Napisano 19 Czerwiec 20222 l Witam. Grafiką 3d zajmuje się od 2-3 lat z przerwami bo moim głównym zajęciem było projektowanie logo. Zacząłem model w 3ds max a teraz robię go w blenderze z uwagi na brak licencji na 3ds max. Proszę o wyrozumiałość i o porady co do siatki modelu. Co powienienem zmienić na samym początku żeby model szedł w dobrym kierunku?
Napisano 20 Czerwiec 20222 l 1 hour ago, michal1 said: Ale chyba nie ma innego dzialu żeby dodać ofertę?
Napisano 20 Czerwiec 20222 l Model na razie wygląda dosyć poprawnie. Drzwi powinny być bardziej obłe w przekroju oraz linia idąca przez całe auto nad klamkami coś się krzywi nad tylnym kołem, być może cały błotnik się tam krzywi. Ogólnie podobieństwo zachowane, na takie drobne błędy raczej nikt specjalnie nie zwróci uwagi. Ciężko coś więcej powiedzieć z jednego ujęcia.
Napisano 20 Czerwiec 20222 l Autor Dziękuję za komentarz jutro pokaże poprawioną siatkę, poprawione klamki, wymodelowany grill, poprawione tylne światła. Liczyłem na większą krytykę. Edytowane 21 Czerwiec 20222 l przez michal1
Napisano 22 Czerwiec 20222 l Autor W załącznikach próbny render. Za kilka minut wrzucę rendery siatki. Edytowane 22 Czerwiec 20222 l przez michal1
Napisano 22 Czerwiec 20222 l Takim dopominaniem się bynajmniej nie zachęcasz do komentowania. Cierpliwości, jeśli ktoś będzie miał wolną chwilę i zdecyduje się ją poświęcić na komentarz, na pewno to uczyni. Jeśli zależy Ci na szybkiej, pełnej analizie i krytyce to poszukałbym mentora. Do sedna. Drzwi dalej są płaskie, tylny błotnik jest krzywy, zakończenie bocznej linii nad tylną lampą, przy łączeniu się z klapą, wygląda dziwnie. Coś krzywego się dzieje nad przednim kierunkowskazem. Jeśli nie jest to model pod subdiv, to popracowałbym, żeby nie było widać poligonów na liniach nadkoli. W ogóle ciężko jest analizować Twoje rendery, bo albo są ciemne albo tak dużo odbijają, że i tak nic nie widać.
Napisano 22 Czerwiec 20222 l spoko ziomek, modeluj dalej bo szkoda czasu teraz na rendery. Jest git cisnij
Napisano 23 Czerwiec 20222 l Cześć, Zainteresuj sie shrinkwrapem w Blenderze , to bardzo pomaga. Klamki i wneki pod klamki wycinaj po zrobieniu bazy, czyli prosta siatka z podstawowymi ksztaltami, odpowiednimi kątami i rownomiernie rozlozona siatka. Np. Tworzysz bryle auta, staraj sie zachowac same kontury, nie przejmuj sie samymi rowkami na ten moment, powinienes je wycinac dopiero gdy baza jest gotowa,a potem robisz kopie bazy, zageszczasz, nadajesz na to shrinkwrapa i wtedy sobie wycinasz nawet specjalnie nie martwiac sie o to ze beda trojkaty bo siatka sie wyrowna po samym zaakaceptowaniu shrinkwrapa. Wtedy bedzie gladko i rowno a i obicia oraz refleksy beda sie zgadzac. Pamietaj tez o tym zeby caly czas obserwowac ( jesli pracujez w blenderze model po wlaczeniu subdifa) na matcapie. w zalczniku wysle ci matcapa ktory rewelacyjnie moim zdaniem okresla zachowanie ciaglosci siatki. Narzuc tego matcapa i wtedy pokaze ci jeszcze co jest krzywo szczegolnie, a potem bedziesz juz mogl sam to ogarnac i sprawdzac regularnie jak to dziala i wylapywac bledy w refleksach. Jesli chodzi o zgodnosc z oryginalem znalazlem pare miejsc ktore sie nie zgadzaja: - tylny zderzak, u Ciebie schodzi sie za wasko w oryginale jest szerszy tuz przy nadkolu - bok caly za plaski , tak jak koledzy wczesniej wspominali - przedni zderzak to samo co z tylnym, przygladnij sie uwaznie referencji i zobacz ze tam u Ciebie sie za wczesnie schodzi po luku - jeszcze przedni zderzak ma za bardzo ostry chamfer ( bevel) wzdluz calego zderzaka, przez co wychodzi on malo obly - przednie nadkole tez ma zly ksztalt, szczegolnie ta ''wypuklosc'' nad nim jest jakas dziwna tego nie ma w oryginale
Napisano 23 Czerwiec 20222 l Autor Dzięki za rady. Jak powinienem ustawić tego matcapa w blenderze? Czy da się zrobić subdivine edge nie na srodku poligonu?
Napisano 27 Czerwiec 20222 l Matcapa ustawisz za pomoca opcji shading>> matcap>> ( zebatka - ustawienia) i instalujesz tego matcapa . Co do drugiego pytania to nie wiem o co dokladnie pytasz ale jesli dobrze rozumiem chcesz ''ruszyc'' edge po polygonie zeby nie byl na srodku? No to wystarczy ctrl+r i dodac loopa a potem 2x g i ustawisz sobie po kacie odpowiednio nie martwiac sie o utrate plynnej krzywizny
Napisano 8 Lipiec 20222 l Autor Witam. Malutki progresik. Nie wiem dlaczego poligony na przednim nadkolu są takie czarne jakieś wcześniej tak nie było. Jakiś pomysł jak to poprawić?
Napisano 12 Lipiec 20222 l Autor Troche poprawiony łuk nad przednim nadkolem. Dodałem gumę do przedniej szyby. Znalazlem lepsze zdjęcie tylnych świateł. Zostało do zrobienia: lusterka, tylna szyba, detale tylnego zderzaka no i modelowanie świateł w środku. No i potem zabieram się za środek. Liczę na jakieś porady, komentarze.
Napisano 27 Lipiec 20222 l Autor Prawie żadnych zmian ze względu na to, że ostatnio robie logosy i model odszedł na drugi plan. Wrzucam próbny render z nową hdrką. Liczę na jakieś porady. Trochu photoshopa użyłem. Edytowane 27 Lipiec 20222 l przez michal1
Napisano 28 Lipiec 20222 l Wymodeluj jakieś proste wnętrze, takie mega proste. Od razu zmieni się odbiór całości.
Napisano 28 Lipiec 20222 l Zapominałeś nadać materiał do shadowchaer'a. Pyknij HDRkę na diffuse i bezie 50 razy lepiej 🙂 P.S. Auto przeszło niezły szaber.. jak nawet plastikowych kawałków wnętrza drzwi nie zostawili 😉 Jak to się mówi...? Recykling? 😉 Edytowane 28 Lipiec 20222 l przez Mortom
Napisano 28 Lipiec 20222 l Autor No właśnie ustawiłęm kolor podłorza podobny do tego w hdrce to wystarczy? Nowy materiał lakieru. Render tylko 3 minuty.
Napisano 28 Lipiec 20222 l 16 minut temu, michal1 napisał: No właśnie ustawiłęm kolor podłorza podobny do tego w hdrce to wystarczy? Nowy materiał lakieru. Render tylko 3 minuty. Znacznie lepiej 👍🙂 Ale unikałbym takich obić jakie są w okolicy reflektora - wygląda jak by jakiś seba zrobił blacharkę kumplowi (młotkiem i kawałkiem gumy) 😉 Dostosuj tez skale w HDRce bo autko przez podłoże i cień lampy wydaję się że jest w skali 1:2. Ale ciśnij dalej 🙂
Napisano 28 Lipiec 20222 l Autor Nie umiem skalowac hdrki. Czyli hdrka powinna byc większa czy mniejsza? Edytowane 28 Lipiec 20222 l przez michal1
Napisano 28 Lipiec 20222 l Autor To co mam zrobić z tymi odbiciami? Nie rozumiem o który fragment ci chodzi 😄
Napisano 28 Lipiec 20222 l 4 minuty temu, michal1 napisał: nie umiem skalowac hdrki Musisz nałożyć ją na obiekt 3D. Ja zrobiłem sobie specjalnie spreparowaną spłaszczoną kulę i na oko ustawiłem sobie mapy UV tak aby nie była za bardzo rozciągnięta. A jak dysponujesz małymi środkami finansowymi to zerknij na tego addona: https://www.blendermarket.com/products/hdri-maker
Napisano 28 Lipiec 20222 l Autor ja sam sobie zrobilem taka scenke ze mam wlasnie pol kuli i moge sobie z tego zrobic cubemape 😄 5 kamerek i jazda.
Napisano 28 Lipiec 20222 l 2 minuty temu, michal1 napisał: To co mam zrobić z tymi odbiciami? Nie rozumiem o który fragment ci chodzi 😄 Jedna z opcji to pokręcić HDRką (jeśli chcesz dokładnie tą) tak aby chmury nie tworzyły takiego efektu
Napisano 28 Lipiec 20222 l 1 minutę temu, michal1 napisał: ja sam sobie zrobilem taka scenke ze mam wlasnie pol kuli i moge sobie z tego zrobic cubemape 😄 5 kamerek i jazda. Cubemapa dobra, ale jak zaczniesz "jeździć" kamerą w środku box'a to iluzja pryśnie. Kulisty kształt nieco zniweluje przesunięcie perspektywy. 3 minuty temu, michal1 napisał: Myślę, że poradzę sobie bez tego addona. i bardzo dobrze też sam sobie taką scene zrobiłem.. i zapłaciłem 0$ 😄 ale samą ideę warto zreplikować 🙂
Napisano 28 Lipiec 20222 l Autor Mam jeszcze jeden problem. Przy cieniach podłoża hdrka się rozmywa troche nie wiem może za mąło sampli jest.
Napisano 28 Lipiec 20222 l Tak, to zdecydowanie mało sampli jak rozmywa. Denoiser za bardzo musi "zgadywać" co tam ma być. Równie dobrze możesz całkowicie zastąpić podłoże jakimś plane'em z materiałem PBR, dla lepszego efektu.
Napisano 29 Lipiec 20222 l Autor Próbny render na hdrce z google streetview na mojej ulicy. :D. Zmniejszyłem odbicia. Edytowane 29 Lipiec 20222 l przez michal1
Napisano 29 Lipiec 20222 l Jest lepiej 👍 ale znowu podłoże w skali makro 🙂 Dodaj też trochę kontrastu 🙂 Edytowane 29 Lipiec 20222 l przez Mortom
Napisano 29 Lipiec 20222 l Tło to dajesz backplate ustaionego dobrze. Odbicai z GDRki bo teraz wlasnie tak dystorcja.
Napisano 30 Lipiec 20222 l 8 godzin temu, Sebazx6r napisał: Tło to dajesz backplate ustaionego dobrze. Odbicai z GDRki bo teraz wlasnie tak dystorcja. @michal1Zdecydowanie lepsza opcja. Gotowiec na tło - zdjęcia poszukaj sobie np. na pixabay.com , Znajdź potem podobną hdrke, dopasuj oświetlenie z hdrki do zdjęcia, posmyraj kontrastem i render passami w postpro i gotowe 🙂
Napisano 30 Lipiec 20222 l Autor Jak zmienić specular ale tak żeby zostały odbicia wyraźne a nie rozmyte?
Napisano 31 Lipiec 20222 l Lepiej - choć ten overcast jakoś tak mało ciekawy 🙂 Skala auta nadal nieco za mała w odniesieniu do drogi... ale widać postęp, pewnie go podkarmiasz dobrą karmą... daj mu jeszcze tak z 300 kilo i będzie dobrze 🙂 Teraz popracuj na shaderami i światełkiem. No i jakaś ładna pani na masce (dla efektu) & DONE 😉 14 godzin temu, michal1 napisał: Jak zmienić specular ale tak żeby zostały odbicia wyraźne a nie rozmyte? I co masz na myśli? Chodzi ci o motion blur czy roughness shadera? Aha... dorób autu podwozie bo droga prześwituje przez karoserie 🙂 Edytowane 31 Lipiec 20222 l przez Mortom
Napisano 31 Lipiec 20222 l Autor Podwozie jest już zrobione na tym renderze. Chodzi mi o to żeby przy ostrych odbiciach zrobić lagodny specular.
Napisano 31 Lipiec 20222 l O taki efekt ci chodzi? A co do podwozia... to może jest. Ale pod znaczkiem opla jest prześwit i za prawym (od kierowcy) reflektorem też. Więc looknij czy ci blachy zabardzo sie nie rozjechały.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto