Napisano 15 Wrzesień 20222 l Autor Kombinuje z hdrką. Zmieniam pozycje świateł. Na razie poprawiam bok. Jest lepiej? Jest sposób żeby zrobić to jakoś szybciej niż ręczna edycja hdrki?
Napisano 15 Wrzesień 20222 l Ten model się nie nadaje do takich studyjnych renderów. Jest zbyt kanciasty, przez to refleksy zamiast być gładkimi liniami to mają pełno uskoków, ostre odbicia tylko to uwypuklają. Poza tym jest krzywo wokół detali (zobacz co się dzieje z refleksami w okolicach klamek). Moim zdaniem żadne zmiany oświetlenia, kontrastu, tła itp. nic tu nie dadzą bo podstawa (model) jest jaka jest.
Napisano 15 Wrzesień 20222 l Mas takie wielgachne te odbicia - wez poprobuj sobie z inna hdrka studyjna jakas gdzie masz duzo swiatel w stylu dlugich linii ktore podkreslilyby ksztalt a nie jeden wielki, bialy placek.. Nie mowie ze ta akurat ale cos pod to: https://cdn.flippednormals.com/wp-content/uploads/2020/08/20034021/HDRIstudio_014.jpg Poza tym nie musisz sie opierac na samej HDRce wez sobie pokombinuj z jakims mesh-lightem albo po prostu rozciagnietym area light. Wazne zeby sie mialo co odbijac. Jak bedziesz chcial tylko i wylacznie uzywac HDRki to daleko nie zajedziesz.
Napisano 15 Wrzesień 20222 l Autor Godzinę temu, Nezumi napisał: Mas takie wielgachne te odbicia - wez poprobuj sobie z inna hdrka studyjna jakas gdzie masz duzo swiatel w stylu dlugich linii ktore podkreslilyby ksztalt a nie jeden wielki, bialy placek.. Nie mowie ze ta akurat ale cos pod to: https://cdn.flippednormals.com/wp-content/uploads/2020/08/20034021/HDRIstudio_014.jpg Poza tym nie musisz sie opierac na samej HDRce wez sobie pokombinuj z jakims mesh-lightem albo po prostu rozciagnietym area light. Wazne zeby sie mialo co odbijac. Jak bedziesz chcial tylko i wylacznie uzywac HDRki to daleko nie zajedziesz. Nie moge tej hdrki zobaczyc jest access denied. Dobra już działa na innej przeglądarce. Nie podoba mi się ta hdrka bo ma za dużo świateł.
Napisano 15 Wrzesień 20222 l Autor A co jak zrobie sam studio i będę chciał z tego studia stworzyć hdrke? da się tak?
Napisano 29 Listopad 20222 l Autor Dobra, powrót, udało mi się ogarnąć lepszy lakierek, tak myśle. Mam problem. Jakiś biały nalot mam na przedniej lampie, to nie wina hdrki nie wiem wczesniej mi sie tak nie robilo. Biore się za model bo mnutwto do poprawy jest, krzywe to strasznie wiem. Prosze nie komentować ustawień kamery i td. bo to tylko tak dla zabawy renderem jest.
Napisano 29 Listopad 20222 l Autor A dobra miałem białe podwozie, jak wymodeluje lampe w środku to będzie git myślę. Wychodzi na to, że mam trochę skopane blueprinty a kupowałem je bo darmówki były jeszcze gorsze. Za gruba jest ścianka między przednią a boczną szybą na blueprintach i inaczej w ogóle zrobiona. Nie ma lepszych blueprintów w necie już. Edytowane 29 Listopad 20222 l przez michal1
Napisano 29 Listopad 20222 l Autor Szukam jakiejs hdrki fajnej, ale nie moge dac 16k bo mam blad out of memory max 8k. Ucze sie ustawiac kamere do hdrki. Wiem, że nie czas na render bo model leży ale tak się bawie na razie.
Napisano 22 Maj 20231 r Autor Powróciłem sobie do opla. Zamiast robić model to bawie się renderem, wymodelowałem jedynie refkeltor przedni ale jeszcze wymaga wielu poprawek. Czekam na jakiś komentarz.
Napisano 22 Maj 20231 r Autor No właśnie nie ogarniam jak dopasować ten samochod do hdrki zeby byla dobra skala i td. przynajmniej w blenderze.
Napisano 22 Maj 20231 r @michal1 użyj tego:https://blendermarket.com/products/hdri-maker P.S. Model bardzo ładny 🙂 Edytowane 22 Maj 20231 r przez Mortom
Napisano 22 Maj 20231 r Autor Przecież ten model jest taki pokrzywiony, że nie wiem czy go robić dalej. 😄 hahaha. Pomyśle nad tym ale już bardziej ogarnalem jak ustawic hdrke bez pluginu ale moze sprobuje. Dzieki za komentarz.
Napisano 22 Maj 20231 r Autor Nie wiem czy dalej jest za mały względem tła. Nie wiem jak to ustawić bez pluginu a na ten moment nie kupie go bo nie mam za co :D.
Napisano 22 Maj 20231 r Dalej za mały 😛 W tle masz schody z poręczą, które dobrze oddają skalę względem ludzkich proporcji.
Napisano 22 Maj 20231 r Autor ok. Wracam do modelowania. Co z tym można zrobić? Jak to zrobić żeby po subdivie się nie psuło aż tak?
Napisano 22 Maj 20231 r Wyrzuć klamkę, zagęść siatkę i dopiero zrób klamkę. I unikaj trójkątów na obłych powierzchniach, chyba, że jesteś pewien, że będzie to dobrze wyglądać. Tylko, żeby zagęścić siatkę musisz mieć też dobrą bazę, bo będzie to później ciężej poprawiać.
Napisano 22 Maj 20231 r 4 godziny temu, michal1 napisał(a): Przecież ten model jest taki pokrzywiony, że nie wiem czy go robić dalej. 😄 hahaha. Pomyśle nad tym ale już bardziej ogarnalem jak ustawic hdrke bez pluginu ale moze sprobuje. Dzieki za komentarz. E tam, na telefonie robi dobre wrażenie 😉
Napisano 23 Maj 20231 r Autor Dobra, poprawiam cały model bo widze niezgodności. Na ten moment poprawiłem przednie drzwi i klamke, która za bardzo odbiegała od originału. Takie to wszystko krzywe...
Napisano 23 Maj 20231 r Ktoś pomylił drzwi z katalizatorem! Skoro widzisz niedociągnięcia to zastanów się, czy nie szybciej byłoby zrobić całość od nowa, niż poprawiać to co jest. Chociaż z drugiej strony jako całość źle się nie prezentuje to może po kilku poprawka będzie super 🙂
Napisano 23 Maj 20231 r Autor No właśnie ciężko się wprowadza poprawki jak jest już tak siatka rozwinięta. Ale robić od początku to mi się nie chce.
Napisano 24 Maj 20231 r Autor Te drzwi poprawiłem prawie już, usunąłem trójkąty jakoś i poprawiłem ogólny kształt.
Napisano 24 Maj 20231 r Niestety dalej się gniecie w okół klamek. Ale za to sama krzywizna drzwi lepsza 🙂
Napisano 24 Maj 20231 r 5 godzin temu, michal1 napisał(a): Te drzwi poprawiłem prawie już, usunąłem trójkąty jakoś i poprawiłem ogólny kształt. Polecam na takie sprawy zrobić base mesh bez klamek (sam ten fragment, gdzie ma być wycięta wnęka na klamkę) i klamki wyciąć z użyciem Shrinkwrap. Ogólnie dziury na klamki to koszmar 😄 Sam wiele razy wywalałem mesh w tych miejscach. Edytowane 24 Maj 20231 r przez triget
Napisano 25 Maj 20231 r Autor Dobra już się nie bawie w te rendery zrobiłem takie studio w 3 min. i zostaje przy tym, biorę się za model. Co do tych klamek to spróbuje tym shrinkwrapem.
Napisano 27 Maj 20231 r Tak shrinkworp to droga która musisz podążyć. Często gęsto robię cały kształt a potem spokojnie domalowuje poszczególne części które ładnie do siebie pasują bo poligony ustawiają się pod podstawowy ksztaut. Pamietaj tylko żeby zrobić nieskazitelny base mesh i sprawa pogiętych blach przestanie ci doskwierać 🙂 Edytowane 27 Maj 20231 r przez Mortom
Napisano 6 Czerwiec 20231 r Autor Dobra takie studio mnie zadowala. Najpierw render potem model. Taka logika.
Napisano 6 Czerwiec 20231 r Usuń ten filtr z photoshopa co robi fale wody na obrazku i nie bedzie źle 😉
Napisano 6 Czerwiec 20231 r Autor W ogóle mam blueprinty co różnią się od oryginału teraz dostrzegam różnice. Ale lepszych nie ma w sieci nigdzie przynajmniej nie widzialem.
Napisano 6 Czerwiec 20231 r @michal1 Najlepszym bluepritem jest camera match do zdjęcia oryginału 😄 A rysuneczki to dobre na bardzo ogólną bryłę 🙂 nie spotkałem się z rysunkiem co by 98% odpowiadał temu co jest stanem faktycznym. No ale może miałem pecha 😄 I zaczynam wierzyć że chłopacy od rysunków specjalnie zakłamajuą rzeczywistość... jedyne czego rozgryść nie mogę to dlaczego to robia... no bo chyba nie z czystej złośliwości... right?.... RIGHT?! 😄 Edytowane 6 Czerwiec 20231 r przez Mortom
Napisano 6 Czerwiec 20231 r Autor 2 minuty temu, Mortom napisał(a): @michal1 Dzięki za rade, spróbuje tego
Napisano 30 Listopad 20231 r Autor Powrót do modelu. Dopiero jak da się jasny kolor to widać jakie to krzywe jest. Ale bok już mi się podoba zrobiłem klamki shirnkwrapem. Mam problem z tym przednim zderzakiem. Bo blueprinty mylą mnie, bo wiem, że kształt jest inny patrząc na refki. Nie mogę tego zderzaka zrobić, żeby nie wydawał się jakiś krzywy.
Napisano 1 Grudzień 20231 r Sprobuj zderzak tez zrobic za pomoca shrinkwrapa, czyli usun zderzak i z extruduj od nadkola i maski w dol ale pamietajac o topologi i o nie wycinaniu podluznego otworu . Nastepnie jak masz juz w miare ogarnieta baze zderzaka nadaj ostre krawedzie za pomoca crease a potem daj modyfikator subd na jeden level, zaakceptuj pokolei modyfikatory. Skopiuj, w tym samym miejscu musi byc kopia zderzaka, schowaj jeden model, a na ten drugi nadaj shrinkwrapa i daj target na drugi. Ustaw shrinka na koniec listy modow. I wytnij otwory , nie martwiac sie o pokrzywienie. Jak juz wytniesz to zaakceptuj shrinkwrapa, bedziesz mial ladna gladka siatke. Tutaj jest fajny tutorial jak sie w ogole do tego zabrac : Jesli chodzi o oswietlenie, zrob circle do okola samochodu i nadaj emision oraz gradient na swiatlo, z gory tez mozesz oswietlic, mysle ze to duzo powinno tez ladnie oswietlic samochod. Tutaj tutorial:
Napisano 21 Grudzień 20231 r Autor Samochód na zewnątrz prawie skończony, brakuje jeszcze pierdół typu napisy na tylnym zderzaku. Skąd wziąć podobny font co na tych oplach jest z tyłu czy muszę to ręcznie odwzorować te napisy na tylnym zderzaku?
Napisano 21 Grudzień 20231 r Najlepiej znajdź fotkę z tyłu i odrysuj to w wektorze. Potem zrób eksport do SVG i po imporcie od razu będziesz mógł szybko z tego model zrobić. PS. Odrysuj sam kształt. Bevele i jakieś inne wygięcia dodasz w Blenderze. To będzie "proste jak j*banie", że tak zacytuję klasyka 😄 Edytowane 21 Grudzień 20231 r przez triget
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto