Jump to content

POSTAĆ: X-Men character: Nori, Pionier VS Lookas


Pionier

Recommended Posts

WITAM.

 

Bitwa.jpg

 

To znowu my, Pionier i Lookas.

 

Postanowiłem wspólnie z Lookasem stanac do kolejnej minibitwy. Wybrany obiekt to bohaterka komiksu "New X-Men Academy X"

 

 

CONCEPT:

 

(robimy wg conceptu MARVELA ktory znaleziony zostal i znajduje sie na stronie: http://newxmen.cacophany.com/ )

surge_02.jpg

 

Oraz dane personalne jakby ktos chcial sie blizej poznac:):

 

Real Name: Noriko 'Nori' Ashida

Code Name: Surge

From: Toyko, Japan

Age: 17

Hair Colour: Black/Blue

Eye Colour: Brown

Height: 5'7"

Weight: 135 lbs

Family: Mother, Father, Brother

Powers: Absorption of electricity which can be discharged or internalised as bursts of speed. Uncontrolled, requires stabiliser guantlets.

 

 

USTALONE ZASADY:

- to bitwa tylko i wylacznie miedzy Pionierkiem a Lookasem

- model ma być: maksymalnie fotorealistyczny

- model ma być: oteksturowany, zriggowany i oskinowany

- referka jest tylko inspiracją, reszta to kwestia modellera, tak wiec postać ma byc mozliwie dokładnym odwzorowaniem wizji modellera w oparciu o referke

- mozna wzbogacic postac ( detale ubioru czy np. makijaż) ale w ramach referki

- bez terminu

 

To tyle formalnosci.

 

Mam tu zamiar sie poduczyc troche "organiki" wiec z updatami moze byc ciezko. Licze na pomoc i wsparcie w sprawie siatki postaci i wszystkich tych pierdol ktorych sie trzeba przy tym nauczyc;)...

 

Pozdrawiam

Pionier.

Link to comment
Share on other sites

taaaa:))

 

"...a słowo stało się ciałem....." i jak kiedys-tam-kiedyś zapowiedzieliśmy, znów staneliśmy do bitwy:))

 

Bitwa jest głownie naukowa, bo zarówno Pionier jak i ja bedziemy w niej szlifowac umiejetności biomodellingowe. Zatem podobnie jak I mój przeciwnik, z wdziecznościa przyjme wszelka konstruktywną krytykę.

 

Pozostaje Życzyć Pionierowi wygranej i mimo wszystko postarac sie o możliwie wysoki poziom rywalizacji:))

 

To tyle na poczatek:))

 

Lookas

Link to comment
Share on other sites

no fajnie tylko czemu 1 na 1 niedacie szansy innnym sie przylaczyc . Nie bede sie rozpisywal ze jestem ciekaw jak Pionier sobie poradzisz bo pewnie jakos to zrobisz ciekawi mnie natomiast twoj konkurnet :) oczywiscie jestem zanim bo ty juz masz swoich adoratorow na tym forum . Ale na starcie zycze wam powodzenia i szybkiego finishu .

Link to comment
Share on other sites

doskonaly koncept ... no i oczywiscie panowie oboje na wysokim poziomie ... wiec zapowiada sie naprawde rewelacyjnie ... szkoda tylko ze nie mozna tego wszystkiego jakos przyspieszyc ;] bo juz bym chcial widziec jak wam idzie ;]

 

powodzenia !!!

Link to comment
Share on other sites

anooo:))

 

Faktycznie cieżjakwo to idzie. Mam ostatnio baaardzo mało czasu wolnego, choc nie ukrywam, ze Wstępna postać juz powstała. Co prawda, jest to bardzo wstepna postać, wiec nie bardzo nadaje sie do prezentacji:)) Odrobinę cierpliwosci, mozliwe, ze jeszcze w tym tygodniu bede miał coś do pokazania:))

Link to comment
Share on other sites

(...) mozliwe, ze jeszcze w tym tygodniu bede miał coś do pokazania:))

 

ale zdajesz sobie sprawę, że jest niedziela ? ;)

 

dajcie coś na litość, choćby boxa, niech tu jakiś screen zabłyśnie, nawet pusty viewport, zawsze będzie można zrobić off-topa na temat rozdzielczości na jakiej pracujecie...

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

dajcie coś na litość, choćby boxa, niech tu jakiś screen zabłyśnie, nawet pusty viewport, zawsze będzie można zrobić off-topa na temat rozdzielczości na jakiej pracujecie...

 

no dobra, to moze ja pierwszy, oto co na razie mam z mordki :/ ciagle wip ale pewno jest tak do bani ze bede musial skasowac plik i robic od nowa. Kaciki ust bylo ok dopoki nie zaczalem dodawc tam pierdol i sie skopalo, poprawie to jeszcze jak i same usta. Skoncze i dam widoki z kazdej strony plus primitywne wlosy zeby sie lepiej "czytalo" facjate...

 

attachment.php?attachmentid=17043

attachment.php?attachmentid=17044

 

Za każdym razem jak widzę to nowego posta to myślę że to już ;)

 

o boze, jeszcze wstyd przed empeckiem :], jakby mi bylo malo presingu ze strony otoczenia hehe...

 

w rytm Oasis - Don't Look Back in Anger mowie dobranoc :)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

spokoooojnie:))

wszystko w swoim czasie.......

 

jakbym swoją byłą dziewczyne słyszał... kiedy ja chce już :(

 

P.S. woooo, screeeeen, jupi... na razie powiem tylko tyle, że dolne wargi wyglądają jak żelazko, reszta chyba jest ok :)

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

o boze, jeszcze wstyd przed empeckiem :], jakby mi bylo malo presingu ze strony otoczenia hehe...

 

Mną się nie przejmuj, ja tu nawet nie sprzątam ;)

 

Jest parę baboli, popraw siatkę pod ustami - wywal te trójkąty i dociągnij edgeloopy (nie jestem fanatykiem quadów, wręcz przeciwnie, ale w miejscach które mają być animowane lepiej trójkątów unikać), zrób jej taką fałdkę na górnej powiece, bo teraz wygląda jak po liftingu oczu, brakuje mi też łuków brwiowych, dolna warga trochę dziwna. Ogólnie nie jest źle, podoba mi się. keep diggin', mam nadzieję że Ty w odróżnieniu ode mnie swoją lalę skończysz.

 

Jeżeli napisałem jakieś głupoty to dlatego że jest wcześnie i jescze śpię.

Link to comment
Share on other sites

Miałem troszke czasu i zamiast poświecac się pracy troche pościemniałem i zdłubnąłem takiego szkica. Nie jest to jeszcze ostateczna wersja Twarzy bohaterki. mam troche kłopot z odpowiednim uchwyceniem rysów, wiec nie traktujcie tego jako ostatecznmej wersji:)) To raczej mój ukłon w strone widzów:))

 

Wszelkie uwagi mile widziane

Link to comment
Share on other sites

do pioniera:

1.troche mi to przypomina tutorial o Joannie D'arc.

2.cyt: "- model ma być: maksymalnie fotorealistyczny" - narazie jest bardziej cartoon niz photoreal.

 

do lookasa:

1.ma podwoje luki brwiowe w okolicach nosa

2.malo kobiece/dziewczece

 

3.narazie prowadzisz :]

Link to comment
Share on other sites

do pioniera:

1.troche mi to przypomina tutorial o Joannie D'arc.

2.cyt: "- model ma być: maksymalnie fotorealistyczny" - narazie jest bardziej cartoon niz photoreal.

 

1. Tak, z tego tutka robie, az tak widac:/...

2. Heh, zobaczymy co bedzie, wiem juz teraz ze fotoreal to nie bedzie wiec bardziej w strone pol na pol lub cartoon.

 

wrzucam ciut poprawione usta, widoki z kilku stron zebyscie mogli sobie pokreslic w razie czego. Wrzucam tez podklady z ktorymi pracuje ....

 

"hit me"

 

edit: wlasnie sie dowiedzialem ze "wyglada fatalnie".

Link to comment
Share on other sites

łeeeeeheheheeee

 

MOja twarz z racji wieku jest juz troche pogieta:)) Co do samego zas 3D szkicu, to .......nie martwmy sie na zapas:)) Wyglada na to, ze już zaznaczają sie znaczne rozbiezności w stylu i formowaniu końcowego wygladu postaci:)) Robi sie ciekawie....Coraz ciekawiej:))

Link to comment
Share on other sites

Poważnie????

 

a jaka to była pracka???

 

Lookas nie potrzebuje kopniaka do Cieżkiej pracy poniewaz..............ma ją na codzień. Ta bitwa to weekend w stosunku do rszt jego roboty i niech tak pozostanie. Ma być lajtowo i slicznie. Bez kopów.........zresztą bardziej zdopingowałaby mnie do działania Twoja galeria.....sadze, ze mógłbys mnie wiele nauczyc.....

Link to comment
Share on other sites

Pionier: Z tutorialu Joanny obawiam sie ze fotoreala nieda sie wyciągnąć....wychodzi Ci fajnie ale zabardzo bajkowo

Lookas: Siateczka czysta ale daleko jej jeszcze do ładniutkiej laseczki - ale sam piszesz ze to tylko testy wiec wierze ze jeszcze troszke tweekowania i bedzie bardzo spoko:)

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Pionier, jednak polecałbym modelowanie głowy z boxa, jeżeli najpierw skupiasz się na szczegółach, łatwo potem stracić panowanie nad ogólnymi proporcjami głowy. 'od ogółu do szczegółu' w tym przypadku spełnia się w 100% (przynajmniej dla mnie). W tutorialach na głównej jest świetny tutorial do modelowania głowy przetłumaczony chyba przez Illy'ego. Zapoznaj się, bo to chyba jest najlepszy tutorial do modelowania głowy jaki widziałem.

 

Jeszcze o fotce jako refce - pamiętaj że na fotografii jest zawsze skrót perspektywistyczny. W modelowaniu postaci ja w połowie posługuję się refką, a w połowie tym co wiem o proporcjach i anatomii (a narazie wiem niewiele :/)

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie tak jak powiedział Empeck- Ogół -> szczegół. Masz dwa elementy a już proporcje są mocno zaburzone, stracisz potem ogrom czasu na poprawianie tego. Detal wygląda całkiem sprawnie, ale w oderwaniu od reszty ciężko jest ocenić jego trafność- taka już natura organiki ;).

Ale tak w sumie to nie z tego powodu piszę...

 

 

Namawiam szczerze do zupełnego porzucenia realizmu czy pogoni za fotorealizmem.... Jest świetny koncept w bardzo fajnym stylu i na waszym miejscu skupił bym się w 100% na jak najwierniejszym jego oddaniu- I to było by naprawdę coś! Oczywiście że można błądzić czy interpretować na własną modłę, ale nic ciekawego z tego się nie urodzi. Zresztą skoro czołg można dokładnie odwzorować to czemu by nie postać?

 

 

-Tak na marginesie to wszelkich szkicy-orto o charakterze kreskówkowym nie należy brać dosłownie- co najwyżej jako wskazówki.

Link to comment
Share on other sites

kółko wzajemnej adoracji mode on ;).

 

Dokładnie tak jak powiedział Gotham - koncept jest na tyle dobry, że aż prosi się o dokładnie jego potraktowanie. właśnie taki kreskówkowo-marvelowy.

 

Przy postaciach wszystkie refy są poglądowe - bardziej wskazówki właśnie. Trzeba wiedzieć dlaczego oczy są tu, a dłoń ma taką a nie inną długość, bo inaczej może wyjść jakiś piep..ny Picasso (z całym szacunkiem dla Picassa). Zrobić postać o poprawnych proporcjach jest trudno, ale za to błędy wszyscy widzą.

Link to comment
Share on other sites

Mimo, ze rozumie do czego zmierzacie mówiąc by porzucic realizm, nie całkiem się z wami zgodze. Z postaciami komiksowymi jest tak, ze często sa dośc umowne w formie. Uzywając ich jako referem ciezko jest złapac opdowiedni klimat postaci, bo w zależności od sceny jest ona troszke inaczej rysowana) Dlatego IHMO fajniej, ciekawiej i bardziej rozwojowo jest zamodelować ją tak, by była maksymalnie zblizona do postaci 100% naturalnej. Wydaje mi się, ze modelowanie postaci stricte kreskówkowej jest jednak prostsze, można zrobić wieksze oczy czy mniejszy nosek, bardziej wydatne usta i o ile efekt bedzie niezły zgonić to na przyjety styl postaci:)) Mnie zalezy bardziej na stworzeniu postaci tak, by te komiksowe przerysowania nie były aż tak ewidentne. Mają być widoczne ale.........nie mają sie rzucać w oczy:))

Link to comment
Share on other sites

Heh... modelowanie czegokolwiek z boxa to trochę od... d..ziwnej strony podejście ale są tacy którzy lubią od tej strony zaczynać a koniec końców liczy się efekt a nie metoda.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy