Skocz do zawartości

Wipy Anya Desdein - od czegoś zacząć trzeba


anya_desdein

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczynam od 1 animacji nie w character animatorze i nie kodem (ta druga była moją pierwszą nie licząc jakichś eksportów klatek oddzielnie i łączenia ffmpegiem xd). Na razie wip.

Chcę zrobić swojego vtubera jak wlewa sobie wodę do nosa (do zrobienia) i wylewa ustami robiąc fontannę. Mega mi się podoba animacja efektów i można się pobawić i zrobić rakowy loading screen na yt. xd 

Nie działa mi poprawnie onion skin i nie updatują się warstwy aż nie puszczę animacji po zmianie, animacja 3 min (nie licząc artów w tle i na przodzie), a setup wszystkiego 3h xDD.  Adobe nie ma takich problemów, ale chciałam na szybko, to mam xD

output.gif

  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne loomisy, z 3 strony ćwiczeń xd z książki i jakieś 2h roboty.

Z dwa razy odpłynęłam przy rysowaniu bez refek (działam na zasadzie: kopiowanie konstrukcji każdego arta w książce, potem szkice własne z tego) i zaczęłam szkicować zombie ze snu, który mi się powtarza co kilka lat o zombie z usto-słomkami do przebijania czaszki i picia mózgu , w których uciekało się przed nimi mogąc obracać świat 2D i poruszać się tylko w jednej płaszczyźnie. Ciekawy koncept, może coś z nim zrobię, jak przyśni mi się kontynuacja xd

A na końcu to już widać, tak trochę bez planu. Poprawię się następnym razem 😎

ApplicationFrameHost_keJuIFM88n.png

ApplicationFrameHost_pVGpD0XyY2.png

  • Like 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

image.thumb.png.9f6151f065cc02042fd39520619281f4.pngimage.thumb.jpeg.9588600f34021ca87a92dc9674df7a08.jpeg

Binge czytanie tego forum sprawiło, że odkryłam czemu moje cienowanie jest złe xd 
Widziałam 2 dobre posty opisujące jak to robić (pokazujące od 0 metodę) ale pierwsze było zbyt big brain dla mnie na razie. Drugie znalazłam w komentarzach dla Blazy i postanowiłam podkraść technikę. 

Całość zajęła 1h i 8min i starałam się raczej zblokować dobre cienie, niż inne rzeczy i poprawiać anatomię póki się znudzę. By nie było, uprościłam sobie zadanie levelami (pic 1), z czasem muszę się nauczyć sama zauważać granicę światła i cienia. Imo lepsza znajomość anatomii też by pomogła, zwłaszcza z barkami i rękami. Starałam się ignorować szczegóły i pojedyncze kropki światła/cienia. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

Pobawiłem się Twoją ostatnią pracą i mam kilka uwag dla Ciebie 🙂

Najpierw mój efekt i gif z procesem z grubsza.

1469600449_anyapoprawki.thumb.jpg.d186edb806509022a7f8fb191e1e8651.jpg

poprawki-anya-gifb.gif.61a30286957252eb931118979593c84b.gif

 

Różnica może wydawać się spora, ale całość zajęła mi może z 30 minut, więc nie jest to kwestia jakiegoś ultra dopieszczenia i dłubania przy pracy, a bardziej dużych decyzji, które mocno podbiją końcowe wrażenie:

1. Kompozycja. Przesuńmy postać, żeby nie była taka centralnie jebut na środku. Zwykle jest to ciekawsze, no chyba, że chcesz pokazać, że postać to jakiś monolit, zbawiciel, czy coś podobnego, ale wtedy i tak nie może sobie po prostu ot tak być na środku. Zdaję sobie sprawę, że ta praca to raczej wprawka niż praca dla efektu, ale moim zdaniem lepiej zawsze dbać o jakąś kompozycję, żeby wesżło w krew myślenie o tym.

569920193_poprawkianya3.jpg.802a22bd5445a9ae7604232ddcec93bf.jpg

2. Walor. Szara postać (no, troszczkę ciemniejsza, powiedzmy) na szarym tle? Podkręćmy kontrasty, to zawsze dobre wyjście, pamiętając żeby był jakiś punkt skupienia, gdzie te kontrasty będą największe.

1166696856_poprawkianya4.jpg.a96969f780553158fee08e205b0b6075.jpg

Przy okazji poracowałbym nad rozdzielenim światła od cienia. Staraj się zblokować cienie w duże masy i ustalić gdzie są miękkie krawędzie a gdzie ostre. To bardzo pomoże Ci przy renderowaniu potem. Tak z grubsza o to mi chodzi:

49452489_poprawkianya5.jpg.332746244330010bedcc6e2befe0b331.jpg

3. Dobrze by było zaplanować jakiś gest. Skoro i tak idziemy w stwory to może jakieś macki, rogi, albo coś podobnego, co pomoże nadać postaci jakiejś dynamiki i ruchu i tchnie nieco życia w postać. Fajnie jakby układały się w "S" albo "C", to zwykłe bardzo estetyczne linie.

4. Detal powinien być gdzieś mocny, gdzieś słabszy. Nie chodzi o to, żeby gdzies na odwal się zrobić (jak ja tutaj trochę:P), ale żeby były miejsca, które nie przyciągają tak uwagi, jak punkt skupienia. Inaczej robi się chaos i wizualna kakofonia, która wygląda słabo.

820302462_poprawkianya2.jpg.187c43b942f70f3d9322de3f29c59456.jpg

Tutaj przykład z odpuszczeniem detalu:

1065744770_poprawkianya6.jpg.03ac01499e11e6e7a4f1d93aa8235c4b.jpg

Gdzieś jest nadziubdziane rzeczami, gdzieś nie, inaczej wszystko wygląda chaotycznie, a przez to płasko, nieciekawie i męcząco, jak muzyka, gdzie wszyscy grają i spiewają naraz. 

5. Draw the rest of the fucking owl. 🙂

Pozdro!

Edytowane przez SebastianSz
  • Like 8
  • kekw 1
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.10.2022 o 03:24, anya_desdein napisał(a):

Dorzucam część szkicy postaci do gierki - 1 iteracja w 1 dzień robione xd 
Reszta jest już wrzucona w pliki do unity (coś musi robić za placeholder xd) i nie chce mi się w 1 plik składać

095w7FWlk6.png

mały wielki sklep!

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieśmiałe próby powrotu do rysowania dla siebie po świętach i chorobie. Szkic z głowy.

fin_shetch_gurl.png
 

 


Zupełnie zapomniałam o tym, ale z tydzień temu zrobiłam szkic/fanart dla Szarosen (nie miałam działającej czułości na tablecie, już mam). Brak opisu.

Edytowane przez anya_desdein
  • Like 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mnie niepokoi fakt, że gapie się drzewu w tyłek i poniekąd podoba mi się to co widzę 😛 
Czekaj jak to sie nazywało to "schorzenie" ? A mam, Dendrofilia! Dziękuję Ci za uświadomienie, że coraz bardziej odklejam się od rzeczywistości 😛 
giphy.gif

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO focal point niejasny, już poprawiam xD

anya_1.jpg.9375ee819253dd1822cbd4c6f08fac49.jpg

A tak serio, to chyba lepiej by było zrobić zwykłe studium anatomiczne, jeśli chcesz poćwiczyć takie rzeczy. Nie ma sensu się rozdrabniać i malować potwora, gdzie 90% jego potworowatości nie będzie i tak widoczne. Będziesz się męczyć z designem zamiast skupić się na tym co najważniejsze, czyli tyłku :]

  • Like 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Mortom said:

Czuć te emocje 🙂 A co ci sie zagotował że do serwisu poszedł? Czy był bardzo spragniony i sie napił kawki? 😉 

xd Od roku nie umiałam się zebrać by go oddać, bo ma jakąś wadę fabryczną i się restartuje losowo. Ale wysłany, może naprawią (wyskakiwała tona błędów róźnych, związanych głównie z kartą dźwiękową i klawiaturą). Rozkręcony nie wydawał się uszkodzony ani zalany, reinstalacja systemu, formatowanie dysku, zmiana systemu i sterowników nic nie dawały. Było podejrzenie problemów z ładowaką na początku, wymieniłam i dalej nic. Inna opcja to skoki napięcia i stara inslatacja elektryczna w mieszkaniu, bo to już drugi laptop co mi się popsuł w tym mieszkaniu w ciągu roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzuciłem okiem na to poprzednie Twoje studium z Proko i moim zdaniem malujesz zdecydowanie zbyt miękko, taką chmurkę robisz 🙂 Raz, że to tak sobie wygląda a dwa, że dodaje takie nieprzyjmne, digitalowe (w złym tego słowa znaczeniu) wrażenie.

Powinnaś zdecydowanie oddzielić światło od cienia i tą pracę bardziej "wyciosać", jakbyś rzeźbiła w drewnie, a nie tak... rozsmarowała? 😄 Nie wiem jak to inaczej opisać.

anjapoprawki1.thumb.jpg.f3b7516c6822d9aa2f06fcbdcc98d5a7.jpg

Dajesz graficzny konkret na starcie. Cien albo światło, i tyle.Powinnaś tym złapać też większość podobieństwa.

anjapoprawki2.thumb.jpg.b475c399ab848ac70b18d51a98277b08.jpg

I rozrzeźbiasz, dodając kolejne stopnie waloru. Póki co krawędzie nie są istotne, chodzi tylko o dobry kształt plamy waloru w dobrym miejscu. Samo to już powinno dawać realizm i bryłę.

anjapoprawki3.thumb.jpg.3aeb6c11e01b130ed00e61153eb4596d.jpg

Powtarzasz ten sam proces tylko w coraz mniejszej skali.

anjapoprawki4.thumb.jpg.3ffa8fb8f08b8107ad4bc1e6fc73dfd2.jpg

Jak już masz podkładę gdzie i jaka plama waloru, to możesz pobawić się krawędziami, miękkie przejścia waloru miękką krawędzią, a ostre ostrą.

anjapoprawki6.thumb.jpg.683a6cdc39da0c3bfc7a72a6d4d8d04d.jpg

Ja lubię to podbić trochę i dawać ostrzejsze krawędzie nawet jeśli tak w rzeczywistości by nie było. daje to taki fajny, mięsisty efekt.

anja-poprawki.thumb.gif.5f802a13b4f43208e383779e97588e39.gif

 

Pozdro!

 

Edytowane przez SebastianSz
  • Like 6
  • bogactwo 1
  • Wow 2
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
On 4/10/2023 at 3:40 PM, SebastianSz said:

Rzuciłem okiem na to poprzednie Twoje studium z Proko i moim zdaniem malujesz zdecydowanie zbyt miękko, taką chmurkę robisz 🙂 Raz, że to tak sobie wygląda a dwa, że dodaje takie nieprzyjmne, digitalowe (w złym tego słowa znaczeniu) wrażenie.

Powinnaś zdecydowanie oddzielić światło od cienia i tą pracę bardziej "wyciosać", jakbyś rzeźbiła w drewnie, a nie tak... rozsmarowała? 😄 Nie wiem jak to inaczej opisać.

anjapoprawki1.thumb.jpg.f3b7516c6822d9aa2f06fcbdcc98d5a7.jpg

Dajesz graficzny konkret na starcie. Cien albo światło, i tyle.Powinnaś tym złapać też większość podobieństwa.

anjapoprawki2.thumb.jpg.b475c399ab848ac70b18d51a98277b08.jpg

I rozrzeźbiasz, dodając kolejne stopnie waloru. Póki co krawędzie nie są istotne, chodzi tylko o dobry kształt plamy waloru w dobrym miejscu. Samo to już powinno dawać realizm i bryłę.

anjapoprawki3.thumb.jpg.3aeb6c11e01b130ed00e61153eb4596d.jpg

Powtarzasz ten sam proces tylko w coraz mniejszej skali.

anjapoprawki4.thumb.jpg.3ffa8fb8f08b8107ad4bc1e6fc73dfd2.jpg

Jak już masz podkładę gdzie i jaka plama waloru, to możesz pobawić się krawędziami, miękkie przejścia waloru miękką krawędzią, a ostre ostrą.

anjapoprawki6.thumb.jpg.683a6cdc39da0c3bfc7a72a6d4d8d04d.jpg

Ja lubię to podbić trochę i dawać ostrzejsze krawędzie nawet jeśli tak w rzeczywistości by nie było. daje to taki fajny, mięsisty efekt.

anja-poprawki.thumb.gif.5f802a13b4f43208e383779e97588e39.gif

 

Pozdro!

 

Spróbowałam tego i jest to absurdalnie trudne.

Pierwszy obrazek to ja gdzieś na kroku 2 próbująca się połapać jaki detal by jeszcze trzeba było zblokować. 

 

Będę dale kminić, bo normalnie nie cieniuję malarsko tylko szkicuję cienie komiksowo i dopiero wypełniam potem.

 

2grehrhhh.png

Edytowane przez anya_desdein
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fanart nowej serii stworzonej przez Genndiego Tartakovskiego: Unicorn: Warriors Eternal

Redesignowałam mnicha i wiedźmę, narysowałam elfa w bardziej nowoczesnym stylu i pobawiłam się trochę rysując pozostałe postacie.

zzzzzzzfinUnicorneternal.png

  • Like 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pani w zielonym - Llady Dimitrescu it is you? 😄 
Mnich trochę za bardzo odleciał od oryginału IMO. Ale spoko wyszło Ci to ćwiczenie 🙂 I dzienx za info że Tartakovsky zrobił coś nowego. Zawsze miło (mimo mojej zaawansowanej starości) ogląda się serialiki. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
1 hour ago, Mortom said:

Pani w zielonym - Llady Dimitrescu it is you? 😄 
Mnich trochę za bardzo odleciał od oryginału IMO. Ale spoko wyszło Ci to ćwiczenie 🙂 I dzienx za info że Tartakovsky zrobił coś nowego. Zawsze miło (mimo mojej zaawansowanej starości) ogląda się serialiki. 

image.png.85ba43c70b10aeff3856a273671694d3.png

Od razu ta babka mi sięz nią skojarzyła, a art wzorowany na tej scenie : D Jedyny bez zabawy z designem, nie miałam uwag 😁

Co do reszty nie starałam się trzymać oryginalnych designów mnicha i wiedźmy, tylko themeu tego, co te postacie mają reprezentować, bo mi się zwyczajnie nie podobały w wersji "ze współczesności" i chciałam zobaczyć co mi wyszłoby jakbym sama je projektowała. Pozostałe 3 postacie były fajne i podeszłam wierniej do ich designu. 

Całość powstała jako szkic podczas oglądania serialu (stąd też ten shitpostowy styl, bo jest szybki), więc ciężko to nazwać umyślnym ćwiczeniem, ale dzięki i też jestem z nich zadowolona. : D


EDIT: tak patrzę na tego mnicha i teraz zaczyna mi się wydawać, że wygląda jednak za bardzo jak żywiołak ognia. o.o Chyba jednak faktycznie przesadziłam z abstrakcją

Edytowane przez anya_desdein
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Study arta Johna Patricka Ganasa, rysowane od 0 przeze mnie w oparciu o jego process showcase. CHYBA załapałam jak się renderuje, choć też na szybko i nie weszłam całkowicie w detal.
Trzeba przetestować na własnych pracach.

1John_Patrick_Ganas_Study.png

2shadeJohn_Patrick_Ganas_Study.png

3colors.png

4lineart_Patrick_Ganas_Study.png

  • Like 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne, mackostwór rewelacja!

Jeśli rysujesz tuszem, to warto podkręcić światłocień i konkretnie rodzielic cień od światła. Zawsze staraj się blokować cienie w jak największe obszary, żeby nie było takiej masy małych ciapków. Nie musi być zawsze takie bardzo graficzne, ale w tuszu zwykle ładniej tak wygląda.ApplicationFrameHost_CjOhFrdpnZ.thumb.png.bf095216583e440d41af0a7deed2a941.thumb.jpg.5c7d9ac41183d53be708962f348b36ec.jpg

Popatrz jak rysuje Mike Mignola

05c053ae59fa037295555a047580b23b.jpg

czy Jim Steranko. 

SavageNight_join.jpg

Jak chcesz bardziej kreskowane i mniej graficzne to obczaj prace Berniego Wrightsona

005a7-wrightson-frankenstein-980.jpg 

Albo Franklina Bootha:

image43.jpg

  • Like 4
  • Wow 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za porady, taki styl jak Berniego Wrightsona to marzenie : D
A co do tej pracy - tuszy nie miałam przy sobie, ale zobaczymy co da się z tym zrobić następnym razem, miałam 2 generyczne długopisy za zł czy coś i mocniejszy rendering nimi wyglądał tak:

22 hours ago, SebastianSz said:

Fajne, mackostwór rewelacja!

Jeśli rysujesz tuszem, to warto podkręcić światłocień i konkretnie rodzielic cień od światła. Zawsze staraj się blokować cienie w jak największe obszary, żeby nie było takiej masy małych ciapków. Nie musi być zawsze takie bardzo graficzne, ale w tuszu zwykle ładniej tak wygląda.ApplicationFrameHost_CjOhFrdpnZ.thumb.png.bf095216583e440d41af0a7deed2a941.thumb.jpg.5c7d9ac41183d53be708962f348b36ec.jpg

Popatrz jak rysuje Mike Mignola

05c053ae59fa037295555a047580b23b.jpg

czy Jim Steranko. 

SavageNight_join.jpg

Jak chcesz bardziej kreskowane i mniej graficzne to obczaj prace Berniego Wrightsona

005a7-wrightson-frankenstein-980.jpg 

Albo Franklina Bootha:

image43.jpg

 

IMG_20230813_1304562.jpg

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności