nawet jeśli obiekty są faktycznie gładkimi, okrągłymi obiektami to malując powinieneś to sprowadzić do płaszczyzn bo nadaje to im masy i przestrzenności. Dodatkowo kolory nieco wyblakłe, ale tym się póki co nie przejmuj, skup się na bryłach. Zobacz jak do tego tematu podchodzi Carol Marine (uwielbiam jej prace): Mocne, zdecyowane płaszczyzny, a mimo to bardzo czytelne no i przyjemne do patrzenia. Moja wersja: Gif porównawczy: Żeby nie było, są różne techniki malowania, ja lubię malarskie, impresjonistyczne podejście z widocznym brushworkiem i wyraźnymi płaszczyznami, inni mocno zblendowane prace i fotorealizm, to kwestia gustu. Jak byś jednak nie malował, to te różnice będą istotne raczej dopiero na etapie wykończenia, podstawy (czyli te bryły) będą takie same. Pozdro! 5 1
EthicallyChallenged Napisano 10 Marzec 2021 Napisano 10 Marzec 2021 Pilnuj kształtów, bo żarówa mocno niesymetryczna i elipsy krzywe. Jestem zdania, że lepiej zrobić poprawną elipsę z automatu, niż chujową od ręki. 2
blood_brother Napisano 18 Marzec 2021 Napisano 18 Marzec 2021 Widać postępy 🙂 Tło mogłoby być mniej kontrastowe, bo w końcu jest tylko tłem, a przez ilość zmian waloru, jak i ich gwałtowność i stopień, mocno konkuruje o uwagę z pierwszym planem. Nawet jeśli jest podobnie na referencyjnym obrazku to Twoim zadaniem, jako malarza, jest pokierować wzrok odbiorcy, np. gasząc i upraszczając tło w tym przypadku. Uciekła Ci też oś symetrii na podstawce do jajka. Fajnie, że zwróciłeś uwagę na zmianę tekstury na jabłku. Na jabłku i podstawce mogłyby się chyba też pojawić chociaż drobne błyski tego żółtego światła dopełniającego. Przy kolejnej pracy z takimi błyszczącymi obiektami, możesz też spróbować pokazać ich wzajemne odbicie, bo na pewno coś tam widać.
EthicallyChallenged Napisano 23 Marzec 2021 Napisano 23 Marzec 2021 W dniu 10.03.2021 o 09:39, EthicallyChallenged napisał: Pilnuj kształtów, bo żarówa mocno niesymetryczna i elipsy krzywe. Jestem zdania, że lepiej zrobić poprawną elipsę z automatu, niż chujową od ręki. 2
blood_brother Napisano 23 Marzec 2021 Napisano 23 Marzec 2021 To co ponownie mówi @EthicallyChallenged to jedno, natomiast wyjątkowo jakoś nie skleiły Ci się przedmioty w całość. Każdy wygląda jak wklejony. Żadnych relacji tutaj nie ma pomiędzy obiektami, czy intensywnym czerwonym tłem.
SebastianSz Napisano 27 Marzec 2021 Napisano 27 Marzec 2021 Według mnie za bardzo skupiasz się na malowaniu rzeczy, a za mało na świetle i podchodzisz zbyt dosłownie do tego co malujesz 🙂 Gdzieś usłyszałem taki tekst, może Ci się przydać: Nikt nigdy nie namalował róży, co najwyżej światło jakie róża odbija. Nie myśl o rzeczach, myśl o plamach koloru/waloru i bierz pod uwagę, że każda powierzchnia, na którą pada światło to jednocześnie źródło światła (odbitego). To oznacza, że te pomidorki to takie słabiutkie żaróweczki świecące na czerwonopomarańczowy kolor i obiekty obok nich lekko się zabarwią. To samo tyczy się taśmy, draperii etc. Samo światło też raczej nie jest 100% neutralne i białe, nawet jeśli tak Ci się wydaje. Założyłem u siebie, że jest zimne, więc jasne walory wrzuciłem w niebieskawe kolory (dlatego bliki na żarówce nie są białe tylko lekko niebieskie). Szybkie poprawki (na małym fragmencie z lewego dolnego rogu) Światło odbite: Zmruż oczy jak patrzysz na refkę, i jak malujesz to też często to rób, żeby przestać widzieć obiekty i skupić się na samych kolorach i walorze: Powodzenia 🙂 1 4
Mortom Napisano 4 Maj 2021 Napisano 4 Maj 2021 Smokowi chyba wykręciłeś przednie łapy bo o ile się orentuję częśto smoki mają przednie łapy zbudowane jak gady - czyli staw, nazwijmy go łokciowy, będzie wygięty do tyłu itd.... No ale to może kwestia designu więc sie nie czepiam. P.S. Ten autochton z maczugą fajnie ci wyszedł 🙂
Blaza Napisano 4 Maj 2021 Autor Napisano 4 Maj 2021 Te łapy przednie spartoliłem. Chciałem żeby były takie jak tylnie, ale wyszły jakoś dziwnie 😐
Nezumi Napisano 4 Maj 2021 Napisano 4 Maj 2021 (edytowane) Znakomity przyklad na to, ze znajomosc anatomii jest niezbedna nawet jak tworzysz nieistniejace stworzenia. Polecam ksiazke "Science of Creature Design: understanding animal anatomy" pani Terryl Whitlatch. Teraz za darmo mozesz obejrzec jej lekcje na Artstation chociaz akurat te, ktore sa nie mowia o anatomii. Ale tez sie mega przydadza. Generalna zasada - przygladaj sie istniejacym stworzeniom tak jak to robi @Mortom, poznaj ich anatomie i mysl o funkcji. Narysowac mozemy wszystko, powyginac stawy w przeciwnym kierunku, zrobic oczy na posladkach, jezyk na plecach. Nikt nam nie zabroni. Ale takie stworzenia beda niewiarygodne dla widza. No i trzeba pamietac o tym ze konkretne anatomiczne rozwiazania spelniaja dana funkcje. Zastanow sie jak chodzilby twoj smok majac wygiete stawy w tym kierunku? Przednie chcialyby isc do tylu, tylne do przodu, lezalby i grzebal ziemie 😉 Tak mi sie przypomnialo - Jeden z najgorszych chyba smokow jakie widzialem to rzezba Smoka Wawelskiego w Krakowie. Pseudo artystyczny twor bez sensu z wieloma konczynami po nic, stawami wygietymi w przeciwna strone, lapami jak jakies trojnogi... Tragedia jak dla mnie i nie obchodzi mnie, kto to "dzielo" wykonal i jakim jest szanowanym artysta na Krakowskim rynku 😄 Ten jego (badz jej) "smok" jest beznadziejny. Pamietam jak sie zawiodlem kiedy jako dzieciak pierwszy raz odwiedzilem Krakow. Fascynowaly mnie potwory wszelkiej masci, dinozaury, smoki. Nie moglem uwierzyc ze to badziewie to ma byc nasz smok. Powodzenia! Koleszka z maczuga fajny! Nie uciekasz widze od rysowania dloni czy stop co czesto sie zdarza. Bardzo dobrze! Edytowane 4 Maj 2021 przez Nezumi 2 1
Mortom Napisano 5 Maj 2021 Napisano 5 Maj 2021 (edytowane) @Nezumi Mam te same uczucia jak patrzę na rzeźbę Smoka Wawelskiego... szkarada bez ładu i składu 🙂 Wolałbym aby smokiem promującym Kraków był ten z Nowej Huty, bo i kształtem i charakterem nawiązuje do legendy. (choć nogi to pan artysta skopał) Edytowane 5 Maj 2021 przez Mortom 1
Nezumi Napisano 5 Maj 2021 Napisano 5 Maj 2021 1 hour ago, Mortom said: Mam te same uczucia jak patrzę na rzeźbę Smoka Wawelskiego... szkarada bez ładu i składu 🙂 Wolałbym aby smokiem promującym Kraków był ten z Nowej Huty, bo i kształtem i charakterem nawiązuje do legendy. (choć nogi to pan artysta skopał) O! Nie znalem tego kolegi 🙂 Ta dokladnie, tu przynajmniej widac ze smok, brzucho wielkie jest.. nogi skopane ale przynajmniej nie jest jakims poszarpanym blobem 😄
blood_brother Napisano 9 Maj 2021 Napisano 9 Maj 2021 Największy, moim zdaniem, w ostatnich pracach to jest problem z walorem. W ogóle nie wiadomo co jest w cieniu a co oświetlone, przez co gubi się czytelność bryły i w sumie całej pracy. Twoje włosy też są płaską plamą z paseczkami, a nie jakaś przestrzenną bryłą. Dodanie pojedynczych włosków, tym bardziej jednakowych na całej płaszczyźnie, nie zbliży Cię nawet o krok do realizmu. No dobra, w zaawansowanych pracach takie pojedyncze, podkreślam pojedyncze, zabłąkane włosy mogą dodać ostateczny sznyt pracy.
Mortom Napisano 13 Maj 2021 Napisano 13 Maj 2021 (edytowane) Ja dodam od siebie, że brak u ciebie ostrych cieni i bliżej niesprecyzowanego światła (niepotrzebnie oświetlasz to bardzo miękkim jednostajnym światłem które rozświetla całą bryłę 🙂 ) I na twoich digitalach za mało IMO widać pracy "pędzla" a za bardzo jest zblurowane cieniowanie. No i walor - dlaczego rezygnujesz z białego i czarnego? Niepotrzebnie się ograniczasz 🙂 Zerknij na to: P.S. Proponuję ci jeszcze zapoznać się z tym kanałem YT - w sumie nie maluje 2D ale lubie kolesia posłuchać. Często gęsto chłopisko daje dobre tipy jak malować cyfrowo - polecam 🙂 Edytowane 13 Maj 2021 przez Mortom 2
EthicallyChallenged Napisano 13 Maj 2021 Napisano 13 Maj 2021 Zgadzam się z przedmówcami, przeczytaj ponownie to co pisałem w Sierpniu, bo wskoczyłeś w stare szyny. W ten sposób nie zrobisz dużych postępów 😞 1
Mortom Napisano 17 Maj 2021 Napisano 17 Maj 2021 @Blaza Używaj referencji 🙂 za dużo kombinujesz z głowy. Pozdr i lecisz dalej 🙂 2
michalo Napisano 17 Maj 2021 Napisano 17 Maj 2021 Polecam Fat and Skin Folds - Morpho. Zyeby dobrze to zrozumieć W ogóle polecam studiować książki, rysunki, rzeźby. Są lepsze niż każde zdjęcie człowieka jakie znajdziesz na necie. 4
Blaza Napisano 23 Maj 2021 Autor Napisano 23 Maj 2021 W dniu 17.05.2021 o 10:06, michalo napisał: W ogóle polecam studiować książki, rysunki, rzeźby. Są lepsze niż każde zdjęcie człowieka jakie znajdziesz na necie. Książek mam sporo, jakieś o anatomii ogólne od rysunku. Dodatkowo w PDF mam dużo od rysowania komiksów, stylizowanych rysunków i anatomia też się jakaś trafi. 2
Mortom Napisano 24 Maj 2021 Napisano 24 Maj 2021 (edytowane) Bardzo fajny duch rycerza - od razu lepiej jak widać skąd pada światło 🙂 Edytowane 24 Maj 2021 przez Mortom
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się