Oleksiak Napisano 18 Grudzień 2010 Napisano 18 Grudzień 2010 (edytowane) Cześć wszystkim. Mam zamiar wymodelować samochód Mitsubishi Lancer Evolution X pod render studyjny i do tego chce zrobić wnętrze i silnik, a właściwie to co pod maską jest widoczne. Obecnie walczę z bryłą jako że to mój pierwszy samochód czasem trochę mi zejdzie zanim coś się uda. Tak to wygląda na czas obecny. Edytowane 2 Sierpień 2011 przez Oleksiak 1
Berger Napisano 19 Grudzień 2010 Napisano 19 Grudzień 2010 Jest trochę niezgodności z oryginałem: http://img545.imageshack.us/img545/9430/mitsubishilancerevoluti.jpg Dolny i górny profil lamp też nie jest najlepszy, osobiście nie wiem jaki klosz tam trzeba będzie wymyślić, na Twoim miejscu poprawiłbym teraz to co się da, żeby potem zaosczędzić sobie pracy :)
Oleksiak Napisano 20 Grudzień 2010 Autor Napisano 20 Grudzień 2010 uppsss ;) Zapomniałem dodać że temat powstał żeby już dać do zrozumienia że nad tym pracuje. Wszystkie miejsca które wymieniłeś są niedokończone bo jeszcze nie chce ich wykańczać - cały czas coś gdzieś poprawiam żeby było jak najbliżej oryginału i im mniej do przesuwania tym lepiej. Musze przyznać że jedynie linia lamp a miała już taka zostać ale teraz jak pokazałeś to ją jednak poprawie. Wiem że brakuje sporo chamferów - zostaną dodane później jak już bryła będzie się zgadzać z oryginałem ;) Pozdrawiam.
Oleksiak Napisano 27 Grudzień 2010 Autor Napisano 27 Grudzień 2010 Zrobiłem sobie kilka próbnych renderów żeby zobaczyć co i jak... Tak to wygląda na ta chwile. Drzwi to dopiero 1 podejście do bryły i już widzę że trzeba nad tymi liniami popracować. A tu siatka jakby ktoś chciał. Miejscami jeszcze nie wiem jak zakończę edge więc zostawiam niech leży ;)
Berger Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 Próg to już średnio jest zgodny z oryginałem ;)
latos Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 Jak prowadzisz linię to prowadź ją do końca a nie w środku modelu przerywasz. Przez to tworzysz 5-kąt ,który będzie widoczny na końcowym renderze.
Sebazx6r Napisano 27 Grudzień 2010 Napisano 27 Grudzień 2010 Po nałożeniu lakieru mogą wyjść nie dorobki ;/. Znam ten ból..
Oleksiak Napisano 27 Grudzień 2010 Autor Napisano 27 Grudzień 2010 (edytowane) Berger, próg poprawie bo wiem wygląda fatalnie ;) latos, Sebazx6r - dzięki w sumie nie wiem czemu w niektórych miejscach jak przód maski nie pociągłem tych edge do końca. Poprawie to. Edytowane 28 Grudzień 2010 przez Oleksiak
Oleksiak Napisano 28 Grudzień 2010 Autor Napisano 28 Grudzień 2010 Dodałem trochę detali na drzwiach i kilka poprawek karoserii oraz zacząłem robić felgę dla urozmaicenia. Ciągle pracuje nad kształtami tylnych drzwi bo dziwnie to wygląda. Pozdrawiam.
Berger Napisano 29 Grudzień 2010 Napisano 29 Grudzień 2010 Przód całkiem spoko, coś niedobrego dzieje się przy otworach na feldze, nadkole też wymaga poprawy kształtu i pojawił sie tam bug od strony drzwi.
Oleksiak Napisano 30 Grudzień 2010 Autor Napisano 30 Grudzień 2010 Update. Felgę wymodelowałem praktycznie jeszcze raz a ta opona to moje pierwsze podejście. Odbiega od oryginału, wiem ;) Nie wiem tylko czy na tyle żeby modelować ją jeszcze raz ? Co sądzicie ? Kilka pytań może ktoś pomoże: 1. załóżmy że chciałbym środek felgi wcisnąć trochę w głąb (to ze śrubami), jak to zrobić ? - testowałem soft selection i ffd cylinder ale nie rozumiem czemu po nałożeniu modyfikatora od razu przedmiot podlega lekkim zmianom no i przystosowanie siatki modyfikatora do obiektu to zbyt dużo zabawy. 2. czy 500k poly na oponę to dużo ? Pozdrawiam i spadam spać.
pecet Napisano 30 Grudzień 2010 Napisano 30 Grudzień 2010 1. ja do takich rzeczy używam soft selection, zazwyczaj daje rade, popróbuj jeszcze 2. z 500k to składają się zazwyczaj całe moje modele z 4 kołami i średnio szczegółowym wnętrzem :p
M4rcus Napisano 30 Grudzień 2010 Napisano 30 Grudzień 2010 500k caly model po ms3? a co do 500k na opone - tak, to strasznie duzo, o wiele za wiele
Smoku Napisano 30 Grudzień 2010 Napisano 30 Grudzień 2010 Z kołem możesz sobie zaoszczędzić poly w viewporcie ustawiając feldze i oponie wygładzanie w podczas renderu. W sensie iterations na 0 a niżej w render value ustawić więcej. Może wydłuża to czas renderu trochę ale dużo mniej poly w viewporcie = lepsza praca.
Oleksiak Napisano 30 Grudzień 2010 Autor Napisano 30 Grudzień 2010 Dzięki za odpowiedź. Teraz tylko wytłumaczcie kilka rzeczy i robię tą oponę od nowa ;) Czy jest coś złego z tym bieżnikiem jeśli chodzi o siatkę ? Mój plan był taki: najpierw nałożyć turbo smootha, scalić i dopiero potem bendem traktować. Możliwe że za bardzo chce aby ta opona wyglądała dobrze z bliska ale planuje zrobić sobie render samego koło więc sam nie wiem ... chyba jakieś wygładzanie powinno być. Mam nową lepszą fote bieżnika więc teraz będzie on poprawnie zrobiony. Kilka pytań: 1.Ktoś wie jak zdobyć napisy które są na oponie dunlop sp sport 600 ? 2. Czy zawsze jest tak że opony w samochodzie są przechylone względem środka samochodu (tworzą coś na kształt litery V tylko odwróconej) Pecet: dzięki, skoro się da to jeszcze raz do tego przysiądę. Swoją drogą jakim cudem z 500k masz cały model ? ;) Wrzuciłem siatkę felgi i wydaje mi się że bardziej uproszczona to ona raczej być nie może a żeby wyciąć dziury scaliłem całą felgę po wygładzaniu x2. Można inaczej ? mogę co najwyżej usunąć loopy wewnątrz felgi. Felga ma jakieś 100 k M4rcus: chyba zrozumiałem ;) Smoku: jak już pisałem wcześniej akurat felga i opona to obiekty scalone po wygładzaniu ;/
Oleksiak Napisano 30 Grudzień 2010 Autor Napisano 30 Grudzień 2010 Hey oprócz tego co napisałem wcześniej może ktoś ma jakieś blueprinty klocków hamulcowych BREMBO ? taki model http://farm3.static.flickr.com/2333/2252340127_8d9d174997_b.jpg
pecet Napisano 30 Grudzień 2010 Napisano 30 Grudzień 2010 Jak chcesz robić osobne rendery koła, to może zostać te 500k, ale bez sensu taka ciężka siatka przy ujęciach całego samochodu. Ja bym wyciął te dziury na pierwszej siatce i tylko wrzucił jednego ms, a do zbliżeń msx2 jak będzie widać kanty. A >tu jeden z moich modeli, 300k poly, z czterema kołami i prostym wnętrzem. 2. nie zawsze np. w maluchu i trabancie jest na odwrót ;) poza tym w normalnych autach te odchylenia są nie zauważalne.
Oleksiak Napisano 31 Grudzień 2010 Autor Napisano 31 Grudzień 2010 Dobra Pecet przekonałeś mnie z tą swobodą zmiany gęstości ;) Powiedz mi tylko jak zrobić dziurę pod wentyl na takiej siatce ;] bo te 5 dużych już wiem jak zrobić. Jutro postaram się wrzucić oponę. Może drugie podejście będzie lepsze. Mam jeszcze pytanie w sprawie opony: kiedy opłaca się zrobić mapkę disp dla bieżnika ? up'ek: Mam nadzieje że ten klocek da rade bo tak na oko było robione.
Oleksiak Napisano 2 Styczeń 2011 Autor Napisano 2 Styczeń 2011 Pecet dzięki za pomoc bo teraz o wiele lepiej się pracuje z takim modelem... ale ile się męczyłem żeby to cholerstwo zrobić.. i rzeczywiście soft selection idealnie się nadaje do manipulowania felgą, dzięki. Właśnie renderuje mi się koło z nałożonymi moimi materiałami które są czystą improwizacją... Póki co pokaże co wyszło kilka dni temu ze starą felą i starą oponą a na nowy render trzeba jeszcze chwilkę poczekać... Mam bardzo ważne pytanie/prośbę: chciałbym zacząć powoli przyswajać informacje o poprawianiu renderów w Photoshopie. Znam go trochę bardziej niż czysty amator i będę się bawił z opcjami żeby uzyskać jakiś efekt ale pytanie - czy są jakieś elementy które można dodać do renderowania (vray shadows reflection....) których się używa do konkretnych celów. Często piszecie że zrobiliście poprawę kolorów w PS i BUM render wygląda często 2x lepiej. Renderuje teraz chyba wszystkie elementy jakie można dodać do renderowania i chciałbym poznać jakieś smaczki z nimi związane, kombinacje itp. Pokaże później co uzyskałem przy próbie poprawy w PS renderu który zaraz się pojawi. Pozdrawiam ludziska z 2011 roku :D
Oleksiak Napisano 3 Styczeń 2011 Autor Napisano 3 Styczeń 2011 Wrzucam render i zabawę z PS Render PS Co o tym sądzicie ?
pecet Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 Co do opony, to kurcze ile tam chamferów nawaliłeś, nie dziwne że tyle poly ;) Myślę że po jednym, ew. dwóch support edge na krawędziach by wystarczyło. Materiał felgi i tarczy mało ciekawy a studio daje brzydkie refleksy zwłaszcza w okolicy śrub.
Oleksiak Napisano 3 Styczeń 2011 Autor Napisano 3 Styczeń 2011 (edytowane) hey.... hola hola.. ;) Siatka wyżej to siatka nowej opony ;) nie daje na nią MS. Dałem jedynie kilka grup wygładzania bo czysty smooth się nie spisywał i teraz opona ma 36 K jako że wcześniej posiadała 415 K to chyba jest lepiej ;] Felga ma teraz z MSx1 52K z MSx2 208K a miała 102 K bez możliwości wyboru ^^ Gdybym ją jeszcze raz robił (a nie będę! :) ) to nie byłoby tak gęsto przy otworach. Dodam jedynie że do tego samochodu będzie jeszcze inna felga bo ta jest oryginalna a mi bardziej pasuje coś takiego: http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2007/03/prototype-x_4_l.jpg http://images.thecarconnection.com/lrg/2009-mitsubishi-lancer-evo-x-gsr-premium-006_100186371_l.jpg Co o niej sądzicie ? Dzięki za opinie Pecet. Nad studiem i materiałami przysiądę na poważnie gdy już skończę model bo takie 1-2h na studio i materiały to daje słabe rezultaty ;) Skoro mówisz że można dać mniej chamferów - dałem tyle żeby mieć pewność że przy bliskich ujęciach (jak to teraz) nie będzie kanciasto - to możliwe że na koniec wrócę do tego ale czy warto walczyć o te nawet 15 K na oponę mniej ? Poczekam jeszcze na Wasze opinie a w tym czasie dodam jakiś zacisk który powinien być przy krawędzi felgi i mapkę disp dla napisów i tu należy się podziękowanie dla cichysit za pomoc, więc jeszcze raz dzięki ;) Pozdrawiam i znikam. Edit: Czy bok opony mam zrobić za pomocą dispa ? czy modelować ? modeluje się to chociaż ? ;) Edytowane 3 Styczeń 2011 przez Oleksiak
maciek.m Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 Co do studia i materialow to jak sam mowisz do dopracowania, za bardzo sie wszystko blyszczy. Co do modelowania to super idzie, mi sie bardzo podoba :) http://images.thecarconnection.com/l...00186371_l.jpg - juz sie przestraszylem ze to Twoj render:D (felga fajna sprobuj ja tez zrobic:))
Oleksiak Napisano 3 Styczeń 2011 Autor Napisano 3 Styczeń 2011 Cześć. Miło że Ci się podoba ;) Jest tylko jeden problem że podany przez Ciebie linki nie działa ;)
maciek.m Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 http://images.thecarconnection.com/lrg/2009-mitsubishi-lancer-evo-x-gsr-premium-006_100186371_l.jpg sorki o to chodzilo co w poprzednim poscie napisales :) zycze Ci abys zrobil taki render :)
mikeeho Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 pisałem u siebie w wątku ale wypada tu napisać:) bardzo dobra robota-co prawda nie mam doświadczenia z takimi siatkami ale wygląda to bardzo schludnie i cieszy oko:) ciekawi mnie Twój pomysł na scenę-poprostu studio czy moze cos innego? pozdro.
Lorilay Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 tarcze hamulcowe koniecznie inny materiał - teraz wyglądają jak z plastiku ;) felga też trochę plasticzna...
Oleksiak Napisano 7 Styczeń 2011 Autor Napisano 7 Styczeń 2011 maciek.m - ok zrobię... ;) hehe fajnie byłoby takie coś osiągnąć ;) mikeeho - dzięki ;) render studyjny koła coś jak wcześniej pokazane i samochodu czyli nic "nadzwyczajnego" :) Lorilay - wiem i wiem, wszystko będzie poprawiane gdy już skończę modelowanie Mam pytanie czy taki halogen może być ? szkło ma shell'a i chyba tyle mi potrzeba żeby później uzyskać dobry efekt, nie ? A tu taki Up: Nie pokazuje jeszcze tyłu bo pracuje nad nim ;) ale skończyłem koło troche aa tutaj daje o sobie znać przy zoomach, zrobiłem chłodnice jakieś zaślepki i halogen z jego otoczeniem - co o tym sądzicie ? Są to pierwsze rendery z wykorzystaniem LWF i większej zabawy kamerą niż wcześniej. Piszcie... piszcie... gnójcie ;) bo nie wiem czy daje to rade.
fletcher Napisano 7 Styczeń 2011 Napisano 7 Styczeń 2011 Potwierdzam dajesz rade. Tylko nie jestem pewien ale chyba jest nie dopasowany ten element grilla(?) na dole w miejscu gdzie łączy się z zderzakiem. Mogę zaznaczyć jak coś bo nie wiem czy zabrzmiało to jasno ;)
Oleksiak Napisano 7 Styczeń 2011 Autor Napisano 7 Styczeń 2011 fletcher zaznacz i sprawdzę ;) i dzięki. Zapomniałem dopisać że napisy na oponie to zwykła mapka bump z jakieś stronki ostatecznie wymodeluje/namaluje napisy z opony Dunlop 600 sport coś tam ;)
Oleksiak Napisano 8 Styczeń 2011 Autor Napisano 8 Styczeń 2011 tak to wygląda normalnie Jeżeli chodziło Ci o tą czarną prawie pionową kreskę w tamtym miejscu to udało Ci się znaleźć malutką lukę w modelu i wymiatasz :) tamto miejsce nie jest jeszcze dokończone bo ten czarny plastik podchodzi prawie do połowy tego wlotu z prawej ale zrobię to dopiero po msx1 Dzięki za pomoc ;)
fletcher Napisano 8 Styczeń 2011 Napisano 8 Styczeń 2011 No o tą kreskę mi chodzi :) takie małe nie spasowanie obiektów ale jakoś rzuciło mi się w oczy od razu ;)
Oleksiak Napisano 9 Styczeń 2011 Autor Napisano 9 Styczeń 2011 (edytowane) Wracam z Up'em: i z błędami ;) Light cache: Co jest grane ludziska ? Pisałem w wątku LWF ale może w moim mi ktoś pomoże ;) Czytałem już kilka sposób na ustawienie żeby można było pracować na LWF i już nie wiem czy czegoś skopanego nie mam i nie rozumiem niektórych zależności. 1. Ustawiamy Gamma/LUT Corretion na ON, materials and colors oba na ON, Input Gamma na 2,2 żeby dać znać że mapy są po zamianie gammy na 2,2 i Output na 1,0 bo w Vray w color mapping ustawiamy gamme na 2,2 (tak ? inaczej byłby efekt nakładania się ) 2. "don't affect colors" mamy taką opcje w color mappingu i po co ? :) Póki co rozumiem tyle że nie będzie podnoszona gamma dla obrazka ale sample będą tak rozkładane jakby była (co rozumiem jest zaletą LWF) ale czy to znaczy że i tak MUSIMY włączyć później sRGB w frame bufferze ? 3. Podniesienie gammy wpływa również na mapy proceduralne i co teraz ? gradienty wychodzą jakieś dziwne - no chyba że tak ma być ;) 4. Wiem że jakbym ładował mapke do bumpa reflection/glossy dispa normal (o czymś zapomniałem ?) to trzeba użyć funkcji override i ustawić na 1.0 tylko zrobiłem sobie szybko gradient i podczas wczytywania wygląda on tak jak powinien bez tej funkcji. Nie rozumiem tego. 5. W kamerze mamy parametr ISO po co on jest skoro tylko zwiększenie tego parametru zmniejsza jakość obrazu (w realu), czy nie lepiej zostawić go na niskim poziomie (100 ? niżej ?) 6. Jako że LWF potrzebuje prawdziwych danych ustawiam światła w Watach, dobrze /źle ? Jeżeli trzeba to podeśle ustawienia studia rendera i czego Wam potrzeba żeby tylko ogarnąć to cholerstwo. Przyznam że liczę na Waszą pomoc bo ja już chyba stoję w miejscu z tym. A tu macie jeszcze ze szkłem nie jestem pewien tylko czy to wypukłe na lampie wyjdzie poprawnie. Edytowane 9 Styczeń 2011 przez Oleksiak
Oleksiak Napisano 10 Styczeń 2011 Autor Napisano 10 Styczeń 2011 Fajne byłoby jakby ktoś pomógł w wyżej wymienionych problemach i mam kilka nowych pytań ;) Co sądzicie o tych światłach czy będą dawać rade w studyjnym renderze gdzie nie będzie na nich zoom'a ? Czy dzielić karoserie teraz czy po MSx1 - kiedy lepiej ?
polka dot Napisano 10 Styczeń 2011 Napisano 10 Styczeń 2011 nie odhaczyłeś przypadkiem którejś z ikonek w vray frame buffer? nie pamiętam jak nazywała się ta od kontroli kolorów spoza zakresu, ale tak to wygląda
Oleksiak Napisano 10 Styczeń 2011 Autor Napisano 10 Styczeń 2011 Dzięki polka dot ;) Najpierw myślałem że chodzi Ci o "force color clamping" a Tobie chodzi o "use colors level corretion" ? Wyłączałem sobie wszystkie opcje bo myślałem że są mi nie potrzebne. Rzeczywiście po włączeniu tej opcji wszystko gra tylko czy mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego ?
Oleksiak Napisano 16 Styczeń 2011 Autor Napisano 16 Styczeń 2011 UP. Tył prawie gotowy. Po MS zrobię jeszcze dziury w zderzaku. Trzeba rozkładać UVW na karoserii jak później będą dawane te kropki na lakierze jako mapa proceduralna ?
pabulo Napisano 17 Styczeń 2011 Napisano 17 Styczeń 2011 Output na 1,0 bo w Vray w color mapping ustawiamy gamme na 2,2 (tak ? inaczej byłby efekt nakładania się ) 3. Podniesienie gammy wpływa również na mapy proceduralne i co teraz ? gradienty wychodzą jakieś dziwne - no chyba że tak ma być ;) z outputem i ustawianiem gammy w color correction jest tak że to zalezy czy uzywasz normalnego frame buffera maxowego czy vrayowego A mapy proceduralne możesz sobie dopasować do zmienionej gammy na przykład pluginem COLORCORRECT (piękna rzecz). W kontekście gammy może słuzyć do tego samego co override przy ładowaniu bitmapy tyle że jest o tyle wygodniejszy że możesz w każdej chwili ustawić tam co chcesz bez przeładowywania mapy
Oleksiak Napisano 18 Styczeń 2011 Autor Napisano 18 Styczeń 2011 (edytowane) Dzięki pabulo. Czyli jak używam vray'owego frame buffera to w color correction ma być gamma na 2,2 ? Jeżeli ładuje mapę proceduralną to w tym pluginie mam dać advanced >RGB gamma i dać na 0,454 wtedy 2,2x 0,454 = 1 i mamy liniowy rozkład, tak ? A powiedz mi co sądzisz o modelu jakieś rażące błędy itp. ? Edytowane 18 Styczeń 2011 przez Oleksiak
Oleksiak Napisano 20 Styczeń 2011 Autor Napisano 20 Styczeń 2011 Wybaczcie małe Up'y ale sesja daje o sobie znać. Na chwile obecną mam tyle:
Orangegraphics Napisano 21 Styczeń 2011 Napisano 21 Styczeń 2011 bardzo ładnie ci to idzie, pokażesz siateczki?
Oleksiak Napisano 21 Styczeń 2011 Autor Napisano 21 Styczeń 2011 Rewalacji raczej nie ma ;) Nie mogłem za cholerę ogarnąć kształtu tego żółtego odblasku w tylnica szybach więcej może wyglądać dziwnie. Bok jeszcze będę prostował ;)
Pawelkos Napisano 21 Styczeń 2011 Napisano 21 Styczeń 2011 dobrze Ci idzie, w zasadzie nie ma sie czego czepiac ? ciekawe jak bedzie wygladac z nalozonym lakieriem w bo clay'u nie widac dobrze ewentualnych nierownosci. Ale poki co to bardzo ladnie. Nie przygladadlem sie referka, ale czy ten srodkowy slupek w rzeczywistoci tez jest taki prosty czy powinnien byc bardziej wygiety ?
Oleksiak Napisano 21 Styczeń 2011 Autor Napisano 21 Styczeń 2011 Dzięki. Słupek nie był jeszcze ruszany to tylko tak dla zachowania proporcji. Jutro będę robił szyby i wszystko powinno być wtedy poprawnie. Ale racja że słupek ma być lekko wygięty - i będzie ;)
Berger Napisano 21 Styczeń 2011 Napisano 21 Styczeń 2011 Próg dalej jest inny, przednie nadkole też. Przydałoby się też wzmocnić przetłoczenie na boku, jest zbyt obłe: http://www.netcarshow.com/mitsubishi/2008-lancer_evolution_x/1600x1200/wallpaper_35.htm
Oleksiak Napisano 21 Styczeń 2011 Autor Napisano 21 Styczeń 2011 Zanim zacząłem modelować ten samochód byłem w salonie i zrobiłem sobie z jakieś 400 fotek i taki próg w tym fotografowanym samochodzie jest. Co do przedniego nadkola to chodzi Ci o to miejsce z plastikowym wlotem ? Przetłoczenia to racja już poprawiłem.
Berger Napisano 21 Styczeń 2011 Napisano 21 Styczeń 2011 Jesteś pewien, że nie sprawdziłeś modelu z 2011? http://www.netcarshow.com/mitsubishi/2011-lancer_evolution_mr/1600x1200/wallpaper_0d.htm Po Twoim spojlerze myślałem, że robisz wersje z 2009.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się