michal1 Napisano 15 Wrzesień 2022 Autor Napisano 15 Wrzesień 2022 Kombinuje z hdrką. Zmieniam pozycje świateł. Na razie poprawiam bok. Jest lepiej? Jest sposób żeby zrobić to jakoś szybciej niż ręczna edycja hdrki?
pecet Napisano 15 Wrzesień 2022 Napisano 15 Wrzesień 2022 Ten model się nie nadaje do takich studyjnych renderów. Jest zbyt kanciasty, przez to refleksy zamiast być gładkimi liniami to mają pełno uskoków, ostre odbicia tylko to uwypuklają. Poza tym jest krzywo wokół detali (zobacz co się dzieje z refleksami w okolicach klamek). Moim zdaniem żadne zmiany oświetlenia, kontrastu, tła itp. nic tu nie dadzą bo podstawa (model) jest jaka jest. 2
Nezumi Napisano 15 Wrzesień 2022 Napisano 15 Wrzesień 2022 Mas takie wielgachne te odbicia - wez poprobuj sobie z inna hdrka studyjna jakas gdzie masz duzo swiatel w stylu dlugich linii ktore podkreslilyby ksztalt a nie jeden wielki, bialy placek.. Nie mowie ze ta akurat ale cos pod to: https://cdn.flippednormals.com/wp-content/uploads/2020/08/20034021/HDRIstudio_014.jpg Poza tym nie musisz sie opierac na samej HDRce wez sobie pokombinuj z jakims mesh-lightem albo po prostu rozciagnietym area light. Wazne zeby sie mialo co odbijac. Jak bedziesz chcial tylko i wylacznie uzywac HDRki to daleko nie zajedziesz. 1
michal1 Napisano 15 Wrzesień 2022 Autor Napisano 15 Wrzesień 2022 Godzinę temu, Nezumi napisał: Mas takie wielgachne te odbicia - wez poprobuj sobie z inna hdrka studyjna jakas gdzie masz duzo swiatel w stylu dlugich linii ktore podkreslilyby ksztalt a nie jeden wielki, bialy placek.. Nie mowie ze ta akurat ale cos pod to: https://cdn.flippednormals.com/wp-content/uploads/2020/08/20034021/HDRIstudio_014.jpg Poza tym nie musisz sie opierac na samej HDRce wez sobie pokombinuj z jakims mesh-lightem albo po prostu rozciagnietym area light. Wazne zeby sie mialo co odbijac. Jak bedziesz chcial tylko i wylacznie uzywac HDRki to daleko nie zajedziesz. Nie moge tej hdrki zobaczyc jest access denied. Dobra już działa na innej przeglądarce. Nie podoba mi się ta hdrka bo ma za dużo świateł.
michal1 Napisano 15 Wrzesień 2022 Autor Napisano 15 Wrzesień 2022 A co jak zrobie sam studio i będę chciał z tego studia stworzyć hdrke? da się tak?
Mortom Napisano 16 Wrzesień 2022 Napisano 16 Wrzesień 2022 Da się 🙂 Musisz tylko zrobić render na kamerze sferycznej 🙂 2
michal1 Napisano 29 Listopad 2022 Autor Napisano 29 Listopad 2022 Dobra, powrót, udało mi się ogarnąć lepszy lakierek, tak myśle. Mam problem. Jakiś biały nalot mam na przedniej lampie, to nie wina hdrki nie wiem wczesniej mi sie tak nie robilo. Biore się za model bo mnutwto do poprawy jest, krzywe to strasznie wiem. Prosze nie komentować ustawień kamery i td. bo to tylko tak dla zabawy renderem jest.
michal1 Napisano 29 Listopad 2022 Autor Napisano 29 Listopad 2022 (edytowane) A dobra miałem białe podwozie, jak wymodeluje lampe w środku to będzie git myślę. Wychodzi na to, że mam trochę skopane blueprinty a kupowałem je bo darmówki były jeszcze gorsze. Za gruba jest ścianka między przednią a boczną szybą na blueprintach i inaczej w ogóle zrobiona. Nie ma lepszych blueprintów w necie już. Edytowane 29 Listopad 2022 przez michal1
michal1 Napisano 29 Listopad 2022 Autor Napisano 29 Listopad 2022 Szukam jakiejs hdrki fajnej, ale nie moge dac 16k bo mam blad out of memory max 8k. Ucze sie ustawiac kamere do hdrki. Wiem, że nie czas na render bo model leży ale tak się bawie na razie.
michal1 Napisano 22 Maj 2023 Autor Napisano 22 Maj 2023 Powróciłem sobie do opla. Zamiast robić model to bawie się renderem, wymodelowałem jedynie refkeltor przedni ale jeszcze wymaga wielu poprawek. Czekam na jakiś komentarz. 2
michal1 Napisano 22 Maj 2023 Autor Napisano 22 Maj 2023 No właśnie nie ogarniam jak dopasować ten samochod do hdrki zeby byla dobra skala i td. przynajmniej w blenderze.
Mortom Napisano 22 Maj 2023 Napisano 22 Maj 2023 (edytowane) @michal1 użyj tego:https://blendermarket.com/products/hdri-maker P.S. Model bardzo ładny 🙂 Edytowane 22 Maj 2023 przez Mortom
michal1 Napisano 22 Maj 2023 Autor Napisano 22 Maj 2023 Przecież ten model jest taki pokrzywiony, że nie wiem czy go robić dalej. 😄 hahaha. Pomyśle nad tym ale już bardziej ogarnalem jak ustawic hdrke bez pluginu ale moze sprobuje. Dzieki za komentarz.
michal1 Napisano 22 Maj 2023 Autor Napisano 22 Maj 2023 Nie wiem czy dalej jest za mały względem tła. Nie wiem jak to ustawić bez pluginu a na ten moment nie kupie go bo nie mam za co :D.
blood_brother Napisano 22 Maj 2023 Napisano 22 Maj 2023 Dalej za mały 😛 W tle masz schody z poręczą, które dobrze oddają skalę względem ludzkich proporcji.
michal1 Napisano 22 Maj 2023 Autor Napisano 22 Maj 2023 ok. Wracam do modelowania. Co z tym można zrobić? Jak to zrobić żeby po subdivie się nie psuło aż tak?
blood_brother Napisano 22 Maj 2023 Napisano 22 Maj 2023 Wyrzuć klamkę, zagęść siatkę i dopiero zrób klamkę. I unikaj trójkątów na obłych powierzchniach, chyba, że jesteś pewien, że będzie to dobrze wyglądać. Tylko, żeby zagęścić siatkę musisz mieć też dobrą bazę, bo będzie to później ciężej poprawiać. 1
Mortom Napisano 22 Maj 2023 Napisano 22 Maj 2023 4 godziny temu, michal1 napisał(a): Przecież ten model jest taki pokrzywiony, że nie wiem czy go robić dalej. 😄 hahaha. Pomyśle nad tym ale już bardziej ogarnalem jak ustawic hdrke bez pluginu ale moze sprobuje. Dzieki za komentarz. E tam, na telefonie robi dobre wrażenie 😉 1
michal1 Napisano 23 Maj 2023 Autor Napisano 23 Maj 2023 Dobra, poprawiam cały model bo widze niezgodności. Na ten moment poprawiłem przednie drzwi i klamke, która za bardzo odbiegała od originału. Takie to wszystko krzywe... 1
blood_brother Napisano 23 Maj 2023 Napisano 23 Maj 2023 Ktoś pomylił drzwi z katalizatorem! Skoro widzisz niedociągnięcia to zastanów się, czy nie szybciej byłoby zrobić całość od nowa, niż poprawiać to co jest. Chociaż z drugiej strony jako całość źle się nie prezentuje to może po kilku poprawka będzie super 🙂 2
michal1 Napisano 23 Maj 2023 Autor Napisano 23 Maj 2023 No właśnie ciężko się wprowadza poprawki jak jest już tak siatka rozwinięta. Ale robić od początku to mi się nie chce.
blood_brother Napisano 23 Maj 2023 Napisano 23 Maj 2023 Pamiętaj, z każdym kolejnym razem idzie szybciej 😄 1
michal1 Napisano 24 Maj 2023 Autor Napisano 24 Maj 2023 Te drzwi poprawiłem prawie już, usunąłem trójkąty jakoś i poprawiłem ogólny kształt.
blood_brother Napisano 24 Maj 2023 Napisano 24 Maj 2023 Niestety dalej się gniecie w okół klamek. Ale za to sama krzywizna drzwi lepsza 🙂 1
triget Napisano 24 Maj 2023 Napisano 24 Maj 2023 (edytowane) 5 godzin temu, michal1 napisał(a): Te drzwi poprawiłem prawie już, usunąłem trójkąty jakoś i poprawiłem ogólny kształt. Polecam na takie sprawy zrobić base mesh bez klamek (sam ten fragment, gdzie ma być wycięta wnęka na klamkę) i klamki wyciąć z użyciem Shrinkwrap. Ogólnie dziury na klamki to koszmar 😄 Sam wiele razy wywalałem mesh w tych miejscach. Edytowane 24 Maj 2023 przez triget 1
michal1 Napisano 25 Maj 2023 Autor Napisano 25 Maj 2023 Dobra już się nie bawie w te rendery zrobiłem takie studio w 3 min. i zostaje przy tym, biorę się za model. Co do tych klamek to spróbuje tym shrinkwrapem.
Mortom Napisano 27 Maj 2023 Napisano 27 Maj 2023 (edytowane) Tak shrinkworp to droga która musisz podążyć. Często gęsto robię cały kształt a potem spokojnie domalowuje poszczególne części które ładnie do siebie pasują bo poligony ustawiają się pod podstawowy ksztaut. Pamietaj tylko żeby zrobić nieskazitelny base mesh i sprawa pogiętych blach przestanie ci doskwierać 🙂 Edytowane 27 Maj 2023 przez Mortom
michal1 Napisano 6 Czerwiec 2023 Autor Napisano 6 Czerwiec 2023 Dobra takie studio mnie zadowala. Najpierw render potem model. Taka logika. 1
blood_brother Napisano 6 Czerwiec 2023 Napisano 6 Czerwiec 2023 Szyby bardzo falują 😛 Ogólnie dość ciemno w tym studiu.
Mortom Napisano 6 Czerwiec 2023 Napisano 6 Czerwiec 2023 Usuń ten filtr z photoshopa co robi fale wody na obrazku i nie bedzie źle 😉 1
michal1 Napisano 6 Czerwiec 2023 Autor Napisano 6 Czerwiec 2023 W ogóle mam blueprinty co różnią się od oryginału teraz dostrzegam różnice. Ale lepszych nie ma w sieci nigdzie przynajmniej nie widzialem.
Mortom Napisano 6 Czerwiec 2023 Napisano 6 Czerwiec 2023 (edytowane) @michal1 Najlepszym bluepritem jest camera match do zdjęcia oryginału 😄 A rysuneczki to dobre na bardzo ogólną bryłę 🙂 nie spotkałem się z rysunkiem co by 98% odpowiadał temu co jest stanem faktycznym. No ale może miałem pecha 😄 I zaczynam wierzyć że chłopacy od rysunków specjalnie zakłamajuą rzeczywistość... jedyne czego rozgryść nie mogę to dlaczego to robia... no bo chyba nie z czystej złośliwości... right?.... RIGHT?! 😄 Edytowane 6 Czerwiec 2023 przez Mortom 1
michal1 Napisano 6 Czerwiec 2023 Autor Napisano 6 Czerwiec 2023 2 minuty temu, Mortom napisał(a): @michal1 Dzięki za rade, spróbuje tego
michal1 Napisano 30 Listopad 2023 Autor Napisano 30 Listopad 2023 Powrót do modelu. Dopiero jak da się jasny kolor to widać jakie to krzywe jest. Ale bok już mi się podoba zrobiłem klamki shirnkwrapem. Mam problem z tym przednim zderzakiem. Bo blueprinty mylą mnie, bo wiem, że kształt jest inny patrząc na refki. Nie mogę tego zderzaka zrobić, żeby nie wydawał się jakiś krzywy.
Akierek Napisano 1 Grudzień 2023 Napisano 1 Grudzień 2023 Sprobuj zderzak tez zrobic za pomoca shrinkwrapa, czyli usun zderzak i z extruduj od nadkola i maski w dol ale pamietajac o topologi i o nie wycinaniu podluznego otworu . Nastepnie jak masz juz w miare ogarnieta baze zderzaka nadaj ostre krawedzie za pomoca crease a potem daj modyfikator subd na jeden level, zaakceptuj pokolei modyfikatory. Skopiuj, w tym samym miejscu musi byc kopia zderzaka, schowaj jeden model, a na ten drugi nadaj shrinkwrapa i daj target na drugi. Ustaw shrinka na koniec listy modow. I wytnij otwory , nie martwiac sie o pokrzywienie. Jak juz wytniesz to zaakceptuj shrinkwrapa, bedziesz mial ladna gladka siatke. Tutaj jest fajny tutorial jak sie w ogole do tego zabrac : Jesli chodzi o oswietlenie, zrob circle do okola samochodu i nadaj emision oraz gradient na swiatlo, z gory tez mozesz oswietlic, mysle ze to duzo powinno tez ladnie oswietlic samochod. Tutaj tutorial: 2
michal1 Napisano 21 Grudzień 2023 Autor Napisano 21 Grudzień 2023 Samochód na zewnątrz prawie skończony, brakuje jeszcze pierdół typu napisy na tylnym zderzaku. Skąd wziąć podobny font co na tych oplach jest z tyłu czy muszę to ręcznie odwzorować te napisy na tylnym zderzaku?
triget Napisano 21 Grudzień 2023 Napisano 21 Grudzień 2023 (edytowane) Najlepiej znajdź fotkę z tyłu i odrysuj to w wektorze. Potem zrób eksport do SVG i po imporcie od razu będziesz mógł szybko z tego model zrobić. PS. Odrysuj sam kształt. Bevele i jakieś inne wygięcia dodasz w Blenderze. To będzie "proste jak j*banie", że tak zacytuję klasyka 😄 Edytowane 21 Grudzień 2023 przez triget 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się