Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Czesc

 

Temat bajecznie klasyczny:

 

Polski na wskroś leśny mech i skryty w nim "mech" oczywiście w polskich barwach wojskowych.

Model będzie ogólnym sprawdzeniem możliwości modułów programu Catia v5 którego aktualnie musze się nauczyć biegle obsługiwać.

Modelowanie w Catia V5 - Part design oraz wireframe and surface design

Złożenie - Moduł assembly design, w tym analiza kinematyczna

I jak czasu starczy eksport pliku IGES do Maya i render z pomocą Mental Ray

 

do zobaczenia wkrótce przy fazie koncepcyjnej.

  • Odpowiedzi 58
  • Wyświetleń 6,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No fajnie. :)

Catia, to na studia czy do roboty?

Napisano
  • Autor

Przechodzimy w robocie z Catii V4 na V5 i pare żeczy warto przetrenować

a nie ma lepszej mobilizacji niż bitwa.

Napisano

... a nazywał się będzie Rudy 303 Mk II :D

Napisano

Tomur -> oo tak Bitwa daje dużo :) życzę powodzenia w treningu no i oczywiście rywalizacji

Napisano
  • Autor

Tak na początek pokaze UI modułu assembly gdzie będę doczytywał poszczególne party i nadawał im stopnie swobody.

Oczywiscie w module tym mozna modelowac części na planie juz istniejących

zachowując wszelkie wobec nich uwarunkowania.

 

W widoku takie tam małe pazurki i podstawa naszkicowana tylko pobieznie

Napisano

I to do calkiem powaznego 3D. ;)

Tomur, musisz chyba pracowac w niezlej korporacji, ze ja stac na taki sofcik. :)

Napisano

Czyzby program iscie inzynieryjny?? -cos like Solid Edge ? fajno fajno - w sumie to w takim srodowisku powstaja wszystkie rzeczy idace do masowej produkcji :). Fakt ze jak na razie malo pokazales...moze bardziej zakombinuj te paluszki ??:)

Napisano
  • Autor

eco- paluszki były próbne jeszcze z czasów sondy ;)

 

Założenia są takie: przychodze do roboty troche wczesniej to zawsze coś podłubię. Na razie robie podstawowe dżwigary.Musze podefiniować szkice i pozycjonowanie elementów żeby póżniej modyfikować proporcje do np siłowników :)

 

Narka

Napisano

Jak tak czytam twoja wypowiedz, to ten "mech" to bedzie coś :)

Napisano
  • Autor

Innaczej się nie da pracować w assembly.

Jeżeli części w tym przypadku otwory są ze sobą powiązane określoną liczbą stopni swobody to mogę manipulatorem ( z zaznaczoną opcją keep geometrical constraints) poruszać sobie elementami. Przy okazji od razu sprawdza się czy wszystko prawidłowo działa.

Zobaczymy jak to będzie hulać z siłownikami. No i oczywiście do tego będą osłony odchylane to co widać to na razie szkielet główny maszynki.

Napisano

ehh pozdiwiam za Kaske,, osobiscie nieprzepadam za francuszczyzna, UG NX jest o wiele bardziej przystepne, i nie trzeba tak na tych szkicach jechac, pozdro i jeszcze raz wow dla systemu jaki wybralas: ]

PS hehe odrazu ciepnij to mesem np w Nastranie i sprzedaj to polskiemu wojsku: ]

Napisano

jestem pelen podziwu sposobu modelowania, puki co przeguby(czy dzwigary:)) maja dosc ciekawy ksztalt

 

WOWOWOWOOWOWOWOWOWOWOWOOW

 

ps. czy ten program sluzy rownierz do symulacji_?

Napisano
  • Autor

asfalton - ten program słuzy do projektowania produktu od samego wyrobu po infrastrukture fabryki do jego produkcji. Moduły do symulacji równiez są zależy co cię interesuje.

 

A tymczasem dołożę siłowniki jak na razie drobna kolizja wyszła na górnym zawieszeniu ale to poprawię..

Napisano

interesuje mnie naprzyklad czy mozna zwazyc dotychczasowy efekt pracy powiedzmy gdyby byl zrobiny z np tytanu ? ()i sprawy typu objetosc, tarcie i wytrzymalosc materialu :)

Napisano

tak, jak najbardziej, bo do tego to slozy, jest to inzynieryjny program do projektowania,,, ale z analizy pewnie by wyszlo ze ta noga by niewytrzymala ze wzgledu ze otwory sa za duze w stosunku do pierscienia ucha: ]

Napisano
  • Autor

asfalton - nadając materiał do modelu uzyzskujesz dostep do danych takich jak masa, bezwładność konieczne do obliczeń.

np noga z tytanu (obraz w załączniku) wazy 3,425kg

 

Taki hardcorowy do obliczeń to nie jestem ale kinematycznie mech będzie całkiem sprawny. No i nie zapomne o hydraulice lub pneumatyce :)

Napisano

No, narazie wsztko porusza sie w jednej płaszczyźnie. Dość ciekawie wygląda z tymi siłownikami.

Napisano
  • Autor
No, narazie wsztko porusza sie w jednej płaszczyźnie. Dość ciekawie wygląda z tymi siłownikami.

 

Wojskowo = tanio i trwale co do ruchu biodro będzie bardziej mobilne

 

Skonczylem kinematycznie pierwszy wezel rusza sie prawidlowo w zakresie pracy silownika

Napisano

precyzyjnosc tego mecha poraza :) a na koniec tej bitwy jakis szalony amerykanin z kupa kasy sproboje go zbudowac :P

Napisano

Hoho, moj kuzyn projektuje na takim sofcie fotele do Porsche...

Powodzenia w bitwie.

Napisano

tomur normalna rozwałka...ciężki ten soft ? szacun i wogóle ;)

Napisano

No fajny sobie sofcik wybrales :) Czy tloki ktore masz na tym modelu budowales sam czy sa one z bibliotek obiektow Catia v.5 ?

Napisano
  • Autor

@tesaurus - mamy biblioteki na standartowe złącza i takie tam różne podkladki.

Co do silownikow to sprawę wyjasniam że na sieci ( u producentow)dostepne są darmowe czesci pneumatyczne i hydrauliczne.

Akurat w moim przypadku służą za referencję teraz kinematyczną , póżniej do modelu ( np tłoczysko jest już modelowane od nowa) z jednego prozaicznego powodu powiezrzchnie z tych modeli na żółto za dużo zajmują miejsca i nie są transformowalne w łatwy sposób ( igs).

Więc docelowy siłownik a raczej jego kontur obrotowy potraktowany zostanie dowolną funkcją revolve no i będzie modyfikowalny tak aby w roznej skali mozna go bylo uzyc do kilku innych elementow .

@hindus - ciagnie go Xeon wsparty chłodzoną cieczą Nvidią quadro FX ;)

@boms - Kuzyn w Faurecji może pracuje?

@aneye - chyba że ja to pierwszy zrobie.

Napisano
  • Autor

taki mniej- wiecej uklad ze stopkami. W kazdym razie jestem w lesie.

Napisano

No powaznie to wyglada trzeba przyznac. Ciekawi mnie tylko co z tego wyjdzie w koncowym renderingu. Bo narazie strasznie "gola" ta noga. A masz juz plany co do jakiegos chocby ogolnego zarysu pracy? Czy tak sobie po prostu lecisz od nogi w gore az skonczysz?

Napisano
  • Autor
No powaznie to wyglada trzeba przyznac. Ciekawi mnie tylko co z tego wyjdzie w koncowym renderingu. Bo narazie strasznie "gola" ta noga. A masz juz plany co do jakiegos chocby ogolnego zarysu pracy? Czy tak sobie po prostu lecisz od nogi w gore az skonczysz?

 

Tak właśnie postępuję lece od nogi w górę aż skończę

Napisano

Witam!

 

 

No muszę cię pochwalić Tomur, że położyłeś nacisk na to aby był on kinetycznie sprawny, oraz za to, że jest to wspaniały Polski twór, takiego sprzętu nam potrzeba :). Wszystko puki co fajnie wygląda, przewidujesz już może ile będzie ważył ? Bo tak to wszystko robisz bez błędnie i nie ma się czego przyczepić :P. Tylko napisałeś że to będzie pojazd który będzie się poruszał w lesie, mnie osobiście się wydaje że te stopy co on ma to się nie nadają do lasu, powinny być bardziej dopasowujące się do terenu(więcej zgięć i takie tam), mam nadzieję, że wiesz o co mi chodzi. Teraz to na tych stopkach to może zasuwać bo gładkich ulicach, a nie w lesie.

 

 

Pozdrawiam i powodzenia!

Napisano
  • Autor

Hektorze!

 

Z tymi stopami to mam kilka pomysłów ale wszystko stanęło na razie ponieważ opracowuje jakiś rodzaj wachliwego-obrotowego przegubu.

Takiego aby można było jeszcze tą stopkę porządnie zamortyzować.

 

Poza tym chyba będę musiał pooglądać jakieś leśne maszyny robocze

względem wpasowania się w skalę.

Napisano
  • Autor

Tak czułem że mechanizmy się będą mnożyć cóż trza trzymać rytm.....

Napisano
ponieważ opracowuje jakiś rodzaj wachliwego-obrotowego przegubu.

 

Nie no, bede musiał ten przegub zobaczyc :)

Napisano
  • Autor

OK ostatecznie główna stopa będzie wspierana przez 3 silowniki wraz z amortyzatorami gornymi tloczyska. Mocowanie do stopy bedzie sie odbywac poprzez koncowki wachlwo - obrotowe (moze w poniedziałek?).

Na razie uklad silownikow moze troche za duze ale chyba trzeba takich :)

Napisano

Spoko nie śpiesz się, jestem tylko ciekaw tego tajemniczego czegoś :P

Napisano

A czy na koniec zobaczymy rozklad napiec w modelu sciskanym w roznych miejscach??? ;)

Napisano

Cha RA właśnie miałem zapytać czy to ma coś wspólnego z grafiką. Ale taką dla oka, nie dla fabryki. Jakoś nie widzę w tym artystycznego wyrazu. Raczej dobrze wykonany model, który ma byc wprowadzony do produkcji. No nie wiem jak się do tego odnieść. A tym bardzie, że program którego używasz to raczej soft techniczy, niż graficzny.

Napisano

Nie wszystko musi reprezentowac soba jakas artystyczna wizje.

Ja podziwiam Tomur'a za umiejetnosci, bo zrobic cos w tym programie, to nie taka latwa sprawa (wiem z autopsji). Postrzegam ten watek bardziej jako trening ukazujacy techniczne umiejetnosci autora.

Napisano
  • Autor

@Simple_man - Jakbyś się cofnął do tyłu to dowiedziałbyś się że na koniec spróbuję zrobić eksport IGS do Maya.

Artystyczna wizja to będzie zestawienie bezlitosnej hydrauliki pokrytej pancerzm typu "stealth" pomiędzy wręcz filigranowymi słupkami kwitnącego mchu. O czym wspomina tytuł pracki

@ RA - dzięki. Modeluje w Catii bo nie zostawia ona pola niedomówieniom, musi byc hierachia wymiar szkic.

@_kuba_ - miło wiedzieć że czekasz :) updejt zapewne na początku tygodnia 27

Napisano

masakra, niesamowite wrażenie widzieć jak to wszystko łączysz ze sobą w jedną, spójną całość... z niecierpliwością czekam na updaty :)

 

pozdrawiam

Napisano

Piękna nożka:) Czyli to bedzie układ hydrauliczny? Więc robot nie bedzie się zbyt szybko poruszał;) Gratuluję ładnej pacy w programie.Z doświadczenia wiem, że jego obsługa jest niezwykle trudna (przynajmiej dla mnie)

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Trochę długo myślałem nad pazurkami. I jak mówiłem wcześniej mechanizmy rozmnażają się niesamowicie.

Napisano

ja już bym został przy pazurkach, zdecydowanie najlepiej wygląda takie rozwiązanie, tylko ten przedni pazur według mnie trochę za daleko wystaje do przodu, może lepiej trochę go cofnąć, za to powiększyć, wydłużyć, nie wiem :)

 

pozdrawiam

Napisano

Witam!

 

 

Jest super, na początku jak ci pisałem o tej stopie, to w głowie miałem taką wizje jaką teraz otrzymałeś :D, miodzio. Ważne tylko żeby wszystko wytrzymało ciężar tego naszego leśnego bojownika o wolność ;).

 

 

Pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

@Loozack, Hektor - DZIEKI !!

 

Zbliżenie stopki , dodałem wsporniki siłowników na tyle pozostaje mi dorobić trzpienie i moduł obrotowy do siłownika no i oczywiście przewody.

 

Potem będę robił blaszane obudowy na mechanizmy oczywiście otwierane, może jakiś mini-gun się też zmieści :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności