Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Maxwellowe (RC5) ziarenko. Troche ciemne wyszło ale chciałem wrzucić surowiznę bez obróbki w PS. Pentium 4 2,8 na low priority (12h sampling level chyba do 17 się doczołgał). Oświetlenie skydom. Nastaw nie ma co publikować bo jak wiadomo w MW raczej ich mało.

Napisano

Bobby_digital - no właśnie dałem taki brudny biały kolorek... i kurcze balde do jasnej ciasne widzisz... ehhh ;P :))

 

zdeno - nice nice... "12h sampling level chyba do 17 się doczołgał" jak mam rozumiec... renderowales okolo między 12h a 17h ??

 

pozdrawiam :)

Napisano

Witam

No to ja wtrącę swoje 3 grosze Od kilku dni zaciekawił mnie ten dział i przyglądałem się zamieszczanym pracom i oczywiście bardzo gorącej dyskusji. Postanowiłem scenę przetestować po swojemu. Rezultat jest widoczny poniżej. Wracając do dyskusji odnośnie czasu renderowania to moje skromne zdanie jest następujące: w tej branży liczy się czas na przygotowanie wizualizacji albowiem zawsze jest tak że klient chce na „wczoraj” albo „przedwczoraj” i trzeba tutaj pogodzić „czas” i jakość wizki. Wiadoma rzecz że jak mamy dużo czasu to można sobie pozwolić na dopieszczenie pod każdym względem ale jak już go nie mamy to trzeba się spieszyć, a gdy podchodzimy do renderowana sceny czy animacji to niewątpliwie przydaje się mocny sprzęt przynajmniej taki jak posiada PENdzel :) Ale jak to kiedyś ktoś powiedział nie liczy się posiadany sprzęt lecz to co sie zrobi bo można zrobić naprawdę fajne dzieło na słabszym sprzęcie . Na pewno posiadając „maszynkę marzeń” jest nam łatwiej i sprawniej przygotowywać sceny. No to koniec z moim gadaniem.

 

Mam pytanie do PENdzel w tej twojej „big” scenie to ile świateł zastosowałeś?

 

Czas renderingu to 39 min i 59 sek. Dopiero po wyrenderowaniu zobaczyłem ze stoliki i krzesełka po prawej części lewitują dlatego tam nie ma cieni :( są takie bleee

room4st.jpg

 

 

Primary bounces: Irraduance map 1,0

Secondary bounces: Light cache 0,85

 

Irraduance map

Min rate -3

Max rate 0

HS 30

Is 15

Ct 0.25

Nt 0.3

Dt 0.3

Sample lookup: best

 

 

Light cache

Subdivs 900

Sample siz 0,01

Screen Screen

number of passes 4

Filter None

 

Antialiasing

Adaptive subdivision

Ustawienia standardowe

 

 

QMC

Adaptive a 0.85

Noise t. 0.002

 

Color mapping

jeden i drugi na 1.6

 

 

4xVrayLight umieszczone w oknie Multi 33

DirectLight z VrayShadow Multi 3,5

Napisano

Wersja z poprawionym oświetleniem. Cienie od nóg niestety nie zarysowują się tak wyraźnie jak u Mario ale już coś widać

classroom2.jpg

Napisano

pionix - dałeś poprostu złe ustawienia, zmniejsz ABS i daj np w rays 512 na 256 od razu będziesz widział dużą zmianę, i nawet powinno się szybciej renderować... :))

 

Uwaga !!

Wczoraj byłem w Sosnowcu... i zobaczyłem Blok który mnie zainspirował :)) zrobiłem go jeszcze wczoraj... Całkowicie z pamięci tak jak jest w rzeczywistości :)) moge go dać do Contestu i w tedy będzie LC na Exteriorze :)) tylko narazie zorbiłem przednią ścianę i nie wiem czy zorbić blok jako całość czy może tylko tą pierwszą ścianę zostawić i dać do Contestu jako render z jednej perspektywy :))

 

Tu daje screeny, oczywiście biednie wygląda bo nie ma textur, same kolory z bumpem który przybródza... ale w Conteście to wy będziecie Dodawać Texturki :)) nie powinno być trudno aż tak... Pozdro

 

blokexteriorfr06high5ul.th.jpg blok23yb.th.jpgnastempne35ar.th.jpgblok04blokparapety0ms.th.jpgblok04blokoknablad7fj.th.jpg

____

Edit:

 

Zrobiłem Całość, tylko dorobie jescze pare szczególików i wieczorkiem moge dodać do Contestu :)) Cały blok zorbiłem przy jak największej wydajnosci poligonow :)) pozdrawiam

 

blokduzybeta1gl.th.jpg

Napisano

Czemu ?? ustawienie światła, otoczeniowy HDR... przecież Exterior też trzeba ćwiczyć :)) możnna go poklonowac i pozmieniać i zorbić małe miasteczko... w końcu Gnomon zorbił specialne tutoriale do Interioru i Exterioru... obydwie texniki potrzebują troszke innych ustawień itd itp... Pozdrawiam

Napisano

a ja mam takie pytanie z innej beczki bo widze że jest ostra dyskusja n/t cienia w cieniu , szczególnie przy zetknięciu obiektu z podłogą - jeżeli to jest wizka (nie animka) to dlaczego nie można podretuszować takiego miejsca w PSie ? :) nie wypada czy jak ?

Napisano

nie wiem Falcom, narazie są 2 modele exterior i mysle ze wystarczy

 

moze neidlugo dodam kolejny interior

 

ale exteriorow narazie starczy

Napisano

Aha, spoko Marcin, to narazie Dorobie swój Model i jak coś to moge go udostępnić, tylko daj znać :)) narazie dodam do niego szczegułów...

 

jaras - no wiesz... w Contestach włąśnie o to chodzi by uzyskać efekt dobrego cieniowania bez użycia PS ani innych edytorów :)) Ale w tej klasie jest bardzo łatwo uzyskać takie cienie, wystarczy dodać VRayLight w oknach, a on sam je wytorzy bo jest to typ troszke innego światła... specialnie storzonego do GI :)) Ale sztuka tkwi w tym by dodać cienie bez VRayLighta w Oknie i by zorbić takie oświetlenie by naprawde było widać wsyztskie szczegóły... no i oczywiście nie chodzi tu o danie maxymalnych ustawień.. ale wydajnych które uwzględnią szczeóły :)) Pozdrawiam

Napisano

Falcom - rozumiem idee kontestu ale skoro mówicie że prawie zawsze jest za mało czasu na realizację prawdziwych zleceń to po co tracić go na długie experymenty i renderingi z wypasionymi ustawieniami jak można zrobić w miarę przyzwoite GI przy przeciętnym czasie renderingu a drobne bugi poprawić (5 minut roboty) w PSie ? - (oj chyba mi się oberwie) ;)

Napisano

Dobrze mówisz Jaras. Jak czas goni to trzeba się łapać czasami za prowizorkę.

Tutaj na szczęście czas nie goni (w tym conteście) i tak sobie wyciskają ludzie bez użycia PShopa. Ten wątek to taka sztuka dla sztuki, aby wycisnąć z tematu bez fejków i czegoś się nauczyć. Bo idąc tym tropem to wszystko można namalować w phshopie. Jest jakiś taki sofcik jak PIRANESI czy jakoś tak ... z maxa eksportuje perspektywkę a malujesz tekstury juz w 2d. w Phshopie CS2 też jest taki mechanizm z malowaniem w skrócie perspektywicznym.

Każda wizualka i tak jakoś w końcu trafia do fotoszopy, choćby po to aby podpis/sygnaturkę wkleić.

Pewnie gromy się na Ciebie nie posypią bo nie masz render farmy ;) a może masz ? Jak masz to uważaj ;)

(taki żarcik)

Napisano

moje wypocinki :] Maxwell

sample 10,73 czas ojojoj lepiej nie mowic

sky+sun

moja Farm Rend to : P4 1.9ghz 512ramu i jakis winfast 32 mb :[ i ten nieszczesny sytem win sp2

Napisano

4maxwell - no ładnie ładnie... podziwiam ludzi który pocą się w Maxwell'u ;P

 

jaras & zdeno - no i właśnie po to jest contest... by właśnie nauczyć się ustawiać ustawienia tak by były jak najlepsze :)) i nie męczyć sie z nimi 2 h... w koncu jak coś nie wyjdzie to można oczywiscie załączyć Photoshopa :)) w koncu Pixele to Pixele, można z nimi zrobić "Wszytsko" Pozdrawiam :))

Napisano

znowu maxwell, będzie z 10h. byly problemy z lampami bo wygladaly jak słoiki ze sloneczkiem w srodku to idac za rada Jarasa podmalowalem je w Pshopie ;) (5 minut łącznie z nauką narzędzia stempel).

Falcom3D ja podziwiam tych którzy walczą w innych renderach. Z Max-well'em wduszasz F9 i idziesz na spać albo robisz w maxie następną scenkę ("zewn. renderer").

Napisano

kuchniafr3my.th.jpg

 

A ja odrabiamy stara prace domowa, fr+zmiana ekspozycji w hdr(ok 10s roboty;)), jak ktos ciekawy to moze wrzuce ustawienia po poludniu.

Napisano

cos ode mnie

rendewrowane w maxwellu, uzyłem physical sky +sunlight (MAdryt, godz 16) w maxwellcamera fs na 30, ss na 2,3 i to wsiorenderowało sie jakies 15 h na rozdz. 1200 / 900, ps'emzmniejszyłem do 800/600 . mala korekta noisu neatimagiem

 

edit:

na suficie te refleksy podejzewam ze to jest kaustyka (lampy mają chromowe kratki )

niestety, obrazek sporo stracił na jakosci by zajmował te 80 kilo;/

Napisano

a czemu tu nikt juz nie zuca butelkami i nie robi zadymy? , kurde nudno,

PENdzel gdzie jestes LOL ??? I WANNA KNOW MORE ABOUT VRAY ! right now !!!!!

I got 100 units of C=64 hooked up inline with a patch cable can we fix this render in like a week ?? I have a tight deadline and my client is pulling hair out !! LOL

Napisano

mam pytanko: czy wy dajecie szyby do tych okien? w sumie nie wiem czy to ma sens, ale tylko pytam. Aha i jeszcze jedno, moge pokazac tu swoj projekt, zeby poradzic sie was w sprawie oswietlenia?;>

Napisano

W sumie mam problem wlasnie z oknami, bo zawsze poprzepalane wychodza:/ Mam dwa vray lighty w oknach no i jeszcze skylight. Nie mam direct lighta w sumie nie wiem czy to dobry pomysl:/

primary bounces irradience

seccondar b. qmc

Gi na high ustawione, no i reszta standardzik tam byla

color mapping linear dark/bright 1.6/1.1

Powiedzcie co o tym myslicie, aha ustawienia z pamieci pisalem, jak cos to pozniej wrzuce screena :]

almost5sc.th.jpg

Napisano

to zwiększ intensywnosc świateł :D , albo w Color mappingu się pobaw, mozesz jeszcze przy uzyciu Frame Buffera VRyja pokombinować z rozjaśnianiem :)

Napisano

Daj direct lighta, moim zdaniem bedzie ladniej. Strasznie dlugo Ci sie to liczy, zrobi tak jak pisal, TrojkaT, poza tym mozesz zaznaczyc store with irridiance map vraylightom w oknach (nie beda dawaly odbic specular w glossach, beda troche brzydsze cienie moze, ale beda sie szybciej liczyc). Sprawdz czy nie masz calkowicie bialych swiatel i materialow i je troszeczke przyciemnij. Najlepiej pokaz ustawienia.

 

edit:

tak, to to samo

Napisano

no to tak, zrobilem wczesniej werscje z directem, dalem gorsze ustaienie zeby szybko poszlo i wyszlo cos takiego.

proba29il.jpg

a tutaj color mapping na expotional ustawiony, mimo tego ze znacznie zwiekszylem parametry swiatel to i tak jakos tak ponuro wyglada.

proba31vi.jpg

aha i vray lighty sa zupelnie biale, ale chyba takie maja byc nie? no a okna w sumie takie kremowe. Ktora lepsza wersja, z directem czy bez?

Napisano

czemu nie lubisz mojej lampki? :D:p sprobuje teraz light map, moze te przepalenia znikna, a moze jeszcze bardziej zmniejszyc secondary bounces?

Napisano

IMHO to ta sofa i fotel lekko lewitują, albo mój lcd troche za mało kolorow wyswietla :) zobacze jutro na crt bo dzisiaj jeszcze kompa mam w naprawie.

Napisano

Odrazu na wstepie - wszystkie tutaj zawarte opinie to tylko i wyłącznie moje zdanie a nie innych userów - mam taki sam respect zarówno dla Pendzla jak i Marcina a takze reszty niezależnie od tego czy wczesniej miałam z nimi zatargi czy nie. Prosze nie miec do mnie pretensji - takie jest moje zdanie w tej kwesti.

 

Dorzuce swoje 3 grosze bo mnie nie było a streszczam lekture od południa - rozumiem to całe zemieszanie wokół tego wątku, rozumiem po czesci dlaczego Pendzel napisał to co napisał ale nie z wszystkim sie zgodze - nie rozumiem wyskoku na Marcina to po pierwsze - połowa zarzutów jest bez podstawna, nie będe tu nikogo bronił bo to nie ma sensu i staram sie na to spojrzec z dwóch stron, z tymi wypowiedziami twoimi Pendzelku na temat funkcjonowania vray'a to troche sie zdziwiłem - nie wiedziałem ze taka historie masz za soba, pisałes cos tam o zasadzie funkcjonowania vraya bodaj że al nei jestem pewien - tyle że dla mnie osobiście takie wypowiedzi nic nie wnoszą, rzuciłes wiele pojec o których zwykły user tego forum/wątku nie ma pojęcia - zasypałes wrcz wiedza - której zreszta nie kwestionuje ale mnie osobiscie to nie rusza - wole na przykładzie sprawdzic i zobaczyc co jak działa etc - tak jak Marcin nam to przedstawia.

 

Wykłady owszem ale dodatkowo musza isc jakies przykłady etc to nie ma sensu pisanie o zasadzie co jak działa ze to jest przeliczane na to a wtedy czasteczki cos tam - zwykły user tego nie pojmie - takie przedstawienie scenki wiele daje - druga sprawa to nie jest do konca tak ze mi sie wydaje ze dostaje do reki scenke i chce ustawienia i jestem super render master - zalezy mi zeby wiedziec co jak działa itd dlatego jak na poczatku zgłebiałem vraya to pytajac Marcina zawsze starałem sie dowiedziec czemu mam to dac wieksze a czemu nie i próbowałem z innymi warintami - nam to naprawde wiele daje - nastepna kwestia - doceniamy ever - nawet nie wiesz ile zawdzieczam everowi- nie zrozumiesz ale poznałem naprawde wielu ludzi itd - czerpie z tamtad naprawde duzo - choc pewno wyda ci sie to dziwne to nie rozumiem dlaczego niby nie doceniamy was i olewamy ? bo napisałem jeden z drugim ze meble na cd sa skopane ? wiekszosc tak napisała bo moze zazdrosci - nie wziełes tego pod uwage ? - ja nie zazdroszcze :P ale pewno tacy sa - dalej piszesz

 

czy to jest light contest - czy fake contest?

 

lightcontest - tylko ze róznica miedzy light a real light jest znaczna , wg co niektorych mamy nie stosowac vraylightów w oknach bo w rzeczywistosci jest tylko za pomoca słonca oswietlane ? hmm to dlaczego w vrayu nie ma opcji zachmurzenia pytam sie ? albo strefy czasowej itd - nie mozemy z tej strony podchodzic - light contest ma na celu przyblizyc userowi forum zasade funkcjonowania tych wszystkich rzeczy o których rozmawiamy sobie w tym watku - to nie sa profesjonalne wykłady itd

 

Z drugiej strony dziwi mnie postawa niektorych userów wobec twojej osoby ale ty tez nei jestes bez winy - zaczałes ciosac w Marcina jak by ci conajmniej krzywde wyrządził - on chce dla nas tak samo dobrze jak ty dla evermotion'a i pomimo tego ze piszac masz i pewno racje ze krzesła nie powinny lewitowac to miejscami przesadzasz do tego stopnia ze zwykły user czuje ze nie wie o czym ty piszesz uzywajac wszystkich tych okreslen, nie wszyscy sa tutaj na tip top z vrayem - co Marcin ma napisac odrazu ze to liczy jakims tam algorytmem a to tamtym - dajmy na to user bolek wczoraj sie zarejestrował i wymieknie jak ty mu rzucisz w twarz takimi pojeciami.

 

Spójrz na to z tej strony - piszesz ze nie jestesmy obiektywni w wypowiedziach hmm a ja pomimo pewnych zatargów z everem - zwłaszcza jeden osobnik mi zalazł za skóre - tak to wygladało jak do niego pisałem z prosba jak by sie uwazał za pepek swiata

ale nie oceniam ever'a przez jego pryzmat tylk dlatego ze ma zły dzien czy co tam.

Pamietam jak mnie potraktowałes jak miałem prosbe odnosnie maxwella i czułem sie wtedy jak bym gadał naprawde z porządnym kolesiem dałes swoje argumenty co ci sie nie podoba co uwazasz na ten temat i było cool, nie będe ci lizał dupy ale fajnie sie z tobą gadało - myslisz ze dlaczego dałem pare tutków na ever ? bo to fajne uczucie jak mozna komus pomóc - nawet jesli z danego tutka nauczy sie choc by uzywac chamfera to juz człowiekowi lepiej - ja pamietam jak na poczatku męczyłem pioniera, Marcina, kome, salvatora, bzyka na forum , ostatnio loozack'a i wielu wielu innych i pamietam to wszystko - wiesz ile rzeczy od pioniera sie nauczyłem ? a ty piszesz ze nie doceniamy was. Momentami piszesz cos pokroju sans moderator pisze to i tamto - wygląda jak bys sie smiał ze ktos taki jak on jest modem - a gdyby nie on i tacy jak on to tego forum juz by dawno nie było. ot o co mi chodzi. Wpadasz i drzesz pape ;) ze to ze tamto ze nas gówno nauczy itd i ze niemamy szacunku itd - skad to wyssałes ? mam taki sam stosunek do Ciebie jak do Adka - mylisz ze np ja cie nie lubie i ze mam za snoba bo np nie dostałem rekomki ? albo nie lubie Adka bo mi np nie wiem bułke zabrał - nie dla mnei wiekszosc kolesi ktorych poznałem od poczatku mojej przygody z 3d jest o wiele lepsza niz kumple ktorzy mnie otaczaja na codzien.

 

Do naszych chłopakow -po krotce rozumiem Pendzla bo sam wychodze z takiego załozenia ze nie wazne czy 10minut czy 100godzin - rozumiem w tym przypadku Pendzla bardzo dobrze - to czy render trwa 10min czy 100godzin czy sie sprowadza do klepania masy ustawian czy do prostszych metod - ja juz nie jednokrotnie starałem sie przekonac co niektorych userów i dostawałem joby - bo maxwell to bo tamto i ze to narzedzie nobów itd - swiat idzie do przodu - nie narzedzie czyni artyste - tak samo bedzie z wszystkim to postep - sami mamy przykład - do czego zmierza painter własnei do tego, do czego zmierzaja rendery do tego samego - tak Marcin moze i maxwell to automat jak to napisałes w jednym poscie ale czy to zle ? po co dali w 3dsmax modyfikator bend ? zebys nie musiał wie meczyc z przesówaniem vertexów, po co zrobili zbrusha, po co jest shell, modyfikatory itd ?

 

Moim zdaniem prawda jest taka ze tak czy siak vray tez dojdzie do takiego poziomu obsługi jak maxwell. Nie prawda natomiast jest jak tu błędnie niektorzy mysla na forum i nie tylko na tym ze maxwell to kiszka bo niczego sie nie nauczysz i ze pracke taka to kazdy by zrobił tym - tylko ze jakos jak ja spogladam na wszystkie te prace to nie skupiam sie tylko na renderze - trzeba najpierwcos zrobic aby potem wyrenderowac - to nei jest tak ze o wciskam render ustawiam 3 plane'y jako emitery skydome odpale shutera na 20 iso na..........i jade - prawda jest taka ze vray to tez automat i jak znam zycie kazdy render bedzie do tego dąrzył.

 

Odnosnie lewitujacych krzeseł ciezko powiedziec bo nie siedze teraz na vrayu i nie mam pojecia co oni tam nawymyslali ale czy to wina Marcina ze tak to wychodzi ? nie skoro grono programistów sie tym zajmowało to dlaczego tego jnei usunmeli bo pewno jest to nie mozliwe skracajac czas - z tego co widze to ten efekt powstaje przy któtkim czasie na gi tak ? jesli tak to rozumiem Pendzla bo to nie jest lightcontest - i załoze sie ze jak bym dał super renderek z mw to tez najpierw by było ale piknie ale piknie a potem co to albo ile renderowało - a ja na to 100godzin - i juz widze ja 100godzin popieprzyło ci sie w tym baniaku....jakie gówno jak mozna tak długo siedziec......chorzy jestescie itd - ja to rozumiem tylko ze to mój czas i jesli render ma wyglądac jak kupa bo ja renderuje sobie 10godzin to wole dac mu jeszcze te 20h i zobaczyc.

 

To przemawia teraz z kolei na niekorzysc Marcina ale nie do konca - rozumiem ze nie będzie wstawiał/liczył rendera dajmy na to 6godzin tylko po to aby wstawic go do watku dla noobków i nie tylko - zwłaszca ze to nie jest galeria czy potencjalny odbiorca a na modelach mamy czysciutki shader, przecierz te rendery maja isc dla potencjalnego odiorcy - nikt sie nie będzie cyrtolił tyle czasu - chodzi o dobranie wszystkiego w optymalny sposób - tak aby i jakosc renderu i czas były zadowalajace - nie ma jednak co liczyc scenki 100godzin jesli mamy dajmy na oddanie pracy 2 dni - wtedy jedziemy na ustawieniach których uczymy sie tutaj - jak widac jak narazie producenci vraya nie uzyskali mozliwosci osiagniecia super renderu bez baboli w tak krotkim czasie co by umozliwiło strasznie prace bo z niczym tak nigdy nie bedzie - chcemy jakosci - potrzebujemy czasu, jesli jednak oddajemy odbiorcy prace ktorą zamówił nie na czas to co to za pracownik ? tylk odlatego ze chcielismy nie miec babola w rogu np bo wymaga to wiecej czasu - mamy wiecej czasu - wybieramy wersje ala Pendzel - wiecej czasu. Czy jest sens renderowania czegos takiego np 6h jesli o połowe szybciej mamy lewitujace krzesło a pracka nie leci do galeri tylko dla potencjalnego odbiorcy ktory i tak pewno bedzie zadowolony jesli wszystko zrobisz tak jak trzeba ? osobiscie gdybym dostał zlecenie - patrze ile mam czasu, wyrobie sie pykam wersje która wymaga wiecej czasu ale daje lepsze rezultay - i odwrotnie.

 

Jak widac wszystk oto funkcjonuje i opiera sie na tej zasadzie - czas - mam renderuje tak nie mam - renderuje tak.

 

To tyle odemnie - chetnie bym podyskutował jeszcze w tej kwesti.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności