Tomur Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Czesc Temat bajecznie klasyczny: Polski na wskroś leśny mech i skryty w nim "mech" oczywiście w polskich barwach wojskowych. Model będzie ogólnym sprawdzeniem możliwości modułów programu Catia v5 którego aktualnie musze się nauczyć biegle obsługiwać. Modelowanie w Catia V5 - Part design oraz wireframe and surface design Złożenie - Moduł assembly design, w tym analiza kinematyczna I jak czasu starczy eksport pliku IGES do Maya i render z pomocą Mental Ray do zobaczenia wkrótce przy fazie koncepcyjnej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RA Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 No fajnie. :) Catia, to na studia czy do roboty? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomur Posted June 21, 2005 Author Share Posted June 21, 2005 Przechodzimy w robocie z Catii V4 na V5 i pare żeczy warto przetrenować a nie ma lepszej mobilizacji niż bitwa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bad Moon Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 ... a nazywał się będzie Rudy 303 Mk II :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leru Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 Tomur -> oo tak Bitwa daje dużo :) życzę powodzenia w treningu no i oczywiście rywalizacji Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomur Posted June 21, 2005 Author Share Posted June 21, 2005 Tak na początek pokaze UI modułu assembly gdzie będę doczytywał poszczególne party i nadawał im stopnie swobody. Oczywiscie w module tym mozna modelowac części na planie juz istniejących zachowując wszelkie wobec nich uwarunkowania. W widoku takie tam małe pazurki i podstawa naszkicowana tylko pobieznie Link to comment Share on other sites More sharing options...
_michal Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 hohoho. Poważny soft. To jest do 3d ;)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RA Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 I to do calkiem powaznego 3D. ;) Tomur, musisz chyba pracowac w niezlej korporacji, ze ja stac na taki sofcik. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
misiekhc Posted June 21, 2005 Share Posted June 21, 2005 powodzenia sasiedzie:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
eco Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Czyzby program iscie inzynieryjny?? -cos like Solid Edge ? fajno fajno - w sumie to w takim srodowisku powstaja wszystkie rzeczy idace do masowej produkcji :). Fakt ze jak na razie malo pokazales...moze bardziej zakombinuj te paluszki ??:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomur Posted June 23, 2005 Author Share Posted June 23, 2005 eco- paluszki były próbne jeszcze z czasów sondy ;) Założenia są takie: przychodze do roboty troche wczesniej to zawsze coś podłubię. Na razie robie podstawowe dżwigary.Musze podefiniować szkice i pozycjonowanie elementów żeby póżniej modyfikować proporcje do np siłowników :) Narka Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubi Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Jak tak czytam twoja wypowiedz, to ten "mech" to bedzie coś :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomur Posted June 23, 2005 Author Share Posted June 23, 2005 NIe moge się oprzeć tej atmosferze :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SansSerif Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 Super, czyli od razu z rigiem. Animacja będzie? :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomur Posted June 23, 2005 Author Share Posted June 23, 2005 Innaczej się nie da pracować w assembly. Jeżeli części w tym przypadku otwory są ze sobą powiązane określoną liczbą stopni swobody to mogę manipulatorem ( z zaznaczoną opcją keep geometrical constraints) poruszać sobie elementami. Przy okazji od razu sprawdza się czy wszystko prawidłowo działa. Zobaczymy jak to będzie hulać z siłownikami. No i oczywiście do tego będą osłony odchylane to co widać to na razie szkielet główny maszynki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
_michal Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 :O ...the message you have entered is too short... Link to comment Share on other sites More sharing options...
KoMic Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 ehh pozdiwiam za Kaske,, osobiscie nieprzepadam za francuszczyzna, UG NX jest o wiele bardziej przystepne, i nie trzeba tak na tych szkicach jechac, pozdro i jeszcze raz wow dla systemu jaki wybralas: ] PS hehe odrazu ciepnij to mesem np w Nastranie i sprzedaj to polskiemu wojsku: ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
asfalton Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 jestem pelen podziwu sposobu modelowania, puki co przeguby(czy dzwigary:)) maja dosc ciekawy ksztalt WOWOWOWOOWOWOWOWOWOWOWOOW ps. czy ten program sluzy rownierz do symulacji_? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomur Posted June 23, 2005 Author Share Posted June 23, 2005 asfalton - ten program słuzy do projektowania produktu od samego wyrobu po infrastrukture fabryki do jego produkcji. Moduły do symulacji równiez są zależy co cię interesuje. A tymczasem dołożę siłowniki jak na razie drobna kolizja wyszła na górnym zawieszeniu ale to poprawię.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
asfalton Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 interesuje mnie naprzyklad czy mozna zwazyc dotychczasowy efekt pracy powiedzmy gdyby byl zrobiny z np tytanu ? ()i sprawy typu objetosc, tarcie i wytrzymalosc materialu :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
KoMic Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 tak, jak najbardziej, bo do tego to slozy, jest to inzynieryjny program do projektowania,,, ale z analizy pewnie by wyszlo ze ta noga by niewytrzymala ze wzgledu ze otwory sa za duze w stosunku do pierscienia ucha: ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
sir_Bols Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 rozumiem ze po skonczeniu bitwy mech idzie odrazu na tasme produkcyjna? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomur Posted June 23, 2005 Author Share Posted June 23, 2005 asfalton - nadając materiał do modelu uzyzskujesz dostep do danych takich jak masa, bezwładność konieczne do obliczeń. np noga z tytanu (obraz w załączniku) wazy 3,425kg Taki hardcorowy do obliczeń to nie jestem ale kinematycznie mech będzie całkiem sprawny. No i nie zapomne o hydraulice lub pneumatyce :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubi Posted June 23, 2005 Share Posted June 23, 2005 No, narazie wsztko porusza sie w jednej płaszczyźnie. Dość ciekawie wygląda z tymi siłownikami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomur Posted June 24, 2005 Author Share Posted June 24, 2005 No, narazie wsztko porusza sie w jednej płaszczyźnie. Dość ciekawie wygląda z tymi siłownikami. Wojskowo = tanio i trwale co do ruchu biodro będzie bardziej mobilne Skonczylem kinematycznie pierwszy wezel rusza sie prawidlowo w zakresie pracy silownika Link to comment Share on other sites More sharing options...
aneye Posted June 24, 2005 Share Posted June 24, 2005 precyzyjnosc tego mecha poraza :) a na koniec tej bitwy jakis szalony amerykanin z kupa kasy sproboje go zbudowac :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
boms Posted June 25, 2005 Share Posted June 25, 2005 Hoho, moj kuzyn projektuje na takim sofcie fotele do Porsche... Powodzenia w bitwie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hindus Posted June 25, 2005 Share Posted June 25, 2005 tomur normalna rozwałka...ciężki ten soft ? szacun i wogóle ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tesaurus Posted June 25, 2005 Share Posted June 25, 2005 No fajny sobie sofcik wybrales :) Czy tloki ktore masz na tym modelu budowales sam czy sa one z bibliotek obiektow Catia v.5 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomur Posted June 26, 2005 Author Share Posted June 26, 2005 @tesaurus - mamy biblioteki na standartowe złącza i takie tam różne podkladki. Co do silownikow to sprawę wyjasniam że na sieci ( u producentow)dostepne są darmowe czesci pneumatyczne i hydrauliczne. Akurat w moim przypadku służą za referencję teraz kinematyczną , póżniej do modelu ( np tłoczysko jest już modelowane od nowa) z jednego prozaicznego powodu powiezrzchnie z tych modeli na żółto za dużo zajmują miejsca i nie są transformowalne w łatwy sposób ( igs). Więc docelowy siłownik a raczej jego kontur obrotowy potraktowany zostanie dowolną funkcją revolve no i będzie modyfikowalny tak aby w roznej skali mozna go bylo uzyc do kilku innych elementow . @hindus - ciagnie go Xeon wsparty chłodzoną cieczą Nvidią quadro FX ;) @boms - Kuzyn w Faurecji może pracuje? @aneye - chyba że ja to pierwszy zrobie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomur Posted June 27, 2005 Author Share Posted June 27, 2005 taki mniej- wiecej uklad ze stopkami. W kazdym razie jestem w lesie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest _Kreska_ Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 No powaznie to wyglada trzeba przyznac. Ciekawi mnie tylko co z tego wyjdzie w koncowym renderingu. Bo narazie strasznie "gola" ta noga. A masz juz plany co do jakiegos chocby ogolnego zarysu pracy? Czy tak sobie po prostu lecisz od nogi w gore az skonczysz? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomur Posted June 27, 2005 Author Share Posted June 27, 2005 No powaznie to wyglada trzeba przyznac. Ciekawi mnie tylko co z tego wyjdzie w koncowym renderingu. Bo narazie strasznie "gola" ta noga. A masz juz plany co do jakiegos chocby ogolnego zarysu pracy? Czy tak sobie po prostu lecisz od nogi w gore az skonczysz? Tak właśnie postępuję lece od nogi w górę aż skończę Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEKTOR Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 Witam! No muszę cię pochwalić Tomur, że położyłeś nacisk na to aby był on kinetycznie sprawny, oraz za to, że jest to wspaniały Polski twór, takiego sprzętu nam potrzeba :). Wszystko puki co fajnie wygląda, przewidujesz już może ile będzie ważył ? Bo tak to wszystko robisz bez błędnie i nie ma się czego przyczepić :P. Tylko napisałeś że to będzie pojazd który będzie się poruszał w lesie, mnie osobiście się wydaje że te stopy co on ma to się nie nadają do lasu, powinny być bardziej dopasowujące się do terenu(więcej zgięć i takie tam), mam nadzieję, że wiesz o co mi chodzi. Teraz to na tych stopkach to może zasuwać bo gładkich ulicach, a nie w lesie. Pozdrawiam i powodzenia! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomur Posted June 27, 2005 Author Share Posted June 27, 2005 Hektorze! Z tymi stopami to mam kilka pomysłów ale wszystko stanęło na razie ponieważ opracowuje jakiś rodzaj wachliwego-obrotowego przegubu. Takiego aby można było jeszcze tą stopkę porządnie zamortyzować. Poza tym chyba będę musiał pooglądać jakieś leśne maszyny robocze względem wpasowania się w skalę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomur Posted June 28, 2005 Author Share Posted June 28, 2005 Tak czułem że mechanizmy się będą mnożyć cóż trza trzymać rytm..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
asfalton Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 no no, arbeit arbeit Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubi Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 ponieważ opracowuje jakiś rodzaj wachliwego-obrotowego przegubu. Nie no, bede musiał ten przegub zobaczyc :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomur Posted June 30, 2005 Author Share Posted June 30, 2005 OK ostatecznie główna stopa będzie wspierana przez 3 silowniki wraz z amortyzatorami gornymi tloczyska. Mocowanie do stopy bedzie sie odbywac poprzez koncowki wachlwo - obrotowe (moze w poniedziałek?). Na razie uklad silownikow moze troche za duze ale chyba trzeba takich :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kubi Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Spoko nie śpiesz się, jestem tylko ciekaw tego tajemniczego czegoś :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
RA Posted July 1, 2005 Share Posted July 1, 2005 A czy na koniec zobaczymy rozklad napiec w modelu sciskanym w roznych miejscach??? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simple_man Posted July 1, 2005 Share Posted July 1, 2005 Cha RA właśnie miałem zapytać czy to ma coś wspólnego z grafiką. Ale taką dla oka, nie dla fabryki. Jakoś nie widzę w tym artystycznego wyrazu. Raczej dobrze wykonany model, który ma byc wprowadzony do produkcji. No nie wiem jak się do tego odnieść. A tym bardzie, że program którego używasz to raczej soft techniczy, niż graficzny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RA Posted July 1, 2005 Share Posted July 1, 2005 Nie wszystko musi reprezentowac soba jakas artystyczna wizje. Ja podziwiam Tomur'a za umiejetnosci, bo zrobic cos w tym programie, to nie taka latwa sprawa (wiem z autopsji). Postrzegam ten watek bardziej jako trening ukazujacy techniczne umiejetnosci autora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomur Posted July 2, 2005 Author Share Posted July 2, 2005 @Simple_man - Jakbyś się cofnął do tyłu to dowiedziałbyś się że na koniec spróbuję zrobić eksport IGS do Maya. Artystyczna wizja to będzie zestawienie bezlitosnej hydrauliki pokrytej pancerzm typu "stealth" pomiędzy wręcz filigranowymi słupkami kwitnącego mchu. O czym wspomina tytuł pracki @ RA - dzięki. Modeluje w Catii bo nie zostawia ona pola niedomówieniom, musi byc hierachia wymiar szkic. @_kuba_ - miło wiedzieć że czekasz :) updejt zapewne na początku tygodnia 27 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loozack Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 masakra, niesamowite wrażenie widzieć jak to wszystko łączysz ze sobą w jedną, spójną całość... z niecierpliwością czekam na updaty :) pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dirk Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 Piękna nożka:) Czyli to bedzie układ hydrauliczny? Więc robot nie bedzie się zbyt szybko poruszał;) Gratuluję ładnej pacy w programie.Z doświadczenia wiem, że jego obsługa jest niezwykle trudna (przynajmiej dla mnie) Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomur Posted July 5, 2005 Author Share Posted July 5, 2005 Trochę długo myślałem nad pazurkami. I jak mówiłem wcześniej mechanizmy rozmnażają się niesamowicie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loozack Posted July 5, 2005 Share Posted July 5, 2005 ja już bym został przy pazurkach, zdecydowanie najlepiej wygląda takie rozwiązanie, tylko ten przedni pazur według mnie trochę za daleko wystaje do przodu, może lepiej trochę go cofnąć, za to powiększyć, wydłużyć, nie wiem :) pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
HEKTOR Posted July 6, 2005 Share Posted July 6, 2005 Witam! Jest super, na początku jak ci pisałem o tej stopie, to w głowie miałem taką wizje jaką teraz otrzymałeś :D, miodzio. Ważne tylko żeby wszystko wytrzymało ciężar tego naszego leśnego bojownika o wolność ;). Pozdrawiam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomur Posted July 6, 2005 Author Share Posted July 6, 2005 @Loozack, Hektor - DZIEKI !! Zbliżenie stopki , dodałem wsporniki siłowników na tyle pozostaje mi dorobić trzpienie i moduł obrotowy do siłownika no i oczywiście przewody. Potem będę robił blaszane obudowy na mechanizmy oczywiście otwierane, może jakiś mini-gun się też zmieści :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts