Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano
  • Autor

Kombinuje z hdrką. Zmieniam pozycje świateł. Na razie poprawiam bok. Jest lepiej? Jest sposób żeby zrobić to jakoś szybciej niż ręczna edycja hdrki?untitledad.thumb.jpg.704de2a50278f0f16d75027893c339d7.jpg

  • Odpowiedzi 139
  • Wyświetleń 7,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Tak na szybko: 1) Mocno rozmyty i jasny cień 2) Niski kontrast obrazka 3) Refleksy - nie przemyślałeś jakie linie "płyną" przez karoserię. Dodatkowo na szybie jest jakiś kawałek "kwadratu" urywający s

  • Zapominałeś nadać materiał do shadowchaer'a. Pyknij HDRkę na diffuse i bezie 50 razy lepiej 🙂  P.S. Auto przeszło niezły szaber.. jak nawet plastikowych kawałków wnętrza drzwi nie zostawili 😉 J

  • Lepiej lepiej.... ale zacznij używać postpro w swoim workflow 🙂 Bez renderpasów wiele sie zdziałać nie da... ale i bez nich da się podciągnąć render 🙂 P.S. Sorka za te artefakty z jpga ale ju

Posted Images

Napisano

Ten model się nie nadaje do takich studyjnych renderów. Jest zbyt kanciasty, przez to refleksy zamiast być gładkimi liniami to mają pełno uskoków, ostre odbicia tylko to uwypuklają. Poza tym jest krzywo wokół detali (zobacz co się dzieje z refleksami w okolicach klamek). Moim zdaniem żadne zmiany oświetlenia, kontrastu, tła itp. nic tu nie dadzą bo podstawa (model) jest jaka jest. 

Napisano

Mas takie wielgachne te odbicia - wez poprobuj sobie z inna hdrka studyjna jakas gdzie masz duzo swiatel w stylu dlugich linii ktore podkreslilyby ksztalt a nie jeden wielki, bialy placek..

Nie mowie ze ta akurat ale cos pod to:

https://cdn.flippednormals.com/wp-content/uploads/2020/08/20034021/HDRIstudio_014.jpg

Poza tym nie musisz sie opierac na samej HDRce wez sobie pokombinuj z jakims mesh-lightem albo po prostu rozciagnietym area light. Wazne zeby sie mialo co odbijac. Jak bedziesz chcial tylko i wylacznie uzywac HDRki to daleko nie zajedziesz.

Napisano
  • Autor
Godzinę temu, Nezumi napisał:

Mas takie wielgachne te odbicia - wez poprobuj sobie z inna hdrka studyjna jakas gdzie masz duzo swiatel w stylu dlugich linii ktore podkreslilyby ksztalt a nie jeden wielki, bialy placek..

Nie mowie ze ta akurat ale cos pod to:

https://cdn.flippednormals.com/wp-content/uploads/2020/08/20034021/HDRIstudio_014.jpg

Poza tym nie musisz sie opierac na samej HDRce wez sobie pokombinuj z jakims mesh-lightem albo po prostu rozciagnietym area light. Wazne zeby sie mialo co odbijac. Jak bedziesz chcial tylko i wylacznie uzywac HDRki to daleko nie zajedziesz.

Nie moge tej hdrki zobaczyc jest access denied.

Dobra już działa na innej przeglądarce. Nie podoba mi się ta hdrka bo ma za dużo świateł.

Napisano
  • Autor

A co jak zrobie sam studio i będę chciał z tego studia stworzyć hdrke? da się tak?

Napisano
  • Autor

Dobra, powrót, udało mi się ogarnąć lepszy lakierek, tak myśle. Mam problem. Jakiś biały nalot mam na przedniej lampie, to nie wina hdrki nie wiem wczesniej mi sie tak nie robilo. Biore się za model bo mnutwto do poprawy jest, krzywe to strasznie wiem. Prosze nie komentować ustawień kamery i td. bo to tylko tak dla zabawy renderem jest.untitled.thumb.jpg.437a49750bf2a5e66cb02e1b9236c10a.jpg

Napisano
  • Autor

A dobra miałem białe podwozie, jak wymodeluje lampe w środku to będzie git myślę. Wychodzi na to, że mam trochę skopane blueprinty a kupowałem je bo darmówki były jeszcze gorsze. Za gruba jest ścianka między przednią a boczną szybą na blueprintach i inaczej w ogóle zrobiona. Nie ma lepszych blueprintów w necie już.

Edytowane przez michal1

Napisano
  • Autor

Szukam jakiejs hdrki fajnej, ale nie moge dac 16k bo mam blad out of memory max 8k. Ucze sie ustawiac kamere do hdrki. Wiem, że nie czas na render bo model leży ale tak się bawie na razie.omnomnom.thumb.jpg.07238e7367791cad8db6c1025b0360ba.jpg

Napisano
  • Autor

Powróciłem sobie do opla.omeziaps.thumb.png.663a19ea6db3c2d1d2c8996cd2468dd5.png Zamiast robić model to bawie się renderem, wymodelowałem jedynie refkeltor przedni ale jeszcze wymaga wielu poprawek.  Czekam na jakiś komentarz.

Napisano
  • Autor

No właśnie nie ogarniam jak dopasować ten samochod do hdrki zeby byla dobra skala i td. przynajmniej w blenderze.

Napisano
  • Autor

Przecież ten model jest taki pokrzywiony, że nie wiem czy go robić dalej. 😄 hahaha. Pomyśle nad tym ale już bardziej ogarnalem jak ustawic hdrke bez pluginu ale moze sprobuje. Dzieki za komentarz.

Napisano
  • Autor

Nie wiem czy dalej jest za mały względem tła. Nie wiem jak to ustawić bez pluginu a na ten moment nie kupie go bo nie mam za co :D.omega2.thumb.png.a82d36f020f88d5496627785fee9d959.png

Napisano
  • Autor

ok. Wracam do modelowania. Co z tym można zrobić? Jak to zrobić żeby po subdivie się nie psuło aż tak?

image.thumb.png.1c109cd9a16f920b1b77cf3c80b6a1de.png

Napisano

Wyrzuć klamkę, zagęść siatkę i dopiero zrób klamkę. I unikaj trójkątów na obłych powierzchniach, chyba, że jesteś pewien, że będzie to dobrze wyglądać.

Tylko, żeby zagęścić siatkę musisz mieć też dobrą bazę, bo będzie to później ciężej poprawiać.

Napisano
4 godziny temu, michal1 napisał(a):

Przecież ten model jest taki pokrzywiony, że nie wiem czy go robić dalej. 😄 hahaha. Pomyśle nad tym ale już bardziej ogarnalem jak ustawic hdrke bez pluginu ale moze sprobuje. Dzieki za komentarz.

E tam, na telefonie robi dobre wrażenie 😉 

Napisano
  • Autor

Dobra, poprawiam cały model bo widze niezgodności. Na ten moment poprawiłem przednie drzwi i klamke, która za bardzo odbiegała od originału. Takie to wszystko krzywe...untitled.thumb.png.b6c99941476ac2a96aad0d54eaa6ebce.png

Napisano

Ktoś pomylił drzwi z katalizatorem!

Skoro widzisz niedociągnięcia to zastanów się, czy nie szybciej byłoby zrobić całość od nowa, niż poprawiać to co jest. Chociaż z drugiej strony jako całość źle się nie prezentuje to może po kilku poprawka będzie super 🙂

Napisano
  • Autor

No właśnie ciężko się wprowadza poprawki jak jest już tak siatka rozwinięta. Ale robić od początku to mi się nie chce.

Napisano
  • Autor

Te drzwi poprawiłem prawie już, usunąłem trójkąty jakoś i poprawiłem ogólny kształtuntitled2.thumb.png.10b74f05c2146702d64dc2adf05a1229.png.

Napisano
5 godzin temu, michal1 napisał(a):

Te drzwi poprawiłem prawie już, usunąłem trójkąty jakoś i poprawiłem ogólny kształt.

Polecam na takie sprawy zrobić base mesh bez klamek (sam ten fragment, gdzie ma być wycięta wnęka na klamkę) i klamki wyciąć z użyciem Shrinkwrap. 

Ogólnie dziury na klamki to koszmar 😄 Sam wiele razy wywalałem mesh w tych miejscach.

Edytowane przez triget

Napisano
  • Autor

Dobra już się nie bawie w te rendery zrobiłem takie studio w 3 min. i zostaje przy tym, biorę się za model. Co do tych klamek to spróbuje tym shrinkwrapem.untitledddd.thumb.png.029cecb268fe7c1950ebf1fd31496cac.png

Napisano

Tak shrinkworp to droga która musisz podążyć. Często gęsto robię cały kształt a potem spokojnie domalowuje poszczególne części które ładnie do siebie pasują bo poligony ustawiają się pod podstawowy ksztaut. Pamietaj tylko żeby zrobić nieskazitelny base mesh i sprawa pogiętych blach przestanie ci doskwierać 🙂  

Edytowane przez Mortom

Napisano
  • Autor

Dobra takie studio mnie zadowala. Najpierw render potem model. Taka logika.untitled.thumb.png.debf7866c4cac89224631a39eff694a3.png

 

Napisano

Usuń ten filtr z photoshopa co robi fale wody na obrazku i nie bedzie źle 😉 

Napisano
  • Autor

W ogóle mam blueprinty co różnią się od oryginału teraz dostrzegam różnice. Ale lepszych nie ma w sieci nigdzie przynajmniej nie widzialem.

Napisano

@michal1 Najlepszym bluepritem jest camera match do zdjęcia oryginału 😄 A rysuneczki to dobre na bardzo ogólną bryłę 🙂 nie spotkałem się z rysunkiem co by 98% odpowiadał temu co jest stanem faktycznym. No ale może miałem pecha 😄 I zaczynam wierzyć że chłopacy od rysunków specjalnie zakłamajuą rzeczywistość... jedyne czego rozgryść nie mogę to dlaczego to robia... no bo chyba nie z czystej złośliwości... right?.... RIGHT?! 😄 

Edytowane przez Mortom

Napisano
  • Autor

Powrót do modelu. Dopiero jak da się jasny kolor to widać jakie to krzywe jest. Ale bok już mi się podoba zrobiłem klamki shirnkwrapem.untitledlast.thumb.png.07528df516def67b9b6a85b78104ff51.png

 

Mam problem z tym przednim zderzakiem. Bo blueprinty mylą mnie, bo wiem, że kształt jest inny patrząc na refki. Nie mogę tego zderzaka zrobić, żeby nie wydawał się jakiś krzywy.

Napisano

Sprobuj zderzak tez zrobic za pomoca shrinkwrapa, czyli usun zderzak i z extruduj od nadkola i maski w dol ale pamietajac o topologi i o nie wycinaniu podluznego otworu . Nastepnie jak masz juz w miare ogarnieta baze zderzaka nadaj ostre krawedzie za pomoca crease a potem daj modyfikator subd na jeden level, zaakceptuj pokolei modyfikatory. Skopiuj, w tym samym miejscu musi byc kopia zderzaka, schowaj jeden model, a na ten drugi nadaj shrinkwrapa i daj target na drugi. Ustaw shrinka na koniec listy modow. I wytnij otwory , nie martwiac sie o pokrzywienie. Jak juz wytniesz to zaakceptuj shrinkwrapa, bedziesz mial ladna gladka siatke. Tutaj jest fajny tutorial jak sie w ogole do tego zabrac :

 

 

 

 

Jesli chodzi o oswietlenie, zrob circle do okola samochodu i nadaj emision oraz gradient na swiatlo, z gory tez mozesz oswietlic, mysle ze to duzo powinno tez ladnie oswietlic samochod. Tutaj tutorial:

 

 

Napisano
  • Autor

omegafinal2.thumb.png.5d5c1ad3faf51c4f795ad64fe2e70129.png

Samochód na zewnątrz prawie skończony, brakuje jeszcze pierdół typu napisy na tylnym zderzaku. Skąd wziąć podobny font co na tych oplach jest z tyłu czy muszę to ręcznie odwzorować te napisy na tylnym zderzaku?

Napisano

Najlepiej znajdź fotkę z tyłu i odrysuj to w wektorze. Potem zrób eksport do SVG i po imporcie od razu będziesz mógł szybko z tego model zrobić. 

PS. Odrysuj sam kształt. Bevele i jakieś inne wygięcia dodasz w Blenderze. To będzie "proste jak j*banie", że tak zacytuję klasyka 😄

1.jpg

2.png

Edytowane przez triget

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności