Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Idzie to w dobrym kierunku, ale nadal jak dla mnie troszkę za mdło. Brakuje tutaj kontrastów i w sumie tło imho odwraca uwagę od auta. Jak robiłem pojazdy do ostatniego zlecenia, to dużo oglądałem fotek do katalogów samochodowych/od profesjonalnych fotografów aut. Zerknij sobie chociażby tutaj jak to wygląda u prosów https://www.instagram.com/carphotographersclub/ . Najlepiej jakbyś znalazł sobie tam jakieś zdjęcie, na którym podoba się Tobie oświetlenie i spróbował odtworzyć u siebie w 3d

  • Like 1
Napisano

Udało mi się zrobić łagodny specular ale jest troche za malo widoczny ale jak zwieksze jego wartosc to sie robi jeasnijszy lakier. Taki tam żółty kolorek bo tamten mi się znudził.omeziafinalnazolta.thumb.jpg.4cb3bbed8739eaadb8d872b535d1b084.jpg

Napisano (edytowane)

Minimalnie większy kontrast. Teraz lepiej? W ogóle zmieniłem renderowanie z CPU na GPU i render trwa okolo minuty przy 128 samplach.untitldaed.thumb.jpg.5514e6b154c90cac7094aefddf056f1f.jpg

Edytowane przez michal1
  • Like 1
Napisano

Na początek skupiłbym się na poprawieniu i dokończeniu modelu. Jeśli nie chcesz już poprawiać zgodności z oryginałem to dodaj grubość blach i prosty środek, to zdecydowanie poprawi odbiór modelu.  Ciut większy czy mniejszy kontrast nie ma na razie znaczenia, jak źle jest ustawione auto w scenie i widać jak mocno ucieka z perspektywą. Od ogółu do szczegółu, nie na odwrót 😉 

  • Like 1
Napisano

Niechcący usunąłem folder z wszystkimi swoimi modelami oraz teksturami. Około 10gb. Ktoś wie jak to odzyskać? Skoro program EaseUS może za darmo odzyskać tylko 2gb?

Napisano

A) jednym zdaniem: zapłać za program jak lubisz swoje modele i nie odpalaj tego dysku jeśli chcesz jeszcze mieć dane do odzyskania
B) zawsze trzymaj kopie zapasową na oddzielnym dysku - najlepiej niepodłączonym do kompa
C) Uaktualniaj kopie co najmniej raz w tygodniu

Pisze ci to człowiek który niemal stracił rok pracy bo myślał że jak zrobi se mirrora na 2 dyskach to nie ma sie o co martwić. Na szczęście ktoś gdzieś tam u góry oszczędził mi wielkiego bólu D..y i głowy i dane udało się pomyśle odzyskać. Nie idź moją drogą rób kopie zapasowe!

Napisano (edytowane)
20 minut temu, Mortom napisał:

A) jednym zdaniem: zapłać za program jak lubisz swoje modele i nie odpalaj tego dysku jeśli chcesz jeszcze mieć dane do odzyskania
B) zawsze trzymaj kopie zapasową na oddzielnym dysku - najlepiej niepodłączonym do kompa
C) Uaktualniaj kopie co najmniej raz w tygodniu

Pisze ci to człowiek który niemal stracił rok pracy bo myślał że jak zrobi se mirrora na 2 dyskach to nie ma sie o co martwić. Na szczęście ktoś gdzieś tam u góry oszczędził mi wielkiego bólu D..y i głowy i dane udało się pomyśle odzyskać. Nie idź moją drogą rób kopie zapasowe!

Padły Ci wszystkie dyski w tym samym czasie?

Edytowane przez brain
Napisano

@brain zasilacz strzelił (niemal dołowienie - i cały ten gold plus w pizdu... 🙂) i jak jebło po płycie to poszło przez dyski, na szczęście udało sie odpalić jeden i skopiować dane na inny - ale transfer był srogi bo całe ~1mb/s - no ale dało rade w 2,5 dnia 😄, przy kolejnym rozruchu dysk tylko klepał głowicą i dane przepadły - albo sama głowica padła... nie wiem nie chodziłem po firmach co odzyskują dane,  tam pewnie policzyli by 2 tysie a dane by odzyskali... na szczęście nie musiałem wzywać fachowców 😄 
 

@michal1 nic na nim nie rób, nie podpinaj - windows lubi sobie pogrzebać na dysku nawet jak nic na nim nie robisz - dlatego podepnij dysk tylko i wyłącznie jak już będziesz miał zainstalowany program albo odpal coś co działa przed startem Windowsa - chyba jest jakieś narzędzie na live USB z linuxem ale nie pamiętam nazwy - tylko nie wiem czy działa z NTFSami

Napisano
4 minuty temu, Mortom napisał:

@brain zasilacz strzelił (niemal dołowienie - i cały ten gold plus w pizdu... 🙂) i jak jebło po płycie to poszło przez dyski, na szczęście udało sie odpalić jeden i skopiować dane na inny - ale transfer był srogi bo całe ~1mb/s - no ale dało rade w 2,5 dnia 😄, przy kolejnym rozruchu dysk tylko klepał głowicą i dane przepadły - albo sama głowica padła... nie wiem nie chodziłem po firmach co odzyskują dane,  tam pewnie policzyli by 2 tysie a dane by odzyskali... na szczęście nie musiałem wzywać fachowców 😄 
 

@michal1 nic na nim nie rób, nie podpinaj - windows lubi sobie pogrzebać na dysku nawet jak nic na nim nie robisz - dlatego podepnij dysk tylko i wyłącznie jak już będziesz miał zainstalowany program albo odpal coś co działa przed startem Windowsa - chyba jest jakieś narzędzie na live USB z linuxem ale nie pamiętam nazwy - tylko nie wiem czy działa z NTFSami

No to nieźle... To w takim razie, trzeba odpinać dyski 😄 dzięki za info

Napisano (edytowane)

@brain NASa tez zakup 🙂 no ale jak ci haker wlezie na sieć to zaszyfruje dane i PUPA 😉 no ale to takie uroki dzisiejszych czasów 😄 Dlatego oddzielna kopia na oddzielnym dysku to dla mnie juz niemal jak religia 😄 

A chmurom nie ufam... no cóż paranoik zemnie 😄 

Edytowane przez Mortom
Napisano (edytowane)

Inny kolorek. Bawie się sceną. Zmieniłem teksture oponki, lekko przyciemniłem. Modelu na razie nie ruszałem. Spróbowałem HDRkę ze studiem.

 

 

untitled.thumb.jpg.33c91d7b681c3920c1e1802633709b30.jpg

Edytowane przez michal1
Napisano (edytowane)

A tutaj wersja z lakierem zbliżonym do jednego z oryginalnych. Starałem się odwzoroać. Nie mogę znalezć palety opla. Nie wiem czemu normal mapa na reflektorze jest nie widoczna, jak dodalem ciemna hdrke wczesniej to byla widoczna nie wiem jak to naprawic. Proszę o pomoc.omegagranat.thumb.jpg.a69cb3cdad7d82aa78a989d7db303562.jpg

Edytowane przez michal1
Napisano (edytowane)

@michal1 pooglądaj sobie galerie z linków i wyciągnij wnioski jak oświetlać samochody 👀
https://www.artstation.com/search?sort_by=relevance&query=car
https://www.artstation.com/alyasid/albums/all
https://www.artstation.com/ee2015_amg
https://www.artstation.com/jasontonks
https://www.artstation.com/malchusakash
https://www.artstation.com/jotaautomotive

Pooglądaj tez takie gadające głowy... nawet jak gadają o sprzęcie... to coś ci to mówi... jak np. robi sie to w prawdziwiości:

 

Edytowane przez Mortom
  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano (edytowane)

Tak na szybko:
1) Mocno rozmyty i jasny cień
2) Niski kontrast obrazka
3) Refleksy - nie przemyślałeś jakie linie "płyną" przez karoserię. Dodatkowo na szybie jest jakiś kawałek "kwadratu" urywający się w dość nieprzyjemny sposób - nadanie światu HDRki to nie wszystko. Trzeba ją ładnie ustawić pod kątem aby "płynęła" z linią obiektu, aby go podkreślała. Jasne czyste wyraźne linie - popatrz na video lub zdjęcia profesjonalistów
4) Dobór kontu kamery - może być to dyskusyjna sprawa ale IMO dobrałeś zbyt wysoki kont. Przez co sylwetka jest mało ciekawa - szukaj ciekawych ujęć. Zrób i 10 - 15 widoków - nie muszą być na wysokich samplach. To tylko dla ciebie abyś "poczuł" co najlepiej działa. To nie wyścig a maraton - Good Things Take Time 🙂 
5)
Odpuściłeś sobie tył auta prawda? Widać to na obrysie tylnej części  - choćby na kabinie w tylnej części zaraz za szybą boczną - ostre poligony są widoczne. Jak nie skończyłeś modelu to nie bierz się za render - jasne pobaw się czasami (każdy tak ma 🙂ale nie idź od razu na "śmietankę" - render, jak nie skończyłeś modelowania. Bo po pierwsze stracisz czas, a po drugie efekt nie będzie najlepszy.
6) Tło - jednym słowem NIE! 😉 a tak bardziej szczegółowo - poszedłeś na łatwiznę i walnąłeś kolorek i cześć 🙂 Podziałaj światłem, jakiś cień, rozjaśnienie, no sam wiesz, coś bardziej zróżnicowanego - chyba że robisz gazetkę z produktami do biedronki to ok 😉 
7) Materiały - więcej refek pooglądaj - to podstawa. Trzeba to dopracować - w sumie niemal wszystko 🙂 

To tak na szybko 🙂 I pooglądaj te galerie! Naprawdę zastanów się dlaczego są dobre. To podstawa 🙂 

Pozdr i ciśnij dalej 🙂 👍

Edytowane przez Mortom
  • Like 3
  • Thanks 1
Napisano

Cień z hdrki nie będzie ostry jeśli sama hdrka jest miękką a i nie każdy renderer może dać ostrzejsze cienie z hdrki. Dodaj zwykłe światło żeby mieć kontrolę nad cieniem. W ogóle to zrobób ręcznie oświetlenie studyjne a hdrkę to tylko do drobnych refleksów a nie jako całość oświetlenia. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano

Dzięki za rady. Mam problem z normal mapa na przedniej lampie niby ja widac lekko ale rozmywa sie nie wiem czemu. A w viewport renderze dziala normalnei nie wiem w czym problem. Teraz tej normal mapy prawie nie widac ale to musze pokombinowac z materialem. 

lastone.thumb.jpg.bcbc3fb00f3541ac0512aa327cb48e00.jpg

 

Napisano

Lepiej lepiej.... ale zacznij używać postpro w swoim workflow 🙂
Bez renderpasów wiele sie zdziałać nie da... ale i bez nich da się podciągnąć render 🙂

P.S.
Sorka za te artefakty z jpga ale już nie chciało mi się tego "sprzątać" 🙂 

postpro_.jpg

  • Like 3
  • Thanks 1
Napisano

Chyba lekko przegjales z tym kontrastem? Czy mi się tak wydaje zaraz poprawie. Chciałbym właśnie zrobić najlepszy efekt bez photoshopa. Ktoś mi powie czemu ta normal mapa się rozmazuje z lewej strony reflektora?lastone.thumb.jpg.99552b3426e7bf233370755d177e296f.jpg

 

Napisano (edytowane)

Tak przesadziłem lekko... ale musisz rozświetlić scenę. Nie ma tu ani troche białego. Same szarości. 
Pamiętaj masz "sprzedać" ten samochód widzowi... a widz lubi światełko 😉 
 

8 minut temu, michal1 napisał:

Chyba lekko przegjales z tym kontrastem? Czy mi się tak wydaje zaraz poprawie. Chciałbym właśnie zrobić najlepszy efekt bez photoshopa. Ktoś mi powie czemu ta normal mapa się rozmazuje z lewej strony reflektora?

Denoser włączony? 

Edytowane przez Mortom
Napisano

Zamiast tylko krzywą w color management, doświetlaj też i przede wszystkim światłami. Masz większą kontrolę, bo możesz punktowo zwiększyć / zmniejszyć intensywność światła. No i ostrość cienia da się kontrolować. Krzywe dobre są na sam koniec, jak już ze światłami dojdziesz do ładu. Nie odwrotnie 🙂 👍

Napisano

Dobra wyłączyłem denoising ale musiałem dać 512 sampli hahaha, żeby nie było kaszy ale w sumie i tak troszke jest. Efekt jest lepszy na lampie, w końcu go widać.

kontrasttest.thumb.jpg.3d336bb610a484bb0e4894fc9d2103a9.jpg

No właśnie nie chce używać dodatkowych świateł do oświetlenia sceny. 

Napisano
2 minuty temu, michal1 napisał:

Dobra wyłączyłem denoising ale musiałem dać 512 sampli hahaha, żeby nie było kaszy ale w sumie i tak troszke jest. Efekt jest lepszy na lampie, w końcu go widać.

kontrasttest.thumb.jpg.3d336bb610a484bb0e4894fc9d2103a9.jpg

No właśnie nie chce używać dodatkowych świateł do oświetlenia sceny. 

No to sobie sam prace utrudniasz, zamiast ułatwiać.
Ale rób jak chcesz... Studyjne światło to nie HDRka, a przynajmniej nie tylko 🙂 
Do lepszych rezultatów porostu trzeba trochę więcej aby był efekt... na łatwiznę nie warto iść 🙂 

  • Thanks 1
Napisano

Może i masz racje ale efekt mi się teraz podoba po zwiekszeniu kontrastu. Dobra to ostatni próbny render i zabieram się za modelowanie na rendery przyjdzie jeszcze czas 😄. Troche zmieniony materiał klosza. 

kontrasttest2.thumb.jpg.93ed04c3a7632ab4ca61eaf90490d6c6.jpg

 

Napisano (edytowane)

No dobra to już ostatni render :D. Ściemniłem mocno tło w hdrce bo mi się takie bardziej podoba. Lepsze ciemne czy jasne tło?

omegafinalserio.thumb.jpg.66021f6718ce9a4c7ff5fb66dd80d0a1.jpg

 

Edytowane przez michal1
Napisano

Zrób coś więcej, pokombinuj, bo nawet nie ma co Ci napisać. 9 postów z trochę większym kontrastem albo trochę ciemniejszym tłem, jest to zabieg na samym końcu o który można się martwić a nie na tym etapie jak wszystko inne leży. Poza tym nic kompletnie nie zmieniłeś, refleksy dalej bardzo słabe, chaotyczne i kompletnie nic nie dające na aucie. 

Spróbuj sam ustawić światła na bazie planów z gradientem radialnym żeby zmiękczyć światło. Zmień/popraw przy okazji materiały, zagęść siatkę bo bije kańciatość, dodaj grubość blach itd.

  • Thanks 1
Napisano

Światło ma podkreślać linie auta. Muszą być ustawione bardzo dokładnie aby podświetlały dany fragment, zagięcie, przetłoczenie czy element auta. Poświęć cały dzień na oglądanie sesji zdjęciowych aut i sam dojdź do jakiś wniosków, polecam netcarshow.com zobacz jak robią to profesjonaliści i naśladuj. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Napisano (edytowane)

Dobra a więc zderzak tylny został wymodelowany oraz dodałem rejestracje z tyłu. Zabieram się za przednie refkeltory potem lusterka, tylna szybe, uszczelki i inne pierdy. Jest sens modelować tylne lampy?

omstyl.thumb.jpg.9a6aeee59c48b614d2c0806fc9eb6cb1.jpg

 

Edytowane przez michal1
Napisano

Niestety, ale jest bardzo krzywo. pokaz siatke, najlepiej z viewportu, bo na tym ujeciu i z tym lakierem to duzo nie widac, lecz mozna zauwazyc ze jest nie rowno.

  • Thanks 1
Napisano (edytowane)

Ok. Moment ale o które miejsce ci chodzi?

Siatke jeszcze będę poprawiam ze sto razy pewnie. 

siatka.thumb.jpg.8aa9c3d86adc9f4d0e0b24f34717f4f0.jpg

Edytowane przez michal1
Napisano (edytowane)

Nie jestem fachowcem od samochodów, ale jeszcze te miejsce rzuca się mocno w oczy:
image.png.5c09c7cb5c0549f9d04c0e2a1a467473.png

Blacha faluje 

Edytowane przez RaVirr
  • Like 1
Napisano
12 minut temu, michal1 napisał:

Ok. Moment ale o które miejsce ci chodzi?

Siatke jeszcze będę poprawiam ze sto razy pewnie. 

siatka.thumb.jpg.8aa9c3d86adc9f4d0e0b24f34717f4f0.jpg

Siatka mocno za gesta, i nie potrzebne loopy wzdluz, ktore tylko krzywia model 😉

Nie rob od razu, ze wszystko wycinasz na rzadkiej siatce i tylko dodajesz loopy. Wtedy sie pogubisz w zlaczeniach i bedzie krzywo. Rob tak zeby siatka byla jak najrzadsza, zaznaczonymi przetloczeniami i ostrymi krawedziami. Robisz baze po prostu. Od ogolu do szczegolu sie staraj robic 🙂

  • Thanks 1
Napisano

Tez tak kiedys myslalem, ze nie warto zaczynac od nowa 😉

Tutaj w tym modelu latwiej jest go zaczac od poczatku, od bazy, niz teraz upraszczac,usuwac loopy. 

  • kekw 1
Napisano
Godzinę temu, RaVirr napisał:

Nie jestem fachowcem od samochodów, ale jeszcze te miejsce rzuca się mocno w oczy:
image.png.5c09c7cb5c0549f9d04c0e2a1a467473.png

Blacha faluje 

No właśnie to chyba odbicia z hdrki są bo tam nie ma żadnej fali. Jak dodam subdivine to sie zobaczy. 

Napisano
17 minut temu, RaVirr napisał:

Jeśli używasz denoise blenderowego to też może być przyczyną (przy renderowaniu w niewielkiej rozdzielczości).

Wyłączony jest teraz bo mi rozmywało normal mape, więc to nie tego problem to hdrka raczej.

56 minut temu, Akierek napisał:

Tez tak kiedys myslalem, ze nie warto zaczynac od nowa 😉

Tutaj w tym modelu latwiej jest go zaczac od poczatku, od bazy, niz teraz upraszczac,usuwac loopy. 

Wole się pobawić przy tym co jest. Przód jest chyba nieco lepszy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności